>Maar meneer, we werken al jaren met stempelen, het werkt perfect, iedereen met een OV loopt zo de bus in, laat een halve tel zijn OV zien of zijn maandkaart of, desnoods, laat hij/zij wat stempelen. Ongeveer 2 op de 10 mensen moeten stempelen (en dan overdrijf ik).quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:30 schreef Ofyles2 het volgende:
Overigens bleek/blijkt de OV-chipkaart niet zo waterdicht te zijn. Ik heb gehoord dat je rustig de bus kunt instappen (inchecken) en dan doen alsof je uitstapt (uitchecken). Een nieuwe methode van frauderen is gevonden (waar ik overigens veel eerder mee kwam).![]()
Dan kunnen ze je ook van die handige op maat gesneden reclameshit toe gaan sturen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:59 schreef Metro2005 het volgende:
Geef mij maar gewoon een pasje wat geldig is in al het OV en je bv dmv een bankoverschrijving of dmv een chipper oplaadpunt op te waarderen is. (ik vind niet dat je het alleen in een chipoplaadpunt moet kunnen opladen omdat het dan wéer omslachtig wordt)
Dat bedoel ik dus, het zijn echt van die "helden". Die "helden" die op een verjaardag zo nodig moeten vertellen dat ze een nieuw OV -chip systeem hebben ingevoerd, nationaal. En liefst er ook nog bij verzinnen dat een ander hip land, ala USA, Australie of wat dan ook, meekijkt, omdat hun het ook willen invoeren.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:31 schreef vigier het volgende:
Maar ze hebben er niet aan gedacht dat de banken de mensen al een chipknip hebben aangesmeerd op hun bankpas, waar ze dit gewoon ook op kunnen doen?
Waar dus al een oplaadfunctie enzo op zit, en waar de laatste transacties achteraf nog van afgelezen kunnen worden?
Neej, vooral weer iets nieuws introduceren!!! DENK NA, STOMME VARKENS (daarmee bedoel ik dus die vervoerslullo's)
Ah, zo een pas had ik ook in Nieuw Zeeland, dan laat je die pas gewoon in je portomonnee, en leg je je portomonnee op een kastje, en na een halve tel zegt ie "accepted".quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:42 schreef Threepio het volgende:
Die OV-chip wordt heel anders dan de Chipknip... De OV-chip zal een magneetpasje worden wat je een halve tel tegen een plaatje moet houden en dan gaat het poortje open. Dat gaat dus veel sneller dan zo'n chipknip waar het idd minstens zo'n 5 seconden duurt voordat de transactie voltooid is.
Ik ben benieuwd hoe ze de kleinere stations in Nederland helemaal gaan afbakanen, als ze met poortjes gaan werken. Ik dacht aan hoge prikkeldraadmuren met gewapende soldaten erop.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:42 schreef Threepio het volgende:
Die OV-chip wordt heel anders dan de Chipknip... De OV-chip zal een magneetpasje worden wat je een halve tel tegen een plaatje moet houden en dan gaat het poortje open. Dat gaat dus veel sneller dan zo'n chipknip waar het idd minstens zo'n 5 seconden duurt voordat de transactie voltooid is.
inderdaadquote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:45 schreef Skull-splitter het volgende:
6000 pasjes voor evenveel doelen
Waarom wordt er gewoon niet een algemene chipkaart gemaakt waarop verzekering, zieken verzekering, paspoort/rijbewijs/ID, OV, bankzaken ed gewoon electronisch worden weggeschreven, dus gewoon als een database erop gezet welke per systeem los wordt aangesproken. Dus niet dat je bank zomaar bij je verzekering kan of vice versa.
3 maanden "afstudeerstage" van het MBO, wat rondreizen, en t was dus het hoofddeel van een verkapt-wereldreisjequote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:51 schreef PuinzOOi het volgende:
Off topic: Even uit nieuwschierigheid Yildiz, wat heb je in NZ gedaan?
On topic: Ik betwijfel of Nederland het werkend kan opleveren, ik zie al weer allerlei scenario's waarbij het systeem vast loopt en heel NL-OV op z'n kont ligt...
nouja, naar het strand neem ik weer liever niks mee, op een ID kaart hier of daar ergens verstopt na... (en wat cash uiteraard)quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:52 schreef greatgonzo het volgende:
Het wachten is dan ook op het alles in één pasje, en dan nog beter: ook één pincode voor alles (inloggen school/werk)
- biebquote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
inderdaad
gewoon wéér een pasje
straks heb je je AH bonuskaart,
je Karwei kluskaart,
je Bankpas,
je ID-kaart voor op werk / school,
je fitnesskaart,
je kaart om sneller door te lopen bij de ingang tijdens het uitgaan
en ook nog eens de OV-chip
machtig, en dan heb ik niet eens zoveel pasjes![]()
![]()
dat zijn er al 5 teveelquote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:55 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
- bieb
- andere supermark
- echte id kaart
- rijbewijs (kan volgens mij ook tegenwoordig op zo'n pasje?)
FOK! is degene die het waar moet gaan maken in deze wereldquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |