abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28504508
Een vriendin van mij is zwanger. Samen met een andere vriendin willen we graag een baby shower geven (voor de bevalling!) maar we zijn allebei geen ervaringsdeskundigen.

Hebben jullie ideeën wat te doen op zo'n feestje? En wat doen de mannen?
Eva
pi_28504578
How to Host a Baby Shower

1. Give yourself plenty of time to plan. Showers usually take place in the seventh or eighth month of pregnancy.

2. Decide whether the shower is for women only. Traditionally, you throw a baby shower for the mother-to-be, with only female friends and relatives as guests. But today, showers that include men - with both expectant parents as guests of honor - have become increasingly popular.

3. Determine the time of day and location - making sure above all that it's convenient for the guest(s) of honor - and approximately how many guests you'd like to invite.

4. Decide whether to make the shower a surprise. Keep your honorees' personalities in mind - remember that not everyone likes surprises.

5. Think about possible shower themes, such as teddy bears, bottles or balloons. Or pick a gift theme like 'Around the House,' assigning each guest to bring a baby gift for use in a different room - the kitchen, the bedroom, the bathroom and so forth. (It's OK to ask for more than one gift per room.)

6. Create a guest list. If the shower is not a surprise, consult the guests of honor about whom they'd like to invite; if it is a surprise, consult a close friend or relative to make sure you don't leave anyone out.

7. Send out invitations at least three weeks in advance. Include directions, surprise-party instructions if applicable, and the theme, if you've chosen one. If possible, mention the color scheme and theme of the baby's room as well.

8. Find out if the parents-to-be are registered for gifts at a particular store. Have this information ready in case any of the guests ask.

9. Make a table centerpiece composed of flowers, a basket and candles, bouquets of baby socks or a baby doll - or buy a centerpiece at a party store. Coordinate the centerpiece and decorations with your theme, if you've chosen one.

10. Decide if you want guests to play any games. If so, buy small gifts for the winners - some possible prizes could be plants, blank books, candles and bookmarks.

11. Make food, buy takeout or hire a caterer. Don't forget supplies - cups, plates, napkins and utensils.

12. At the shower, keep track of presents as the guests of honor open them - this will help them when they're writing thank-you notes.

How to play fun games at a baby shower
How to buy a baby shower gift
How to dress for a baby shower
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28504624
Tjonge, en ik heb toch echt gegoogled...
thnx!
Eva
pi_28504658
Oh, maar dit komt gewoon van een site waar je de meest vage "Hoe kan/doe ik..." kunt vinden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28504699
Mocht mijn vriendin ooit zwanger raken en mijn vrienden halen het in hun hoofd om zoiets te organiseren dan gaat ze acuut aan de abortus, desnoods postnataal... .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_28504727
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 11:01 schreef DJ-Maurits het volgende:
Mocht mijn vriendin ooit zwanger raken en mijn vrienden halen het in hun hoofd om zoiets te organiseren dan gaat ze acuut aan de abortus, desnoods postnataal... .
Lekkere vriend ben jij zeg. Waar slaat zo'n achterlijke reactie op?
pi_28504758
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 11:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben bang voor baby showers... .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_28505075
oké, ik krijg er ook wel een beetje jeuk van, van dat oudersgedoe (zit ik ook lekker in het juiste forum ) maar dat neemt niet weg dat de zwangere vriendin het wel leuk zal vinden (denk/hoop ik)

Maar ik wil graag voorkomen dat het een tuttige bedoening wordt. De links van Isabeau zijn handig, maar op sommige punten ook errug Amerikaans....

Nog mensen met ervaring met babyshowers? Alle ideeën zijn welkom
Eva
pi_28505252
De enige baby shower di eik heb meegemaakt was gewoon een soort feestje met meiden en cadeautjes voor de toekomstige moeder. Maar ze had het feestje wel zelf georganiseerd
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:00:48 #10
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_28506254
Een paar maanden terug heb ik voor het eerst een Babyshower meegemaakt. Er werden daar allerlei spelletjes georganiseerd die betrekking hadden op "baby".

Zo moest iedereen een babyfoto meenemen. Deze foto mocht je aan niemand laten zien. Degene die de shower organiseerde heeft alle foto's naast elkaar gelegd en eronder een nummer gezet. Iedereen moest dan raden van wie welke babyfoto is.

Een ander spelletje was om geblindoekt zo snel mogelijk een babypop een luier om te doen.

Weer een ander spelletje was om fruit/groentehapjes te proeven en te raden welke smaak dat was.

Nog een spelletje was om van een rol toiletpapier zoveel mogelijk vellen af te halen die dan zo dicht mogelijk bij de buikomtrek van de zwangere moest komen.

De winnaars van de spelletjes kregen allemaal een kleinigheidje.

Tussen al die spelletjes door gaf iedereen dan een kadootje aan de zwangere.

Ook lag er een mooi vel papier waar iedereen een berichtje/wens op achter kon laten.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_28507139
De meeste van die spelletjes stonden ook op de site van isabeau. Daar hebben ze vast op gekeken Leuke ideeën!
Eva
pi_28512976
ik vind het wel een leuk idee hoor!
Hoop als ik zwanger ben dat ze voor mij ook zoiets organiseren!

Veel plezier in elk geval Linda
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:40:22 #13
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_28514215
Wij hebben een zwangere vriendin lekker mee uit eten genomen. Iedereen aan de frisdrank. Na de koffie naar haar huis om cadeautjes uit te pakken. (nee, ik houd niet van spelletjes). Veel plezier!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 17:13:44 #14
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_28517683
Had de link van Isabeau niet bekeken, zat op m'n werk en wilde ff snel reageren. Denk dat ze de spelletjes inderdaad van die site af hebben gehaald

Ik ben ook niet zo'n spelletjesmens, maar toch was dit wel lachen. En iedereen werd steeds fanatieker.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_28522324
Een tijdje geleden had ik ook zo'n babyshower met allerlei spelletjes m.b.t. het aanstaande moederschap. Ik heb de links van Isabeau niet bekeken maar ze zullen wel soort gelijk zijn.
Verder hadden we een geboortetaart en non alcoholische cocktails.
De moeder is spe is niet het type voor dit soort feestjes maar ze heeft er echt van genoten.
Ik hoop dat jullie vriendin dat ook zal doen!
  zondag 10 juli 2005 @ 14:22:14 #16
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28680565
Kan dit topic dicht er bestaat hier al een topic over,kunnen ze daar verder.

Het organiseren van een Babyshower
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zondag 10 juli 2005 @ 22:45:06 #17
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28693416
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 11:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

slaat nergens op,blijkt wel dat hij niks over heeft voor z`n vriendin en kind.
Zo iemand is het niet waard om vader te worden.
(Hans teeuwen)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 juli 2005 @ 22:46:28 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28693455
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:00 schreef Jambo het volgende:
Een paar maanden terug heb ik voor het eerst een Babyshower meegemaakt. Er werden daar allerlei spelletjes georganiseerd die betrekking hadden op "baby".

Zo moest iedereen een babyfoto meenemen. Deze foto mocht je aan niemand laten zien. Degene die de shower organiseerde heeft alle foto's naast elkaar gelegd en eronder een nummer gezet. Iedereen moest dan raden van wie welke babyfoto is.

Een ander spelletje was om geblindoekt zo snel mogelijk een babypop een luier om te doen.

Weer een ander spelletje was om fruit/groentehapjes te proeven en te raden welke smaak dat was.

Nog een spelletje was om van een rol toiletpapier zoveel mogelijk vellen af te halen die dan zo dicht mogelijk bij de buikomtrek van de zwangere moest komen.

De winnaars van de spelletjes kregen allemaal een kleinigheidje.

Tussen al die spelletjes door gaf iedereen dan een kadootje aan de zwangere.

Ook lag er een mooi vel papier waar iedereen een berichtje/wens op achter kon laten.
Ik mis alleen koekhappen en zaklopen eigenlijk
pi_28693478
Gruwel
Jupiler is goed
  zondag 10 juli 2005 @ 22:49:46 #20
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28693554
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 11:04 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Ik ben bang voor baby showers... .
Is hartstikke leuk joh ik heb er zelf een geregeld voor mijn vrouw,zie de link elders in dit topic.
(Hans teeuwen)
pi_28694134
Babyshower werd laatst in een komische serie op tv vertaald als babydouche, de vertaler had het niet helemaal begrepen denk ik.
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
  maandag 11 juli 2005 @ 07:57:03 #22
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28698877
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik mis alleen koekhappen en zaklopen eigenlijk
Haha LOL... de spelletjes deden mij ook eigenlijk veel denken aan de kinderfeestjes vroeger...

Ik vind een babyshower best een leuk idee, maar dan meer als 'uit eten gaan en een gezellige avond hebben' dat kan nooit kwaad vind ik. Ben niet zo dol op spelletjes
pi_28710560
quote:
Op maandag 11 juli 2005 07:57 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Haha LOL... de spelletjes deden mij ook eigenlijk veel denken aan de kinderfeestjes vroeger...

Ik vind een babyshower best een leuk idee, maar dan meer als 'uit eten gaan en een gezellige avond hebben' dat kan nooit kwaad vind ik. Ben niet zo dol op spelletjes
idem!
  maandag 11 juli 2005 @ 21:55:50 #24
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_28719597
Een babyshower lijkt me afschuwelijk Sorry jambo, die spelletjes die je noemt, daar krijg ik jeuk van, brrr! Gelukkig heb ik geen vrienden die het in hun hoofd haalden om dat te organiseren
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2005 @ 21:57:10 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_28719642
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:55 schreef Spuuglokje het volgende:
Een babyshower lijkt me afschuwelijk Sorry jambo, die spelletjes die je noemt, daar krijg ik jeuk van, brrr! Gelukkig heb ik geen vrienden die het in hun hoofd haalden om dat te organiseren
Ik zal het onthouden
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')