Ze krijgt geld omdat ze gescheiden is met me vader, haar stempelgeld vermindert als ik ga werken, zij moet meer belastingen betalen... En dan nog een paar dingen die veranderen omdat zij geen gezinshoofd meer is...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:50 schreef Faat het volgende:
Van wie (of wat) krijgt je moeder 740 euro per maand dan?
Wow, das best veel gewoon. Ja, tuurlijk betaal je mee aan het huishouden als je werkt, maar ¤740,-?! Daar red ik het in mijn 1tje een compleet huishouden mee te doen voor een maand (huur, gas, water, licht, verzekering bla bla)quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:39 schreef Willow1 het volgende:
Deze vraag is voor wie nog thuis woont en niet meer naar school gaat:
Hoeveel kost en inwoon moeten jullie per maand betalen aan je ouders?
Ik ben erover aan het denken om te stoppen met mijn studies en te gaan werken. Nu heeft mijn moeder berekent dat ze 740 euro minder krijgt als ik dat doe en wil ze dat ik per maand 500 euro geef aan haarDit lijkt me toch wel veel... Of niet?
Wat ik ook raar vind is dat ze 740 euro!!! per maand krijgt waar ik maar 15 euro per week zakgeld van krijg en ik moet ook me eigen kleren betalen... (Dat betaal ik dan met het geld dat ik krijg van vakantiejob's) Verder krijg ik niks... Is dit normaal of niet?
Ja ik woon in Belgiëquote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:58 schreef Faat het volgende:
Stempelgeld? Meer belasting betalen?
Woon je soms niet in Nederland ofzo, ik heb namelijk geen idee waar je het over hebt.
Maar goed, dat was je vraag natuurlijk niet
Ik denk dat ¤ 500 kost en inwoning betalen op zich een redelijk bedrag is, maar dat het er wel erg
vanaf hangt wat jij gaat verdienen. Stel dat jij maar ¤ 600 per maand aan inkomsten hebt, dan is
het wel een beetje zuur als je er dan 500 van aan je moeder moet overdragen.
Misschien is het slim om eens met je moeder om de tafel te gaan zitten en te bekijken waar de
kosten die zij nu voor je maakt allemaal uit bestaan, misschien overdrijft ze wat met die ¤ 740??
En zaken zoals het betalen van studiegeld komen natuurlijk te vervallen. Hoe oud ben je eigenlijk?
In Nederland betaal je trouwens gewoon je eigen belasting als je gaat werken en kinderalimentatie
gaat gewoon door tot je 21ste jaar (ongeacht of het kind werkt)
Tuurlijk ben ik dan meer kwijt. Maar als ik nu al 500 euro moet geven hoe kan ik dan in godsnaam nog geld sparen om ooit een eigen huis te kunnen betalen?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:02 schreef DJKoster het volgende:
Mwoah, als je een eigen huis hebt en al je eigen rekeningen moet betalen plus eten ben je waarschijnlijk wel meer dan 500 euro kwijt, ik zal er niet te moeilijk over doen, als je inderdaad niet te weinig verdiend..
(de rest kun je immers sparen..)
Serieus?!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:10 schreef Copycat het volgende:
500 Euro per maand is wel erg veel geld, zeker als je amper thuis bent.
Daar kun je een maandelijks huishouden van runnen.
Ik nietquote:
Ik kan het wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:23 schreef Copycat het volgende:
Ik niet
Maar ik ken wel wat mensen die dat wel kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |