Zij als in "de gehele moslimgemeenschap" of de Islam als geheel? Of de moslims in Nederland?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat hij heel erg terughoudend is (dat mag ook wel, maar niet té), terwijl er toch een brief is gevonden op Internet en in Engeland ook zij als daders worden aangewezen.
Omdat de daders moslim zijn misschien? Trouwens, het is de religie die toelaat dat dergelijke aanslagen gegpleegd worden, als de daders geen islamiet maar pacifist waren dan is het natuurlijk uitgesloten dat ze zulke middelen zouden hanteren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom moet hij de Islam of moslims aanwijzen als daders?
Ik vind jou best ziek eigenlijk.
Jongen doe nou niet zo zielig. Beetje vragen naar de bekende wegquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zij als in "de gehele moslimgemeenschap" of de Islam als geheel? Of de moslims in Nederland?
Gelukkig is dat bij Moslimfundamentalisme heeeeeeeeeeeeel andersquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:27 schreef FuifDuif het volgende:
Je moet hier meegaan met het ideaalbeeld, anders ben je een loser.
AQ.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zij als in "de gehele moslimgemeenschap" of de Islam als geheel? Of de moslims in Nederland?
Dat is hooguit een aanwijzing. Scotland Yard zegt:quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:47 schreef Ambrosius het volgende:
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat hij heel erg terughoudend is (dat mag ook wel, maar niet té), terwijl er toch een brief is gevonden op Internet en in Engeland ook zij als daders worden aangewezen.
quote:There was no warning to police and we have not received any claims of responsibility.
Ze hebben t toch gedaan of niet dan. Hebben t zelfs op internet gezet dat ze(al quaida) de aanslagen op eisen. Dus hij hoeft ze niet eens meer aan te wijzen_O-quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom moet hij de Islam of moslims aanwijzen als daders?
Ik vind jou best ziek eigenlijk.
Die mededeling is al gedaan door de regering van Engeland ongeveer een jaartje geleden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Terwijl ze natuurlijk beter de londenaren hadden kunnen adviseren thuis te blijven vanwege het risico opgeblazen, verminkt of anderzijds de dood in de ogen te kijken dankzij een paar door gedraaide Moslim terroristen.
Oh, gaan we zo beginnen... En wie in naam van welke religie aanslagen pleegt creeert racisten..quote:
Al Qaida staat gelijk aan alle moslims of de Islam? Rot eens een eind op.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef sinemet het volgende:
[..]
Ze hebben t toch gedaan of niet dan. Hebben t zelfs op internet gezet dat ze(al quaida) de aanslagen op eisen. Dus hij hoeft ze niet eens meer aan te wijzen_O-
Oh ja, want de islam is de enige religie die vindt dat andere religies stom zijn en onderwezen moeten wordenquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:49 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Omdat de daders moslim zijn misschien? Trouwens, het is de religie die toelaat dat dergelijke aanslagen gegpleegd worden, als de daders geen islamiet maar pacifist waren dan is het natuurlijk uitgesloten dat ze zulke middelen zouden hanteren.
Helaas is pacifisme niet hetzelfde als een geloofsovertuiging.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:49 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Omdat de daders moslim zijn misschien? Trouwens, het is de religie die toelaat dat dergelijke aanslagen gegpleegd worden, als de daders geen islamiet maar pacifist waren dan is het natuurlijk uitgesloten dat ze zulke middelen zouden hanteren.
Precies. Dat blijkt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Oh, gaan we zo beginnen... En wie in naam van welke religie aanslagen pleegt creeert racisten..![]()
O ja joh?quote:
Waarom moesten die twee er dan bij?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:41 schreef Ambrosius het volgende:
Tekenend dat Donner net op Ned. 2 niet de woorden Islam/Al Queda/Moslim in de mond durft te nemen.
Dat hoor je mij ook echt niet zeggen ofzo...quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Oh ja, want de islam is de enige religie die vindt dat andere religies stom zijn en onderwezen moeten worden.
Ik zeg niet dat die aanslagen gepleegd moesten worden, die gast zei wel dat het Midden Oosten aangepakt moest worden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef DaveHarris het volgende:
Oh, gaan we zo beginnen... En wie in naam van welke religie aanslagen pleegt creeert racisten..![]()
Daarom snap ik er ook geen hol van als ik opperbevelhebber was van het Amerikaanse leger los ik dat binnen zeven minuten op en als ik in de stemming ben problemen die sinds de geboorte van de eerste hippie op aarde zijn ontstaan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef sinemet het volgende:
[..]
Ze hebben t toch gedaan of niet dan. Hebben t zelfs op internet gezet dat ze(al quaida) de aanslagen op eisen. Dus hij hoeft ze niet eens meer aan te wijzen_O-
De oorzaken wegdenken is inderdaad een betere optie? Niet dus.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Oei, die aanslag is ONZE schuld, boehoehoe.
Mensen die dat vinden moeten maar eens een enkeltje Guantanamo krijgen. De terrorist is nog altijd de eindverantwoordelijke voor een aanslag. We moeten maar niet zo soft zijn en overdenken of we niet de doodstraf moeten invoeren voor staatsgevaarlijke niet to rede vatbare individuen.
Als dergelijke potentiele daders geloven dat ze door zichzelf op te blazen in de zogenaamde hemel komen en daar hun beloning in ontvangst zullen nemen dan doet het er nog al veel toe omdat het misschien wel een motiverende werking vanuit zou kunnen gaan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:53 schreef Aramacil het volgende:
[..]
Helaas is pacifisme niet hetzelfde als een geloofsovertuiging.
Wat doet het er eigenlijk toe waar de misdadigers in geloven, dat is toch voor ons totaal niet belangrijk?
Ik denk dat Guantanamo een schoolvoorbeeld is voor hoe het niet moet. En voor hypocrisie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Mensen die dat vinden moeten maar eens een enkeltje Guantanamo krijgen. De terrorist is nog altijd de eindverantwoordelijke voor een aanslag. We moeten maar niet zo soft zijn en overdenken of we niet de doodstraf moeten invoeren voor staatsgevaarlijke niet to rede vatbare individuen.
Dus ligt het niet aan het geloof op zich, maar aan een voedingsbodem die zorgt dat die mensen het geloof helemaal letterlijk, dus verkeerd gaan interpreteren en dat als excuus gaan uitdragen voor idiote acties.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:54 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Dat hoor je mij ook echt niet zeggen ofzo...
Oorzaken voor het opblazen van een bus met onschuldige mensen zoals in Israel gedaan wordt?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De oorzaken wegdenken is inderdaad een betere optie? Niet dus.
Precies en de oorzaken zijn niet interessant zodat we tenminste nooit een oplossing vinden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Mensen die dat vinden moeten maar eens een enkeltje Guantanamo krijgen. De terrorist is nog altijd de eindverantwoordelijke voor een aanslag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |