abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57438409
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 15:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
De Japanse Ring-films zijn ook veel enger dan de Amerikaanse remakes,
Dat heb ik wel vaker gehoord en dat klinkt natuurlijk erg interessant, aangezien bijna iedereen de Amerikaanse versie heeft gezien, dat je er dan nog een schepje bovenop doet.
Echter zit de vork niet zo in de steel, ik heb ook de orginele versies gezien en die doen het stukken slechter dan de Amerikaanse remakes, zowel op het gebied van geluid als beeld.
In de Amerikaanse versie was het geluid veel beter getimed en de geluiden zelf waren ook veel toepasselijker waardoor een beter schrikeffect gecreëerd werd.
De orginele waren bagger.
  maandag 17 maart 2008 @ 20:27:55 #252
185631 Guncta
En un momento dado
pi_57438554
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:21 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat heb ik wel vaker gehoord en dat klinkt natuurlijk erg interessant, aangezien bijna iedereen de Amerikaanse versie heeft gezien, dat je er dan nog een schepje bovenop doet.
Echter zit de vork niet zo in de steel, ik heb ook de orginele versies gezien en die doen het stukken slechter dan de Amerikaanse remakes, zowel op het gebied van geluid als beeld.
In de Amerikaanse versie was het geluid veel beter getimed en de geluiden zelf waren ook veel toepasselijker waardoor een beter schrikeffect gecreëerd werd.
De orginele waren bagger.
Eng is daarbij juist erg cultureel gebonden.
Zelfde als met kleuren.

Film die ik (vroeger) erg eng vond was IT. Maar dat komt vooral door het sugestieve. Dat vind ik vaak vele malen beter dan het echte beeld. In het geval van IT was dat het kinderwieletje wat rondjes draaide.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_57438767
IT is juist het prototype van een film die niet suggestief was...je zag continu dingen gebeuren..

Bij suggestief denk ik meer aan iets waarbij het lang niet bekend is wat er is en of er iets is..dat is bij IT zeker niet
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_57439003
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:27 schreef Guncta het volgende:

[..]

Maar dat komt vooral door het sugestieve. Dat vind ik vaak vele malen beter dan het echte beeld. In het geval van IT was dat het kinderwieletje wat rondjes draaide.
Ik ook, zoals ik al in een post zei op de vorige pagina.
Sinds IT vond ik clowns helemaal niet meer leuk.
pi_57536788
Ik vind ook horrorfilms niet snel eng. The Shining vond ik wel een goed sfeertje hebben, maar echt eng werd die niet. Hetzelfde geldt voor The Ring die het eigenlijk ook vooral van het sfeertje moet hebben.
Als ik er dan toch een moet opnoemen kom ik uit bij The Blair Witch Project, en dan vooral de eerste keer dat ik hem zag.

Maar het is inderdaad ook erg afhankelijk van het tijdsstip en of je de film alleen zit te kijken.
pi_57538689
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kubrick versie zuigt, miniserie roeleert grote tijd.
Dit meen je niet.
pi_57643365
The Silence of the Lambs

Dat vond ik vroeger echt eng! Vooral die donkere scene met die groene waas. Brrrr.
pi_57647146
Als kind heb ik ook jaren nachtmerries gehad van IT. Maar ook van die atoombom ontploffing in Terminator 2.

Nu ben ik gelukkig niet meer zo "bang aangelegd" dus kan ik veel films kijken, doch kreeg ik wel de kriebels van het einde van The Blair Witch Project Maar dat lag zoals Urquhart ook al zei ook erg aan de situatie waarin je de film keek
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_57684190
Most disturbing scene('s) die ik me kan herinneren:

Waar Buffalo Bill het meisje in de put vraagt haar huid met de lotion in te smeren en later met zijn pik tussen zijn benen danst terwijl hij een pak naait van huiden van zijn eerdere slachtoffers op dat liedje van Q Lazzarus - Goodbye Horses in The Silence of the Lambs.
Die combi van dat lied, en dat dansje...gewoon de hele zieke sfeer van de scene....rillingen over mijn rug, nu ook weer als ik het terugkijk.

zondag 30 maart 2008 @ 03:36:33 #260
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_57709359
Ik vind horrorfilms echt ZELDEN eng; vind ze vaak saai en voorspelbaar.

Maar ik heb vanavond [REC] gezien en eerlijk is eerlijk; hij was DOODENG!! Echt een aanrader voor iedere serieuze horrorliefhebber!

Verder vind ik oudere psychologische horror vaak eng. Goed voorbeeld is 'The Premature Burial' over een man die als de dood is om levend begraven te worden. Heel beklemmend ;-) 'American Gothic' is een vrij goedkope 80's horrorfilm maar die is ook vrij eng, met veel hangende lijken in schuren enzo. 'Bram Stoker's Dracula' is weer niet echt heel eng maar wel een van de mooist gemaakte horrorfilms en heel erg sfeervol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')