Ik heb gisteren een mooie valpartij gemaakt waaraan ik niet alleen een gat in m'n broek overhield maar ook een flinke schaafwond. Ik heb alles meteen schoongemaakt door de douche erop te zetten en daarna te ontsmetten met betadine. Het probleem was alleen dat de wond zeiknat van het wondvocht bleef dus daarom had ik het verbonden met steriel gaas en een verbandje voordat ik naar bed ging.
Vanochtend was het verband goed doorweekt dus alles liet makkelijk los.
Omdat het me niet verstandig leek om met een open/natte wond in mn broek te stappen en naar m'n werk te gaan heb ik alles weer netjes verbonden.
Het verband heeft het de hele dag uitgehouden, het probleem is alleen nu dat er een korst is ontstaan die het gaasje min of meer heeft geassimileerd
Het gaasje is keihard en zit muurvast en ik heb geen idee hoe ik dit weer loskrijg.
Ik ben niet bang voor een beetje pijn maar ik zie mezelf niet met een ruk de hele handel weer openhalen. Ik dacht er zelf aan om het los te weken in bad. Ik ben alleen bang alles na een uur weken nog steeds een erg vervelende ervaring wordt.
Is er iemand die hier een wondermiddel voor heeft? Google bood ook geen uitlomst.
(ik begin me trouwens af te vragen hoe ik die ontelbare schaafwonden als kind zijnde heb overleeft.)
[ Bericht 0% gewijzigd door McNasty op 02-07-2005 02:35:26 ]