abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28532189
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:23 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Lees art. 6a boek 7 BW nog eens goed.
Ja und? Daarin staat niet veel meer dan dat degene die een bepaalde garantie toezegt, die toezegging ook moet nakomen, niet tegenstaande de overige wettelijke (vorderings)rechten c.q. contractuele rechten van de koper. Dat dat ook de fabrikant kan zijn, zegt mij nog niet zoveel.

Een totaal overbodig artikel. Dat hele boek 7 is een juridische gruwel. Maar dat terzijde.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_28532339
quote:
Dat is een weergave van boek 7. Waar staat dat we met zn allen sowieso een jaar garantie op onze nieuw gekochte spulletjes hebben (laat staan zes maanden 'kassa garantie')?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 6 juli 2005 @ 00:24:51 #28
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_28534432
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:33 schreef Argento het volgende:
Ja und? Daarin staat niet veel meer dan dat degene die een bepaalde garantie toezegt, die toezegging ook moet nakomen, niet tegenstaande de overige wettelijke (vorderings)rechten c.q. contractuele rechten van de koper. Dat dat ook de fabrikant kan zijn, zegt mij nog niet zoveel.

Een totaal overbodig artikel. Dat hele boek 7 is een juridische gruwel. Maar dat terzijde.
Ja und? Je schreef dat de relatie tussen consument en fabrikant niet verder wettelijk is uitgediept dan de productaansprakelijkheid, wat niet juist is. En nee, ik vind dat zeker geen "overbodig" artikel. Lees eens in Asser na waarom dat is opgenomen, ook al laat het zich wel raden welke voordelen dit artikel biedt.

Terzijds staat er niet in boek 7 BW dat we "sowieso een jaar garantie" hebben. Met de 6 maanden 'kassa-garantie' doelt hij kennelijk op het bewijsvermoeden van 7:18 BW.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sovereign op 06-07-2005 01:27:57 ]
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:20:26 #29
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_28601890
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:24 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Trouwens je hebt volgens de Nederlandse wet, 6 maanden Kassa Garantie. De winkelier zal moeten aantonen dat ie het ding is dus niet kapot aan jou heeft verkocht en of de schade die er is opgelopen buiten jou schuld is. En dan heb je dus recht op een nieuwe of je geld terug.
Dus volgens dit stukje wetboek heb ik er dus recht op de iPod terug te brengen en mijn geld terug te vragen?
Kan iemand dit bevestigen of aangeven waar ik me op kan beroepen als ik naar de winkel terug ga?
pi_28603285
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:20 schreef Kleibintje het volgende:

[..]
Dus volgens dit stukje wetboek heb ik er dus recht op de iPod terug te brengen en mijn geld terug te vragen?
Kan iemand dit bevestigen of aangeven waar ik me op kan beroepen als ik naar de winkel terug ga?
Volgens mij houdt dit artikel in, dat de bewijslast wordt omgedraaid. Als er binnen 6 maanden na aankoop iets mis mee gaat is het aan de winkelier (dus niet: fabrikant) te bewijzen dat het probleem door jou is veroorzaakt. I.m.h.o. staat dat niet gelijk aan het klakkeloos mogen omruilen voor een wel werkend apparaat.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:03:46 #31
73209 dnzl
Minimalist.
pi_28603579
Vreemd verhaal, de service van Apple is echt top.

Ik had mijn iPod laten vallen, gevolg was dat de earphone-input ding was helemaal verbogen.
Na een telefoontje werd de dag daarop mijn iPod opgehaald en na drie dagen had ik een compleet nieuwe in huis! Terwijl het duidelijk was dat het mijn schuld was.

Ik zou 'm terug sturen als ik jou was.
pi_28605461
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:20 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

Nee; de wet zegt alleen dat bij een defect binnen 6 maanden dit vermoed wordt vanaf de aankoop aanwezig te zijn geweest en dat de bewijslast dat het niet zo is dus bij de winkelier ligt.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_28613371
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:03 schreef dnzl het volgende:

Inderdaad dat ding van mij was een paar keer gevallen en deed het dus ook niet meer. Teruggestuurd en ik kreeg gewoon een nieuwe. Deze is ook nog eens zonder krassen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:59:38 #34
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_28637926
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:03 schreef dnzl het volgende:
Ondertussen is het me wel gelukt om hem opgestuurd te rkijgen na een hoop gedoe op die site, maar misschien dat ik gewoon een matige helpdeskmedewerker aan de lijn had? Verder was ik wel vrij pissig omdat muziek voor mij nu eenmaal vrij gevoelig ligt. Zeker het ontbreken ervan.
Wat niet wegneemt dat ik graag een ander mp3 ding zou willen in de plaats van deze.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 01:16:37 #35
73209 dnzl
Minimalist.
pi_28644089
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:59 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

Ondertussen is het me wel gelukt om hem opgestuurd te rkijgen na een hoop gedoe op die site, maar misschien dat ik gewoon een matige helpdeskmedewerker aan de lijn had? Verder was ik wel vrij pissig omdat muziek voor mij nu eenmaal vrij gevoelig ligt. Zeker het ontbreken ervan.
Wat niet wegneemt dat ik graag een ander mp3 ding zou willen in de plaats van deze.
Netjes geregeld!

Nu verwacht ik van Apple ze het prima oplossen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')