abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29196897
Hugg & Pepp - Elektrofant EP

http://www.discogs.com/release/429740

heerlijke nummers zeg, vooral snabeln kom je nu vaak tegen
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_29196994
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:01 schreef Deviant1nl het volgende:
Hugg & Pepp - Elektrofant EP

http://www.discogs.com/release/429740

heerlijke nummers zeg, vooral snabeln kom je nu vaak tegen
Ik had hem al een tijdje maar omdat ik de andere nummers niet zo vond heb ik de B2 nu pas ontdekt .
quote:
Wow that b2: Snabeln is so passionated, definitely the best Hugg et Pepp track @ the moment in my opinion. Very deep rocking track surfing somewhere between techno, techhouse, acidhouse and with a little trancy glow.
Zegt genoeg lijkt me .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_29218833
quote:
De Duitse techno DJ Chris Liebing komt met een nieuw mixalbum. Het mixalbum, genaamd "Live in Beograd" typeert wederom de knallende sound van de goedlachse Duitser.

Chris Liebing is nog steeds een van 's werelds populairste DJ's. Met een wereldwijd tourschema zet hij telkens weer de tent op zijn kop. Als blijk van waardering in zijn geboorteland, ontving Chris Liebing eerder dit jaar in Hannover de "Best Techno Artist"-award tijdens de German Dance Awards.

Liebing heeft voor deze dubbel-CD wederom de scherpste nummers geselecteerd. Zo kun je onder andere tracks verwachten van Alex Bau, Hardcell & Grindvik, Cave & uiteraard Liebing zelf, in samenwerking met Speedy J.

Het schijfje zal medio September 2005 te verkrijgen zijn bij de betere CD-zaken.

Tracklist "Chris Liebing - Live in Beograd"

CD01

01 Function: The Balance of Power [Olga & Jozef Remix]
02 Eric Sneo: Break on though
03 Hardcell and Per Grindvik: Armada
04 Jörg Henze: Remain
05 Tearz: Life on Tokyo [Cave Remix]
06 Olivier Giacamotto and Alec Marqx: Split
07 Aural Emote: Fifth Column [Ben Sims Remix]
08 Felipe and Nicolas Bacher: Black Virgin
09 Aural Emote: Second Thought [Vince Watson Remix]
10 Mhonolink: Further Funkshunz 3
11 Alex Bau: Swelling Sirens
12 Anxious vs Preach: Message from your Mother
13 Olivier Giacomotto: Playground
14 Los 3 Brasilieros: Vivo [Eric Sneo remix]
15 Henrik B.: Manwolf [Liebing Remix 01]
16 Alex Bau: CLAU 09 A1
17 Patrik Skoog: Xtro

CD02

01 Patrik Skoog: Xtro
02 Tim Xavier: Ode to Rush
03 Frank Biazzi: Fiction
04 Joey Beltram: Intermission
05 Speedy J. & Chris Liebing: Trezcore
06 Chris Liebing: Live Bits
07 Hardcell & Grindvik: Square
08 Speedy J. & Chris Liebing: Tunox [Early Edit]
09 Petar Dundov: Dynamo
10 Olivier Giacomotto & Alec Marqx: First second
11 Cave: Timbales
12 Eric Sneo: Big it up
13 Phil Kieran: Alloy Mental [Chris Liebing Remix]
14 Alex Bau: Unpleasant Surprise

Ben er wel benieuwd naar moet ik zeggen. Staan wel wat nummers op die al een tijd uit zijn, maar denk wel dat het een lekkere cd wordt
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:07:02 #79
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29219330
quote:
de betere CD-zaken
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_29219357
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:07 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

ja, geen bart smit dus
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:56:53 #81
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_29231668
Ik ga een hele domme vraag stellen, maar wat maakt Techno nu Techno.. wat zijn de regels van Techno? Ligt dit aan een bepaalde BPM of gebruik van combinatie bass/beats?

Als je bijvoorbeeld sommige harde sets luistert van bijvoorbeeld Rush is de scheidslijn tussen Schranz/Techno en Hardcore soms er klein. Stel dat een hardcore DJ het zal draaien word het geplaatst onder Hardcore, draait Rush het dan is het Techno.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_29233958
Zolang je er een trein in kan herkennen is het techno. Simpel. Minimal of techhouse is een geval apart maar dat ligt zo dicht tegen de house aan dat je daar moeilijk uitspraken over kan maken.

Hardstyle of hardcore is meer een heipaal.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:15:28 #83
19529 Fendy
True Spirit
pi_29234318
Misschien kan dit je nog ietsje verder helpen.
http://www.ishkur.com/music/#
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:21:30 #84
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_29234513
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:15 schreef Fendy het volgende:
Misschien kan dit je nog ietsje verder helpen.
http://www.ishkur.com/music/#
Die ken ik wel, maar dan is het nog steeds een kwestie van herkennen aan de hand van de label die het krijgt.
De post van tekno m.b.t. de trein vind ik wel een hele goede.
Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Tuut Tuut..
pi_29234640
Das Guus Meeuwis.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:29:22 #86
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_29234776
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:25 schreef LostFormat het volgende:
Das Guus Meeuwis.
mnml version bij Richie Hawtin.
pi_29234981
Overigens is techno zo'n breed begrip: van Schranz tot Detroit en van clickhouse tot offbeat. Bij een dergelijk breed genre kun je moeilijk een genre duiden aan de hand van bepaalde kenmerken want dan bestaan er tig uitzonderingen die ook weer techno zijn. Het is een kwestie van oefening. Veel techno luisteren, dan ga je vanzelf makkelijker muziek herkennen als zijnde techno of niet.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:51:33 #88
19529 Fendy
True Spirit
pi_29237451
Voor mij persoonlijk is Richie Hawtin - Orange (minus) wel een redelijk definiërende track.
Geen minimal overigens .
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_29237621
Ik ga persoonlijk voor Steve Stoll - T-model. Dat is techno zoals het ooit bedoeld was .
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:15:17 #90
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29238449
Alles wat ooit is uitgebracht op Detroit labels als Databass, Black Nation, Metroplex, Underground resistance en alles van Probe en Plus8.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_29238764
130 bpm
pi_29239970
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:24 schreef Frank-NL het volgende:
130 bpm
Dan sluit je zowel minimal als Schranz uit.
pi_29242916
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:03 schreef teknomist het volgende:
Zolang je er een trein in kan herkennen is het techno...

die uitspraak heb ik vaker gehoord!
beetje zware stoomtrein op volle snelheid...
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_29243262
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 18:59 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

die uitspraak heb ik vaker gehoord!
beetje zware stoomtrein op volle snelheid...
Mail gelezen over morgen?
pi_29244052
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:11 schreef teknomist het volgende:

[..]

Mail gelezen over morgen?
Simple @ Eindhoven ??
Ja da's in de buitenlucht he , volgens teletekst houdt-ie niet echt geweldig weer overdag, hoewel het tussen de buien door best zonnig kan gaan worden
Hoewel het wel in het mooie Brabantse land is denk ik toch dat ik daarvoor ga passen. Heb morgen overdag al genoeg andere dingen te doen
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_29246306
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:03 schreef teknomist het volgende:
Zolang je er een trein in kan herkennen is het techno. Simpel.
Dit is zo'n gelul dat het pijn doet aan de mijne.
pi_29246358
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:42 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Dit is zo'n gelul dat het pijn doet aan de mijne.
Hoe zou jij het dan uitleggen?
pi_29248253
Nu ik erover nadenk klopt het ja dat je er een trein in moet horen. Elk nummer heeft een soort ritme van een trein, en ondertussen nog allemaal andere geluiden tussendoor eigenlijk. Gaat misschien niet voor elk techno nummer op, maar voor het meerendeel wel eigenlijk.
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_29248326
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 21:42 schreef Deviant1nl het volgende:
Nu ik erover nadenk klopt het ja dat je er een trein in moet horen. Elk nummer heeft een soort ritme van een trein, en ondertussen nog allemaal andere geluiden tussendoor eigenlijk. Gaat misschien niet voor elk techno nummer op, maar voor het meerendeel wel eigenlijk.
Zelfs bij rustige nummers hoor je het. Dat komt omdat in techno vaak voor iedere tweede kick 1/16-de maat ervoor een geluid slaat... een snare, lichte kick oid. Bij minimal is dat iets anders. Daar ligt de nadruk vaak op een agressieve snaredrum die op elke tweede maat slaat en hihats die een korte lengte hebben.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 21:47:00 #100
97491 Deviant1nl
Villalosbol
pi_29248405
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 21:44 schreef teknomist het volgende:

[..]

Zelfs bij rustige nummers hoor je het. Dat komt omdat in techno vaak voor iedere tweede kick 1/16-de maat ervoor een geluid slaat... een snare, lichte kick oid .
ja, dat klopt. Heb toevallig net wat van die nummers opstaan en als je gewoon goed luistert hoor je het inderdaad. Maar zoals ook wel eens eerder gezegd is. Je moet eigenlijk van iemand een paar techno nummers/sets horen om te weten hoe het ongeveer klinkt, en dan kun je meestal zelf vastleggen of een nummer onder techno valt of niet
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')