klopt daar heb je een puntjequote:Op maandag 4 juli 2005 02:54 schreef MouseOver het volgende:
Tja. Volgens mij mag je op priveterrein zelfs zonder rijbewijs in geschorste (dus niet apkgekeurde) auto's rondrijden. Daar breng je mogelijk ook mensen mee in gevaar dus dat argument kun je naar mijn idee in het geval van alcohol ook niet gebruiken.
Iddquote:Op maandag 4 juli 2005 02:54 schreef MouseOver het volgende:
Tja. Volgens mij mag je op priveterrein zelfs zonder rijbewijs in geschorste (dus niet apkgekeurde) auto's rondrijden. Daar breng je mogelijk ook mensen mee in gevaar dus dat argument kun je naar mijn idee in het geval van alcohol ook niet gebruiken.
Persoonlijk denk ik dat het feit dat er andere mensen gebruik maken van de weg, het automatisch verandert in openbare weg.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:29 schreef bonza het volgende:
Maar hoe zit het nu eigenlijk als je flink gedronken hebt en dronken rijd over een prive weg waar dus wel andere mensen gebruik van maken (van een in de buurt liggende camping).
Wat een vergelijking. In het geval van een moord gaat het niet alleen om je eigen bezit, maar ook om dat van iemand anders (zijn of haar leven). Daarvan is heir geen sprake.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mensen vermoorden op eigen terrein mag ook niet... Mensen in gevaar brengen ook niet.... Maar wat mij betreft mag TS zichzelf best om een boom vouwen als-ie zich dood wil zuipen!
Zodra je teveel gedronken hebt om een auto te besturen wordt iedere vorm van letsel die je aanbrengt gezien als opzet.quote:Op maandag 4 juli 2005 05:15 schreef heiden6 het volgende:
Sterker nog, ik denk dat als jij op eigen terrein met 20 bier op in de auto stapt, en iemand anders die jouw terrein op is gereden, aanrijdt, dat niet wettelijk gezien jouw schuld is tenzij er opzet in het spel is.
Ik kom niet verder dan 1quote:
Dat lijkt me onzinnig, maar ik ben geen expert dus het zou zomaar kunnen. Zeker hier in Nederland, waar (ook in de wet) amper respect is voor eigen bezit.quote:Op maandag 4 juli 2005 08:15 schreef Croga het volgende:
[..]
Zodra je teveel gedronken hebt om een auto te besturen wordt iedere vorm van letsel die je aanbrengt gezien als opzet.
Ik had het over een ongeluk.quote:Daarnaast; zolang als die ander niets raars aan het doen is op jouw terrein mag je hem zowieso niks aandoen. Je mag hem verzoeken het terrein te verlaten. Je mag hier mischien lichte dwang bij gebruiken. Maar je mag hem zeker niet aanrijden!
Je moest is wetenquote:Op maandag 4 juli 2005 00:22 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Idd. Dat je dan uberhaupt nog kan rijden...
Gelukkig is er in Nederland nog altijd meer respect voor Het Leven dan voor bezit..... Bezit kun je altijd nog repareren/kopen, Het Leven krijg je maar één keer.....quote:Op maandag 4 juli 2005 15:10 schreef heiden6 het volgende:
Dat lijkt me onzinnig, maar ik ben geen expert dus het zou zomaar kunnen. Zeker hier in Nederland, waar (ook in de wet) amper respect is voor eigen bezit.
Dat hoeft ook niet, want het wordt geregeld in de wegenverkeerswet en de wegenverkeerswet is alleen van toepassing op wegen in de zin van die wet. Ik meen dat het begrip ´weg´ in die wet omschreven wordt als iets met de strekking van: het voor al het verkeer openstaande bla bla bla.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:12 schreef Allan24 het volgende:
Los van het hele verhaal:
[..]
Aangezien er geen beperking wordt gesteld w.b. de plaats van de overtreding, doet het dus niet ter zake of deze nu op privéterrein of op de openbare weg plaatsvindt.
Vooropgesteld dat artikel 8 WVW de gedragingen op eigen terrein niet strafbaar stelt, is daarmee de aansprakelijkheidsvraag niet beantwoord voorzover het gaat om het veroorzaken van letselschade. De overtreding van 8 WVW is immers (in hoofdzaak) een strafrechtelijke aangelegenheid, het veroorzaken van letsel(schade) een civielrechtelijke. De vraag of er sprake is van schuld wordt inderdaad al snel beantwoord als drankmisbruik in het spel is.quote:Op maandag 4 juli 2005 05:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat een vergelijking. In het geval van een moord gaat het niet alleen om je eigen bezit, maar ook om dat van iemand anders (zijn of haar leven). Daarvan is heir geen sprake.
Sterker nog, ik denk dat als jij op eigen terrein met 20 bier op in de auto stapt, en iemand anders die jouw terrein op is gereden, aanrijdt, dat niet wettelijk gezien jouw schuld is tenzij er opzet in het spel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |