abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28506297
Hallo allemaal,

Aangezien ik weer terug in de ICT wil ben ik me aant orienteren op functies binnen de IT. Weet iemand goede sites welke duidelijk naar voren brengt wat verschillen in mogelijke functies zijn. Ben eerst programmeur/ software engineer geweest maar dat vond ik maar nix (hele dag beetje syntax liggen te zoeken en debuggen om uit te zoeken hoe de spaghetti in mekaar zit). Dat was gewoon niet leuk. Nu heb ik een baan met gedeeltelijk buitendienst, dat bevalt erg goed. Waar vind je banen die iets met ITIL te doen hebben? Wat zijn de leukere ICT banen? Ik houd van zelfstandig werken.

Groetjes Bart
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:03:09 #2
86305 Markman
Grappig hier.
pi_28506317
banken, verzekeringsmaatschappijen.
pi_28506332
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:03 schreef Markman het volgende:
Als systeembeheerder ofzo?
pi_28506339
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:03 schreef Markman het volgende:
niet aan beginnen... ik spreek uit ervaring
pi_28506367
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:02 schreef BartvdBk het volgende:
Hallo allemaal,

Aangezien ik weer terug in de ICT wil ben ik me aant orienteren op functies binnen de IT. Weet iemand goede sites welke duidelijk naar voren brengt wat verschillen in mogelijke functies zijn. Ben eerst programmeur/ software engineer geweest maar dat vond ik maar nix (hele dag beetje syntax liggen te zoeken en debuggen om uit te zoeken hoe de spaghetti in mekaar zit). Dat was gewoon niet leuk. Nu heb ik een baan met gedeeltelijk buitendienst, dat bevalt erg goed. Waar vind je banen die iets met ITIL te doen hebben? Wat zijn de leukere ICT banen? Ik houd van zelfstandig werken.

Groetjes Bart
ga bij brunel in het systeembeheer werken ofzo lekker gedetacheerd lekker nieuwe klanten enzo niet steeds een vast project ideaal .

en neej , ik werk helaas niet bij brunel
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_28506585
Als je een baan wilt die iets met ITIL te maken heeft ben je beperkt tot manager worden van een IT afdeling. Dat heeft dan weer niets te maken met zelfstanding werken (zelfstandig werken en ITIL gaan zowieso niet samen; ITIL beschrijft namelijk hoe er samengewerkt moet worden....)

Als je eerst programmeur geweest bent is zo'n beetje de enige functie waar je op aangenomen gaat worden... jawel... Programmeur. Bedrijven willen je namelijk alleen aannemen als je bewezen hebt een bepaald kunstje al te kennen. Vervolgens kun je met een beetje geluk en veel inzet binnen het bedrijf waar je werkt proberen iets anders te gaan doen. Soliciteren naar een functie waar je geen/weinig ervaring in hebt heeft alleen zin als je een hoog niveau (HBO) studie hebt gedaan in die specifieke richting.
pi_28506857
Ik begin maandag als consultant. Lijkt me leuk, afwisselend en uitdagend werk. Ben 4 dgn pw bij diverse projecten op locatie, 1 dag pw op kantoor. Maar goed, maandag zal blijken hoe het bevalt. De afwisseling lijkt me iig het meest aantrekkelijke.
pi_28506902
ITIL is vooral te vinden in bedrijven die een helpdesksysteem hebben. Wil je echt in de buitendienst blijven dan moet je een leuke detacheerder zoeken (zelf werk ik voor OGD, erg naar mijn zin). Wil je veel afwisselend werk dan kan je ook nog kiezen om een project te leiden (projectmanager)
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:36:31 #9
102435 TerrorTimm
FOK em all ;-)
pi_28507366
ben zelf gediplomeerd servicemedewerker ict. kon echter geen (leuke, passende) baan vinden en ben nu bezig om voor mezelf te beginnen. wil ook geen baas boven me hebben! heb t al behoorlijk druk, en start zeer binnenkort officieel! :-)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:42:38 #10
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_28507621
Ik ben binnenkort gecertificeerd applicatieontwikkelaar en eigenaar van mijn eigen webdevelopmentbedrijf (ja 1 van de velen).

Is perfect, applicaties ontwikkelen als baan. En een beetje designen in mijn vrije tijd en met beiden verdienen. Ma goed dan zit je inderdaad wel de hele dag door syntaxen heen te wroeten en de spaghetti aan het doorgraven.
pi_28508490
Ik heb HBO elektrotechniek en ICT-Consultancy (post-HBO) gedaan. Heb via multec/ brunel gewerkt. Was wel aardig maar die verdienen wel veel aan je zeg...Die spaghetti was C/C++ en is niet voor herhaling vatbaar.
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:09:21 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28508656
Heb op hetzelfde punt gezeten. Ik ben terug naar de hts gegaan, technische bedrijfskunde. Tot nu toe een goede keus. En het vult elkaar goed aan.

Van m'n vroegere collega's zijn ook een aantal mensen in de logistiek terechtgekomen. Dat lijkt ook een goede match te zijn.
Vampire Romance O+
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:11:10 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28508722
ERP consultant zou ook een goede keus kunnen zijn. SAP of ISAH achtig spul. Over het algemeen moeten bedrijven toch eea aan trainingen in nieuwe werknemers steken, en dat doen ze vaak liever in programmeurs dan in omgeschoolde autoverkopers.
Vampire Romance O+
pi_28509015
Ja ERP of SAP heb ik wel zin in maar hoe rol je daarin? Vacatures SAP is alleen voor ervaren mensen. Of zouden die ook starters aannemen? Al eens bij ICTopus geinformeerd maar heb geen zin om te verhuizen. Elektrotechniek commercieel heb ik gedaan.
pi_28509371
SAP traineesship wordt veel aangeboden, maar concurrentie is enorm.

Voorbeeld:
http://www.stepstone.nl/offers/offer_detail.cfm?id=44939
pi_28509483
Oh ja wie nog meer dan ICtopus? Woon in het zuiden. What bout CMG/ Getronics?
pi_28509996
Een tweetal tips:

Zoek niet via banen-zoek-machines als nationalevacaturebank/jobtrack. Er solliciteren veel te veel mensen via deze wegen. Grote kans dat er mensen bijzitten die beter gekwalificeerd zijn! Gewoon op de websites van de betreffende organisaties kijken waar je wilt werken! En eventueel ook open sollciteren. Werkt goed hoor!

Solliciteer per brief. Tegenwoordig stuurt iedereen een email. En die is snel negatief te beantwoorden/weg te gooien.

gr.
-= Rogue lvl 66 =- -= Warrior lvl 70 =- -= Warlock lvl 70 =-
----------============= Nordrassil =============----------
pi_28510020
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:30 schreef BartvdBk het volgende:
Oh ja wie nog meer dan ICtopus? Woon in het zuiden. What bout CMG/ Getronics?
Daar solliciteren zoveel mensen. Niet doen. En er heerst een "buitenschop-cultuur".
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:07:13 #19
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_28510939
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:43 schreef MaxPowered het volgende:

[..]

Daar solliciteren zoveel mensen. Niet doen. En er heerst een "buitenschop-cultuur".
heeft met Logica/CMG andere ervaringen...

buitenschopcultuur..???

ik vind juist het mooie van een groter bedrijf dat je meer kans maakt op een afwisselde carriere... zit er nu meer dan een half jaar.. en tot volle tevredenheid..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_28511654
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 14:07 schreef avotar het volgende:

[..]

heeft met Logica/CMG andere ervaringen...

buitenschopcultuur..???

ik vind juist het mooie van een groter bedrijf dat je meer kans maakt op een afwisselde carriere... zit er nu meer dan een half jaar.. en tot volle tevredenheid..
Ik hoor andere verhalen van gedetacheerde CMG´ers die hier in de organisatie werkzaam zijn...
Maar goed... Kan subjectief zijn...
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:34:50 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_28511863
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 14:28 schreef MaxPowered het volgende:

[..]

Ik hoor andere verhalen van gedetacheerde CMG´ers die hier in de organisatie werkzaam zijn...
Maar goed... Kan subjectief zijn...
Tuurlijk is dat subjectief..

maar wat ik vooral merk bij de grotere detacheringsbedrijven is dat het heel erg scheelt of je wel of niet gedetacheerd bent.. en ook hoe je zelf in elkaar zit..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_28512259
Als ik jou was zou ik indd eens bij de grote detacheerders gaan kijken. zij plaatsen je dan bij een klant waardoor je regelmatig aan andere projecten mag gaan werken.
En verder neem eens contact op met recruitmentbureau's, gewoon bellen en zeggen dat je werkt zoekt. Ze maken dan een afspraak met je en nemen jouw wensen door waarna ze kijken of ze een geschikte functie beschikbaar hebben bij hun klanten. Daarnaast heb je dan meestal een streepje voor omdat de recruiter voor jou ook een goed woordje doet.
Als ik kijk naar de beschrijving van TS dan zou ik eens kijken naar een functie van intermediar ofzo, je bent dan de spil tussen de programmeurs/beheerders en de eindgebruikers. Hiervoor wordt in de meeste gevallen wel van je verwacht dat je een aantal jaar ervaring hebt als programmeur.

Wat wordt er btw bedoelt met buitenschopcultuur?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_28512422
Als ik een baan in het management van de IT zou krijgen , waar ik de hele dag alleen maar opdrachten geef , dan gaan na 2 mnd mijn handen jeuken en wil ik zelf weer wat gaan doen.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:52:00 #24
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_28512458
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 14:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Als ik jou was zou ik indd eens bij de grote detacheerders gaan kijken. zij plaatsen je dan bij een klant waardoor je regelmatig aan andere projecten mag gaan werken.
En verder neem eens contact op met recruitmentbureau's, gewoon bellen en zeggen dat je werkt zoekt. Ze maken dan een afspraak met je en nemen jouw wensen door waarna ze kijken of ze een geschikte functie beschikbaar hebben bij hun klanten. Daarnaast heb je dan meestal een streepje voor omdat de recruiter voor jou ook een goed woordje doet.
Als ik kijk naar de beschrijving van TS dan zou ik eens kijken naar een functie van intermediar ofzo, je bent dan de spil tussen de programmeurs/beheerders en de eindgebruikers. Hiervoor wordt in de meeste gevallen wel van je verwacht dat je een aantal jaar ervaring hebt als programmeur.

Wat wordt er btw bedoelt met buitenschopcultuur?
hey kareltje.. jij hier.. nog steeds bij E.?
pi_28512546
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 14:52 schreef avotar het volgende:

[..]

hey kareltje.. jij hier.. nog steeds bij E.?
yup, maar nu op de vestiging.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')