Een opzegtermijn van 4 weken wil niet zeggen dat je er na 4 weken van af bent.
Ik zou ook even in je arbeidsvoorwaarden nakijken wat de opzegdata zijn (einde van de week, einde van de maand). Standaard zeg je tegen het einde van de maand op, en heb je 1 maand opzegtermijn. Wil je per 1 september weg, dan moet je uiterlijk 31 juli opzeggen, eerder die maand opzeggen geeft toch door moeten werken tot eind augustus. Let wel, dit is de standaard, die bij jou al niet geldt omdat jij 4 weken opzegtermijn hebt en geen 1 maand, opzeggen tegen het einde van de maand is dus ook niet zeker.
Wat betreft vakantiedagen, daar hoef je je niets van aan te trekken hoef je geen rekening mee te houden in je opzegtermijn. Puur even vanwege je vacantieplanning, persoonlijk vind ik het niet echt een nette zet, jij gaat eerst op vacantie en hebt op dat moment collega's die jouw plaats innemen, en op het moment dat die weg willen laat je de hele boel maar aan hun lot over door als vervanging maar weg te lopen. Als baas was ik niet blij geweest met jouw instelling, doordat je hem wel voor een heel groot probleem stelt