abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 februari 2008 @ 20:34:57 #226
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_56568640
Aankomende zaterdag ga ik met een maat van me weer eens een enge film kijken. Iemand nog een goeie tip..

De volgende films, die in dit topic genoemd wordt, hebben we al gezie`n:
Hills of Eyes
Saw
Exorcist
Blair witch
Descent
Dog soldiers
Shining
Grudge
Dead End
The Ring
It
Nightmare On Elmstreet

Eigenlijk alle bekenden al, en we houden niet echt van japanse films..
We zitten te denken aan ´Peoples under the stairs´, Maar is dat echt een goeie enge film, of weten emand een betere..?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  donderdag 7 februari 2008 @ 09:06:57 #227
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_56576526
People under the stairs is leuk als je een jaar of 12 bent. Wat dacht je van Hellraiser I & II?
'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
pi_56576988
Ik kijk bijna geen enge films meer sinds ik een traumatische ervaring heb gehad na het kijken van Amsterdamned.
Ik mocht de film kijken van mijn ouders (samen met mijn broer), maar alleen als ik me klaarmaakte voor bed tijdens de pauze. Ik was een jaar of 8 en mijn broer ong 10.

Dus toen de reclame kwam ging mijn broer naar boven en ik ging beneden mijn tanden poetsen, toen ik klaar was ging ik ook naar boven en ging op mijn bed zitten.
Opeens bewoog mijn matras en ik schrok daar best wel van. Maar dacht er verder niet bij na, totdat ik een hand rond mijn enkel voelde, ik gillen bleek dat mijn broer onder mijn bed lag.....

Gelukkig had mijn vader mijn broer nog teruggepakt, we hadden nl een schrootjeswand in de kamer en toen mijn broer naar beneden ging is mijn vader met zijn vingers over die wand gegaan, mijn broer wist niet hoe snel hij in de kamer moest zijn.

Nu vind ik het wel grappig, maar op dat moment schrok ik me wild..... Heb een paar jaar daarna IT nog gekeken, maar dat had ik beter niet kunnen doen

Sindsdien geen enge films meer voor mij.
pi_56577193
Vroeger vond ik idd It echt supereng en als je me naar een (lichtelijk) recente enge film vraagt dan komt bij mij toch altijd Event Horizon bij me op. Terwijl dat niet eens echt zo'n goeie film was, maar misschien kwam het door het sfeertje van de film ofzo ...
pi_57347799
The Texas Chainsaw Massacre (1974)

Is in ieder geval vele malen beter/enger dan The Blair Witch Project, met name door de sfeer/soundtrack.
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:52:09 #231
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_57349686
EDIT: ik zat helemaal fout.

Kinderen in maatpakken zijn sowieso creepy

[ Bericht 53% gewijzigd door Cylon_nr13 op 13-03-2008 13:02:19 ]
pi_57408371
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:21 schreef Drakul het volgende:

[..]

The Descent, lijkt me ook wel een spannende film.. Eng weet ik niet, maar ik ben een horrorfan, dus ik ben wel wat gewend

Dog Soldiers was trouwens een toppertje! Terwijl ik er niet veel van verwacht had.
Ik vond The Descent niet echt veel aan, had een paar leuke scene's maar meer ook niet.
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:39 schreef satecl het volgende:
wie heeft house of wax al gezien, is die eng....want die lijkt me ook wel creppy..?
De laatste actie van Paris Hilton was wel (de rest van de film irriteerde ze me alleen maar).

En bij Saw 3 ben ik halverweg in slaap gevallen, dus die val voor mij al af.

Echt eng is hij niet, maar ik geniet elke keer weer van See no evil
pi_57409642
The blair witch project moest ik zo nodig kijken terwijl ik alleen thuis was. Toevoeging: ik woonde toen in een klein houten huisje in het bos, het stormde en na de film viel de stroom uit. Het was dus puur de setting. Later heb ik hem nog eens gezien, in de zomer, in een rijtjeshuis. Toen vond ik er niks aan.

Na The ring heb ik werkelijk geen oog meer dicht gedaan. Toen heb ik besloten om het boek te lezen. Bleek nog veel enger te zijn, heb ik weer een paar nachten wakker gelegen. Dark water wil ik nog zien, maar de verhalen in het boek vond ik verschrikkelijk eng, dus of dat verstandig is?!

En Carrie. Dat was pas op het aller- allerlaatste moment. Ik dacht, nu is de film over, verwachtte niks meer, Ik vloog echt een meter de lucht in
  zondag 16 maart 2008 @ 11:34:43 #234
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_57409980
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:28 schreef Smoonshine het volgende:
Event Horizon en IT zijn voor mij de meest traumatische enge films. Event Horizon vind ik nog steeds harstikke spannend. Hoe dat schip tot leven komt, heel apart. IT heb ik laatst nog een keer weer gezien, maar die vond ik al lang niet meer zo eng als toen ik hem in groep 8 voor het eerst zag.

Superstoer was ik natuurlijk, want ik mocht IT zien. Het eerste deel mocht ik niet zien. Maar omdat, al mijn vriendjes wel mochten kijken, mocht ik deel 2 wel zien. Dat heb ik geweten. Die Clown kwam uit zo'n graf zetten en ik heb na 5 minuten IT al niet eens meer verder gekeken.
Verhaaltje over IT is ook wel van toepassing op mij . Heb hem later als therapie nog een keer gezien en toen was hij helemaal niet eng . Tegenwoordig kan ik alles goed kijken. Event Horizon, Ring (EN/JPN), Descent vond ik niet echt eng. Het engste van The Descent vond ik dat moment dat ze bijna vast zaten in die krappe doorgang (begin v/d film), maar dat komt doordat ik last heb van claustrofobie.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_57411923
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 16:42 schreef Symer het volgende:
Ik heb nooit een film echt eng gevonden tot 2 jaar terug:
Ik schrok ineens wakker rond 3 uur, m'n hart gierde door m'n keel, het zweet stroomde van m'n gezicht en ik durfde geen spier te bewegen. Ik had geen idee wat er aan de hand was, maar langzaam begon de badkamer mijn aandacht te trekken. Er was daar 'iets' naar mij opzoek. Langzaam liep ik in gedachten vanuit de badkamer door de hal, de trap op en naar mijn slaapkamer alsof 'het' mij dwong te vertellen waar ik was. Ik probeerde met alle macht aan iets anders te denken maar het lukte mij niet.
Toen opeens was het weg. Ik heb de rest van de nacht zo stijf mogelijk in mijn bed wakker gelegen tot de zon opkwam.
Ik ben bang dat het ooit terugkomt en dan wél z'n werkt afmaakt. Sindsdien kijk ik 's nachts geen horrorfilms meer, omdat ik bang ben dat mijn angst 'het' oproept of sterker maakt.
Nou ben ik niet bang uitgevallen en geloof ik ook niet in spoken en demonen enzo, maar ik zie horrorfilms niet langer als 'onschuldig' vermaak.

Bij deze ben je gewaarschuwd.
Hele late reactie op je post maar wat je beschrijft is de beginscene van Darkness Falls

Engste film voor mij toen ik echt jong was, was The Witches...vond ik freaky as hell
Op iets latere leeftijd werd dat IT (ondanks het kuteinde) en daarna ben ik eigenlijk pas vaste horrorliefhebber geworden..helaas kom ik niet veel verder dan schrikmomenten en echt eng vind ik eigenlijk geen enkele film meer helaas. THe Ring kwam dan nog het dichtst bij..

Ik zal binnekort Dog Soldiers eens een kans geven en ook The Blair WIth Project weer eens kijken..die heb ik alleen met brak hoofd op klaarlichte dag gezien en dat is niks..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_57412136
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:38 schreef caradoc het volgende:
Ik heb ooit eens een film gezien een aantal jaar terug waarvan ik alleen het einde mee heb gemaakt. Het was opgenomen met een homevideo ding, laat maar zeggen zoals the blair witch. Heel af en toe werd het stil gezet en kwam er zo'n expert praten over wat er nou gebeurd was. Ze deden alsof het allemaal echt was. Het had met aliens te maken en er zat een gezin vast in hun huis. Die aliens waren om het huis en op het einde ook in het huis.

Ik weet niet hoe die film heet, al zou ik het graag willen weten, maar die was toch behoorlijk goed midden in de nacht.
Jaaaa, die 's Avonds laat nog even zappen en dan die film. Echt, ik heb me verscholen achter de bank, zo eng
Variety is the spice of life
pi_57412615
Toen ik nog jong was heb ik een aantal keer een film gezien die me toch wel is bijgebleven.

Het gaat over een leraar die te maken krijgt met een groepje nieuwe leerlingen. Deze leerlingen zijn echter geesten die hem lastigvallen om iets wat in het verleden heeft gespeeld (geloof ik tenminste).
In de film komt een treintunnel voor waar een ongeluk is gebeurd en waar die leraar bij betrokken was toen hij nog jong was. Als het goed is begint de film ook met dit stukje en zie je vervolgens het heden. Het eerste moment dat die leerlingen in zijn klas verschijnen en je dus echt kunt zien dat het geesten zijn, heeft mij in ieder geval kippenvel bezorgt. Helaas weet de ik de titel niet meer van deze film, wil hem best nog een keer zien.

De meest recente film die ik heb gezien is The Grudge. Niet echt eng maar in ieder geval best spannend.

Vroeger was ik trouwens een echte horrorfan maar heb er in die tijd ook zoveel gezien dat er niet echt iets is wat me is bijgebleven. Toen ik nog klein was vond ik Chuckie (weet echt niet meer welk deel) in ieder geval aardig eng!
Tok.
pi_57412799
Laatst [Rec] gezien, vond hem toch behoorlijk spannend!
Verder nog the Blair Witch Project die ook wel sfeervol was.
Raar genoeg doen alle Japanse horrorfilms mij dan weer niets:S.
  zondag 16 maart 2008 @ 16:16:49 #239
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_57414471
Bij Alien Ressurection heb je dat gedeelte dat ze in die kamer komen met al die mislukte kruisingen, niet eng ofzo, maar op een of andere manier vind ik dat stukkie tamelijk ranzig dat ik de dvd altijd ff doorspoel of nar de wc ga ofzo.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_57415047
ohja [REC] lijkt me super..binnenkort eens kijken...wilde hem downloaden maar met die titel is hij bijna niet te vinden haha
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_57416311
Alles met alien bugs erin, creep ik altijd van. Of die IT clown jah,

Maar de laatste tijd heb ik gene goede horros gezien.. alleen van die ranzige torture films(saw,hostel) maar dat is niet eng ofsow..
pi_57416430
trouwens...de meest freaky scene die ik heb gezien kwam uit 28 weeks later..die allereerste zombiescene is dat huis en die achtervolging erna..

Het ultieme zombiegevoel..dat was wel echt genieten en op het puntje van je stoel zitten
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_57416691
* The Shining (originele versie)
* Pet Sematary
* Event Horizon
* Ju-on
  zondag 16 maart 2008 @ 19:08:38 #244
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_57417884
Eergisteren Nosferatu (1922) gekeken en damn....wat is Count Orlok een creep!!! Al lange tijd niet zo ongemakkelijk gevoeld door een film! Aanrader.

pi_57418057
die Nosferatu gaat toch over een film over een vampier, waarbij de acteur daadwerkelijk een vampier is?
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_57418270
Het verhaal moet toch de grootste bijdrage leveren om een film 'eng' te maken naar mijn mening. Overal bloed en gore dingen maakt het namelijk niet bepaald snel 'eng'.

Daarnaast hangt het er ook vanaf waar je een film kijkt, met wie en wanneer.
Als je de film overdag met een groepje bekenden in een drukke stad bekijkt ervaar je het hoogstwaarschijnlijk anders dan dat je in je eentje of met z'n tweeën 'snachts, in een huisje in het bos waar in de wijde omgeving geen of nauwelijks mensen zijn, de film bekijkt.
  zondag 16 maart 2008 @ 21:39:31 #247
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_57420692
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:19 schreef Tim86 het volgende:
die Nosferatu gaat toch over een film over een vampier, waarbij de acteur daadwerkelijk een vampier is?
pfff "daadwerkelijk vampier", hypen kenden ze in 1922 ook al.......

ja, dit is die film.
pi_57423817
quote:
Op zondag 16 maart 2008 14:42 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Toen ik nog jong was heb ik een aantal keer een film gezien die me toch wel is bijgebleven.

Het gaat over een leraar die te maken krijgt met een groepje nieuwe leerlingen. Deze leerlingen zijn echter geesten die hem lastigvallen om iets wat in het verleden heeft gespeeld (geloof ik tenminste).
In de film komt een treintunnel voor waar een ongeluk is gebeurd en waar die leraar bij betrokken was toen hij nog jong was. Als het goed is begint de film ook met dit stukje en zie je vervolgens het heden. Het eerste moment dat die leerlingen in zijn klas verschijnen en je dus echt kunt zien dat het geesten zijn, heeft mij in ieder geval kippenvel bezorgt. Helaas weet de ik de titel niet meer van deze film, wil hem best nog een keer zien.

De meest recente film die ik heb gezien is The Grudge. Niet echt eng maar in ieder geval best spannend.

Vroeger was ik trouwens een echte horrorfan maar heb er in die tijd ook zoveel gezien dat er niet echt iets is wat me is bijgebleven. Toen ik nog klein was vond ik Chuckie (weet echt niet meer welk deel) in ieder geval aardig eng!
Sometimes They Come Back
Vooral het einde met die trein.
pi_57438044
Thanks
Tok.
pi_57438215
The Others was wel aardig spannend
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo