Ik ken het gevoel, eerst zien dan gelovenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:18 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Die zullen niet plotseling ontzettend veel duurder worden?
Ik weet het niet, als het niet zo is ben ik alleen maar blij, maar ik ben nogal wantrouwend.
Nee, ik ben gisteren begonnen met die website eens door te lezenquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Heb jij professioneel te maken met deze regelingen of heb je je er gewoon goed in verdiept?
quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:21 schreef Herkauwer het volgende:
Ik ken het gevoel, eert zien dan geloven
quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, ik ben gisteren begonnen met die website eens door te lezen
Aanvullende verzekeringen hoef je zelfs niet eens meer af te sluiten bij dezelfde verzekeraar waar je je basisverzekering hebt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:18 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Die zullen niet plotseling ontzettend veel duurder worden?
Ik weet het niet, als het niet zo is ben ik alleen maar blij, maar ik ben nogal wantrouwend.
Dan zal je dik 40 euro in de maand extra moeten gaan betalen aan aanvullende verzekering wil je er op achteruit gaan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:26 schreef Tja... het volgende:
Ik betaal nu 1440 euro p.j. voor een verzekering bij Geove Menzis (fiscaal gezien single, bruto jaarinkomen 35.800) In het nieuwe stelsel ga ik w.s. iets meer betalen, als we uitgaan van een basispremie van 1100 euro.
Heb het eens nagekeken. Van die 120 euro is 20 euro aanvullend, 62 euro basispremie en de rest gaat op aan WTZ en MOOZ premie. Nu de WTZ/MOOZ verdwijnen worden de lasten beter verdeeld over alle verzekerden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:28 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dan zal je dik 40 euro in de maand extra moeten gaan betalen aan aanvullende verzekering wil je er op achteruit gaan.
Ik weet niet wat van die 120 euro aanvullend is maar ik vermoed dat het niet in de buurt komt van die 40 euro. Kortom jij gaat er hoogstwaarschijnlijk dik op vooruit.
Vaag verhaal....quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:43 schreef drugarth het volgende:
Mensen die net meer dan mij verdienen en dus particulier verzekerd zijn nu gaan er dik op vooruit.....beetje dom dat door regel de groot verdieners er op vooruit gaan en de jan modaal weer eens de lul is.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:42 schreef Alicey het volgende:
Waarvoor geldt die no-claim eigenlijk allemaal?
quote:Wat houdt de no-claim in de zorgverzekering in?
Antwoord:
De no-claim houdt in dat u maximaal 255 euro na afloop van het verzekeringsjaar van uw zorgverzekeraar terug kunt krijgen als u geen beroep (claim) op vergoeding van uw zorgkosten in dat verzekeringsjaar bij uw zorgverzekeraar heeft gedaan. Doet u wel een beroep op vergoeding van uw zorgkosten, maar minder dan 255 euro, dan krijgt u het overgebleven no-claim bedrag na afloop van het verzekeringsjaar terug. Kosten voor de huisarts, verloskundige zorg en kraamzorg tellen niet mee voor de no-claim. Voor kinderen onder de 18 geldt geen no-claimteruggave.
Ja. Op het moment dat je je weer aanmeldt, betaal je over de onverzekerde periode (max 5 jaar) alsnog verplicht de premie, met een verhoging (boete) van 30% van die premie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:28 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Principieel? Stel dat je gewoon even niet verzekerd wilt zijn voor een periode, omdat je het niet kan betalen. En dat je dan later weer verzekerd bent, zodra je het wel kan opbrengen. Aangenomen dat je uiteraard ook geen gebruik maakt van voorzieningen als tandarts etc. Zijn daar gevolgen aan verbonden?
Belasting op winst omlaagquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:19 schreef _-rally-_ het volgende:
En de ondernemers lijken weer extra genaaid te worden, want die moeten die inkomensafhankelijke premie zowieso zelf betalten..
Er zijn maar heel weinig BV-ondernemers die daadwerkelijk winstbelasting betalen, omdat ze verplicht zijn zichzelf een stevig salaris uit te betalen. Deze maatregel heeft alleen zin voor de grote bedrijven.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Belasting op winst omlaag
De vennootschapsbelasting gaat in drie stappen omlaag van 34,5% nu naar 30% in 2007. Op 1 januari 2005 gaat het tarief van de winstbelasting al met drie procentpunten naar beneden tot 31,5%. Ook de belasting op winsten tot 22.600 euro gaat in drie stappen naar beneden van 29% nu naar 25% in 2007.
Maar dit is vooral een compensatie voor de veel hogere kosten van het grijze kenteken.quote:Zelfstandige ondernemers die inkomstenbelasting betalen, krijgen belastingverlichting in de vorm van een hogere zelfstandigenaftrek. De zelfstandigenaftrek wordt gefaseerd verhoogd.
Bron: http://www.minfin.nl/defa(...)525D62DFCX2X64851X73
Want iedere ondernemer rijdt/reed rond in een auto met grijs kenteken?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:45 schreef _-rally-_ het volgende:
Maar dit is vooral een compensatie voor de veel hogere kosten van het grijze kenteken.
Maakt toch geen zier uit of je het zelf betaalt of dat het van je no-claim afgaat?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:49 schreef thaleia het volgende:
Dus als ik alleen maar een keer m'n oren uit kom laten spuiten en ik kies ervoor die rekening uit eigen zak te betalen, dan kan dat en komt de no claim niet in gevaar? Mooi zo.
Die belastingverlaging gaat ons in elk geval weer wat opleveren. Ik ben compleet niet op de hoogte van dit soort dingen (en ja, da's best stom), maar dit stemt me dan wel weer een enigszins vrolijkquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:45 schreef _-rally-_ het volgende:
Er zijn maar heel weinig BV-ondernemers die daadwerkelijk winstbelasting betalen, omdat ze verplicht zijn zichzelf een stevig salaris uit te betalen. Deze maatregel heeft alleen zin voor de grote bedrijven.
Ja precies. Zorg wordt nou eenmaal duurder en duurder en Sinterklaas betaalt het niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:00 schreef ElisaB het volgende:
Nou ja, either way; het moet uit de lengte of uit de breedte komen, dus betalen zullen we sowieso.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |