abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:14:30 #101
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_28580293
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:55 schreef Aventura het volgende:
Zoals gewoonlijk worden door deze regels de mensen met een modaal of iets onder een modaal inkomen weer het zwaarst getroffen.
Dat doen ze eigenlijk altijd... simpele reden: Modaal is het meest verdiende salaris, als je modaal pakt, pak je dus de grootste groep. Levert dus gewoon een hoop centen op
Ze kunnen goed rekenen in DH...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_28580515
Is het eigenljk wel verplicht om verzekerd te zijn tegen ziektekosten? In mijn geval als student.
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:23:48 #103
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_28580546
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:22 schreef addictivebeat het volgende:
Is het eigenljk wel verplicht om verzekerd te zijn tegen ziektekosten? In mijn geval als student.
Als je principieel tegen verzekeren bent kom je er onder uit ja
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_28580602
Ik betaal nu 1440 euro p.j. voor een verzekering bij Geove Menzis (fiscaal gezien single, bruto jaarinkomen 35.800) In het nieuwe stelsel ga ik w.s. iets meer betalen, als we uitgaan van een basispremie van 1100 euro.

Wat naar mijn mening eerlijker verdeeld wordt is dat particulier verzekerden niet meer meebetalen aan de premie voor ZF-verzekerden. In mijn geval is dat maar liefst 30% van mij premie. ZF-premie wordt op het eerste oog kunstmatig laag gehouden omdat particulieren eraan mee betalen.

Een hardnekkig misverstand is dat particulier verzekerden is het kunnen opbrengen omdat ze toch zoveel verdienen... Ja, ik weet dat 35.800 bruto p.j. niet slecht is, maar super veel is het ook niet.
Door belastingen en heffingen blijven de z.g. sterkste schouders de zwaarste lasten dragen, maar in ieder geval niet meer dubbelop (in dit geval dan).
pi_28580651
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:55 schreef Aventura het volgende:
Zoals gewoonlijk worden door deze regels de mensen met een modaal of iets onder een modaal inkomen weer het zwaarst getroffen.
Juist en dat vind ik zeer kwalijk.
Mensen met een gewoon betaald baantje, alleenstaand of met zijn 2-en gaan er in deze regeling ernstig op achteruit.
Als je alleen woont bent ben je als je net boven de 25.000 zit de lul.
Als je met zijn 2-en woont boven de 40.0000.
Heb je dan een hoog salaris? nee, helemaal niet.

Want die vallen net uit de boot voor de zorgtoeslag. En mogen wel 50 euro netto in de maand p.p meer gaan betalen. Dat Balkenende durft te beweren dat het volgend jaar allemaal goed gaat komen in Nederland vind ik echt stuitend. Maar ja de volgende verkiezingen komen er alweer aan dus hij moet al beginnen met verkooppraatjes.....

Bovendien weet je dat die zorgtoeslag dusdanig in de papieren gaat lopen dat de belastingdienst het niet aan kan en dat administratief volledig uit de hand gaat lopen. En mensen, die echt een cent te makken hebben waarschijnlijk straks maanden moeten gaan wachten op hun geld.
Dat is eens wat anders...
pi_28580658
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:23 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Als je principieel tegen verzekeren bent kom je er onder uit ja
Principieel? Stel dat je gewoon even niet verzekerd wilt zijn voor een periode, omdat je het niet kan betalen. En dat je dan later weer verzekerd bent, zodra je het wel kan opbrengen. Aangenomen dat je uiteraard ook geen gebruik maakt van voorzieningen als tandarts etc. Zijn daar gevolgen aan verbonden?
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:30:40 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28580704
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:28 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

Principieel? Stel dat je gewoon even niet verzekerd wilt zijn voor een periode, omdat je het niet kan betalen. En dat je dan later weer verzekerd bent, zodra je het wel kan opbrengen. Aangenomen dat je uiteraard ook geen gebruik maakt van voorzieningen als tandarts etc. Zijn daar gevolgen aan verbonden?
Je kunt alleen als gemoedsbezwaarde onder de verzekeringsplicht uitkomen. Wat jij schetst, mag vast niet.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:32:34 #108
47047 Herkauwer
pi_28580763
quote:

[..]

Dat is niet principieel Er zijn mensen die vanwege godsdienst zich niet verzekeren. Dat mag dan weer wel.

En verder ben ik zelf Ziekenfonds + AV verzekerd. Ik betaal nu iets van ¤45 per maand en ik woon alleen. En nu moet ik in één keer ¤1100 betalen voor een basisverzekering? Uiteraard ga ik er weer lekker op achteruit, alsof ik ook maar ooit daar aan getwijfeld had!
pi_28581254
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:28 schreef cora4034 het volgende:
Juist en dat vind ik zeer kwalijk.
Mensen met een gewoon betaald baantje, alleenstaand of met zijn 2-en gaan er in deze regeling ernstig op achteruit.
Als je alleen woont bent ben je als je net boven de 25.000 zit de lul.
Als je met zijn 2-en woont boven de 40.0000.
Heb je dan een hoog salaris? nee, helemaal niet.
Het kan zijn dat ik me vergis hoor, maar volgens mij ga ik (alleenwonend, bruto waarschijnlijk inderdaad net boven die 25000) er helemaal niet zo schrikbarend op achteruit. Omdat ik in het onderwijs werk moest ik me altijd al particulier verzekeren, en zo te zien gaat het nieuwe zorgstelsel mij niet zoveel meer kosten (en misschien zelfs wel meer teruggave opleveren). Het kan zijn dat het gedeelte dat mijn werkgever compenseert minder wordt, maar zo heel veel kan dat niet zijn.

Ik zie het schrijnende van deze regeling nog niet zo in. Mijn vader bijv, die zeker onder de 25000 zit, krijgt dan zorgtoeslag. Mijn zusjes en ik zitten er (weinig) boven, krijgen die toeslag dus niet, maar wij krijgen dan ook veel meer pesos per maand binnen dan mijn vader. Dus ik zie nog niet helemaal waar het "o jee, hoe moet dat toch met mensen die het niet kunnen betalen?" vandaan komt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 10:53:12 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28581271
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:32 schreef Herkauwer het volgende:

En verder ben ik zelf Ziekenfonds + AV verzekerd. Ik betaal nu iets van ¤45 per maand en ik woon alleen. En nu moet ik in één keer ¤1100 betalen voor een basisverzekering? Uiteraard ga ik er weer lekker op achteruit, alsof ik ook maar ooit daar aan getwijfeld had!
Wat is je inkomen?
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:54:12 #111
47047 Herkauwer
pi_28581307
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat is je inkomen?
¤27500 ongeveer
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 10:55:39 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28581348
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:54 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

¤27500 ongeveer
Dan ga je in het gunstigste geval ongeveer 70 euro betalen voor de basisverzekering.

-edit- maar er wordt ook minder premie van je brutosalaris ingehouden, waardoor je netto iets meer salaris overhoudt per maand.
Hoe groot DAAR de invloed van is kan ik niet zeggen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:58:33 #113
47047 Herkauwer
pi_28581446
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan ga je in het gunstigste geval ongeveer 70 euro betalen voor de basisverzekering.

-edit- maar er wordt ook minder premie van je brutoslaris ingehouden, waardoor je netto iets meer salaris overhoudt per maand.
Hoe groot DAAR de invloed van is kan ik niet zeggen.
Bedankt, maar ongetwijfeld ga ik er op achteruit....
pi_28581538
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:52 schreef thaleia het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ik me vergis hoor, maar volgens mij ga ik (alleenwonend, bruto waarschijnlijk inderdaad net boven die 25000) er helemaal niet zo schrikbarend op achteruit. Omdat ik in het onderwijs werk moest ik me altijd al particulier verzekeren, en zo te zien gaat het nieuwe zorgstelsel mij niet zoveel meer kosten (en misschien zelfs wel meer teruggave opleveren). Het kan zijn dat het gedeelte dat mijn werkgever compenseert minder wordt, maar zo heel veel kan dat niet zijn.
Nou ik betaal nu 60 euro per maand, voor een complete ziekenfondsverzekering met aanvullende zaken als tandarts, ect.
Ik verdien net iets meer dan 25.000

In het nieuwe stelsel ben ik alleen al voor de basisverzekering 1100 euro per jaar kwijt.
Ik krijg geen zorgtoeslag.
Ik heb dan nog geen tandartsverzekering en aanvullende verzekering die ik nu wel heb.

Dus voor mijn gevoel ga ik er behoorlijk op achteruit.
En mijn gebit is niet van dusdanige kwaliteit dat ik het zonder verzekering aandurf
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 11:02:55 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28581568
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:58 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Bedankt, maar ongetwijfeld ga ik er op achteruit....
Mjah, sowieso vervalt het werknemers gedeelte van het ZF welke je werkgever nu elke maand inhoudt van je brutosalaris (1,45%, wat bij jouw inkomen op jaarbasis rond de 400 euro uitkomt)

Tevens dacht ik ook dat er andere premies vervielen (AWBZ enzo).

Al DIE kosten, waar je nu geen erg in hebt omdat die ingehouden worden van je brutosalaris vervallen, waardoor je per maand ook enkele tientjes meer netto inkomen hebt.

-edit-

1100,-
400,-
255,-
--------
455,-

455/12= ¤ 37,08 per maand voor de basisverzekering
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:04:38 #116
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_28581625
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:52 schreef thaleia het volgende:

Ik zie het schrijnende van deze regeling nog niet zo in. Mijn vader bijv, die zeker onder de 25000 zit, krijgt dan zorgtoeslag. Mijn zusjes en ik zitten er (weinig) boven, krijgen die toeslag dus niet, maar wij krijgen dan ook veel meer pesos per maand binnen dan mijn vader. Dus ik zie nog niet helemaal waar het "o jee, hoe moet dat toch met mensen die het niet kunnen betalen?" vandaan komt.
Ik snap het ook helemaal niet. Ik begrijp dat het even schrikken is als je van ¤ 45 per maand naar ¤ 1.100 per jaar gaat. Maar trek die tegemoetkoming er eens van af (en tel de toename van het netto salaris erbij op; dank je Swets) en kijk dan eens wat er nou werkelijk netto allemaal aan de hand is. Volgens mij is dat hele harde piepen voor de meeste mensen helemaal niet nodig. Natuurlijk zijn er mensen die buiten de boot vallen. Maar dat is echt niet iedereen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:06:23 #117
47047 Herkauwer
pi_28581682
Ik moet het nog zien, vooralsnog ga ik er van uit dat ik er op achteruit ga. Kan het alleen maar meevallen.

Krijg je die ¤255 automatisch terug of moet je daar weer zelf achteraan ?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 11:07:18 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28581728
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik snap het ook helemaal niet. Ik begrijp dat het even schrikken is als je van ¤ 45 per maand naar ¤ 1.100 per jaar gaat. Maar trek die tegemoetkoming er eens van af (en tel de toename van het netto salaris erbij op; dan je Swets) en kijk dan eens wat er nou werkelijk netto allemaal aan de hand is. Volgens mij is dat hele harde piepen voor de meeste mensen helemaal niet nodig. Natuurlijk zijn er mensen die buiten de boot vallen. Maar dat is echt niet iedereen.
Zoals gezegd vervalt iig de 1,45% werknemers bijdare voor de ZFW, waardoor je netto inkomen hoger wordt

en
quote:
Overigens neemt de overheid tal van maatregelen (o.a. zorgtoeslag en aanvullende fiscale maatregelen) waardoor de premie voor iedereen betaalbaar blijft.
Wanneer echt een hele grote groep plotseling tweemaal zoveel moet betalen voor dezelfde dekking breekt uiteraard de pleuris uit.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 11:09:05 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28581800
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:06 schreef Herkauwer het volgende:
Ik moet het nog zien, vooralsnog ga ik er van uit dat ik er op achteruit ga. Kan het alleen maar meevallen.

Krijg je die ¤255 automatisch terug of moet je daar weer zelf achteraan ?
Wanneer je minder dan 255,- aan ziektekostenmaakt krijg je deze (of het verschil) automatisch terug
Sowieso telt de huisarts al niet mee voor de no-claim (dus alleen medicijnen en ziekenhuis opname e.d.)
quote:
De no-claim houdt in dat u maximaal 255 euro na afloop van het verzekeringsjaar van uw zorgverzekeraar terug kunt krijgen als u geen beroep (claim) op vergoeding van uw zorgkosten in dat verzekeringsjaar bij uw zorgverzekeraar heeft gedaan. Doet u wel een beroep op vergoeding van uw zorgkosten, maar minder dan 255 euro, dan krijgt u het overgebleven no-claim bedrag na afloop van het verzekeringsjaar terug. Kosten voor de huisarts, verloskundige zorg en kraamzorg tellen niet mee voor de no-claim. Voor kinderen onder de 18 geldt geen no-claimteruggave.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:09:53 #120
33954 ElisaB
pi_28581828
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Wanneer echt een hele grote groep plotseling tweemaal zoveel moet betalen voor dezelfde dekking breekt uiteraard de pleuris uit.
Ik vind ons in Nederland een beetje verwend eigenlijk. Dat gepiepstraal altijd

Maar verder gaat het goed met me hoor
pi_28581848
De vraag is ook wat alle aanvullende verzekeringen gaan kosten.
Daar maak ik me ook zorgen over.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:10:55 #122
47047 Herkauwer
pi_28581873
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wanneer je minder dan 255,- aan ziektekostenmaakt krijg je deze (of het verschil) automatisch terug
Sowieso telt de huisarts al niet mee voor de no-claim (dus alleen medicijnen en ziekenhuis opname e.d.)
[..]
Ik ben al jaren niet meer bij een huisarts geweest en het enige wat ik jaarlijks doe (eens in de 9-12 maanden) is naar de tandarts gaan. En daar is vrij weinig aan de hand. Nu alleen nog uitzoeken wat aanvullend kost en/of het nodig is...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 11:14:30 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28582020
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:10 schreef cora4034 het volgende:
De vraag is ook wat alle aanvullende verzekeringen gaan kosten.
Daar maak ik me ook zorgen over.
Waarom?
Aanvullende verzekeringen zullen niet veel anders worden dan nu he.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:15:35 #124
33954 ElisaB
pi_28582072
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom?
Heb jij professioneel te maken met deze regelingen of heb je je er gewoon goed in verdiept?
pi_28582176
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom?
Die zullen niet plotseling ontzettend veel duurder worden?
Ik weet het niet, als het niet zo is ben ik alleen maar blij, maar ik ben nogal wantrouwend.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:21:09 #126
47047 Herkauwer
pi_28582273
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:18 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Ik weet het niet, als het niet zo is ben ik alleen maar blij, maar ik ben nogal wantrouwend.
Ik ken het gevoel, eerst zien dan geloven Maar ik heb er al wel iets meer vertrouwen in.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 11:21:19 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28582278
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:15 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Heb jij professioneel te maken met deze regelingen of heb je je er gewoon goed in verdiept?
Nee, ik ben gisteren begonnen met die website eens door te lezen
pi_28582296
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:21 schreef Herkauwer het volgende:
Ik ken het gevoel, eert zien dan geloven
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:22:10 #129
33954 ElisaB
pi_28582309
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, ik ben gisteren begonnen met die website eens door te lezen

Ik zal me er ook eens in gaan verdiepen. Hoewel dat eigenlijk nix voor mij is.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:24:17 #130
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28582375
Ik betaal nu voor twee personen ¤ 1200 per jaar voor een VGZ polis met de meest uitgebreide dekking. Het nieuwe zorgstelsel zo inhouden dat ik dat bedrag twee keer moet gaan betalen. Dan ga ik er dus gewoon 100 euro per maand op achteruit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 11:26:48 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28582459
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:18 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Aanvullende verzekeringen hoef je zelfs niet eens meer af te sluiten bij dezelfde verzekeraar waar je je basisverzekering hebt.
In tegenstelling tot nu is er dus veel meer ruimte voor concurentie.

Op de eerste plaats is die 1100,- een schatting. Elke verzekeraar mag zelf de premie bepalen voor de basisverzekering in tegenstelling tot de huidige ziekenfondswet.
Op de tweede plaats ben je niet aan 1 verzekeraar gebonden voor de basis verzekering en aanvullende verzekeringen.
Op de derde plaats heb je nu, net als bij de huidige particuliere verzekeringen, de mogelijkheid een eigen risico te nemen, waardoor je premie lager wordt (nu niet mogelijk met de ziekenfonds.
Op de vierde plaats wordt je netto inkomen hoger, omdat er een aantal heffingen veranderen/verdwijnen
Op de vijfde plaats is er een zorgtoeslag (inkomen tot 25000,- max. 450,- toeslag en 40000,- max 1270,- toeslag voor respectievelijk alleenstaanden en samenwonenden)
Op de zesde plaats is er een maximale no claim korting van 255,- te verdienen
Op de zevende plaats zijn nog meer fiscale reparatie's beloofd

Je kan dus gaan shoppen voor de goedkoopste basisverzekering (hoewel daar weinig verschil in zal zitten, want de dekking blijft hetzelfde) en voor de aanvullende verzekering kan je onafhankelijk van de basisverzekering ook gaan shoppen.

De informatiecampagne is net gestart en ik denk dat het voor iedereen even lastig is te overzien wat de gevolgen zijn. Ik denk dat het de komende maanden wel duidelijker wordt
pi_28582517
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:26 schreef Tja... het volgende:
Ik betaal nu 1440 euro p.j. voor een verzekering bij Geove Menzis (fiscaal gezien single, bruto jaarinkomen 35.800) In het nieuwe stelsel ga ik w.s. iets meer betalen, als we uitgaan van een basispremie van 1100 euro.
Dan zal je dik 40 euro in de maand extra moeten gaan betalen aan aanvullende verzekering wil je er op achteruit gaan.

Ik weet niet wat van die 120 euro aanvullend is maar ik vermoed dat het niet in de buurt komt van die 40 euro. Kortom jij gaat er hoogstwaarschijnlijk dik op vooruit.
pi_28583140
Ook ik ben de sjaak...verdien net boven de 30000 dus geen zorgtoeslag...nu betaal ik 45 euro...straks dus lekker zo'n 90-100 euro per maand...en bedankt he.

Mensen die net meer dan mij verdienen en dus particulier verzekerd zijn nu gaan er dik op vooruit.....beetje dom dat door regel de groot verdieners er op vooruit gaan en de jan modaal weer eens de lul is.

Waarom zetten ze de grens van de zorg toeslag niet gelijk aan de ziekefonds grens? Nu krijg je een hele groep mensen die tussen deze bedragen verdienen (meer dan 30000 en minder dan de ziekefondsgrens) en dus lekker kunnen dokken
death is just another state of mind
pi_28583213
Tja, ik ga er ontzettend dik op achteruit, denk zo rond de 1.500 per jaar ofzo (single), maar goed - dat is nou even niet anders.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:47:56 #135
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28583331
Topic centraal gemaakt.
pi_28585104
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:28 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Dan zal je dik 40 euro in de maand extra moeten gaan betalen aan aanvullende verzekering wil je er op achteruit gaan.

Ik weet niet wat van die 120 euro aanvullend is maar ik vermoed dat het niet in de buurt komt van die 40 euro. Kortom jij gaat er hoogstwaarschijnlijk dik op vooruit.
Heb het eens nagekeken. Van die 120 euro is 20 euro aanvullend, 62 euro basispremie en de rest gaat op aan WTZ en MOOZ premie. Nu de WTZ/MOOZ verdwijnen worden de lasten beter verdeeld over alle verzekerden.

Uitgaand van een basispremie van 1100 euro zal ik er per saldo denk ik niet of nauwelijks op vooruitgaan. 1100 * 12x 20 euro aanvullend is 1340 euro, 100 euro minder dan ik nu betaal. (als jij je er meer in hebt verdiept ben ik benieuwd waarom jij denkt dat ik dik vooruit zal gaan)
pi_28589819
Nou je hebt natuurlijk nog de no-claim van 255 euro. Dus dat scheelt dan al een hoop.
Maar ik maakte ook de fout om bij jou de netto stijging van het salaris mee te nemen. Maar jij bent al particulier verzekerd natuurlijk.

Maar goed, een mogelijke 355 euro voordeel is nog altijd beter dan er op achteruitgaan lijkt me.
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:34:14 #138
33954 ElisaB
pi_28590229
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:43 schreef drugarth het volgende:
Mensen die net meer dan mij verdienen en dus particulier verzekerd zijn nu gaan er dik op vooruit.....beetje dom dat door regel de groot verdieners er op vooruit gaan en de jan modaal weer eens de lul is.
Vaag verhaal....

Mensen die net meer dan jij verdienen noem je 'grootverdieners'
En dat 'grootverdieners' nu al twee tot drie keer meer betalen dan jij komt in je redenering niet voor

In mijn ogen waren jouw 'grootverdieners' tot nu toe al dik de lul. Zeker zij die net boven de zf-grens zitten. Je moet het ook eens van die kant bekijken voor je zo ongenuanceerd gaat zitten huilen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:42:26 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28590406
Waarvoor geldt die no-claim eigenlijk allemaal?
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:46:18 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28590497
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:42 schreef Alicey het volgende:
Waarvoor geldt die no-claim eigenlijk allemaal?
quote:
Wat houdt de no-claim in de zorgverzekering in?
Antwoord:
De no-claim houdt in dat u maximaal 255 euro na afloop van het verzekeringsjaar van uw zorgverzekeraar terug kunt krijgen als u geen beroep (claim) op vergoeding van uw zorgkosten in dat verzekeringsjaar bij uw zorgverzekeraar heeft gedaan. Doet u wel een beroep op vergoeding van uw zorgkosten, maar minder dan 255 euro, dan krijgt u het overgebleven no-claim bedrag na afloop van het verzekeringsjaar terug. Kosten voor de huisarts, verloskundige zorg en kraamzorg tellen niet mee voor de no-claim. Voor kinderen onder de 18 geldt geen no-claimteruggave.

http://www.denieuwezorgverzekering.nl/Zorgverzekering/vragen/
The love you take is equal to the love you make.
pi_28590784
Maar je eventuele aanvullende verzekeringen ( tandarts) blijven buiten dit no- claim verhaal?
pi_28594862
quote:

[..]

Ja. Op het moment dat je je weer aanmeldt, betaal je over de onverzekerde periode (max 5 jaar) alsnog verplicht de premie, met een verhoging (boete) van 30% van die premie.
I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:33:22 #143
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_28595686
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:19 schreef _-rally-_ het volgende:
En de ondernemers lijken weer extra genaaid te worden, want die moeten die inkomensafhankelijke premie zowieso zelf betalten..
Belasting op winst omlaag

De vennootschapsbelasting gaat in drie stappen omlaag van 34,5% nu naar 30% in 2007. Op 1 januari 2005 gaat het tarief van de winstbelasting al met drie procentpunten naar beneden tot 31,5%. Ook de belasting op winsten tot 22.600 euro gaat in drie stappen naar beneden van 29% nu naar 25% in 2007.

Zelfstandige ondernemers die inkomstenbelasting betalen, krijgen belastingverlichting in de vorm van een hogere zelfstandigenaftrek. De zelfstandigenaftrek wordt gefaseerd verhoogd.

Bron: http://www.minfin.nl/defa(...)525D62DFCX2X64851X73
pi_28595962
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:33 schreef Zelva het volgende:

[..]

Belasting op winst omlaag

De vennootschapsbelasting gaat in drie stappen omlaag van 34,5% nu naar 30% in 2007. Op 1 januari 2005 gaat het tarief van de winstbelasting al met drie procentpunten naar beneden tot 31,5%. Ook de belasting op winsten tot 22.600 euro gaat in drie stappen naar beneden van 29% nu naar 25% in 2007.
Er zijn maar heel weinig BV-ondernemers die daadwerkelijk winstbelasting betalen, omdat ze verplicht zijn zichzelf een stevig salaris uit te betalen. Deze maatregel heeft alleen zin voor de grote bedrijven.
quote:
Zelfstandige ondernemers die inkomstenbelasting betalen, krijgen belastingverlichting in de vorm van een hogere zelfstandigenaftrek. De zelfstandigenaftrek wordt gefaseerd verhoogd.

Bron: http://www.minfin.nl/defa(...)525D62DFCX2X64851X73
Maar dit is vooral een compensatie voor de veel hogere kosten van het grijze kenteken.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_28596076
Dus als ik alleen maar een keer m'n oren uit kom laten spuiten en ik kies ervoor die rekening uit eigen zak te betalen, dan kan dat en komt de no claim niet in gevaar? Mooi zo.
Tja kijk, mensen die toch al pech hebben met een kwakkelende gezondheid kunnen van dat voordeeltje niet meeprofiteren, dat vind ik lullig. Maar dat er eindelijk eens een systeem komt waarbij ik niet 2x zoveel premie hoef te betalen als anderen met eenzelfde laag inkomen die toevallig niet in het onderwijs werken, dat juich ik alleen maar toe
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:55:11 #146
39333 Zelva
pi_28596229
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:45 schreef _-rally-_ het volgende:
Maar dit is vooral een compensatie voor de veel hogere kosten van het grijze kenteken.
Want iedere ondernemer rijdt/reed rond in een auto met grijs kenteken?
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:56:23 #147
39333 Zelva
pi_28596271
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:49 schreef thaleia het volgende:
Dus als ik alleen maar een keer m'n oren uit kom laten spuiten en ik kies ervoor die rekening uit eigen zak te betalen, dan kan dat en komt de no claim niet in gevaar? Mooi zo.
Maakt toch geen zier uit of je het zelf betaalt of dat het van je no-claim afgaat?
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:00:31 #148
33954 ElisaB
pi_28596456
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:45 schreef _-rally-_ het volgende:
Er zijn maar heel weinig BV-ondernemers die daadwerkelijk winstbelasting betalen, omdat ze verplicht zijn zichzelf een stevig salaris uit te betalen. Deze maatregel heeft alleen zin voor de grote bedrijven.
Die belastingverlaging gaat ons in elk geval weer wat opleveren. Ik ben compleet niet op de hoogte van dit soort dingen (en ja, da's best stom), maar dit stemt me dan wel weer een enigszins vrolijk

Nou ja, either way; het moet uit de lengte of uit de breedte komen, dus betalen zullen we sowieso. En ergens vind ik het ook nog steeds wel prettig dat we in NL redelijk solidair zijn
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:16:40 #149
39333 Zelva
pi_28597162
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:00 schreef ElisaB het volgende:
Nou ja, either way; het moet uit de lengte of uit de breedte komen, dus betalen zullen we sowieso.
Ja precies. Zorg wordt nou eenmaal duurder en duurder en Sinterklaas betaalt het niet.
pi_28598924
Ik heb nu een particuliere ziektekostenverzekering voor ¤ 65 per maand. Dekking vergelijkbaar met ziekenfonds, eigen risico ¤ 500. Per jaar dus ¤ 720.

Straks ¤ 1100 (-(schatting) ¤ 200 voor eigen risico) + 5,96% * 30.000 * 42% IBtarief = ¤ 1650.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')