* Knorretje gaat haar middagdutje doen, tot strakkies
Coos moet naar de dagboekkamer komen. Ze laten niet zien wat er gezegd word. Hij is maar een minuut binnen.
Pris is nu ook wakker en ze ouwenhoert wat met Coos.
Danielle moet nu naar de dagboekkamer komen.
Coos gaat door met eten aan tafel.
Pascal is nu ook wakker.
Coos: "twee vrouwen waren bezopen, waarvan eentje wat heeft ondergekotst" hard genoeg zodat Pris het hoort
Pascal kijkt er van op hij heeft er niks van gemerkt.
Pris geeft een demonstratie van hoe Kelly kotste, met kreungeluiden
[offtopic] alleen zon zwart shirt aan staat wel charmant vind ik
[/offtopic]
Pascal vraagt aan Coos wat ie in de DBK moest doen. Coos: "Ik moest me zender over me trui doen".
Pascal tegen Pris "Was je ook dronken?"
Pris: "Mwa ging wel"
Pascal en GJ hebben het over het hardloopapparaat en wie wanneer derop mag.
Het beeld staat de hele tijd op Pris gericht terwijl ze rokend op de bank zit.
[offtopic]Volgens mij wachten ze op een Basic Instinct shot daar bij BB. Ik ook trouwens.
[/offtopic]
Der wordt wat geroepen op de achtergrond, kan het niet verstaan.
Pris krijgt even de slappe lach. Waarom weet ik niet.
Shot op Ed en Kelly in de slaapkamer.
Ze hebben het over praten in je slaap.
Shot weer op Pris. Coos is erbij komen zitten.
Pris: "Komt er een kerkdienst?"
Coos: "Ik weet niet wat ze in hun groep doen maar bij ons in ieder geval niet."
Coos vraagt wat over het T-shirt wat ze aan heeft. Iets over het woord Dummy wat erop staat.
Ed is nu ook in de huiskamer en word goedenmorgen gewenst door Pris.
Coos moet alweer naar de DBK komen.
Shot op slaapkamer. Kelly ligt nog in bed. Coos en en nu ook Ed lopen er ook rond. Het gaat nog steeds over het gebeuren van afgelopen nacht.
Ed: "Als ik een beetje wegdommel begin ik meteen te kreunen."
Shot weer terug naar bank waar Pris en Sandy nog steeds zitten te chillen. Ed heeft blijkbaar kussens uit de bank gehaald om op te slapen.
Hij is ze nu aan het terugleggen.
De algemene indruk is dat iedereen goed duf is. Er word wel wat gepraat in de achtergrond maar ik weet niet door wie.
Sandy en Ed stoeien een beetje met de kussens.
Pascal praat met Leo. Leo heeft slecht geslapen.
Leo: "Ik heb nog liever honger dan dat ik slecht slaap."
Tuinshot: Niks te zien buiten.
Sandy en Kelly liggen nog in de slaapkamer te bespreken dat het vast wel goed komt met Priscella.
In Rijk rent dus GJ in zijn gele BB shirt, en ik arm rennen Leo en captain Danielle
Pascal en Ed zitten heerlijk op de bank op deze zondagmiddag, en Precilla staat met een peukie en een kopje koffie in de keuken, ze informeert of er wel sigaretten zijn besteld.
In arm is Tania bezig haar kleren op te vouwen. Op deze koude dag loopt zij in een rokje en een hempje.
Danielle is heel verantwoord aan het stretchen na het trimmen. Leo laat zijn zangkwaliteiten zien met een ouderwets lied. Ook GJ is nu aan het stretchen. Jeugdherinneringen worden nu opgehaald. Danielle ging vroeger altijd naar Bergen op zoom op kamp, ze vertelt hier stoere verhalen over. De dolly dots worden nu onder de loep genomen. GJ vertelt over de reunie van zijn lagere school die hij onlangs gehad had, hij vind reunies leuk, vorig jaar was zijn eerste. Ook Ed is er nu bijgekomen in de tuin. Ze zijn nu met z'n allen verbaasd dat een mus een mot opeet "een vleesetende mus, kan dat beest niet gewoon zaadjes eten", aldus Ed.
Diane heeft de Dolly Dots nagedaan: Ik was zo klein vergeleken met die meiden met bh-tjes.
GJ: Ik had een reunie en de meisjes die toen niks waren, waren nu mooie vrouwen. Het kan ook niet anders als je op je tiende al zulke dingen hebt.
Leo: Vroeg rijp, vroeg rot.
Ed vindt het spooky dat het vluchtnummer 1666 was.
Leo: weet Precilla dat al?
Ed: Precilla was blij dat zij niet op die vlucht zat.
Ed legt uit dat 3 x 6 het nummer van de duivel is.
GJ vertelt aan Leo dat hij in het begin geen aansluiting had bij zijn teamgenoten, maar toen hij een battle won, dat ze toen allemaal om zijn nek heen hingen. Hij moest toen denken aan het liedje "Als je wint, heb je vrienden".
GJ vertelt over de captainswissel in zijn team. Hij wist wel dat het in de lucht hing, maar hij vond het wel heel typisch dat Pascal de gooi naar de captainstitel deed vlak voor de exit. GJ gaat donderdag weer voorstellen dat als er de mogelijkheid is dat hij naar het andere team kan, hij wil gaan. En als Pascal hem koste wat het kost wil houden, dat hij dat niet accepteert. Pascal gaat even douchen en wat eten en zegt gedag tegen zijn vriendjes van arm.
Diane zit nog bij de oven en zingt af en toe een zinnetje. Danielle is aan het wassen en vertelt dat haar moeder/tante vroeger ook veel kleren voor de maakte.
Diane: oehhh, de volgens komen op m'n brood af. He, die mussen eten echt die motten.
Captain Danielle praat met een van haar irritante stemmetjes tegen een mus.
Diane zingt weer een aantal regels en zegt "he, die mussen vliegen meteen weg als ik ga zingen!"
Danielle haakt af en toe in en zingt ook een regeltje afgewisseld met "de stemmetje".
Leo wil koffie gaat zetten.
Vervolgens zingt diane "kooofffieeeeeeeeee, koffffffffffffiieee, lekkkkkkkkkkkkkkkkerrrrrrrrrrr bakkieeeeee koffieeeeeeeeeeeeeeeee"
Andries en Frank liggen nog op bed en Danielle praat even met hen.
Tania staat in haar korte rok, blote benen, mouwloos topje in de tuin. Ze heeft haar haar in twee staartjes gedaan op haar hoofd [das dapper voor een vrouw van haar leeftijd].
Tania zegt dat ze in arm beter slaapt dan in rijk.
Sandy staat in haar ochtendjas al etent te praten in de tuin met arm. Ze moet nu naar de dagboekkamer komen.
In arm praten Danielle, Diane, Leo, en Tania over de verdeling van het eten. Vanavond hebben ze p.p. 1 blik, en dat is veel.
13.21 In de woonkamer. Coos heeft het over zijn ouders die uit elkaar zijn. Anderhalf jaar geleden heeft hij een gesprek gehad met zijn vader. Zijn vader zei dat hij meer afstand wilde. Hij zou wel contact opnemen. Pascal : Is dat de laatste keer dat je hem gesproken hebt ? Coos : Ik heb hem daarna nog twee drie keer gesproken. Mijn vader heeft altijd twaalf uur per dag gewerkt en nu mag hij niets meer. Zijn hart werkt voor 60 % niet meer. Als hij de heg knipt is hij na vijf minuten moe. Hij liep wel uren 's avonds. Als ik een discussie heb wil ik altijd winnen. Dat kon hij niet hebben. Voor mij is mijn ouderlijk huis mijn ouderlijk huis niet meer. Coos had zijn surfboards in zijn kamer in zijn ouderlijk huis liggen. Nu heeft Tineke die kamer. De drie gesprekken die hij heeft gehad met zijn vader gingen, gaat het goed, ja, het gaat goed. Soms ziet Coos hem lopen, hij heeft nu lang haar. Coos : Voor anderen is het heel erg vreemd. Ik vind het lekker want ik hoef er geen rekening mee te houden. Pascal : Ik zou gek worden. Coos : Ik ben anders. Pascal : Neem je het hem kwalijk ? Coos : Absoluut niet. Wat anders, hij vroeg, kom je koffie drinken, o ja, en ik ben vorige week getrouwd. Ik was blij. Els snapt het niet, die kan het niet uitstaan. Ik had naar het stadhuis gemoeten en daar hou ik helemaal niet van. Het is helemaal niks voor mij. Coos wist wel dat er wat aan zat te komen. Coos : Ik vroeg, hoe was de dag, rustig zei hij. Ik vind het niet erg. Ed : Mijn familie zit ook erg wappie in elkaar. Coos : Mijn familie zit niet vreemd in elkaar.
13.33 Ed kent weinig mensen van zijn vaders kant van de familie, hij vindt het ook allemaal teringlijers. Zijn vader heeft zeven kinderen. Ed zegt dat het eerste gezin heel anders is als het tweede gezin. Ed : Bij de kinderen uit het eerste gezin zit een poot, één is met een pools wijf getrouwd en nu wil hij zelf ook een pools wijf, een dochter is getrouwd met een egyptenaar. Pascal : Multicultureel. Coos : Leuk toch. Ed : Als hij weer gaat trouwen is het zijn derde vrouw. Pascal : Wil hij geen kinderen meer ? Ed : Ik weet het niet. Hij is zestig of hij moet het worden. Mijn moeder is 47 of 48. Die heeft ook nog een zoon uit een eerder huwelijk. Ze waren allebei 17 toen. Met mijn vader heb ik niet zo'n sterk contact. Hij woont in Alkmaar. Mijn opa's en oma's waren allemaal al overleden toen ik geboren werd. Mijn vaders kant van de familie heeft mijn moeder nooit geaccepteerd. Aan de ene kant wil ik voor geen meter naar die trouwerij, aan de andere kant wel. Ed zegt dat de speaker vanmorgen zei, wil Audrey naar de dagboekkamer komen. Coos zegt dat Priscella gesnurkt heeft.
diaan gaat het wit brood in tweeen bakken want het duurt veel te lang voor het gaar is.
pas en coos ed en praten over controleren van zoveel sterren hotels en als er iets niet klopt gaat er een ster vanaf.. (boring)
Tania en Diane zijn naar binnen gegaan, Danielle en Leo zitten nog buiten te praten. Leo vindt Festen en Dogma films heel erg goed, maar die kent Danielle in eerste instantie niet. Danielle: Dogma?? Is dat de naam van een film.
In arm gaan ze nu binnen eten, het brood is klaar. Beide heren liggen nog steeds in bed.
Iedereen zit al aan tafel, behalve Tania, die drentelt nog rond de tafel: heen en weer, heen en weer, stil staan, heen en weer, stilstaan, heen en weer, en ondertussen praat ze natuurlijk weer veel. Danielle snijdt het brood.
Vanavond is in rijk het feestje, iedereen is er van overtuigd dat er voor het feest geen battle meer komt. In rijk vrezen ze het nog wel, maar arm is overtuigd van niet.
Tanja loopt nog steeds, heen en weer, heen en weer, erg onrustig of zo. Het brood is nu gesneden en Tania gaat ook zitten. En ze gaat weer staan en loopt weer heen en weer. Ze vertelt nu aan rijk dat ze 10 jaar lang Jazz en arobic les heeft gegeven. Nu geeft ze alleen nog les aan 10 jarigen op de woensdagmiddag.
Het eten (beleg) wordt verdeeld, ze houden hierbij ook rekening met de heren die nog liggen te slapen. Ook Leo drentelt nu heen en weer.
En nu gaan ze eten. Diane geniet van de belegen kaas.
14.01 Gert Jan : We gaan de dames eerst laten knippen ? Ed zegt dat de heren eerst moeten. Gert Jan : Ik heb nog nooit een kapper thuis gehad. Ik vind het wel wat hebben. Pascal gaat eens in de drie weken naar de kapper. Ed twee drie keer per jaar. Pascal : Na vier weken zit het zo hoog. Dan is er geen model meer in te krijgen.
14.04 Tania : Ik heb tien jaar aerobicles en jazzdance gegeven. Op woensdagmiddag geef ik nog kinderen les. Dat is echt zo leuk. Ed : Liggen die andere twee nog ? Dries en Frank ? Ik geloof dat Leo het bevestigt. Ed : Shit happens. Toen jullie aan de andere kant zaten werd er toch ook muziek gespeeld ? Gert Jan : Frank heeft het een beetje zwaar daar.
14.08 Gert Jan lachend : Frank als je zo doorgaat haal je de zestig niet. Je takelt af. Frank is blijkbaar zijn bed uit.
Diane: hoe lang kan je eigenlijk met een bril doen?
Leo: nou wel 10 jaar hoor.
Diane: moet je niet om de 2 jaar nieuwe glazen of je ogen testen?
En de vitamientjes worden geslikt.
Leo heeft een lichte vorm van dyslectie.
Ook rijk begroet Frank nu met een goedemorgen.
Frank gaat nu ook eten. Frank is waarschijnlijk nog niet helemaal wakker, want hij moppert wat.
Tania geeft een hand/luchtkus naar rijk.
Danielle vertelt dat als ze niet in de verpleging was gegaan dat ze dan bij de motorpolitie had gewild.
Ook Andries is nu wakker en loopt in zijn kleren in de kamer.
Frank: nee, ik ben helemaal niet vrolijk. 's avonds is het hier wel oke, maar overdag is hier niets te doen, vandaar dat ik maar op m'n nest blijf legge.
Danielle: morgen gaat Tania arobicles geven, doe je mee?
Frank: nee
Ze vragen zich nu af of de klok al een uur terug is gezet of niet. Ze denken dat ze het donderdag weten, omdat dan de lifeuitzending is.
Frank: er is hier geen entertainement, er is hier geen spanning, en dit gaat me gewoon een beetje de keel uithangen. Discussies en stemmen over dit of over dat, dat heb ik allemaal al gehad, het verveeld me nu.
Tania: kom op, we gaan gezellig een peukie roken.
Frank: hoe kom je daaraan? Heb je dat zelf gemaakt van laatste restjes?
Tania is creatief geweest met toiletpapier e.d.
Tania: we roken hem zo samen wel op.
Frank: nee, doe jij het maar, want als ik nix heb ben ik niet geprikkeld maar als ik wel wat heb dan wordt ik geprikkeld, jij hebt het harder nodig.
Tania: dit is mijn luckie luckie day. En vanavond feest, ik heb een rokkie aan, en ik heb mijn haar leuk gedaan (ze doelt op haar 2 staartjes)
De rest zit tijdens dit gebeuren aan tafel, en Tania drentelt weer heen en weer.
Tania: ik wil hawai, en ik wil nix anders.
Leo: welkom bij de groep.
Frank: jij hebt eigenlijk nix te zeggen, want je bent het laatste erbij.
Danielle: dan moeten jullie delen.
Tania: ik wil alleen kip hawai.
Frank: ik wil hutspot
Tania: ik wil kip hawai
Frank: aan die kant, kan je vreten wat je wil, maar niet hier.
Danielle: dan verdelen jullie het, halve zuurkool, halve kip hawai.
Tania: dat maakt me niet uit, maar IK eet kip hawai.
Andries zit nu ook te eten, het fruit wordt nu verdeeld en Danielle vraagt of er nog iemand vitaminepillen wil. Andries vertelt dat Diane vannacht 2 x zijn hand had gepakt in haar slaap. Diane giegelt.
[ff een kopske koffie zetten, want er gebeurd helemaal nix
]
sandy: ik ga naar huis.
coos: kan je niet beter ff slapen, is toch zonde!!!! dan ga je toch niet weg.
san: ik ben dood voor mijn gevoel.
coos: probeer toch te slapen dan
kel: voel je je ongelukkig?
coos: ga lekker naar de kapper, wacht een dag. ga lekker slapen... en als je eenmaal thuis ben heb je spijt. probeer het nog een dag. vanavond hebben we een feest, en we zullen zo vragen dat iedereen rustig doet vanavond.
ga lekker met de dagboekkamer en ff praten.
zullen we dat doen?
San huilt en kel troost haar.
san: ik ben altijd heel vrolijk, maar hier ben ik helemaal niet sandy.
coos: we vinden het allemaal zonde dat je weg gaat.
pas: wij vinden het heel jammer en vervelend. we waarderen deze sandy heel erg, ookal zeg je dat je niet de sandy bent die je thuis bent.
pas: hoe kunnen we je helpen bij jezelf vinden?
san: mijn geluk is helemaal weg.
pris: waar komt dat vandaan dan?
san: nou gewoon ik voel me niet happy. ik wil wel gelukkig zijn, en dit heb ik er niet voorover. hier heb ik geen honger meer. ik kan niet slapen
coos: misschien kunnen we een slaappilletje voor je regelen.
gj komt nu ook bij met het slapen.
kel: niet vergeten het is een spel. je weet wat je daar krijgt. je bent zo sterk geweest. blijf sterk nu! sterk aan. je betn ongesteld geweest, je zit nu in een kringloop van emoties en geveooelens.
als je denkt dat het negatieve zwaarder weegt dan het positieve moet je weggaan. maar als je ook maar 1 moment twijfelt koet je blijven. je moet wennen aan bepaalde dingen. en nu zit je met verschillende mensen waar je er een paar leuk vind en de ander wat minder.
Coos: als ik jou was ging ik ff lekker naar de dagboek kamer.!
pris: sort je hele hard en ziel uit.
GJ: san, ik heb me ook kloten gevoelt een paar dagen. en we moeten je ff over de dip heen helpen. goed slapen goed eten, en wij trekken je er wel doorheen!
Pas: jer moet je niet omlaten lullen, je moet je eigen keuze doen.
san: ja ik probeer het nog wel ff aan. sorry dat ik zoveel heibel geschopt hebt. bedankt everybody.
coos: we zitten in een verkeerd ritme
kel: ja jetlag idee.
ff posten
san springt nu in ed zijn armen en ed houd haar heel hoog vast.
iedereen pept san nu ff op.
ed: als je me nodig hebt, je weet me te vinden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |