Ik ben de laatste tijd wat meer met mijn ogen bezig geweest, o.a. omdat ik een korte tijd lenzen heb gedragen. Ik had toen een blauwe rand om mijn bruine ogen, waarbij ik dacht dat dat door de lenzen kwam. Nu heb ik een tijd terug een laserbehandeling gehad, dus geen lenzen meer, maar ik heb nog steeds diezelfde blauwe rand.
Voor de lol ben ik daar eens op gaan Google'en, maar ik kan er werkelijk bijna niks over vinden. Ik had een 'result', waarbij aangegeven werd dat het normaler is voor 60+'ers, door een te hoog cholesterol gehalte. Maar goed, ik ben 20 jaar, dus dat lijkt me niet gezond. Daarnaast, ik leef ook niet superongezond. Ook niet heel erg gezond ofzo, maar ik heb bijvoorbeeld geen overgewicht (wel licht ondergewicht).
De URL waar dat stond is overigens:
http://www.madsci.org/posts/archives/oct99/939586244.Ge.r.htmlWeet iemand toevallig wat dit is of heeft iemand anders dit ook? Moet ik naar een huisarts of kan ik zo veilig de komende jaren rondlopen?
Edit: blauwe rand ... beter gezegd een blauwe 'ring' volledig om de iris heen. Overigens maar heel klein, alleen echt van heel dichtbij zichtbaar, maar ik kan het in de spiegel wel zien dus.