Tsja, da's wel zuur. Maar ik vind wat wij nu betalen ook wel heel erg zuur. Ergens heb ik de indruk dat de lasten net ietsjes beter verdeeld gaan worden, hoewel ze voor ondernemers wel weer een geinig concept zullen bedenken waardoor het alsnog (nog steeds, weer) rete-veel kost.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:47 schreef Klonk het volgende:
en idd tweeverdieners zijn de sjaak, mijn vriendin en ik dus, we betalen nu 90 euro per maand voor 2 personen totaal dus 12 * 90 = 1080 euro in het nieuwe stelsel gaan wij dus het dubbele dokken
* Klonk gelukkig niet op het cda gestemd heeftquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:57 schreef thaleia het volgende:
Ik had me er nog totaal niet in verdiept, maareh, nadelig voor tweeverdieners en kinderen gratis meeverzekerd? Dat klinkt precies als CDA en daar hebben we toch echt zelf massaal op gestemd, dus nou niet jammeren he
je bent niet de enige kan ik je verzekeren. en ik wil NIET weten wat de aanvullende crap gaat kosten.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:47 schreef Klonk het volgende:
en idd tweeverdieners zijn de sjaak, mijn vriendin en ik dus, we betalen nu 90 euro per maand voor 2 personen totaal dus 12 * 90 = 1080 euro in het nieuwe stelsel gaan wij dus het dubbele dokken
vroeg ik me ook af ja... ik zie eerlijk gezegd dat iemand met 2 inkomens dat makkelijker kan dokken dan iemand alleenquote:Op donderdag 7 juli 2005 00:15 schreef Vitalogy het volgende:
Wat is er eigenlijk specifiek aan dat tweeverdieners genekt worden? Ik zie het verschil niet met wat mijn situatie gaat worden.
Is het dat een voordeel of korting wat ze nu hebben verdwijnt of zie ik iets over het hoofd?
Ik neem aan dat dit twee keer ziekenfonds verzekerd is.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:47 schreef Klonk het volgende:
Heb je helemaal gelijk in! Met dat verschil dat bij ZF-verzekerden kinderen nu volgens mij ook al gratis zijn meeverzekerd.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:55 schreef Klonk het volgende:
ik zie in een ongevraagde verdubbeling van de lasten geen eerlijke verdeling, kinderen kies je zelf voor met alle leuke en minder leuke gevolgen van dien.......
PS: niet persoonlijk bedoeld ElisaB![]()
nou wat je rechttrekken vind, sorry hoor maar ik zie dat heeeeeeeeeel anders. ik vrees dat ik me niet meer kan verzekeren zoals ik me zou moeten verzekeren. dit zal inhouden dat ik OF nog minder per maand over hou voor leuke dingen (en veel hou ik echt niet over) OF ik kan niet de zorg betalen die ik nodig heb.quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:29 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit twee keer ziekenfonds verzekerd is.
Dan heb je dus in het nieuwe stelsel twee keer no claim, plus voor tweeverdieners een gezamenlijke grens van 40.000 euro waarop je nog een teruggave van max 1200 euro kan krijgen. In een heel ongunstig geval komen mensen het dubbele te betalen tov nu. Het lijkt me sterk dat dit voor jullie ook zo is.
Bovendien vind ik net als dat jij de opmerking maakt over kinderen dat jullie eigenlijk geen reden hebben tot klagen. Je krijgt ieder salaris, dan moet je ook met zijn tweeën betalen. Als één-verdiener ben je helemaal de aap gelogeerd en niet alleen voor de zorg.
Ik ben blij dat dit nu een beetje wordt recht getrokken.
Nederland zou Nederland niet zijn als ook hiervoor wel op een of andere manier een tegemoetkoming bedacht is. Ik hoop het ieg voor jequote:Op donderdag 7 juli 2005 00:34 schreef GewoneMan het volgende:
nou wat je rechttrekken vind, sorry hoor maar ik zie dat heeeeeeeeeel anders. ik vrees dat ik me niet meer kan verzekeren zoals ik me zou moeten verzekeren. dit zal inhouden dat ik OF nog minder per maand over hou voor leuke dingen (en veel hou ik echt niet over) OF ik kan niet de zorg betalen die ik nodig heb.
leuk dilemma hoor. daar werk ik me dan de pleuris voor![]()
Owja, ik bedoelde dan ook voornamelijk de kosten voor een normale volwassene. Jij betaalt ¤ 45 pp en wij ¤ 150 pp. Dat vind ik een onaangenaam groot verschil. Je zou kunnen vermoeden dat ik ook drie keer zoveel verdien, maar als dat zo is dan zouden jullie samen een derde verdienen van wat ik verdien en dát kan ik me niet voorstellen als je beide werkt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:55 schreef Klonk het volgende:
ik zie in een ongevraagde verdubbeling van de lasten geen eerlijke verdeling, kinderen kies je zelf voor met alle leuke en minder leuke gevolgen van dien.......
PS: niet persoonlijk bedoeld ElisaB![]()
vrees van niet we bloeden immers al jaren voor de EU (betalen het meest en hebben geen kut te vertellen) en voordat we alle EU landen genoeg gespekt hebben om onze eigen shit te regelen hebben we zoveel schuld dat het niet meer te betalen valt. en dan nog de vergrijzing waar we deze fijne ellende van krijgen...quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nederland zou Nederland niet zijn als ook hiervoor wel op een of andere manier een tegemoetkoming bedacht is. Ik hoop het ieg voor je
Tsja, nu haal je er dingen bij waar ik geen [piep] van weet, dus daar kan ik weinig op zeggen. Ik kan het hooguit met je eens zijn dat het leven wel erg duur geworden is, maar het zij zo.quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:39 schreef GewoneMan het volgende:
vrees van niet we bloeden immers al jaren voor de EU (betalen het meest en hebben geen kut te vertellen) en voordat we alle EU landen genoeg gespekt hebben om onze eigen shit te regelen hebben we zoveel schuld dat het niet meer te betalen valt. en dan nog de vergrijzing waar we deze fijne ellende van krijgen...
nee nederland gaat lekker zo
1 ding staat als een paal boven water we gaan DIK inleveren allemaal en ik weet wie de hardste klappen gaat opvangen, en daar val ik onder tot mijn spijt...quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:47 schreef Vitalogy het volgende:
@GewoneMan
Je netto salaris gaat (hopelijk) omhoog en er is zoals gezegd de no-claim en de tegemoetkoming voor lagere inkomens. Al met al moet het dan toch mee gaan vallen.
Maar goed er zullen zeker mensen zijn die meer gaan betalen.
En mensen voor wie het waarschijnlijk gunstig uitvalt.
je weet het mooi te brengen, ga de politiek in!quote:Op donderdag 7 juli 2005 01:09 schreef Vitalogy het volgende:
De aanvraag voor zorgtoeslag krijg je in september toegestuurd als die voor jou van toepassing is. Dat is één keer invullen en dan zorgt de belastingdienst voor de rest. De no-claim krijg je automatisch gestort. Als je die beiden niet krijgt en je zit nu in het ziekenfonds dan ga je er schat ik zo'n 450 euro op achteruit. Dat zal dan een lasten verdubbeling betekenen.
Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat je in zo'n geval zeker toeslag krijg a 420 euro en als daar dan ook nog eens de no-claim bijkomt a 255 euro dan zit je op een vooruitgang van een dikke 200 euro per jaar.
Ik vind het echt zo'n gek idee nog niet dit plan. Mensen schrikken alleen heel erg van de bruto lasten.
Edit:
Bovendien heb je dus ook nog het eigen risico waar je mee kan spelen en de eerste concurrentie-ronde van de verzekeraars waar wel wat voordeel uit te halen is.![]()
Die zorgtoeslag zou wel eens voor heel veel mensen mee kunnen vallen, waardoor je uiteindelijk net zo duur uit ben. Ik denk niet dat er ook maar 1 groep is welke daadwerkelijk bijna twee maal zoveel gaat betalen als hij nu doet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 06:55 schreef Klonk het volgende:
van die zorg toeslag die de boel moest compenseren heb ik echt zoiets eerst zien dan geloven, zeker met hoogervorst als verantwoordelijk minister.
maar als ik de kosten zo lees die mensen met kinderen nu kwijt zijn kun je idd wel van rechttrekken spreken, alleen jammer dat ik en andere tweeverdieners dat moeten gaan betalen![]()
zorgtoeslag...quote:Op donderdag 7 juli 2005 01:44 schreef Troeta het volgende:
En wat nou als mensen het niet kunnen betalen? Zijn daar al oplossingen voor?
Of moeten die gewoon onverzekerd rondlopen om daarna flink in de schulden te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |