pfff "daadwerkelijk vampier", hypen kenden ze in 1922 ook al.......quote:Op zondag 16 maart 2008 19:19 schreef Tim86 het volgende:
die Nosferatu gaat toch over een film over een vampier, waarbij de acteur daadwerkelijk een vampier is?
Sometimes They Come Backquote:Op zondag 16 maart 2008 14:42 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Toen ik nog jong was heb ik een aantal keer een film gezien die me toch wel is bijgebleven.
Het gaat over een leraar die te maken krijgt met een groepje nieuwe leerlingen. Deze leerlingen zijn echter geesten die hem lastigvallen om iets wat in het verleden heeft gespeeld (geloof ik tenminste).
In de film komt een treintunnel voor waar een ongeluk is gebeurd en waar die leraar bij betrokken was toen hij nog jong was. Als het goed is begint de film ook met dit stukje en zie je vervolgens het heden. Het eerste moment dat die leerlingen in zijn klas verschijnen en je dus echt kunt zien dat het geesten zijn, heeft mij in ieder geval kippenvel bezorgt. Helaas weet de ik de titel niet meer van deze film, wil hem best nog een keer zien.
De meest recente film die ik heb gezien is The Grudge. Niet echt eng maar in ieder geval best spannend.
Vroeger was ik trouwens een echte horrorfan maar heb er in die tijd ook zoveel gezien dat er niet echt iets is wat me is bijgebleven. Toen ik nog klein was vond ik Chuckie (weet echt niet meer welk deel) in ieder geval aardig eng!
Dat heb ik wel vaker gehoord en dat klinkt natuurlijk erg interessant, aangezien bijna iedereen de Amerikaanse versie heeft gezien, dat je er dan nog een schepje bovenop doet.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
De Japanse Ring-films zijn ook veel enger dan de Amerikaanse remakes,
Eng is daarbij juist erg cultureel gebonden.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat heb ik wel vaker gehoord en dat klinkt natuurlijk erg interessant, aangezien bijna iedereen de Amerikaanse versie heeft gezien, dat je er dan nog een schepje bovenop doet.
Echter zit de vork niet zo in de steel, ik heb ook de orginele versies gezien en die doen het stukken slechter dan de Amerikaanse remakes, zowel op het gebied van geluid als beeld.
In de Amerikaanse versie was het geluid veel beter getimed en de geluiden zelf waren ook veel toepasselijker waardoor een beter schrikeffect gecreëerd werd.
De orginele waren bagger.
Ik ook, zoals ik al in een post zei op de vorige pagina.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:27 schreef Guncta het volgende:
[..]
Maar dat komt vooral door het sugestieve. Dat vind ik vaak vele malen beter dan het echte beeld. In het geval van IT was dat het kinderwieletje wat rondjes draaide.
Dit meen je niet.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kubrick versie zuigt, miniserie roeleert grote tijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |