abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:16:10 #1
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_28390150
Ik ben de laatste tijd wat meer met mijn ogen bezig geweest, o.a. omdat ik een korte tijd lenzen heb gedragen. Ik had toen een blauwe rand om mijn bruine ogen, waarbij ik dacht dat dat door de lenzen kwam. Nu heb ik een tijd terug een laserbehandeling gehad, dus geen lenzen meer, maar ik heb nog steeds diezelfde blauwe rand.

Voor de lol ben ik daar eens op gaan Google'en, maar ik kan er werkelijk bijna niks over vinden. Ik had een 'result', waarbij aangegeven werd dat het normaler is voor 60+'ers, door een te hoog cholesterol gehalte. Maar goed, ik ben 20 jaar, dus dat lijkt me niet gezond. Daarnaast, ik leef ook niet superongezond. Ook niet heel erg gezond ofzo, maar ik heb bijvoorbeeld geen overgewicht (wel licht ondergewicht).

De URL waar dat stond is overigens: http://www.madsci.org/posts/archives/oct99/939586244.Ge.r.html

Weet iemand toevallig wat dit is of heeft iemand anders dit ook? Moet ik naar een huisarts of kan ik zo veilig de komende jaren rondlopen?

Edit: blauwe rand ... beter gezegd een blauwe 'ring' volledig om de iris heen. Overigens maar heel klein, alleen echt van heel dichtbij zichtbaar, maar ik kan het in de spiegel wel zien dus.
Schaap
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:18:09 #2
97796 bpm
Suzuki GSX-R 750 Freak!!!
pi_28390206
Ik denk dat het golera is........zou er wel ff naar laten kijken!
http://www.mencom.nl Mencom IT Service
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:18:55 #3
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_28390232
Bij jou is alles cholera ... het gaat in dit geval even om mijn ogen, dus graag een enigszins on topic reactie.
Schaap
pi_28390261
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:18 schreef bpm het volgende:
Ik denk dat het golera is........zou er wel ff naar laten kijken!
Ten eerste spel je het verkeerd en ten tweede is cholera een huidziekte. Lekker onzinnige reactie dus weer.
pi_28390264
tjamijn broer die had dat, mijn broer is nu ook dood.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_28390354
Heb ik ook, gewoon altijd aangenomen dat dat zo hoort, loop er bij mijn weten al 28 jaar mee rond.

Edit: de mijne is trouwens eigenlijk zwart, maar hij lijkt blauw daar waar ie in het wit van de oogbol overgaat. Als je zoeken op afbeeldingen doet in Google met corneal arcus dan krijg je toch iets heel anders te zien.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28390399
Trouwens, als het ECHT een enge oogafwijking is dan hadden ze je dat voor die laserbehandeling toch wel verteld? Ik neem tenminste aan dat je daarvoor toch goed onderzocht wordt (in je ogen kijken etc.)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:26:24 #8
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_28390438
Ja ik ben ook niet bang dat het iets erg is ... ik denk niet dat dit 'hit' op Google het is, vooral omdat ik niet heel erg ongezond leef.

Het is geen oogafwijking hoogstwaarschijnlijk. Ik ben er 2,5 uur geweest voor onderzoeken, dus dan hadden ze wel wat ontdekt. Ze laseren al niet bij de kleine afwijking (behalve sommige brakke klinieken, die gaan voor het geld).

Maar meer mensen hebben het, dus het lijkt vrij normaal
Schaap
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:07:16 #9
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28391639
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:16 schreef Cybje het volgende:
Ik ben de laatste tijd wat meer met mijn ogen bezig geweest, o.a. omdat ik een korte tijd lenzen heb gedragen. Ik had toen een blauwe rand om mijn bruine ogen, waarbij ik dacht dat dat door de lenzen kwam. Nu heb ik een tijd terug een laserbehandeling gehad, dus geen lenzen meer, maar ik heb nog steeds diezelfde blauwe rand.
Ik zie het bij mezelf ook wanneer ik in de spiegel kijk. Cholosterol lijkt mij vrij sterk, omdat ik niet bepaald ongezond leef..
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:08:19 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28391670
Bruine ogen bestonden trouwens dacht ik ook niet. Alleen blauwe en groene ogen, waarbij bruin dacht ik een erg donkere variant er van was..
pi_28391895
Ik heb dat ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')