Dat 'verzorgers' gaat toch niet op, TS is immers 18 jaar of ouder?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:40 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als je er niet woont, heb je geen gezamenlijke huishouding en heb je (daar iig) geen toeslagpartner. Het zou natuurlijk kunnen dat ze gaan controleren, dus dan moet je wel kunnen aantonen dat je geen gezamenlijke huishouding voert.
Overigens, als je officieel bij je tante en oom inwoont kan het ook nog eens zo zijn dat zij eik verzorgers van je zijn. En je kent het wel uit schoolbrieven (Beste ouders/verzorgers van Pietje), je bent wat dat betreft dan net als een kind. En een kind kan met zijn ouders of broers/zussen geen partner zijn, dus jij dan ook niet met je tante, oom of nichtje.
Ik zal het wat beter uitleggen:quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:42 schreef Lienekien het volgende:
Dat 'verzorgers' gaat toch niet op, TS is immers 18 jaar of ouder?
Zulke dingen nooit te hard denkenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:08 schreef jmac het volgende:
Ja, jammere is dat die belastingtelefoon dit weekend niet bereikbaar is en moet het uit. morgen gaan opsturen (wat weer eigen schuld is idd).
Nuja, denk dat ze fouten vanzelf wel weer herstellen daar..
Ook de regelingen voor ambtenaren gaan op de schop. Dus ziekenfonds, particulier en zorgverzekeringen voor ambtenaren gaan vervangen worden door één basisverzekering. Wellicht dat haar zorgverzekeraar wel een gunstige prijs gaat bieden?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:19 schreef Strolie75 het volgende:
En een vraag namens mijn vriendin: de ZKOO regeling blijft toch wel in stand? Ze is werkzaam in het onderwijs.
De ZKOO-regeling houdt per 1 januari ook op te bestaan. Wel krijgen leraren jaarlijks een vergoeding van 350 euro als compensatie. Bronquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:19 schreef Strolie75 het volgende:
En een vraag namens mijn vriendin: de ZKOO regeling blijft toch wel in stand? Ze is werkzaam in het onderwijs.
Dat ligt er maar aan natuurlijk. Als je (nog) geen teruggaveverzoek hebt gedaan om één of andere reden of dit jaar een huis hebt gekocht zul je er toch echt zelf rekening mee moeten houden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:00 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als je een aanslag hebt gekregen van de Belastingdienst, is het daarop vermelde verzamelinkomen toch al zonder de hypotheekHet is niet zo dat je de hypotheekaftrek nog eens van je verzamelinkomen af moet halen, dat is al gedaan.
Niet aan gedachtquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:35 schreef Onno_Quist het volgende:
Dat ligt er maar aan natuurlijk. Als je (nog) geen teruggaveverzoek hebt gedaan om één of andere reden of dit jaar een huis hebt gekocht zul je er toch echt zelf rekening mee moeten houden.
Er zijn twee bijdrages die betaald moeten worden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:18 schreef Strolie75 het volgende:
*na uitzending Kassa wakker geworden is*
Wat was dat met die bijdrage van de werkgever? En dat dat afgeschaft wordt? Mijne betaald momenteel 3/4 van mijn premie (particulier).Is er een zorgtoeslag topic?
Je krijgt toch al de zorgtoeslag? (je geeft het antwoord zelf al)quote:Op zondag 30 oktober 2005 00:37 schreef poemojn het volgende:
Plus nog iets: vanaf januari gaat je maandelijkse netto-inkomen omhoog, maar in december toch nog niet? Je krijgt wel half december alvast de zorgtoeslag, maar moet dan ook al voor januari de hogere basisverzekeringspremie betalen zonder compensatie in netto-inkomen. Zou dat voor veel mensen geen problemen opleveren, juist omdat de decembermaand vaak al zo duur is?
Nee, die "krijg" je in januari.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:20 schreef poemojn het volgende:
Ja, maar dan mist er nog zo'n 60 euro compensatie voor een gezin met modaal inkomen.
Volgens mij betaal je ook pas in januari voor de eerste keer premie voor je nieuwe ziektekostenverzekering. Op zijn vroegst, want volgens mij heb je de eerste paar maanden van 2006 nog de tijd om je verzekering uit te kiezen en af te sluiten.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:16 schreef poemojn het volgende:
Ja, maar dan moet je dus een financiele reserve van 60 euro (minimaal) hebben in december. En als je leest dat 1 op 3 gezinnen schulden heeft (oid, was pas in t nieuws) dan kun je je afvragen of dat voor die gezinnen zo makkelijk te betalen zal zijn.
Ja, dat van dat pakket zal kloppen. Dat vooruit betalen weet ik niet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:23 schreef poemojn het volgende:
Volgens mij betaal je premie altijd vooruit. Het nieuwe stelsel gaat 1 januari in. Als je dan nog niet van verzekering bent veranderd krijg je gewoon je oude verzekeraar met het nieuwe pakket en de nieuwe premie, en t/m mrt kun je dan nog overstappen als je dat wilt. Maar de eerste keer nieuwe premie betaal je rond de jaarwisseling.
Ja, maar dat is ook logisch. Je moet ergens beginnen. Je kunt niet iedereen nog een extra cadeautje geven (want dat is het).quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:16 schreef poemojn het volgende:
Ja, maar dan moet je dus een financiele reserve van 60 euro (minimaal) hebben in december. En als je leest dat 1 op 3 gezinnen schulden heeft (oid, was pas in t nieuws) dan kun je je afvragen of dat voor die gezinnen zo makkelijk te betalen zal zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |