Realisme en hoe het geweld daarbij uitziet hoeft geen relatie te hebben met toename van geweld door games. Het is net vergelijken van tekenfilms met speelfilms waarin ook geweld komt. De laatste jaren verschijnen ook steeds meer films als Saw, Ichi the Killer, etc. die meer dan ooit gericht zijn op het echt zware geweld. Ik zou me pas zorgen als er fotorealistische games verschijnen waarbij je mensen kan martelen en dat ook het doel zou zijn. Dat zie ik niet gebeuren.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:22 schreef ethiraseth het volgende:
Geweld verkoopt nu eenmaal. Dat is wat alle 'stoere' gamers willen. Die willen geen Pikmin, want dat is 'te kinderachtig', maar gta:sa, want dat is 'gaaf'. En aangezien 90% van de gamers mannen zijn, en mannen sowieso al meer aangetrokken zijn tot geweld is het op zich niet onlogisch dat er veel games komen waarin geweld een belangrijk onderdeel is. Nou vind ik gta:sa nog best meevallen aangezien de graphics daarvan nou niet echt realistisch zijn, maar als ik die plaatjes zie van de PS3 en Xbox360 hou ik mijn hart vast wat voor realistisch uitziende oorlogsspellen daarop gaan uitkomen. Van mij mag het inderdaad ook allemaal wel wat minder.
Dus de interactiviteit met nepgeweld zou mensen aanzetten tot echte daden? Er is een wereld van verschil tussen een game, waarbij je blijf klikken op een muisknop, hoe grafisch realistisch het ook mag zijn en het vasthouden van een echte geweer. Bijna iedereen kan het verschil tussen de werkelijkheid en 'het is maar een game' onderscheiden. Mensen die deze grenzen niet zien, zullen dat ook hebben met andere media behalve alleen games.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:43 schreef ethiraseth het volgende:
Gamen doe je actief, films onderga je passief. Denk dat dat een groot verschil is in de beleving.
Het lijkt me ene heel stuk reeler dat een film (passief ondergaan van geweld) een veel grotere indruk maakt dan een spel (actief). Gezien de film geregisseerd is en dus helemaal het onderste uit de kan haalt om het geweld op een 'mooie' manier in beeld te brengen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:43 schreef ethiraseth het volgende:
Gamen doe je actief, films onderga je passief. Denk dat dat een groot verschil is in de beleving.
je had vorige jaar wel The matrix moorden hoor, maar voorderest niet echtquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:57 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Realisme en hoe het geweld daarbij uitziet hoeft geen relatie te hebben met toename van geweld door games. Het is net vergelijken van tekenfilms met speelfilms waarin ook geweld komt. De laatste jaren verschijnen ook steeds meer films als Saw, Ichi the Killer, etc. die meer dan ooit gericht zijn op het echt zware geweld. Ik zou me pas zorgen als er fotorealistische games verschijnen waarbij je mensen kan martelen en dat ook het doel zou zijn. Dat zie ik niet gebeuren.
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat films veel verder zullen gaan dan games ooit kunnen. Films zien er nog altijd realistischer uit dan games. Dan nog, zulke vormen van overdreven geweld zou dan onthouden moeten worden aan jeugdigen. Dat beteken wel dat normale volwassenen die wel behoefte hebben aan realistische oorlogsgames, die ook kunnen spelen, niet puur voor het geweld maar om de simulatie zelf waarvoor ze de game hebben gekocht.
Ik vraag me af waarom de media geen problemen heeft met films, maar wel met games. Iedereen kan er even makkelijk aankomen.
Die ouders van die schutters in columbine wouden volgens mij geld zien van Eidos, omdat die gasten Tomb Raider 1 hadden ofzoquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:40 schreef Gamedemon het volgende:
vind het zoiezo onzin, stel : 1 iemand draait door en schiet iemand dood door het spelen van Super mario, dan is het 1 op de hoeveel miljoen? en dan nog, hoe komt een 12 jarige aan een pistool? is dat geen betere vraag dan : waar kan ik een schadeclaim halen?
IDD, Stel het is waar, mensen gaan moorden door games, hoe groot is het percentage dan van alle gamers op de wereld die iemand vermoorden? 0.0001 % ofzoquote:Op zondag 10 juli 2005 08:53 schreef Balthar het volgende:
Niks mis met games of films.
Wel mis, ouders die niet kijken naar de leeftijdsaanduiding.
Kinderen die games en films doen/kijken van 16+, die aanduiding zit er niet voor niets op.
Sommige kinderen krijgen toch rare dromen e.d. er van.
Games zijn vaak speelgoed voor volwassenen. Daar moet je dan naar kijken.
Maar iemand die een moord pleegt en dan roepen het komt door die en die film o.i.d. is bull.
Vrijwel iedereen kijkt films of speelt games, dan zouden er wel meer moorden moeten worden gepleegd dan nu.
Jep, maarja, als je uitbrengt dat downloaden maar een van de vele redenen is waarom cdverkoop inzakt kan je niet wijzen naar die evil downloaders. Straks moeten de maatschappijen nog de oorzaak bij zichzelf zoeken.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:57 schreef BDisOKE het volgende:
Het nieuws is ook vaak zo eenzeidig.
Net als met brein/downloaden van mp3's.
Brein zijn gezever hoor je overal.
Maar als er is een onderzoek is dat aangeeft dat downloaden niet de oorzaak is van de dalende verkoop... dan zie je dat weer niet op bijv. nu.nl
Dat idee heb ik ook wel bij videogames.
Gaat er iemand dood na 36 uur nonstop gamendan lees je het overal.
Heeft onderzoek aangetoont dat de hersenen van gamers sneller kunnen gaan werken...
Dan zie je dat alleen op tweakers (en fok?) maar niet op nieuws sites als nu.nl...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |