Ja und? Daarin staat niet veel meer dan dat degene die een bepaalde garantie toezegt, die toezegging ook moet nakomen, niet tegenstaande de overige wettelijke (vorderings)rechten c.q. contractuele rechten van de koper. Dat dat ook de fabrikant kan zijn, zegt mij nog niet zoveel.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:23 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Lees art. 6a boek 7 BW nog eens goed.
Dat is een weergave van boek 7. Waar staat dat we met zn allen sowieso een jaar garantie op onze nieuw gekochte spulletjes hebben (laat staan zes maanden 'kassa garantie')?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
http://www.computerconsum(...)ail.php?redartID=182
Ja und?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:33 schreef Argento het volgende:
Ja und? Daarin staat niet veel meer dan dat degene die een bepaalde garantie toezegt, die toezegging ook moet nakomen, niet tegenstaande de overige wettelijke (vorderings)rechten c.q. contractuele rechten van de koper. Dat dat ook de fabrikant kan zijn, zegt mij nog niet zoveel.
Een totaal overbodig artikel. Dat hele boek 7 is een juridische gruwel. Maar dat terzijde.
Dus volgens dit stukje wetboek heb ik er dus recht op de iPod terug te brengen en mijn geld terug te vragen?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:24 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Trouwens je hebt volgens de Nederlandse wet, 6 maanden Kassa Garantie. De winkelier zal moeten aantonen dat ie het ding is dus niet kapot aan jou heeft verkocht en of de schade die er is opgelopen buiten jou schuld is. En dan heb je dus recht op een nieuweof je geld terug.
Volgens mij houdt dit artikel in, dat de bewijslast wordt omgedraaid. Als er binnen 6 maanden na aankoop iets mis mee gaat is het aan de winkelier (dus niet: fabrikant) te bewijzen dat het probleem door jou is veroorzaakt. I.m.h.o. staat dat niet gelijk aan het klakkeloos mogen omruilen voor een wel werkend apparaat.quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:20 schreef Kleibintje het volgende:
[..]
Dus volgens dit stukje wetboek heb ik er dus recht op de iPod terug te brengen en mijn geld terug te vragen?
Kan iemand dit bevestigen of aangeven waar ik me op kan beroepen als ik naar de winkel terug ga?
Nee; de wet zegt alleen dat bij een defect binnen 6 maanden dit vermoed wordt vanaf de aankoop aanwezig te zijn geweest en dat de bewijslast dat het niet zo is dus bij de winkelier ligt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:20 schreef Kleibintje het volgende:
[..]
Dus volgens dit stukje wetboek heb ik er dus recht op de iPod terug te brengen en mijn geld terug te vragen?
quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:03 schreef dnzl het volgende:
Vreemd verhaal, de service van Apple is echt top.
Ondertussen is het me wel gelukt om hem opgestuurd te rkijgen na een hoop gedoe op die site, maar misschien dat ik gewoon een matige helpdeskmedewerker aan de lijn had? Verder was ik wel vrij pissig omdat muziek voor mij nu eenmaal vrij gevoelig ligt. Zeker het ontbreken ervan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:03 schreef dnzl het volgende:
Vreemd verhaal, de service van Apple is echt top.
Netjes geregeld!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:59 schreef Kleibintje het volgende:
[..]
Ondertussen is het me wel gelukt om hem opgestuurd te rkijgen na een hoop gedoe op die site, maar misschien dat ik gewoon een matige helpdeskmedewerker aan de lijn had? Verder was ik wel vrij pissig omdat muziek voor mij nu eenmaal vrij gevoelig ligt. Zeker het ontbreken ervan.
Wat niet wegneemt dat ik graag een ander mp3 ding zou willen in de plaats van deze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |