Tijdschemaquote:Technical data :
- lenght : 4,411 meters
- width : 10.40 to 18 meters
- pitlane with 48 garages - "boxes"
- lighting on the track
- 9 km of security lanes on both sides of the track
- permanent medical center
- 40,000 m2 paddock
- H1 heliport with 3 landing pads, 2 for medical use only
- H2 heliport with 120 landing pads
- complete video-controlled of the track, non-stop recording and image storage for up to 4 days
- remote-controlled installation of lights and markings on the track, 20 warning lights in case of incidents, making it possible to neutralize the track completely
- 90,000 spectators (maximum capacity 148,000)
-sophisticated breakdown service for both tracks, hight-capacity sweeper truck
1 2 3 | 2004: Fernando Alonso RenaultF1 1:13.698 2003: Ralf Schumacher Williams 1:15.019 211.530 Km/u 2002: Juan Pablo Montoya Williams 1:11.985 212.594 Km/u |
1 2 3 | 2004: Michael Schumacher Ferrari 1:30:18.133 205.018 Km/u 2003: Ralf Schumacher Williams 1:30:49.213 203.849 Km/u 2002: Michael Schumacher Ferrari 1:32:09.837 199.257 Km/u ** |
Waarom een zware straf.. ik zou niet weten waarom.. er lag een nieuwe asfalt laag waar Brigestone al mee bekent was en Michelin alleen maar naar kon gokken hoe die zou reageren. Nou en dat hebben ze verkeerd ingeschat. Dus gewoon een menselijke fout en ja dat gebeurd soms ook bij een team. Alleen dan merk je het niet echt nu met de banden is iedereen er de dupe van.quote:Als Michelin zijnde zou ik voor bandenwissels gaan, juist het 'gekloot' en gereken met de banden en bandenwissels maakte F1 spannend. Zou wel leuk zijn als Michelin dan nu laat zien hoe de F1 weer leuker gemaakt kan worden.
Overigens vind ik nog steeds dat Michelin een hoge straf moet krijgen. Het geheel was onacceptabel.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:02 schreef JPM01 het volgende:
voor michelin een goeie test voor volgend jaar![]()
Is verder nog niks over bekend. Er zijn wel 20 data bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:13 schreef Atreidez het volgende:
Is de 2006 kalender al bekend eigenlijk? Ik moet nog zien of Indy daarop staat..
tour is minder belangrijk dan de GPquote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:40 schreef Chepke het volgende:
Dit is een betere naam dan deel 1. Ik raakte steeds in de war met de tour de france...
quote:Op zondag 3 juli 2005 01:22 schreef Kanjer het volgende:
Alonso1![]()
Montoya 2 (speciaal voor JPM01)![]()
kimi 3
Ga morgen weer eens ouderwets genieten.
Had dit topic niet beter "Alonso, the new Champion" kunnen heten?
quote:
Had trouwens vandaag stom toevallig een Montoyafan in de zaak.quote:
ik vind het ook niet zo heel goed gaan, maar er komen nog wel betere tijden aan. maar als juan bij ferrari gaat rijden ben ik geen fan meer van hem. dus die stap kan die vergetenquote:Op zondag 3 juli 2005 01:44 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Had trouwens vandaag stom toevallig een Montoyafan in de zaak.
Even staan praten maar ook hij was teleurgesteld dat het niet ging zoals we verwachtten of hoopten.
Ikzelf had Montoya hoog zitten toen ie kwam, maar tot nu toe zie ik het er niet uitkomen jammer genoeg, zag hem al als opvolger voor Schumi bij Ferrari.
Alonso, ook mijn type coureur, hopelijk hij dan in de Ferrari?
oef schumi onder vuurquote:De organisatie die opgericht is onder de coureurs, beter bekend onder de naam Grand Prix Drivers Association, lijkt nu ernstig te lijden onder de problemen die zijn ontstaan gedurende de Grand Prix van de Verenigde Staten. Michael Schumacher, voorzitter van de GPDA, zou nu onder vuur liggen door zijn collega’s nadat hij niet zou hebben meegewerkt aan goede afloop.
Gedurende het weekend van de Amerikaanse Grand Prix zijn er twee initiatieven gelanceerd om de teams met banden van Michelin te steunen voor dat weekend en voor in de toekomst. Het eerste plan was een brief ondertekenen waarin stond dat de Formule 1-klanten van Michelin de Grand Prix niet zouden hoeven rijden. Uiteindelijk hebben alle coureurs van de Michelin-teams dit ondertekend plus het team van Minardi, rijdend op banden van Bridgestone. Michael Schumacher zou dit contract, wat naar de World Motor Sport Council ging voor onderzoek en uitspraak in de rechtzaak, uiteindelijk niet hebben getekend.
Het tweede initiatief zou een document van de GPDA zijn waarin de rechten van de coureur veilig worden gesteld, wat zou betekenen dat men niet hoeft te racen als men zich zorgen maakt over de veiligheid. Hierdoor zouden de coureurs niet gestraft kunnen worden, wat nu waarschijnlijk wel gaat gebeuren na het incident op het circuit van Indianapolis. Dit initiatief kwam echter niet door omdat niet alle coureurs het contract durfden te ondertekenen. Ook nu zou Michael Schumacher één van de personen zijn die de overeenkomst weigerde te ondertekenen.
De verhalen gaan nu echter dat de directeur van de FIA, Max Mosley, contact heeft gezocht met David Coulthard, die binnen de GPDA functioneert als één van de hoofdpersonen. De Engelsman zou de Schot hebben gesproken over het document van de GPDA, waarna de coureur van Red Bull aan zijn collega’s vertelde dat Mosley zeer ontevreden was over de uitlatingen van de coureurs na het weekend van de Amerikaanse Grand Prix.
Daar komen nu de verhalen bij dat David Coulthard al eerder door de directeur van de overkoepelende organisatie van de Formule 1 zou zijn benaderd, waarna de Schot het idee kreeg van de overeenkomst binnen de GPDA. Dit zou kunnen worden bewezen door het feit dat hij zich zeer kritisch heeft uitgelaten over het niet vinden van een oplossing na het Michelin-incident in de Verenigde Staten. Daarnaast zijn het ook zijn naam en handtekening die bovenaan de overeenstemming staat, wat zou betekenen dat hij er mee zou zijn begonnen en daarna de overige coureurs is afgegaan voor een handtekening.
Nadat DC zijn collega’s vrijdag vertelde over zijn gesprek met Max Mosley, zou er veel ophef zijn ontstaan binnen de GPDA. Eén van de coureurs zou hebben gezegd dat de gesprekken bedreigend en onacceptabel zijn. De discussies liepen hoog op en uiteindelijk zou Michael Schumacher te weinig steun hebben gekregen bij zijn voorstel om een persbericht te maken waarin de GPDA zich kritisch uit zou laten over de FIA. Volgens ooggetuigen zou een coureur ook hebben gezegd dat Schumacher beweerde dat het incident in Amerika niets met de veiligheid te maken zou hebben, maar om technische aspecten.
Ondanks dat de leden bij het starten van de discussie hebben besloten niets naar buiten te brengen en gewoon met de discussie verder te gaan op de vrijdag van de Grand Prix van Engeland, zou het nu zo zijn dat een aantal leden van de GPDA er over nadenken om een onafhankelijk persbericht uit te brengen waarin zou staan dat ze geen vertrouwen meer hebben in het leiderschap van Michael Schumacher als voorzitter van de GPDA.
Deze verklaring zou op de zondag van de Grand Prix van Frankrijk moeten worden uitgebracht. Dit zou zijn besproken op de geheime ontmoeting, die later bekend werd, in de motorhome van het team van Renault, waar van alle Michelin-teams plus het team van Minardi de teambaas en de coureurs aanwezig zouden zijn geweest. Na de uit de hand gelopen discussie binnen de GPDA zou David Coulthard achter zijn gebleven met Jarno Trulli, ook één van de vier hoofdpersonen binnen de GPDA, om met hem te bespreken over of hij op zou stappen bij de GPDA. Zowel Coulthard als Schumacher was na afloop niet bereid voor commentaar.
Daardoor heeft hij nog niet slecht gepresteerd in de kwali. Hoop dat hij nu op eigen kracht naar p1 kan rijden en winnen natuurlijk. Veel leker dan dat er voor hem allemaal mensen uit vallen. Ik ben zelf schumi fan. Vind het leuk als hij wint maar zo als in amerika is dus niet echt leuk.quote:
het gaat over het functoneren in de GPDA, wat heeft dat dan met rijden te makenquote:Op zondag 3 juli 2005 09:23 schreef skinny-nl het volgende:
[..]
Daardoor heeft hij nog niet slecht gepresteerd in de kwali. Hoop dat hij nu op eigen kracht naar p1 kan rijden en winnen natuurlijk. Veel leker dan dat er voor hem allemaal mensen uit vallen. Ik ben zelf schumi fan. Vind het leuk als hij wint maar zo als in amerika is dus niet echt leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |