abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28628818
Ja hoi.

Ik ben op zoek naar mensen hier die op dit moment in Utrecht of Groningen farmacie studeren en mij daar meer over kunnen vertellen. Alle verhalen en ervaringen zijn welkom. Met name over het Utrechtse probleem gestuurd onderwijs zou ik graag meer willen horen. Van een kennis die in Utrecht farmacie studeert heb ik alleen maar horrorverhalen gehoord over PGO, en van een ander geklaag over de studieadviseur mw. Thijssen. Wat is hiervan waar ? Hoe kijken jullie er tegenaan ?Groningen heeft dit PGO dus niet, maar hoe werkt het daar precies ? Is het veel uit je hoofd leren ? Hoe zit de boel in elkaar ?

En verder, voor ik farmacie zou kunnen gaan doen zal ik eerst op het James Boswell Instituut in Utrecht certificaten voor mijn WisB1, Na1 & Sk1 moeten halen. Zijn er mensen die dat daar gedaan hebben danwel iets soortgelijks ergens anders ? (In Groningen bijvoorbeeld) Zo ja, hoe beviel dat ?

Mijn situatie: in mei ben ik klaar met mijn Bachelor of Arts, waarna ik eventueel verder wil met een studie farmacie nadat ik daarvoor dus mijn certificaten daarvoor gehaald heb op het JBI. Op het gymnasium had ik een dubbelprofiel CM/EM.

Farmaceuten, ik wacht op U, verlicht mij.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_28633683
Nectar Biologie vraagje
Hiero gaat het ook voor een groot deel over Bio12/JBI, maybe handig
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_28635750
tvp
pi_28642241
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:32 schreef intoxicated het volgende:
Nectar Biologie vraagje
Hiero gaat het ook voor een groot deel over Bio12/JBI, maybe handig
Ik heb voor farmacie geen Bio12 nodig. Maar, bedankt.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_28647838
Nee idd, ik zag het, maar er staan wel wat ervaringen enzo, maybe toch handig
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_28745864
Ehm tja, ik zou dus lekker naar groningen gaan. Kijk anders hier even:

http://www.rug.nl/farmaci(...)rs/kennismaken/index

In Groningen heb je zoals gezegd (gelukkig) geen PGO, de studie is opgedeeld in theoretisch en praktische vakken die na elkaar worden gelopen. Naarmate de studie vordert neemt het aantal weken practica toe, vanaf dan worden de practica meestal gecombineerd met de theorie en heb je dus na het practicum een tentamen.

Een ander verschil met Utrecht is dat er in Groningen ongeveer de helft minder studenten zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')