quote:Maar aangezien ik niet vind dat jij voor Kelly kan spreken (of voor Diane for that matter, maar daar hebben we 't nu even niet over) zie ik dat niet echt als een argument.
Op maandag 22 oktober 2001 00:22 schreef phileine het volgende:Overigens, inderdaad worden de meeste mannen boos als je ze 'zij' noemt. Dat schijnt je te kunnen schelen, want je noemt het als argument. Kelly -en anderen in haar positie- raakt gekwetst als iemand haar 'hij' noemt. Dat noemde ik als argument.
quote:Hold up, hold up... Rewind...
(irritant of egocentrisch telt niet, dat heeft niets met geslacht te maken, net zomin als mannelijke kenmerken, ik ken genoeg vrouwen die dat ook hebben)
Ben wel benieuwd...
quote:nou nog één keer dan!
Op zondag 21 oktober 2001 23:26 schreef huiz het volgende:[..]
Wanneer is iemand officieel man of vrouw, dat wil ik weleens weten. Als alleen de buitenkant ververst is?
Volgens mij ben en blijf je man of vrouw van geboorte, ook al verander je nog zoveel aan het lichaam. De aanspreektitel even buiten beschouwing gelaten ...
In de hersenschors van een mens is een stukje gevonden wat de sexe-identiteit bepaald.
Bij mannen is dat groter dan bij vrouwen. Bij Kelly komt dat stukje dus overeen met dat van een vrouw.
Er zijn onderzoeken naar gedaan en dat stukje blijft altijd hetzelfde na de geboorte. Dus ongeacht hormoonbehandelingen en/of opvoeding.
Voor mij bepaalt dat dus wie een man of een vrouw is.
Los van dat: Respect voor andere mensen bestaat uit hun keuzes accepteren, of het nu een naams- of sexs-verandering betreft.
Ik vind het dus niet getuigen van respect als je Jantje, Jantje blijft noemen als hij liever Pietje genoemd wil worden, ondanks dat hij bij zijn geboorte de naam Jantje heeft gekregen.
En als Jantje liever als Antje door het leven wil, zal ik dat ook respecteren. Dan ga ik het niet over hem of het hebben.
quote:Noem mij dan voortaan "O mijn grote Meester waar ik zo van hou en die ik zo diep respecteer en waarvoor ik alles zou doen..."
Op maandag 22 oktober 2001 00:40 schreef fashionably_late het volgende:[..]
nou nog één keer dan!
In de hersenschors van een mens is een stukje gevonden wat de sexe-identiteit bepaald.
Bij mannen is dat groter dan bij vrouwen. Bij Kelly komt dat stukje dus overeen met dat van een vrouw.
Er zijn onderzoeken naar gedaan en dat stukje blijft altijd hetzelfde na de geboorte. Dus ongeacht hormoonbehandelingen en/of opvoeding.
Voor mij bepaalt dat dus wie een man of een vrouw is.
Los van dat: Respect voor andere mensen bestaat uit hun keuzes accepteren, of het nu een naams- of sexs-verandering betreft.Ik vind het dus niet getuigen van respect als je Jantje, Jantje blijft noemen als hij liever Pietje genoemd wil worden, ondanks dat hij bij zijn geboorte de naam Jantje heeft gekregen.
En als Jantje liever als Antje door het leven wil, zal ik dat ook respecteren. Dan ga ik het niet over hem of het hebben.
quote:Dat heet selectief lezen, ik verwijt jou niet dat je iemand uitmaakt voor gestoord, je geeft een waardeoordeel over Kelly.
Op maandag 22 oktober 2001 00:22 schreef Danny het volgende:[..]
Waar maak ik iemand voor gestoord uit dan ? Ik neem namelijk aan dat je even die quote voor me uit je mouw kunt schudden, daar ik 't me zelf zo snel even niet kan herinneren...
Ik wacht vol spanning af...
Het heeft alles te maken met de psyche van de transseksueel. Het feit dat er in een academisch ziekenhuis de mogelijkheid bestaat om mensen te helpen om gelukkiger in het leven te staan geeft aan dat het geen verzinsel is. Net zo goed als de psychiatrie soms in staat is om mensen te helpen zonder operatief ingrijpen.
Voor mij is Kelly een vrouw, zij voelt zich vrouw en presenteert zich als vrouw.
Een ander punt is of Kelly een fijne deelneemster is voor BB, ik vind haar een aanstelster. Wat dat betreft zijn we het bijna eens, jij zal het waarschijnlijk een aansteller noemen.
-edit- taalfout
[Dit bericht is gewijzigd door DAF-diesel op 22-10-2001 00:45]
quote:Neuh, gewoon een bijzonder irritant individu.
Op maandag 22 oktober 2001 00:43 schreef DAF-diesel het volgende:[..]
Dat heet selectief lezen, ik verwijt jou niet dat je iemand uitmaakt voor gestoord, je geeft een waardeoordeel over Kelly.
Jij neemt een transseksuksueel niet serieus. Een bouwdoos noemen ze dat bij ons in het café en dan is het lachen.Het heeft alles te maken met de psyche van de transseksueel. Het feit dat er in een academisch ziekenhuis de mogelijkheid bestaat om mensen te helpen om gelukkiger in het leven te staan geeft aan dat het geen verzinsel is. Net zo goed als de psychiatrie soms in staat is om mensen te helpen zonder operatief ingrijpen.
Voor mij is Kelly een vrouw, zij voelt zich vrouw en presenteert zich als vrouw.
Een ander punt is of Kelly een fijne deelneemster is voor BB, ik vind haar een aanstelster. Wat dat betreft zijn we het bijna eens, jij zal het waarschijnlijk een aansteller noemen.
quote:Sorry, dat kan ik echt niet uit mijn bek krijgen , je bent en blijft een nare jongen met een Feyenoordshirt aan.
Op maandag 22 oktober 2001 00:42 schreef Danny het volgende:[..]
Noem mij dan voortaan "O mijn grote Meester waar ik zo van hou en die ik zo diep respecteer en waarvoor ik alles zou doen..."
Dank je.
quote:Hej, maar hoe zit 't dan met mijn rechten ? Als ik respect uitdeel wil ik ook respect ontvangen graag. Ik ben geen filantropische instelling
Op maandag 22 oktober 2001 00:46 schreef Jappie het volgende:[..]
Sorry, dat kan ik echt niet uit mijn bek krijgen , je bent en blijft een nare jongen met een Feyenoordshirt aan.
quote:Chromosomen gaan inderdaad om het lichaam maar niet voor niets hebben transsexuelen het gevoel in het verkeerde geboren te zijn.
Op maandag 22 oktober 2001 00:31 schreef Danny het volgende:Gewoon een man. De chromosomen in het lichaam wijzen dat ten alle tijden uit.
quote:Dat geloof ik zomaar, maar ik vind dat iemand die als man geboren is (dus met een piemeltje) altijd een man blijft.
Op maandag 22 oktober 2001 00:48 schreef fashionably_late het volgende:[..]
Chromosomen gaan inderdaad om het lichaam maar niet voor niets hebben transsexuelen het gevoel in het verkeerde geboren te zijn.
De sexe-identiteit, dus het je man of vrouw voelen, ligt vast in de hersenen!!!
quote:eeeh...waar heb jij ook al weer respect uitgedeeld???
Op maandag 22 oktober 2001 00:48 schreef Danny het volgende:[..]
Hej, maar hoe zit 't dan met mijn rechten ? Als ik respect uitdeel wil ik ook respect ontvangen graag. Ik ben geen filantropische instelling
quote:Ik noem Ferry al bij haar nieuwe naam, heb jij bij mij nog niet gedaan...
Op maandag 22 oktober 2001 00:50 schreef fashionably_late het volgende:[..]
eeeh...waar heb jij ook al weer respect uitgedeeld???
quote:OK dan , "O mijn grote Meester waar ik zo van hou en die ik zo diep respecteer en waarvoor ik alles zou doen..."
Op maandag 22 oktober 2001 00:48 schreef Danny het volgende:[..]
Hej, maar hoe zit 't dan met mijn rechten ? Als ik respect uitdeel wil ik ook respect ontvangen graag. Ik ben geen filantropische instelling
je verbastering van zonder/met die klepel was
quote:Tnx
Op maandag 22 oktober 2001 00:52 schreef Jappie het volgende:[..]
OK dan , "O mijn grote Meester waar ik zo van hou en die ik zo diep respecteer en waarvoor ik alles zou doen..."
je verbastering van zonder/met die klepel was
![]()
![]()
quote:"In other cases, the genitals look correct for one gender, but aren't consistent with the infant's genes. In yet other cases the child's gender genes are something more complex than just XX or XY."
Op maandag 22 oktober 2001 00:31 schreef Danny het volgende:
Gewoon een man. De chromosomen in het lichaam wijzen dat ten alle tijden uit.
Zo simpel ligt het niet. Voor het hele verhaal kun je deze link bekijken. Daar staat ook een foto van een vrouw die transsexueel is en ik kan er echt geen mannelijke kenmerken meer aan ontdekken. Er is overigens veel meer info te vinden hierover. Nogmaals, ik heb al in meerdere topics mensen ervan proberen te doordringen dat het puur om respect gaat in het benoemen van mensen als Kelly. Het is gewoon erg jammer dat er continue wordt doorgedramd met kwalificaties als "het", "hem" etc.
Blijkbaar vinden veel mannen het inderdaad eng om hierover na te denken. Net of het mannelijkheid in het algemeen zou aantasten als ze zich moeten realiseren dat er ook mensen zijn die als man worden geboren maar zich toch heus vrouw voelen.
Volgens mij zit het bij mannen tussen de oren, zowel pro als contra.
quote:Respectloos!
Op maandag 22 oktober 2001 00:52 schreef Danny het volgende:[..]
Ik noem Ferry al bij haar nieuwe naam, heb jij bij mij nog niet gedaan...
I rest my case....
quote:Definieer dan maar eens "vrouw". Kelly voelt zich vrouw en gedraagt zich als de vrouw Kelly. Dat het noch jouw noch mijn droomvrouw is, is een heel ander verhaal. Ik zie in BB nog wel meer karikaturen. Zij kunnen zich als persoon diskwalificeren of belachelijk maken maar het zou een ieder sieren om iemand in zijn of haar waarde te laten. Sinds haar operatie is Kelly vrouw, dat staat in haar paspoort en ik denk dat gezien haar uiterlijk veel mannen die haar niet van BB kennen dit onmiddelijk geloven.
Op maandag 22 oktober 2001 00:44 schreef "O mijn grote Meester waar ik zo van hou en die ik zo diep respecteer en waarvoor ik alles zou doen..."
het volgende:[..]
Neuh, gewoon een bijzonder irritant individu.
Ze presenteert zich imo niet als vrouw, maar als karikatuur daarvan...
quote:Ze heeft geen adamsappel ? Sja, of ze die nou wel of niet heeft, geboren in een mannelichaam == man voor het leven.
Op maandag 22 oktober 2001 00:54 schreef ElizabethR het volgende:Zo simpel ligt het niet. Voor het hele verhaal kun je deze link bekijken. Daar staat ook een foto van een vrouw die transsexueel is en ik kan er echt geen mannelijke kenmerken meer aan ontdekken.
quote:Zoals ik al zei in mijn eerste reactie aan Phileine zal ik proberen ze, zij en haar te zeggen.
Er is overigens veel meer info te vinden hierover. Nogmaals, ik heb al in meerdere topics mensen ervan proberen te doordringen dat het puur om respect gaat in het benoemen van mensen als Kelly. Het is gewoon erg jammer dat er continue wordt doorgedramd met kwalificaties als "het", "hem" etc.
quote:Neuh, staat er volledig los van. Zal mij m'n reet roesten of iemand z'n snikkel eraf laat zagen en een jurk aantrekt.
Blijkbaar vinden veel mannen het inderdaad eng om hierover na te denken. Net of het mannelijkheid in het algemeen zou aantasten als ze zich moeten realiseren dat er ook mensen zijn die als man worden geboren maar zich toch heus vrouw voelen.
quote:Neuh, ik geloof niet dat Kelly een psychisch probleem heeft. Ermmm, niet met betrekking tot haar transseksualiteit dan...
Volgens mij zit het bij mannen tussen de oren, zowel pro als contra.
[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 22-10-2001 01:06]
Maar er is vooruitgang...
Danny schreef: Ik noem Ferry al bij HAAR nieuwe naam...
quote:Inderdaad. En ik laat haar in haar waarde, alleen hoef ik die waarde niet te delen. Als zij vrouw wil zijn gaat ze gerust d'r gang. Zal mij aan m'n zak zweten. Maar laat mij dan in de waarde dat 't in mijn ogen nooit een vrouw zal zijn.
Op maandag 22 oktober 2001 00:55 schreef DAF-diesel het volgende:[..]
Definieer dan maar eens "vrouw". Kelly voelt zich vrouw en gedraagt zich als de vrouw Kelly. Dat het noch jouw noch mijn droomvrouw is, is een heel ander verhaal. Ik zie in BB nog wel meer karikaturen. Zij kunnen zich als persoon diskwalificeren of belachelijk maken maar het zou een ieder sieren om iemand in zijn of haar waarde te laten.
quote:Diegenen die niet weten wat een adamsappel inhoudt wel waarschijnlijk. (Andries ook trouwens, maar dat terzijde
Sinds haar operatie is Kelly vrouw, dat staat in haar paspoort en ik denk dat gezien haar uiterlijk veel mannen die haar niet van BB kennen dit onmiddelijk geloven.
quote:Klopt. En hoe spreek je zoiemand aan als je die nog niet eerder gesproken hebt en geen idee hebt hoe je die aan zou moeten spreken ?
Op maandag 22 oktober 2001 01:04 schreef phileine het volgende:
Voor een travestiet die aangeeft als vrouw te willen worden behandeld gebruik ik de aanpreekvorm 'zij'. Voor een pre-op (mooi woord) idem. Niet moeilijk toch?
quote:Kort 't dan maar af naar God.
De naam die jij voor jezelf voorstelt is wat lang en daardoor onpraktisch, maar als je kunt aantonen dat je zelfbewustzijn ervan afhangt dat mensen je zo noemen, omdat je je een grote Meester etc. etc. voelt, maar per ongeluk in een verkeerd lichaam bent geboren; als ik je dus kwets door je Danny te noemen omdat jij je alles behalve een Danny voelt, dan zal ik dat zeker doen. (maar ik ga het misschien wel afkorten).
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 22-10-2001 01:10]
quote:Als ik zou zeggen 'ik noem KELLY bij haar nieuwe naam' dan zou de zin niet echt kloppen, daar Kelly geen nieuwe naam heeft. Vandaar dus dat ik zeg dat ik Ferry bij haar nieuwe naam noem. Kelly dus.
Op maandag 22 oktober 2001 01:05 schreef Sorrow het volgende:
Als je op een willekeurige zoekmachine de woorden transseksualiteit en chromosomen intikt kun je het hele verhaal nalezen.Maar er is vooruitgang...
Danny schreef: Ik noem Ferry al bij HAAR nieuwe naam...
quote:Nu we dit eindelijk uit de weg hebben, kunnen we dan nu eindelijk accepteren dat Kelly gewoon een vrouw is en dat haar piemel enzo een foutje van de natuur was??? Graag!!
quote:Als je de hele link had gelezen, of je licht wat verder zou opsteken, zou je tot de conclusie komen dat het krediet wat je aan een hermafrodiet wél geeft ook opgaat voor een transsexueel.
Op maandag 22 oktober 2001 01:03 schreef Danny het volgende:
Ze heeft geen adamsappel ? Sja, of ze die nou wel of niet heeft, geboren in een mannelichaam == man voor het leven.
Alleen hermafrodieten zijn wat dat betreft in mijn ogen anders. Die zijn feitelijk beiden.
quote:Daar heb ik respect voor
Zoals ik al zei in mijn eerste reactie aan Phileine zal ik proberen ze, zij en haar te zeggen.
quote:Okee, jouw mening, prima.
Neuh, staat er volledig los van. Zal mij m'n reet roesten of iemand z'n snikkel eraf laat zagen en een jurk aantrekt.
To each their own, alleen neemt het voor mij niet weg dat het een man blijft, al slikken ze nog zoveel hormonen of dragen ze nog zoveel make-up of siliconen.
quote:En je weet heel goed dat ik die zin heel anders bedoelde. Je bent heus wel slim.
Neuh, ik geloof niet dat Kelly een psychisch probleem heeft. Ermmm, niet met betrekking tot haar transseksualiteit dan...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |