abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2005 @ 13:29:31 #176
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_31926267
Het album DE9:Transitions van Richie Hawtin is nu te beluisteren op de 3voor12 luisterpaal.
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_32217949
Bij Clone geweest en de nodige Detroit georienteerde platen meegenomen:
The Moderator - Modus operandi EP (AW Records)
The Moderator - Reversed evolution (Eevolute)
$tinkworx - Ullumunum (New religion records)
Jeff Mills - Bladerunner (Axis Records)

Maar ook enige techno/electronix mengsels:
Various Artists - Electronic generation (So Nasty Productions)
Hrdvision - Oh techno saves (It is what it is Recordings) => Broer van Mathew Jonson

En nog een knarsende plaat
Peter Grummich - The roll (Spectral Sound)
pi_32223375
Wat vinden jullie van die Adam Beyer op M_nus? Ik vind hem erg vet. Adam Beyer van een hele andere kant, maar dan toch wel weer Adam Beyer.
The first thing Microsoft will produce that doesn't suck, will probably be a vacuum cleaner.
  zondag 13 november 2005 @ 08:12:25 #179
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_32225039
Net terug van I Techno.
Was geweldig, alleen ben ik te wakker om nog te slapen.
pi_32236175
Heeft iemand hier al eens gehoord van Pheek?!
Ben momenteel een setje van hem aan het luisteren op 3voor12:
Pheek op Voltt 22-10-2005

Ik hou niet echt van die clickhouse, gaat mij meestal redelelijk snel vervelen... maar dit klinkt wel lekker

www.pheek.com
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_32239111
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:35 schreef DubzOne het volgende:
Heeft iemand hier al eens gehoord van Pheek?!
Ben momenteel een setje van hem aan het luisteren op 3voor12:
Pheek op Voltt 22-10-2005

Ik hou niet echt van die clickhouse, gaat mij meestal redelelijk snel vervelen... maar dit klinkt wel lekker

www.pheek.com
Pheek maakt goede dingen maar het is niet echt mijn ding.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32239177
quote:
Op zondag 13 november 2005 19:27 schreef teknomist het volgende:

[..]

Pheek maakt goede dingen maar het is niet echt mijn ding.
Nee, ook niet die van mij... maar was toevallig een setje van hem aan het luisteren via 3voor12 en vond het verrassend lekker klinken
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_32239220
Iemand de nieuwe Trentemoller al gehoord?
Die is erg vet namelijk, vooral de remix van Hemmann & Kaden)

http://www.discogs.com/release/413772

Ook de nieuwe plaat van Âme is super!

http://www.discogs.com/release/528435

Ik ben erg benieuwd naar de komende releases op M_nus: Ryan Crosson, Magda...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32277437
Op de luisterpaal van 3voor12.nl kun je het nieuwe album van Speedy J & Chris Liebing al beluisteren!

Ik wist helemaal niet dat er een album van uit kwam .
pi_32278890
nieuwe album van chris liebing en speedy j is te gek. metalism. anders dan de collabs live sessies die ze doen maar niet minder geslaagd.
pi_32367880
Conrad Black charged with $51.8-million fraud

Het schijnt dus om de Konrad Black van Wagon Repair te gaan. .
pi_32367991
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 02:42 schreef teknomist het volgende:
Op de luisterpaal van 3voor12.nl kun je het nieuwe album van Speedy J & Chris Liebing al beluisteren!

Ik wist helemaal niet dat er een album van uit kwam .
Collabs 300 hoorde ik
Zal hem binnenkort eens beluisteren..
pi_32368365
Collabs 300 is op vinyl. Echt een rukplaat. Maar dit is een cd-sessie.
pi_32369788
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:38 schreef teknomist het volgende:
Conrad Black charged with $51.8-million fraud

Het schijnt dus om de Konrad Black van Wagon Repair te gaan. .
Dat zou wel erg strak zijn, als een 61 jarige Lord dit soort muziekjes zou maken. Maar ik heb toch zo'n licht vermoeden dat het heel misschien toch iemand anders is. Dat de ene met een k en de andere met een c is, heeft daar verder niks mee te maken.
The first thing Microsoft will produce that doesn't suck, will probably be a vacuum cleaner.
pi_32382483
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:58 schreef teknomist het volgende:
Collabs 300 is op vinyl. Echt een rukplaat. Maar dit is een cd-sessie.
Ik vind de collabs 300 echt een dikke plaat!

Edit: ff een quick-scan via de luisterpaal gedaan... maar dat album klinkt wel ok!

[ Bericht 20% gewijzigd door DubzOne op 18-11-2005 20:25:32 ]
Last.fm
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:40:32 #191
19529 Fendy
True Spirit
pi_32386495
Voor de duidelijkheid, indien nodig.
Collabs3000 (3-duizend) is het pseudoniem waaronder Liebing en Speedy J momenteel samen optreden. Onder diezelfde naam hebben ze dus een cd-album (Metalism) uitgebracht met 11 tracks, maar ook een dubbelvinyl met 4 tracks die schijnbaar ook Metalism heet.

Collabs 300 is inderdaad een wat oudere vinyl die in september 2004 uitkwam, met de tracks Trikco en Treflon.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_32392248
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:40 schreef Fendy het volgende:
Collabs3000 (3-duizend) is het pseudoniem waaronder Liebing en Speedy J momenteel samen optreden. Onder diezelfde naam hebben ze dus een cd-album (Metalism) uitgebracht met 11 tracks, maar ook een dubbelvinyl met 4 tracks die schijnbaar ook Metalism heet.

Collabs 300 is inderdaad een wat oudere vinyl die in september 2004 uitkwam, met de tracks Trikco en Treflon.
je vergeet collabs 301 te noemen. ook een samenwerkingsverband van jochempaap met chris liebing. daar staan trezcore en drippelzimmer op.
  zaterdag 19 november 2005 @ 12:46:41 #193
19529 Fendy
True Spirit
pi_32396282
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 07:42 schreef rheingold het volgende:

[..]

je vergeet collabs 301 te noemen. ook een samenwerkingsverband van jochempaap met chris liebing. daar staan trezcore en drippelzimmer op.
Niet vergeten...gewoon niet vermeld omdat er verwarring leek te zijn tussen 3000 en 300.

Ik heb 100, 200, 300, 301 en 3000 in de bak staan (alleen 400 heb ik niet, die is van Paap en George Issakidis, persoonlijk vind ik die niks)
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  zaterdag 19 november 2005 @ 14:43:28 #194
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32398847
Collabs 300 is idd een erg lekkere plaat.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:10:08 #195
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32401753
Wat een vette nieuwe plaat van Terrence Dixon!!

Terrence Dixon - Minimalism 3

http://www.clone.nl/platen/artwork/large/plaatimage1642.jpg
quote:
The master is back! Dixon has always been one of the most uncompromising characters within the Detroit techno circle. Controversy came to light as Dixon turned down a collaboration between Mike Banks and him to be released on UR, unhappy as Terrence was as far as Bank's input was concerned... Nobody else would have had the balls to do so! Minimalism 3 features raw, minimal, dark and hypnotic tracks in the manner Dixon is famed for. Classic Detroit techno soul that radiates an unexpected warmth and beauty.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_32407754
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:40 schreef Fendy het volgende:

Ik bedoelde dus no. 400. Dat vind ik een rukplaat. Slechte poging tot minimalisme/IDM.
pi_32411242
reviewtje van partyflock: http://partyflock.nl/review/208.html
pi_32417103
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:24 schreef anoukforza het volgende:
reviewtje van partyflock: http://partyflock.nl/review/208.html
Ik vind het een heerlijk duister, diep en industrieel album. Het ontbeert een beetje aan wat pit en tempo...
pi_32487638
Collabs 3000 onvermijdelijk monsterverbond
Back-to-back interview met technogoden Chris Liebing en Speedy J

Speedy J en Chris Liebing maken hun podiumdebuut als Collabs 3000 op het Detroit Movement Festival in 2004 en het eerste optreden in Nederland is op 5 Days Off, dit jaar. De samenwerking is nog niet eens zo heel oud, maar de twee goedlachse producers lijken elkaar al door en door te kennen. In een hotel op Schiphol, waar het interview gehouden wordt, maken ze elkaars zinnen af en vullen ze elkaar voortdurend aan. De ochtend na het optreden in Amsterdam moeten ze al vroeg het vliegtuig naar Barcelona hebben, voor het volgende optreden. Daarom slapen ze maar op Schiphol.

Bij optredens ontmoeten Jochem en Chris elkaar vaak, omdat ze vaak na elkaar geboekt worden. Niet verwonderlijk, als je ziet dat ze in hun solocarrières allebei voor het betere beukwerk gaan. Maar wie bij Collabs 3000 een kopie van de afzonderlijke loopbanen van de heren verwacht, komt ernstig bedrogen uit, hoewel er natuurlijk wel raakvlakken zijn. Zwaar, intens, brutaal en meedogenloos, zo is ook Collabs 3000 te omschrijven, maar de techno gaat wel een stuk dieper, is experimenteler en genuanceerde en meer gebalanceerd dan het solowerk. Met laptops, samplers, mixers, controlers en de nieuwste software hebben de twee een intens album, vol rauwe, compromisloze en beukende beats, indringende strings en bijtende loops gemaakt. Een set-up waarmee ze met een vier uur durende show ook de wereld over trekken.

Samenwerking

Jochem heeft op het label Novamute zijn eigen Collabs serie, waarmee hij vrienden uitnodigt om te komen jammen om het resultaat vervolgens uit te brengen. Hij en Chris besluiten samen te gaan werken, als blijkt dat ze het op het podium goed kunnen vinden. "We wisten dat we op het podium goed samen konden werken, omdat we veel gigs samen deden," vertelt Chris en hij roert nog maar eens in zijn cappuccino. "We maakten steeds langere overgangen tussen onze sets. Als ik na Jochem draaide, dan mixte ik mijn platen in zijn live set in bijvoorbeeld. Ik heb de laatste jaren veel meer live dingen in mijn dj-sets gedaan en Jochem meer dj dingen in zijn live sets. We hebben elkaar ergens halverwege ontmoet. We wisten ook al snel dat het in de studio werkte, maar voor ons allebei viel er nog een hoop te ontdekken."

Collabs 3000 is het typische voorbeeld van op de juiste tijd op de juiste plaats zijn. Het was even puzzelen, maar al snel weten de twee kopstukken hun schema's zo op elkaar af te stemmen, dat ze genoeg tijd hebben om in de studio door te brengen. Jochem: "We hebben een paar sessies gedaan en hadden toen zoveel materiaal dat we zoiets hadden van, we moeten na de eerste single nog maar een tweede maken en misschien wel een heel album. Verder hadden we eigenlijk geen plan. Het gebeurde allemaal op het goede moment in onze carrières en we zien wel waar het heen gaat."

Beide artiesten hebben al de nodige ervaring met collaboraties, maar toch is het iedere keer weer wennen. Samenwerken met iemand vergt namelijk een andere manier van denken van je van jezelf of zelfs van iemand anders gewend bent, maar dat zorgt er wel voor dat het resultaat van de samenwerking fris is. Jochem: "Alleen zou je gewoon werken volgens je routine, maar met twee man word je gedwongen om een andere richting in te slaan. Dat wil niet zeggen dat je compromissen moet sluiten, maar je moet samen zoeken naar een nieuwe weg." Chris vult aan: "Je moet anders gaan denken en dat is een creatief proces. We verrassen elkaar nog iedere keer en alleen zouden we nooit op dergelijke muziek gekomen zijn. Toen Jochem me hiervoor vroeg zei ik gelijk ja en het was een fantastisch nieuw gevoel, omdat hij zo enorm geavanceerd is in zijn werk. Ik kon erg veel van hem leren. Je kunt ook op elkaar vertrouwen en als het fout gaat kun je altijd nog de ander de schuld geven, haha. We hebben allebei al bewezen dat we ons mannetje staan op het podium, maar nu kom je ineens in situaties terecht waar je geen controle over hebt."

Apparatuur

Jochem en Chris zijn samen twee technologische nerds en gebruiken voor hun project de meest geavanceerde apparatuur. Liever gebruiken ze iets dat ze nog niet kennen en waarvan ze nog bijna op het podium moeten uitzoeken hoe het werkt, dan dat ze al rustend op hun lauweren kiezen voor een standaard opstelling. "Wij willen gewoon voorop lopen met de nieuwste snufjes. Soms werken we zelfs met alfa versies van software, omdat we niet kunnen wachten tot de beta versie uitkomt. Maar dat daagt je uit," legt Chris uit. Volgens Jochem geeft juist die complexe technologie hen een enorme vrijheid. "We keren alles binnenste buiten en we kunnen doen wat we willen. Wat wij doen is deconstrueren en reconstrueren. De interessantste dingen gebeuren als je niet weet wat je aan het doen bent en wij hebben geen flauw idee waar we mee bezig zijn. Dat is riskant, maar het is een opwindende gedachte. Er zijn geen regels en we weten nooit hoe het volgende optreden zal zijn." Het is net een band, alhoewel ze zich niet zo voordoen. Chris en Jochem spelen live eigen materiaal en mixen dat met muziek van anderen. Je zou het een combinatie van een live- en een dj-set kunnen noemen.

Het enige wat wel afgesproken is, is dat de live show van Collabs 3000 minimaal vier uur moet duren. Als bezoeker word je dan ook volledig ondergedompeld in een industrieel bad van techno en soundscapes. Chris: "Dat doen we omdat onze muziek constant verandert als we spelen. Onze muziek is veel dieper en heeft meer atmosfeer dan gewoon beats en loops. We moeten er naar iets toewerken en we bouwen een avond echt op. We zouden het nooit in een uur kunnen doen. Het publiek moet ook geduld hebben, vooral aan het begin van de set." En dat kan nog wel eens wennen zijn voor de fans van beide producers, want die zijn gewend aan anderhalf uur lang snoeiharde techno, waarna het feest alweer voorbij is. Nu krijgen ze precies het tegenovergestelde. Afspraken zijn er niet. Jochem: "Soms is het ook onduidelijk wie wat doet. Dan horen we iets volledig uit de maat lopen en dan kijken we elkaar aan van, het maakt niet uit wiens schuld dit is, maar we moeten het snel weer in het goede ritme krijgen."

Voor beiden is Collabs 3000 in ieder geval even een ontsnapping uit de dagelijkse beslommeringen en vooral Jochem verveelt zich al snel dood als hij te lang achter elkaar hetzelfde doet. Jochem: "Daarom wil ik ook voortdurend nieuwe dingen doen. Dat is misschien niet zo heel verstandig, qua carrièreplanning, maar het houdt het wel interessant voor mij. Anders verlies ik mijn interesse. Dat zal bij dit project ook wel gebeuren, alleen niet nu."

bron

Tof. .
quote:
Speedy J en Chris Liebing maken hun podiumdebuut als Collabs 3000 op het Detroit Movement Festival in 2004 en het eerste optreden in Nederland is op 5 Days Off, dit jaar.
Dat is onzin. Dat was vorig jaar in Las Palmas. Hun Nederlandse debuut.
pi_32511529
Argy - Sub But Still Nutty

Hele vette nieuwe plaat van Argy. Prima geschikt voor in een set van Magda of Guido Schneider.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')