abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31957594
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:51 schreef Doffy het volgende:
Waar haal jij de wijsheid vandaan, erodome, om aan te nemen dat mensen met 'afwijkende' seksuele voorkeuren uitsluitend overheersend en misbruikend kunnen zijn? Niet al te lang geleden (en in vele plaatsen nog steeds) werd hetzelfde "argument" gebruikt tegen homo's; die zouden alleen maar op seks met kleine jongetjes uit zijn, geen "volwaardige relatie" kunnen hebben, psychisch ziek zijn, etc.

Jij doet nu hetzelfde over seks met dieren; waarmee ik dat niet a priori goedkeur, maar ik vind in ieder geval jouw argument ertegen waardeloos.
Waar zeg ik overheersend en misbruikend, ik zeg toch mensen die menen hun dier als volwaardige partner te zien....

Je vindt mijn argument waardeloos, het gaat letterlijk over gedrag van honden, daarvoor hoef je niet overheersend en misbruikend te zijn, een reu veranderd als hij dekt en dat lang niet altijd in positieve zin, vaker niet als wel, dat bij een hond/hond dekking dus he, heb je daarna een hond die doodongelukkig is omdat hij niet meer mag dekken(niet zovaak als hij zou doen in de natuurlijke alpha positie), die het continu aan de stok heeft met andere reuen en nog meer nare bijverschijnselen zoals weglopen, rangorde problemen e.d.
Dat zal nog sterker gelden bij een hond/mens dekking aangezien dat de rangorde danig in de war schopt, je haalt de hond namelijk omhoog in rang door die daad, wat of een potienteel gevaarlijke hond oplevert omdat een hond zo hoog in rang het recht en de plicht heeft te corrigeren, of je moet hem weer terugzetten in zijn lagere rang wat heel veel verwarring oplevert voor het dier en niet goed is voor zijn geestelijke gesteldheid dat steeds te doen(dat is een noodgreep, eigenlijk moet je daar nooit komen gewoon).

Als ik terug denk aan de paar filmpjes die ik heb gezien over dit onderwerp zie ik lichaamstaal die me helemaal niet aanstaat, onzekere dieren die echt niet op hun gemak zijn.

Dit gaat niet over misbruik en overheersing, dit gaat erover dat een dier geen mens is en als je met een dier speelt zoals je met een mens speelt je het dier naar mijn mening schade aan doet.

Dit gaat puur over gedrag en ja daar meen ik wat van te weten aangezien dat mijn vakgebied is en ik een vriendin heb die volleert gedragstherapeut is en met wie ik meegedaan heb met haar lesmatriaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')