abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28426195
Where facts are few, experts are many.
pi_28426243
Waar is de OP?
pi_28426262
In het vorige topic
pi_28426272
Ik wil hem hier
  zaterdag 2 juli 2005 @ 21:58:48 #5
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28426445



Na de "show"; in De Verenigde staten keert het F1 veld terug naar Europa, op het circuit van Magny Cours vindt de Grand Prix van Frankrijk plaats. Michael Schumacher won zijn eerste Grand Prix van dit seizoen op een bizar verlopen Grand Prix in Indianapolis. Heeft Michelin het lek boven en kan het gewoon weer mee doen in Frankrijk. Kan Mclaren de stijgende lijn door zetten door de thuis Grand Prix van Renault te verstoren we zullen het allemaal op 1,2 en 3 juli zien.

Stand after USA



Constructeurs




* ondervoorbehoud 29 juni moeten de teams zich verantwoorden over gedrag tijden de United States Grand Prix.

Het circuit

Het circuit Magny Cours ligt in de middel of nowhere, nabij de plaats Nevers. Het circuit is 4.411km lang en heeft een mix van snelle en langzame bochten de race zal gaan over 70 ronden met een totale lengte van 308.586 kilometer.



quote:
Technical data :
- lenght : 4,411 meters
- width : 10.40 to 18 meters
- pitlane with 48 garages - "boxes"
- lighting on the track
- 9 km of security lanes on both sides of the track
- permanent medical center
- 40,000 m2 paddock
- H1 heliport with 3 landing pads, 2 for medical use only
- H2 heliport with 120 landing pads
- complete video-controlled of the track, non-stop recording and image storage for up to 4 days
- remote-controlled installation of lights and markings on the track, 20 warning lights in case of incidents, making it possible to neutralize the track completely
- 90,000 spectators (maximum capacity 148,000)
-sophisticated breakdown service for both tracks, hight-capacity sweeper truck
Tijdschema

Vrijdag 01 juli 2005

11.00 - 12:00 vrije training 1
14:00 - 15:00 vrije training 2

Zaterdag 02 juli 2005

09:00 - 09:45 vrije training 3
10:15 - 11:00 vrije training 4

13:00 - 14:00 Kwalificatie 1

Zondag 03 juli 2005

14:00 Grand Prix de France

live timing

Historie:

De Grand prix van Frankrijk wordt sinds 1991 op het circuit van Magny Cours verreden, bij de eerste race stond Riccardo Patrese op de pole en won Nigel Mansell de race in zijn Williams FW14. de editie van 2002 toen Michael Schumacher de race won en daarbij zijn vijfde wereldtitel binnen haalde. in 2003 toen er ook nog op de vrijdag gekwalificeert moest worden voor de tweede sessie op zaterdag, was het Jos Verstappen die de snelste tijd pakte

Pole’s

1
2
3
2004: Fernando Alonso    RenaultF1  1:13.698            
2003: Ralf Schumacher    Williams   1:15.019    211.530 Km/u        
2002: Juan Pablo Montoya Williams   1:11.985    212.594 Km/u


Winnaars:

1
2
3
2004: Michael Schumacher    Ferrari  1:30:18.133    205.018 Km/u
2003: Ralf Schumacher       Williams 1:30:49.213    203.849 Km/u
2002: Michael Schumacher    Ferrari  1:32:09.837    199.257 Km/u **

* vanaf 2003 is het circuit verlengt
** Michael Schumacher werd in deze race Wereldkampioen voor de vijfde keer.

Wanneer komt er wat op TV

Zaterdag 02 juli 2005

12:55 - 14:10 Zaterdag Kwalificatie 1 SBS6

Zondag 03 juli 2005

13:00 - 16:15 Race SBS6
18:00 - 18:30 Samenvatting (Veronica)


Het Weer

Het Weer in Magny Cours

Circuit:

Magny Cours Grand Prix page

Magny Cours circuit page

© JPM01
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_28426483
Ja dit is niks zo.. (Nu wel. Stuk beter )
quote:
Als Michelin zijnde zou ik voor bandenwissels gaan, juist het 'gekloot' en gereken met de banden en bandenwissels maakte F1 spannend. Zou wel leuk zijn als Michelin dan nu laat zien hoe de F1 weer leuker gemaakt kan worden.

Overigens vind ik nog steeds dat Michelin een hoge straf moet krijgen. Het geheel was onacceptabel.
Waarom een zware straf.. ik zou niet weten waarom.. er lag een nieuwe asfalt laag waar Brigestone al mee bekent was en Michelin alleen maar naar kon gokken hoe die zou reageren. Nou en dat hebben ze verkeerd ingeschat. Dus gewoon een menselijke fout en ja dat gebeurd soms ook bij een team. Alleen dan merk je het niet echt nu met de banden is iedereen er de dupe van.

Maar ik zou niet weten waarom er een straf moet komen. Ik vind deze oplossingen die michelin aanbied veel beter.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:02:37 #7
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28426554
voor michelin een goeie test voor volgend jaar
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_28426662
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:02 schreef JPM01 het volgende:
voor michelin een goeie test voor volgend jaar
pi_28426930
Is de 2006 kalender al bekend eigenlijk? Ik moet nog zien of Indy daarop staat..
Where facts are few, experts are many.
pi_28427036
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:13 schreef Atreidez het volgende:
Is de 2006 kalender al bekend eigenlijk? Ik moet nog zien of Indy daarop staat..
Is verder nog niks over bekend. Er zijn wel 20 data bekend gemaakt.
pi_28427852
Dit is een betere naam dan deel 1. Ik raakte steeds in de war met de tour de france...
  zondag 3 juli 2005 @ 00:30:43 #12
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28432006
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:40 schreef Chepke het volgende:
Dit is een betere naam dan deel 1. Ik raakte steeds in de war met de tour de france...
tour is minder belangrijk dan de GP
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_28433748
Schumi 1
Kimi 2
Montoya 3 (speciaal voor JPM01)

Ga morgen weer eens ouderwets genieten.

Had dit topic niet beter "Schumi, the return of the Champion" kunnen heten?
  zondag 3 juli 2005 @ 01:38:29 #14
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28434163
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:22 schreef Kanjer het volgende:
Alonso1
Montoya 2 (speciaal voor JPM01)
kimi 3

Ga morgen weer eens ouderwets genieten.

Had dit topic niet beter "Alonso, the new Champion" kunnen heten?
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_28434223
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:38 schreef JPM01 het volgende:

[..]

Rat.
  zondag 3 juli 2005 @ 01:43:47 #16
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28434302
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:40 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Rat.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_28434318
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:38 schreef JPM01 het volgende:

[..]

Had trouwens vandaag stom toevallig een Montoyafan in de zaak.

Even staan praten maar ook hij was teleurgesteld dat het niet ging zoals we verwachtten of hoopten.

Ikzelf had Montoya hoog zitten toen ie kwam, maar tot nu toe zie ik het er niet uitkomen jammer genoeg, zag hem al als opvolger voor Schumi bij Ferrari.
Alonso, ook mijn type coureur, hopelijk hij dan in de Ferrari?
  zondag 3 juli 2005 @ 01:58:02 #18
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28434718
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:44 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Had trouwens vandaag stom toevallig een Montoyafan in de zaak.

Even staan praten maar ook hij was teleurgesteld dat het niet ging zoals we verwachtten of hoopten.

Ikzelf had Montoya hoog zitten toen ie kwam, maar tot nu toe zie ik het er niet uitkomen jammer genoeg, zag hem al als opvolger voor Schumi bij Ferrari.
Alonso, ook mijn type coureur, hopelijk hij dan in de Ferrari?
ik vind het ook niet zo heel goed gaan, maar er komen nog wel betere tijden aan. maar als juan bij ferrari gaat rijden ben ik geen fan meer van hem. dus die stap kan die vergeten
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  zondag 3 juli 2005 @ 02:06:19 #19
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28434868
quote:
De organisatie die opgericht is onder de coureurs, beter bekend onder de naam Grand Prix Drivers Association, lijkt nu ernstig te lijden onder de problemen die zijn ontstaan gedurende de Grand Prix van de Verenigde Staten. Michael Schumacher, voorzitter van de GPDA, zou nu onder vuur liggen door zijn collega’s nadat hij niet zou hebben meegewerkt aan goede afloop.

Gedurende het weekend van de Amerikaanse Grand Prix zijn er twee initiatieven gelanceerd om de teams met banden van Michelin te steunen voor dat weekend en voor in de toekomst. Het eerste plan was een brief ondertekenen waarin stond dat de Formule 1-klanten van Michelin de Grand Prix niet zouden hoeven rijden. Uiteindelijk hebben alle coureurs van de Michelin-teams dit ondertekend plus het team van Minardi, rijdend op banden van Bridgestone. Michael Schumacher zou dit contract, wat naar de World Motor Sport Council ging voor onderzoek en uitspraak in de rechtzaak, uiteindelijk niet hebben getekend.

Het tweede initiatief zou een document van de GPDA zijn waarin de rechten van de coureur veilig worden gesteld, wat zou betekenen dat men niet hoeft te racen als men zich zorgen maakt over de veiligheid. Hierdoor zouden de coureurs niet gestraft kunnen worden, wat nu waarschijnlijk wel gaat gebeuren na het incident op het circuit van Indianapolis. Dit initiatief kwam echter niet door omdat niet alle coureurs het contract durfden te ondertekenen. Ook nu zou Michael Schumacher één van de personen zijn die de overeenkomst weigerde te ondertekenen.

De verhalen gaan nu echter dat de directeur van de FIA, Max Mosley, contact heeft gezocht met David Coulthard, die binnen de GPDA functioneert als één van de hoofdpersonen. De Engelsman zou de Schot hebben gesproken over het document van de GPDA, waarna de coureur van Red Bull aan zijn collega’s vertelde dat Mosley zeer ontevreden was over de uitlatingen van de coureurs na het weekend van de Amerikaanse Grand Prix.

Daar komen nu de verhalen bij dat David Coulthard al eerder door de directeur van de overkoepelende organisatie van de Formule 1 zou zijn benaderd, waarna de Schot het idee kreeg van de overeenkomst binnen de GPDA. Dit zou kunnen worden bewezen door het feit dat hij zich zeer kritisch heeft uitgelaten over het niet vinden van een oplossing na het Michelin-incident in de Verenigde Staten. Daarnaast zijn het ook zijn naam en handtekening die bovenaan de overeenstemming staat, wat zou betekenen dat hij er mee zou zijn begonnen en daarna de overige coureurs is afgegaan voor een handtekening.

Nadat DC zijn collega’s vrijdag vertelde over zijn gesprek met Max Mosley, zou er veel ophef zijn ontstaan binnen de GPDA. Eén van de coureurs zou hebben gezegd dat de gesprekken bedreigend en onacceptabel zijn. De discussies liepen hoog op en uiteindelijk zou Michael Schumacher te weinig steun hebben gekregen bij zijn voorstel om een persbericht te maken waarin de GPDA zich kritisch uit zou laten over de FIA. Volgens ooggetuigen zou een coureur ook hebben gezegd dat Schumacher beweerde dat het incident in Amerika niets met de veiligheid te maken zou hebben, maar om technische aspecten.

Ondanks dat de leden bij het starten van de discussie hebben besloten niets naar buiten te brengen en gewoon met de discussie verder te gaan op de vrijdag van de Grand Prix van Engeland, zou het nu zo zijn dat een aantal leden van de GPDA er over nadenken om een onafhankelijk persbericht uit te brengen waarin zou staan dat ze geen vertrouwen meer hebben in het leiderschap van Michael Schumacher als voorzitter van de GPDA.

Deze verklaring zou op de zondag van de Grand Prix van Frankrijk moeten worden uitgebracht. Dit zou zijn besproken op de geheime ontmoeting, die later bekend werd, in de motorhome van het team van Renault, waar van alle Michelin-teams plus het team van Minardi de teambaas en de coureurs aanwezig zouden zijn geweest. Na de uit de hand gelopen discussie binnen de GPDA zou David Coulthard achter zijn gebleven met Jarno Trulli, ook één van de vier hoofdpersonen binnen de GPDA, om met hem te bespreken over of hij op zou stappen bij de GPDA. Zowel Coulthard als Schumacher was na afloop niet bereid voor commentaar.
oef schumi onder vuur
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_28437901
quote:
Op zondag 3 juli 2005 02:06 schreef JPM01 het volgende:

[..]

oef schumi onder vuur
Daardoor heeft hij nog niet slecht gepresteerd in de kwali. Hoop dat hij nu op eigen kracht naar p1 kan rijden en winnen natuurlijk. Veel leker dan dat er voor hem allemaal mensen uit vallen. Ik ben zelf schumi fan. Vind het leuk als hij wint maar zo als in amerika is dus niet echt leuk.
pi_28437913
Deel 2 alweer . TVP
Calmer than you are
  zondag 3 juli 2005 @ 10:30:35 #22
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_28438336
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Deel 2 alweer . TVP
sig verwijderd door FA
pi_28438883
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:30 schreef JPM01 het volgende:

[..]

tour is minder belangrijk dan de GP
  zondag 3 juli 2005 @ 11:25:20 #24
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28439047
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:23 schreef skinny-nl het volgende:

[..]

Daardoor heeft hij nog niet slecht gepresteerd in de kwali. Hoop dat hij nu op eigen kracht naar p1 kan rijden en winnen natuurlijk. Veel leker dan dat er voor hem allemaal mensen uit vallen. Ik ben zelf schumi fan. Vind het leuk als hij wint maar zo als in amerika is dus niet echt leuk.
het gaat over het functoneren in de GPDA, wat heeft dat dan met rijden te maken
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_28439534
Wat is dat SBS6 autosport toch een walgelijk programma zeg Na de ontzettend slechte presentatie en het altijd tenenkrommende publiek gaat men nu op zondag zowel de kwalificatie als de DTM race herhalen die op zaterdag ook al is uitgezonden en komen ze ook nog met zo'n achterlijk belspelletje waarin een blonde doos je overhaalt om te bellen 'de vraag is erg moeilijk dus ik zal een hint geven: Silverstone'

Dood aan SBS6
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')