quote:Meer dan twee milligram koper in multivitamine is teveel (nutraingredients.com) "Judith Turnlund, a research chemist with the US Agricultural Research Service, has shown in recent studies that the body cannot excrete all of the copper when taken in amounts higher than that found in the diet. Further, excess copper could be associated with reduced immune function and lower antioxidant status."
Oh, mijn mening is ook dat veel Nederlanders wel wat aanvulling op hun voeding kunnen gebruiken in de vorm van vitamines, at dat betreft ben ik het ook vaak niet met mensen eens die roepen dat je alles wel uit je voeding kan halen. Natuurlijk kan dat, maar veel mensen eten gewoon niet gezond genoeg om alles uit de eigen voeding te halen of kunnen wel wat extra's gebruiken. (met name zwangeren, mensen op een dieet, sporters, mensen die vnl. fast-food eten etc)quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:01 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Mijn mening is dat een goede multivitamine wel degelijk nut heeft.
Er is een reden dat je bij de Life Extension Mix 9 pillen moet nemen. Als je kijkt bij de ingredientenlijst dan zie je dat Life Extension Mix nog veel meer dingen bevat dan alleen vitamines en mineralen, zelfs nog meer verschillende dingen dan dat je bij Solgar ziet. En al die dingen zijn nou eenmaal moeilijk in 1 pil te persen. En niemand zegt natuurlijk dat je de Life Extension Mix moet kopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:44 schreef DaMayan het volgende:
Tjonge, ik ga toch geen 9 pillen per dag nemen zoals bij die life extension mix???
Gewoon goed eten en misschien 1 multi-vitamine moet genoeg zijn.
Precies, ik heb een tijdje mijn voeding bijgehouden met de Eetmeter van het Voedingscentrum en na 2 week kwam ik tot de conclusie dat je echt verdomd gevarieerd en behoorlijk veel gezonde dingen moet eten om voldoende van ALLE vitamines en mineralen binnen te krijgen. Om dat echt elke dag te doen is voor veel mensen echt ondoenbaar en niet te halen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, mijn mening is ook dat veel Nederlanders wel wat aanvulling op hun voeding kunnen gebruiken in de vorm van vitamines, at dat betreft ben ik het ook vaak niet met mensen eens die roepen dat je alles wel uit je voeding kan halen. Natuurlijk kan dat, maar veel mensen eten gewoon niet gezond genoeg om alles uit de eigen voeding te halen of kunnen wel wat extra's gebruiken. (met name zwangeren, mensen op een dieet, sporters, mensen die vnl. fast-food eten etc)
Hey, ik ben er ook middels de eetmeter achtergekomenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:24 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Precies, ik heb een tijdje mijn voeding bijgehouden met de Eetmeter van het Voedingscentrum en na 2 week kwam ik tot de conclusie dat je echt verdomd gevarieerd en behoorlijk veel gezonde dingen moet eten om voldoende van ALLE vitamines en mineralen binnen te krijgen. Om dat echt elke dag te doen is voor veel mensen echt ondoenbaar en niet te halen.
Tot die conclusie kwam ik idd ook. Je moet dan echt heel veel gevarieerde en gezonde dingen eten en met heel veel eten bedoel ik ook echt heel veel. Als je ongezond leeft zit je al zeer snel op die aanbevolen 2000 a 2500 calorieen, maar dan heb je nog lang niet alle vitamientjes binnen gekregen. En als je wel echt heel gezond gevarieerd eet dan moet je zeer veel eten om op die 2000 a 2500 calorieen te komen. En dat is voor veel mensen niet haalbaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, ik ben er ook middels de eetmeter achtergekomenen dat was nog wel in een periode dat ik extreem gezond at. Ik kreeg domweg nooit genoeg ijzer binnen en de rest was ook best moeizaam (en dat met voldoende groente en fruit, mijn vitamine C inname zat meestal heel erg veel hoger dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid).
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:52 schreef Brunette het volgende:
Ik gebruik zelf Centrum A-Z.
Het voordeel van Centrum is dat je daar niet dikker van wordt, vergeleken met andere ''goedkopere''
vitaminepillen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:18 schreef Isabeau het volgende:
Vitaminepillen hebben een energetische waarde (kcal, kjoule), maar dat is vaak niet meer dan 1 dropje oid. Als je daar al dik van wordt
Qua koper valt het meestal wel mee, een gemiddelde dagdosis koper bij een goede multi ligt meestal ergens tussen de 0,5 mg & 1,5 mg.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:02 schreef mwuhaha het volgende:
Ook leuk om te weten:
http://www.ergogenics.org/index.html
[..]
Ikzelf word daar niet dik van, maar mijn moeder nam elke dag vitaminepillen en dronk multivitaminesap en daar word je dus wel dik vanquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:18 schreef Isabeau het volgende:
Vitaminepillen hebben een energetische waarde (kcal, kjoule), maar dat is vaak niet meer dan 1 dropje oid. Als je daar al dik van wordt
Die studie geeft aan dat 100% adh koper in een supplement al teveel is. 1.5mg is iets van 75%, dus al bijna een grenswaarde, wat al een risico kan zijn voor een aantal groepen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:35 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Qua koper valt het meestal wel mee, een gemiddelde dagdosis koper bij een goede multi ligt meestal ergens tussen de 0,5 mg & 1,5 mg.
Tja... een multivitaminesap is ook vaak meer dan alleen pure multivitaminen. Bij vruchtensapjes zitten vaak veel suikers.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:39 schreef Brunette het volgende:
[..]
Ikzelf word daar niet dik van, maar mijn moeder nam elke dag vitaminepillen en dronk multivitaminesap en daar word je dus wel dik van![]()
Allemaal leuk en aardig maar 9!? Hoef je bijna niet meer te eten. Al die groente extracten enzo, net astronauten voer.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Er is een reden dat je bij de Life Extension Mix 9 pillen moet nemen. Als je kijkt bij de ingredientenlijst dan zie je dat Life Extension Mix nog veel meer dingen bevat dan alleen vitamines en mineralen, zelfs nog meer verschillende dingen dan dat je bij Solgar ziet. En al die dingen zijn nou eenmaal moeilijk in 1 pil te persen. En niemand zegt natuurlijk dat je de Life Extension Mix moet kopen.![]()
Hier kan ik me bij aansluitenquote:Op zondag 10 juli 2005 15:16 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat je die Davitamon dingen lekker vindt, Isabeau..![]()
Ikzelf werk in een G&W gezondheidswinkel, waar ik begon als aanvullend en verkopend personeelslid, maar heb ondertussen (werk er nu 3 jaar ongeveer) wel wat ervaring opgebouwd.
Solgar staat er in ieder geval om bekend dat ze hun grondstoffen enorm streng controleren. Wanneer iets niet voldoet aan alle eisen, wordt de productie stopgezet en zijn de producten maandenlang niet leverbaar. Verder zijn ze goed gedoseerd en zijn ze duidelijk over hun producten.
Omdat er hier ook wat gevraagd werd over andere goede merken, hier even een opsomming:
- Orthica (de Multi-Max wordt vaak ook aangeraden door huisartsen)
- Now
- Poolplus
- Bloem (ze hebben ook een multi, maar ook een hele goede Chlorella, wat een reinigende werking heeft)
- Het Gezond & Wel huismerk, maar daar zijn de meningen onder collega's over verdeeld. Ik merkte zelf dat de multi bij mij echt wat deed (minder vermoeid bijvoorbeeld), maar een andere collega vindt het drie keer niets.
- Buurmanns heeft ook een hele goede multivitamine in het assortiment (Total life)
- Toppharm
- Optimax (waarvan de kindervitamines lekker schijnen te zijn, wat bij veel merken niet zo, volgens de kleine consumentjes) Ook de Solgar-kinder-multi wordt lekker gevonden, wat het innemen gemakkelijker maakt natuurlijk.
Dat zijn eigenlijk de hardlopers in ons eigen assortiment.
Als je deze theorie van jou heeel ver wil doortrekken, zou je in theorie als je een goede multivitamine hebt die echt alle benodige vitaminen, mineralen en anti-oxidanten bevat, die je combineert met een aminozuurcomplex waar minimaal alle 8 essentieele aminozuren inzitten, een goede vetzurencomplex (DHA / EPA / GLA / ALA / LA / OA / CLA) en een groente/fruit/kruiden complex, dan zou je alleen nog voldoende vezels moeten eten (waar je ook weer pillen voor hebt) om in leven te blijven en uiteraard water drinken.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:45 schreef DaMayan het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar 9!? Hoef je bijna niet meer te eten. Al die groente extracten enzo, net astronauten voer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |