Zo weer even een overzicht van een aantal sterke releases van de laatste tijd:
André Kraml - Dirty FingernailsHij is al weer een tijdje uit maar ik vind deze erg vet! Misschien iets te progressive maar past prima in een minimal-setje. Aanrader!
Audion - Just FuckingNet uit, maar erg vet. Audion is een alter ego van Mathew Dear waar deze altijd agressieve technoplaatjes mee maakt. Niet zo sterk als bijvoorbeeld The Pong EP maar maar wel erg goed!
Extrawelt - SoopertrackDit is voor mij nu al één van de beste platen van dit jaar!!!
![]()
. Soopertrack is zoals de naam het al zegt... sooper en past prima in de huidige trend om muziek te maken op het raakvlak van minimal en progressive zoals James Holden en Nathan Fake dat zo goed doen. Sooperfool Tool heeft echt een heerlijk spanning en past perfect in een set van Richie Hawtin. (De B-kant vind ik helaas niet zo geweldig anders had deze plaat wel een 10 verdient.)
Wighnomy Brothers / Justus Köhncke / Heimermann - Speicher 31De nieuwste Speicher en valt op door zijn ingetogenheid. Twee erg lekkere tracks. Vooral de track van The Wighnomy Brothers moet menig minimal-feestbezoeker al gehoord hebben.
Märtini Brös. - Tracks From The LabPokerflat-releases stellen zelden teleur en dit is weer een hele leuke releases. Hele lekkere beats - vooral die van Joystick. Artwork is ook super maar daar heb je als mp3-verzamelaar weinig aan
![]()
.
The KLF & Ricardo Villalobos - What Time Is Love?Remake van een klassiertje. Vergeet de A-zijde en ga gelijk door naar de B-kant.
Heel sferisch, typisch Villalobos weer en een fantastisch einde van de plaat
![]()
.
Trentemøller - Polar ShiftNog meer Pokerflat
![]()
. En nog wel van één van mijn meest favoriete producers van dit moment!.
Gewoon geen woorden aan vuil te maken... heerlijk! Ik heb trouwens ook nog een promo hier van Trentemoller welke ik nergens kan vinden op discogs.com:
Trentemoller - Charge & Late Night Cab Driving - 2005
Iemand een idee?
Und - MaxfieldDit is een hele grappige release!!! Ik heb em gedraaid op de UVT-meeting afgelopen weekend en de B1 zullen de meeste wel herkennen. "Toverfee" is een vage technotrack met weirde, scary Nederlandse vocals er over heen. "Maxfield" is ook duidelijk ingesproken door een Nederlands - te horen aan het accent. "Ambivalente" is muzikaal gezien de beste track. Lekker uitgesponnen en sferisch.
[ Bericht 1% gewijzigd door teknomist op 25-07-2005 21:05:50 ]
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat