abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28649642
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:21 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

leg eens uit....
Ik snap em ook niet.
pi_28652469
Ik snap hem ook niet! Leg uit!

Boeie...
  zaterdag 9 juli 2005 @ 14:39:46 #123
97348 Matness
Matt about you
pi_28652618
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:17 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

ben ik met je eens..... mij benieuwe of het gaat werken tussen hun als de verliefheid over is. tijd zal het leren, ik hoop in ieder geval snel het geluk weer te kunnen vinden.

Heb veel mensen om mij heen dus het zal toch moeten lukken nietwaar? Alleen die zo klein lijken te missen zijn nu zo groot....

Zoals vandaag...... op zaterdag deden we altijd wat leuks samen en op zondag heerlijk luieren met zijn 2en. En nu moet dat dus alleen .....
Je eerste liefdesverdriet?

Neem de tijd om over haar heen te komen. Ga leuke dingen doen. Kom je iemand tegen oke, maar zoek geen vervanging. De klap komt over een week of twee pas. Nu ben je boos maar over twee weken zal dat omslaan in intens verdriet en lijkt het alsof niks nog zin heeft. Vanaf dat moment kun je weer gaan bouwen aan jezelf. Verlies jezelf niet in wrok, maar gebruik je energie voor jezelf en je andere vrienden.

Alles kom reg
pi_28655328
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 14:34 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Ik snap hem ook niet! Leg uit!

Boeie...
pi_28656548
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 09:10 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ja die moet je negeren
Feit is dat vrienden boven een verliefdheid horen te staan...
Bullshit.

Vrienden komen en gaan en je kunt er zonder problemen meer of minder van hebben. De ware liefde komt, blijft en er is er maar 1 van. De vriend die dat niet begrijpt, mag sowieso van mij opzouten en heel snel ook

Geef me voor de gein ns 1 goede reden waarom een willekeurige vriend boven de ware liefde zou moeten komen, want ik vind dat hoogst ongezond.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 17:12:28 #126
97348 Matness
Matt about you
pi_28656613
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 17:10 schreef Argento het volgende:

De ware liefde komt, blijft en er is er maar 1 van.
Nou, dat is niet helemaal waar volgens mij. Of is t toeval dat de meeste ware liefdes binnen een straal van 45 kilometer wonen?
pi_28656626
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Denk het idd ook wel. Want zo'n verliefdheid kan zo weer afgelopen zijn, maar vriendschap kan nog wel jaren duren. Dus zou ik meer waarde aan vriendschap hechten.
Waarom zou een verliefdheid geen jaren duren. Of zelfs een heel mensenleven? Waarom zou een vriendschap niet verwateren omdat je toevallig aan de andere kant van het land gaat wonen?

Het is toch totaal absurd dat een vriendschap geromantiseerd wordt ten koste van de liefde? Serieus knettergek.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 17:16:34 #128
97348 Matness
Matt about you
pi_28656715
Ja, liefde hou je niet tegen en als t goed is komt daar ook een vriendschap uit voort. Lullig als je beste vriend en jouw vriendin elkaar vinden als ware liefde, maar dat is toch wel sterker dan een vriendschap tussen twee mannen.
pi_28656839
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 17:12 schreef Matness het volgende:

[..]

Nou, dat is niet helemaal waar volgens mij. Of is t toeval dat de meeste ware liefdes binnen een straal van 45 kilometer wonen?
Tja, mensen nemen soms wel ns lichtvaardig van elkaar aan dat er sprake is van een verliefdheid, maar mensen nemen even lichtvaardig van elkaar aan dat er sprake is van een vriendschap. Daar waar een verliefdheid nog kan uitgroeien tot en een levenslange en betekenisvolle relatie, is een vriendschap per definitie 'slechts' een fundamentloze relatie die hoofdzakelijk bestaat bij de gratie van het plezier dat je van en met elkaar kunt beleven.

Het moet wel een hele bijzondere vriendschap zijn, wil het met recht in de weg van de liefde kunnen staan. Neem De Ontdekking Van De Hemel. De vriendschap tussen Onno en Max versus hun beider liefde voor Ada. Ja, dan heb je misschien wat, maar als ik er even vanuit mag gaan dat de vriendschap hier niet veel verder gaat dan slap ouwehoeren met elkaar en bier drinken, dan is dat toch geen relatie die het noodzakelijk zou maken om daarvoor de kans op de liefde van je leven te laten schieten. No way en ik snap ook niet dat TS daar zon drama van maakt.

Ja, het is klote als je relatie na vijf jaar beeindigd wordt. Het is klote in het kwadraat als de reden daarvan is gelegen in het feit dat je vriendin je (beste) vriend leuker vindt dan jij, maar dat betekent nog niet dat de vriend in kwestie of zijn inmiddels ex-vriendin verwijten moet worden gemaakt. Alsof daar een ongeschreven protocol voor zou bestaan.

Als ik zeker was van mijn gevoelens voor een meisje, en ik wist dat zij die gevoelens beantwoordt, dan kan zij 100 keer de vriendin van mijn beste vriend zijn, maar als wij beiden voor elkaar willen kiezen, dan heb ik die keus zo gemaakt. Die vriend van mij kan kiezen: of hij accepteert het of hij accepteert het niet. Daarmee gezegd hebbende dat ik heus wel zou voelen hoe rot dat voor hem moet zijn, maar dat is voor mij geen overweging om de mogelijke liefde van mijn leven dan maar te laten gaan. Zeker niet als zij dat ook niet wil.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 17:26:34 #130
97348 Matness
Matt about you
pi_28656989
Er zijn ook verschillende soorten liefdes.

• De alles verzengende liefde die veel energie kost en je stukmaakt en waarbij je niet of moeilijk loskomt van elkaar.
  • De alles verblindende liefde die je doet zweven en energie geeft en in sommige gevallen een lifetime meegaat. Dit is een liefde met een groot fuck-the-world gehalte.
  • En je hebt de liefde waarbij alles klopt, zonder ups and downs en zonder noemenswaardige pieken en dalen waarbij je je op je gemak voelt bij elkaar, en wat gewoon lekker aanvoelt.
  • pi_28657202
    goed en weer ontopic. Het is en blijft gewoon kut. En ik hecht kennelijk meer waarde aan een vriendschap dan de posters hier boven.

Ik dacht ook dat zij de liefde van mijn leven zou zijn...... zo voelde dat. Is dus niet zo gebleken. Gelukkig heb ik dan wel vrienden die er dan voor me zijn. Anders zou ik er alleen voor staan. En geloof me....dat wil je echt niet.
    Vrienden heb je ook nodig om weer gezellig uit te gaan en je nieuwe liefde te kunnen vinden.

En dat er maar 1 ware is in dit leven geloof ik niet. En wat al eerder werd gezegd....dan zijn de meeste ware toevallig te vinden binnen een straal van 45 km. laat me niet lachen

en weer ontopic: hoe voelt nog steeds kut. Ik denk ook dat ze niet weet wat weggooid, we hadden het nml. erg leuk samen en dat was voor haar ook zo.....weet ik zeker

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2005 17:36:33 ]
      zaterdag 9 juli 2005 @ 17:35:51 #132
    88139 JoeyT
    Ecoutez.. We komen hard...
    pi_28657207
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 17:10 schreef Argento het volgende:

[..]

Bullshit.

Vrienden komen en gaan en je kunt er zonder problemen meer of minder van hebben. De ware liefde komt, blijft en er is er maar 1 van. De vriend die dat niet begrijpt, mag sowieso van mij opzouten en heel snel ook

Geef me voor de gein ns 1 goede reden waarom een willekeurige vriend boven de ware liefde zou moeten komen, want ik vind dat hoogst ongezond.
    Volgens mij snap jij niet wat vriendschap betekent... Je draait de rollen om... Vrouwen komen en gaan... Ware liefde? Wees realistisch... Bij een verliefdheid kan je nog helemaal niet spreken vanm ware liefde... Ik heb 4 beste vrienden waar ik nu respectievelijk 21, 19, 9 en 9 jaar mee om ga... Als ik moest kiezen tussen een vrouw of 1 van deze vrienden dan kies ik toch echt voor mn vrienden. Blijkbaar heb jij geen echte vrienden, want ik weet dat als ik 80 ben nog steeds met deze jongens omga... Verder zou een vriend het gewoon aan mij moeten zeggen dat hij gevoelens heeftr voor mijn vriendin en dan zouden we er gewoon kunnen uitkomen.
    Het is trws veel realistischer voor mij om te denken dat ik voopr altijd bij mn vrienden blijf dan voor altijd bij mn vriendin...
    "Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
    Oog in oog met genialiteit sta je.
    Hier had je toch niet op durven hopen.
    Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
      zaterdag 9 juli 2005 @ 17:37:17 #133
    88139 JoeyT
    pi_28657236
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 17:20 schreef Argento het volgende:

[..]

Tja, mensen nemen soms wel ns lichtvaardig van elkaar aan dat er sprake is van een verliefdheid, maar mensen nemen even lichtvaardig van elkaar aan dat er sprake is van een vriendschap. Daar waar een verliefdheid nog kan uitgroeien tot en een levenslange en betekenisvolle relatie, is een vriendschap per definitie 'slechts' een fundamentloze relatie die hoofdzakelijk bestaat bij de gratie van het plezier dat je van en met elkaar kunt beleven.

Het moet wel een hele bijzondere vriendschap zijn, wil het met recht in de weg van de liefde kunnen staan. Neem De Ontdekking Van De Hemel. De vriendschap tussen Onno en Max versus hun beider liefde voor Ada. Ja, dan heb je misschien wat, maar als ik er even vanuit mag gaan dat de vriendschap hier niet veel verder gaat dan slap ouwehoeren met elkaar en bier drinken, dan is dat toch geen relatie die het noodzakelijk zou maken om daarvoor de kans op de liefde van je leven te laten schieten. No way en ik snap ook niet dat TS daar zon drama van maakt.

Ja, het is klote als je relatie na vijf jaar beeindigd wordt. Het is klote in het kwadraat als de reden daarvan is gelegen in het feit dat je vriendin je (beste) vriend leuker vindt dan jij, maar dat betekent nog niet dat de vriend in kwestie of zijn inmiddels ex-vriendin verwijten moet worden gemaakt. Alsof daar een ongeschreven protocol voor zou bestaan.

Als ik zeker was van mijn gevoelens voor een meisje, en ik wist dat zij die gevoelens beantwoordt, dan kan zij 100 keer de vriendin van mijn beste vriend zijn, maar als wij beiden voor elkaar willen kiezen, dan heb ik die keus zo gemaakt. Die vriend van mij kan kiezen: of hij accepteert het of hij accepteert het niet. Daarmee gezegd hebbende dat ik heus wel zou voelen hoe rot dat voor hem moet zijn, maar dat is voor mij geen overweging om de mogelijke liefde van mijn leven dan maar te laten gaan. Zeker niet als zij dat ook niet wil.
    Ik spreek over echte vriendschappen... Maar misschien ben ik daar gewoon mee gezegend...
      zaterdag 9 juli 2005 @ 17:43:25 #134
    97348 Matness
    Matt about you
    pi_28657353
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 17:35 schreef TheFrankey het volgende:
    goed en weer ontopic.
    We zijn toch ontopic? Dat we niet altijd zeggen wat jij wilt lezen is pech voor je, had je maar geen topic moeten openen.
    quote:
    Het is en blijft gewoon kut.
    Ja, zeker als je er over blijft klagen achter je pc.
    quote:
    En ik hecht kennelijk meer waarde aan een vriendschap dan de posters hier boven.
    praat voor jezelf en leg anderen geen woorden in de mond omdat ze wat anders zeggen dan jij leuk vindt te lezen.
    quote:
    Ik dacht ook dat zij de liefde van mijn leven zou zijn...... zo voelde dat. Is dus niet zo gebleken. Gelukkig heb ik dan wel vrienden die er dan voor me zijn. Anders zou ik er alleen voor staan. En geloof me....dat wil je echt niet.
    Vrienden heb je ook nodig om weer gezellig uit te gaan en je nieuwe liefde te kunnen vinden.

En dat er maar 1 ware is in dit leven geloof ik niet. En wat al eerder werd gezegd....dan zijn de meeste ware toevallig te vinden binnen een straal van 45 km. laat me niet lachen

en weer ontopic: hoe voelt nog steeds kut. Ik denk ook dat ze niet weet wat weggooid, we hadden het nml. erg leuk samen en dat was voor haar ook zo.....weet ik zeker
    Ga stappen, tis zaterdag.
      zaterdag 9 juli 2005 @ 18:00:03 #135
    88139 JoeyT
    pi_28657718
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 17:26 schreef Matness het volgende:
    Er zijn ook verschillende soorten liefdes.

• De alles verzengende liefde die veel energie kost en je stukmaakt en waarbij je niet of moeilijk loskomt van elkaar.
  • De alles verblindende liefde die je doet zweven en energie geeft en in sommige gevallen een lifetime meegaat. Dit is een liefde met een groot fuck-the-world gehalte.
  • En je hebt de liefde waarbij alles klopt, zonder ups and downs en zonder noemenswaardige pieken en dalen waarbij je je op je gemak voelt bij elkaar, en wat gewoon lekker aanvoelt.
  • Ik heb liefde nrrrrrrrrrrrrrrrrrr 1... Hopen dat t ooit nr 2 wordt
    pi_28657764
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 17:12 schreef Argento het volgende:

[..]

Waarom zou een verliefdheid geen jaren duren. Of zelfs een heel mensenleven? Waarom zou een vriendschap niet verwateren omdat je toevallig aan de andere kant van het land gaat wonen?

Het is toch totaal absurd dat een vriendschap geromantiseerd wordt ten koste van de liefde? Serieus knettergek.
    Daar heb je misschien een punt. Maar IK vind mijn vriendschap belangrijker
    dan een nieuwe liefde. Misschien dat als ik in zijn schoenen stond dat ik
    er anders over dacht maar op dit moment denk ik dat ik die gevoelens
    had onderdrukt.
    pi_28676303
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 17:35 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet wat vriendschap betekent... Je draait de rollen om... Vrouwen komen en gaan... Ware liefde? Wees realistisch... Bij een verliefdheid kan je nog helemaal niet spreken vanm ware liefde... Ik heb 4 beste vrienden waar ik nu respectievelijk 21, 19, 9 en 9 jaar mee om ga... Als ik moest kiezen tussen een vrouw of 1 van deze vrienden dan kies ik toch echt voor mn vrienden. Blijkbaar heb jij geen echte vrienden, want ik weet dat als ik 80 ben nog steeds met deze jongens omga... Verder zou een vriend het gewoon aan mij moeten zeggen dat hij gevoelens heeftr voor mijn vriendin en dan zouden we er gewoon kunnen uitkomen.
    Het is trws veel realistischer voor mij om te denken dat ik voopr altijd bij mn vrienden blijf dan voor altijd bij mn vriendin...
    Als ik zou moeten kiezen, dan ben ik op mn sterfbed liever samen met mn echtgenote met wie ik niet alleen decenia (veel) lief en (iets minder) leed gedeeld heb, met wie ik samen oud ben geworden, met wie ik een gezin heb gesticht, met wie ik een huwelijkse gemeenschap en vermogen onderhoud, dan met mn vrienden met wie ik dat allemaal niet heb.

Daarnaast is het natuurlijk niet eerlijk om een diepe vriendschap te vergelijken met een oppervlakkige liefde. Niet iedere vriendschap is diep en niet iedere liefde is oppervlakkig. Ik zal een diepe vriendschap ook niet op het spel zetten voor een oppervlakkige liefde. Maar ik verlang wel dat vriendschap betekent dat mij niets in de weg wordt gelegd in het najagen van mijn liefde en ik verlang van mijn liefde dat zij niet van mij eist mijn vriendschap op een lager pitje te zetten, uitsluitend voor haar plezier. Het gaat dus beide kanten op.

Ik begrijp niet dat hier in dit topic de vriendschap tot uitgangspunt wordt gemaakt. Naar de aard van de relatie komt vriendschap altijd na de liefde. Zo zit de mens ook in elkaar dunkt me. De liefde is de basis van alles. De basis van het voortbestaan van de soort, de basis van het huwelijk met al haar maatschappelijke en juridische implicaties. Al die niveau's kent de vriendschap niet. Alleen daaruit volgt al dat de liefde het uitgangspunt zou moeten zijn.

Natuurlijk is het fout dat je zou moeten kiezen, maar de vriend die geen vriend meer van mij wil zijn omdat hij mijn vriendin niet accepteert of kan accepteren, die moet dan maar niet meer mijn vriend zijn. Je moet er toch niet aan denken dat je zon meisje daarom laat schieten? Je moet er toch niet aan denken dat je dan met zon figuur in de kroeg staat, terwijl je in je achterhoofd gewoon weet dat je op dat moment ook samen met de mogelijke liefde van je leven kunt zijn?
    pi_28687170
    mij benieuwen hoe jij je voelt in mijn situatie

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2005 18:57:01 ]
      zondag 10 juli 2005 @ 18:58:57 #139
    97348 Matness
    Matt about you
    pi_28687208
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 18:56 schreef TheFrankey het volgende:
    mij benieuwen hoe jij je voelt in mijn situatie
    Loop je nou nog steeds te zeuren?
    pi_28687290
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 18:58 schreef Matness het volgende:

[..]

Waarom ga je niet ergens anders posten als je slechts negatief kan doen??
      zondag 10 juli 2005 @ 19:03:21 #141
    97348 Matness
    Matt about you
    pi_28687312
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 19:02 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Waarom ga je niet ergens anders posten als je slechts negatief kan doen??
    Jij bent de enige hier die negatief is. De rest zegt gewoon hoe het is, maar jij wil liever horen hoe zielig je bent en wat voor kutwijf ze is. Dit is een discussieforum, pipo.
    pi_28687509
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 17:35 schreef TheFrankey het volgende:
    Ik denk ook dat ze niet weet wat weggooid, we hadden het nml. erg leuk samen en dat was voor haar ook zo.....weet ik zeker
    Ik denk dat ze dat echt wel mee heeft genomen in haar beslissing, en dat ze dat wel degelijk weet.
    Voor haar zal het ook geen makkelijke beslissing zijn geweest, met voors en tegens, maar ik denk dat je nu jezelf niet voor moet houden dat ze dit in een vlaag van verstandsverbijstering heeft besloten ofzo, want daar geloof ik niet in. Op die manier hou je jezelf een beetje voor de gek vind ik. Zij heeft deze beslissing genomen, in het volste besef wat ze daarmee kwijt zou raken.
    pi_28688333
    Waarom is dit lullig van zijn vriendin? JA, ze had naam HEM toe moeten komen en het zeggen....

Maar zijn ex en beste vriend kunnen moeilijk wat aan hun gevoelens doen?!

En dat er 5 jaar nu i s weggegooid vind ik ook een beetje onzin, want het heeft je gemaakt tot wie je nu bent....ik snap dat je je kut voelt want toen mijn relatie van 4,5 jaar uitging had ik het ook niet meer...

Je voelt je kut, dat mag ook! Maar neem het deze 2 mensen niet kwalijk dat ze voor hun gevoel uitkomen....alleen je ex had het wel even met jou mogen bespreken......en dat vind ik dat je het haar wel kwalijk mag nemen!

Heel veel succes!

(heb trouwens niet hele topic gelezen alleen 1ste pagina...)
    pi_28688402
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 18:58 schreef Matness het volgende:

[..]

IETS subtieler mag je het wel brengen
    pi_28688912
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 19:45 schreef MissPeppertje het volgende:
    Waarom is dit lullig van zijn vriendin? JA, ze had naam HEM toe moeten komen en het zeggen....

Maar zijn ex en beste vriend kunnen moeilijk wat aan hun gevoelens doen?!

En dat er 5 jaar nu i s weggegooid vind ik ook een beetje onzin, want het heeft je gemaakt tot wie je nu bent....ik snap dat je je kut voelt want toen mijn relatie van 4,5 jaar uitging had ik het ook niet meer...

Je voelt je kut, dat mag ook! Maar neem het deze 2 mensen niet kwalijk dat ze voor hun gevoel uitkomen....alleen je ex had het wel even met jou mogen bespreken......en dat vind ik dat je het haar wel kwalijk mag nemen!

Heel veel succes!

(heb trouwens niet hele topic gelezen alleen 1ste pagina...)
    en zo voel ik het ook! Gevoelens kun je niet tegenhouden. Alleen de manier waarop ik ben behandeld is niet eerlijk en in mijn ogen volkomen fout en respectloos. Ik heb onderhand besloten ze beide nooit meer te willen zien en het contact volledig te verbreken. Alleen op deze manier kan ik verder anders blijf ik hangen in dit gevoel. Hoe kut het ook is, misschien kan ik over een paar weken weer lachen en is het tijd voor een nieuwe date :-)

Hier mag een slot op.....
      zondag 10 juli 2005 @ 20:12:04 #146
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_28689116
    Waarom wil je er nu eigenlijk een slotje op?
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_28689277
    Reageren op dit topic heeft geen zin meer wat mij betreft. Ik moet het eea maar snel vergeten en blijven reageren heeft geen zin meer.
      zondag 10 juli 2005 @ 20:21:30 #148
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_28689377
    Okay

Sterkte!
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')