Dell is best goed, maar nog altijd te duur vergelijken met kleinere PC winkeltjes. Maar ik zou TS ook een Dell aanraden.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:13 schreef mikezwet het volgende:
Ik had laatst een 2dehands dell gekocht, krijg ik 3 weken later een faxje van dell op de zaak met een advertentie erop, kostte een nog snellere ietsjes duurder. Dell lijkt mij niet duur en toch goed.
Nouja ik ben geen student meer dus ik kom alleen maar in aanmerking voor appartementjes enzo. Niet meer voor kamers enzo I pressume.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:29 schreef Fliepke het volgende:
23 en geen eigen computer mogen
De meeste kamers hebben overigens wel een internetverbinding, daarnaast kost een pc zoals jij die beschrijft je 600 euro ofzo
NFI. Maar je doet lichamelijk zwaar laaggeschoold k*twerk, maar je kan niet naar school wegens gezondheidsproblemen?? En er zijn best wel banen voor ongeschoolden die beter verdienen. Ik heb tijdens mijn studie ook bijbanen gehad voor ongeschoolden. En bij 1 zelfs te veel verdient om StuFi te houden. Oftewel goed rondkijken in je omgeving of er niks beters is.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:43 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
En ik heb dus echt geen geld voor een eigen huisje. Dat kost me gewoon minimaal 500 euro ofzo en ik verdien maar 250-300 euro per maand. Ik werk maar 2 tot 3 dagen in de week.
Mn ouders zeggen dan wel makkelijk 'ja dan moet je meer gaan werken' maar ik zie het dus niet zitten om 40 uur per week het werk te doen wat ik nu doe. Ik hou het daar nog geen 3 dagen uit (ik doe oersaai lawaaierig laagbetaald produktiewerk).
Dan ga ik 8 uur van huis weg, kom ik 19u thuis, moet ik nog boodschappen doen, koken, eten, afwassen, opruimen, douchen en tegen die tijd is het 22.30 en kan ik doodmoe in bed vallen en dan de volgende dag hetzelfde. Zo wil ik mijn leven niet leven. Als ik dat werk ga doen ben ik btw arbeidsongeschikt op mn 25e vrees ik want nogal belastend voor rug en andere onderdelen.
Hoger werk kom ik niet voor in aanmerking, heb wegens gezondheidsredenen geen diploma's.
- Je kan altijd een standaard-toetsenbord aansluiten op je laptop.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:18 schreef tulpje6 het volgende:
Nog wat vraagjes:
-Zijn er ook laptops met een wit-zwart toetsenbord (dus witte achtergrond, zwarte letters). Want ik kan die andersomme toetsenborden nogal slecht lezen, die vind ik vet irritant. Is zo'n wit-zwart toetsenbord dan zeldzamer en duurder? Of zou je bij elke laptop wel ongeveer zelf kunnen aangeven welk toetsenbord je erbij wilt?
-Ik wil als het dus kan, een draadloze verbinding met de internetverbinding van mn ouders. Hoe heet zoiets? Dan kan ik op internet een beetje rond gaan kijken hoe duur zo'n laptop is als ik de afkorting of omschrijving van zo'n draadloos iets weet. (euhm of ben ik nu heel dom en zijn alle laptops sowieso al draadloos?)
Kan ik met mijn eisen een laptop kopen onder de 1000 euro? Eentje dus die draadloos is voor verbinding met het i-net van mn ouders, bluetooth heeft of dat ik dit erbij kan nemen in ieder geval, een WIT toetsenbord en verder gewoon brander, XP, diskette station, CD rom station, redelijk kan internetten, geluidskaart en bladiebla. Oja t liefst ook niet al te zwaar enzo maargoed das niet het belangrijkste voor mij. Zal m toch vooral thuis gebruiken t komende jaar dan.
- Een laptop kan niks minder dan een gewone computer.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:54 schreef tulpje6 het volgende:
Opleiding volgen kan dus niet meer gezien mn gezondheid maar afijn u heeft gelijk. Laten we dit topic even toegespitst houden op mijn computervragen.
Nog even de laatste vragen dus:
-Wat kan een laptop meer en wat kan ie minder dan een gewone computer?
-Kan ik een laptop draadloos aansluiten op t internet van mn ouders? Zoja in welke prijsklasse laptops kom ik dan uit? En heb ik dan een beetje redelijk internet als t draadloos is?
-Kan t met snoertjes? Zoja is het dan in mijn eigen situatie wel mogelijk (mn kamer zit ongeveer boven waar ik nu zit, maar als we met snoertjes over de trap enzo moeten gaan werken moet ik het halve huis door. Hoe bewerkelijk is het om snoeren te trekken? Kwestie van gaatjes boren en zo gepiept of hele plafonds die gesloopt moeten worden en snoertjes die weggewerkt moeten worden met van die strips enzo?
-welke prijsklasse laptop kom ik uit voor mijn eisen (windows XP, brander, geluidskaart, aansluitingen mogelijk voor cam, mic, bluetooth,boxen etc)
Dat zijn voor het geld hele leuke pc's, maar voor de meeste mensen zit er veel te veel op dat ze niet gebruiken. Voor de gemiddelde thuisgebruiker voldoet een complete pc in de prijsklasse van enkel het systeem zonder monitor van bij de Lidl/Aldi ook uitstkekend.quote:Op maandag 4 juli 2005 03:55 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wacht op een aanbieding van de Aldi of de Lidl, over een week of 2 komen ze wel weer met een megastunt...
Helemaal mee eens. zit veel te veel in.. en tis ook nog allemaal van rammel rammel in elkaar gezet. Ik kan het weten ik heb er meerderen open gehad.. Veel voorkomende problemen zijn slechte voedingenen.. Slechte koeling, waardoor veel vastlopers (en een zeer slechte airflow, tis net een stofzuiger. Zuigt allemaal stof aan en blaast het er niet meer uit maar recht in de CPU koeler waardoor hij verstopt en niet meer koelt) En nog veel meer van deze gammelhedenquote:Op maandag 4 juli 2005 22:28 schreef TC03 het volgende:
Inderdaad, Lidl/Aldi PC's zijn veel te compleet. Met card-reader, TV-kaart en weet ik veel wat allemaal. Is niet echt nodig voor de TS. Tulpje kan voor onder de ¤400 wel een leuke PC krijgen.
Geen wonder dat je geen baan hebt.quote:Ik kan helemaal niks behalve internetten en msnen enzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |