abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28378376
Deze vraag is voor wie nog thuis woont en niet meer naar school gaat:

Hoeveel kost en inwoon moeten jullie per maand betalen aan je ouders?

Ik ben erover aan het denken om te stoppen met mijn studies en te gaan werken. Nu heeft mijn moeder berekent dat ze 740 euro minder krijgt als ik dat doe en wil ze dat ik per maand 500 euro geef aan haar Dit lijkt me toch wel veel... Of niet?

Wat ik ook raar vind is dat ze 740 euro!!! per maand krijgt waar ik maar 15 euro per week zakgeld van krijg en ik moet ook me eigen kleren betalen... (Dat betaal ik dan met het geld dat ik krijg van vakantiejob's) Verder krijg ik niks... Is dit normaal of niet?
Justice is considered to mean equality, it does mean equality, but equality for those who are equal, and not for all.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:50:19 #2
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_28378521
Van wie (of wat) krijgt je moeder 740 euro per maand dan?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_28378562
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:50 schreef Faat het volgende:
Van wie (of wat) krijgt je moeder 740 euro per maand dan?
Ze krijgt geld omdat ze gescheiden is met me vader, haar stempelgeld vermindert als ik ga werken, zij moet meer belastingen betalen... En dan nog een paar dingen die veranderen omdat zij geen gezinshoofd meer is...
Justice is considered to mean equality, it does mean equality, but equality for those who are equal, and not for all.
pi_28378588
Allereerst...stop niet met je school. Je kunt later altijd nog gaan werken en dan voor een beter salaris en meestal ook beter werk. Maar dat advies zal je vast al eerder gehoord hebben.

Verder is 740 euro per maand erg veel dat je moeder krijgt, maar ze zal van dat bedrag ook je school + boeken moeten betalen, die kosten heeft ze er vast niet vanaf gehaald.

Ikzelf ben net klaar met school en moet 10% van mijn salaris inleveren, een prima bedrag imho, zo een 150 euro. Had zelfs wat meer mogen zijn, ze hebben genoeg onkosten aan me qua water, electriciteit, telefoon, eten en drinken.

Als je daadwerkelijk 500 euro moet gaan betalen als je gaat werken en je hebt geen opleiding zou ik zeggen dat je op school moet blijven. Je zal zo een 800 a 900 euro netto verdienen in het beste geval zonder opleiding en als beginner. Ik weet je leeftijd niet, maar je zal dan niet zo oud zijn als je stopt met school. Ik zou dan zelf kiezen voor doorleren.
Everyone says i have a split personality, me and myself don't agree.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:57:42 #5
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_28378653
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:39 schreef Willow1 het volgende:
Deze vraag is voor wie nog thuis woont en niet meer naar school gaat:

Hoeveel kost en inwoon moeten jullie per maand betalen aan je ouders?

Ik ben erover aan het denken om te stoppen met mijn studies en te gaan werken. Nu heeft mijn moeder berekent dat ze 740 euro minder krijgt als ik dat doe en wil ze dat ik per maand 500 euro geef aan haar Dit lijkt me toch wel veel... Of niet?

Wat ik ook raar vind is dat ze 740 euro!!! per maand krijgt waar ik maar 15 euro per week zakgeld van krijg en ik moet ook me eigen kleren betalen... (Dat betaal ik dan met het geld dat ik krijg van vakantiejob's) Verder krijg ik niks... Is dit normaal of niet?
Wow, das best veel gewoon. Ja, tuurlijk betaal je mee aan het huishouden als je werkt, maar ¤740,-?! Daar red ik het in mijn 1tje een compleet huishouden mee te doen voor een maand (huur, gas, water, licht, verzekering bla bla)
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:58:37 #6
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_28378671
Stempelgeld? Meer belasting betalen?

Woon je soms niet in Nederland ofzo, ik heb namelijk geen idee waar je het over hebt.

Maar goed, dat was je vraag natuurlijk niet

Ik denk dat ¤ 500 kost en inwoning betalen op zich een redelijk bedrag is, maar dat het er wel erg
vanaf hangt wat jij gaat verdienen. Stel dat jij maar ¤ 600 per maand aan inkomsten hebt, dan is
het wel een beetje zuur als je er dan 500 van aan je moeder moet overdragen.
Misschien is het slim om eens met je moeder om de tafel te gaan zitten en te bekijken waar de
kosten die zij nu voor je maakt allemaal uit bestaan, misschien overdrijft ze wat met die ¤ 740??

En zaken zoals het betalen van studiegeld komen natuurlijk te vervallen. Hoe oud ben je eigenlijk?

In Nederland betaal je trouwens gewoon je eigen belasting als je gaat werken en kinderalimentatie
gaat gewoon door tot je 21ste jaar (ongeacht of het kind werkt)
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_28378718
Naar school blijven gaan is echt geen optie. Ik heb zonet me zoveelste jaar verpest (eigen schuld, ja da weet ik). Ik ben 20 en moet nog minstens 2 of 3 jaar naar school gaan voor ik een diploma heb. Dan pas zou ik kunnen werk zoeken, geld sparen enz... Want momenteel heb ik NIETS gespaard omdat ik ook niet kan sparen want ik krijg geen geld om te sparen En ik weet ook zeker dat me moeder niets gespaard heeft voor mij. Dus als ik naar school blijf gaan ben ik bijna 30 voor ik het huis uit kan.
pi_28378737
Mwoah, als je een eigen huis hebt en al je eigen rekeningen moet betalen plus eten ben je waarschijnlijk wel meer dan 500 euro kwijt, ik zal er niet te moeilijk over doen, als je inderdaad niet te weinig verdiend..
(de rest kun je immers sparen..)
pi_28378746
Dat van dat geld van je vader mag ze niet meerekenen, want als je uit huis gaat krijgt ze dat ook niet meer. Verder neem ik aan dat dat geld voor jou bedoeld is.
pi_28378759
500 euro is trouwens belachelijk hoog. Ik betaalde mijn moeder 100 euro, of 150 of zo.
pi_28378775
Je kan ook eens denken aan het vinden van een goed betaalde part-time baan, ik betaal bijvoorbeeld ook alles (zowel studie als de rest) zelf en werk er 20 uur naast in de week, dan kom je een heel eind.
pi_28378806
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:58 schreef Faat het volgende:
Stempelgeld? Meer belasting betalen?

Woon je soms niet in Nederland ofzo, ik heb namelijk geen idee waar je het over hebt.

Maar goed, dat was je vraag natuurlijk niet

Ik denk dat ¤ 500 kost en inwoning betalen op zich een redelijk bedrag is, maar dat het er wel erg
vanaf hangt wat jij gaat verdienen. Stel dat jij maar ¤ 600 per maand aan inkomsten hebt, dan is
het wel een beetje zuur als je er dan 500 van aan je moeder moet overdragen.
Misschien is het slim om eens met je moeder om de tafel te gaan zitten en te bekijken waar de
kosten die zij nu voor je maakt allemaal uit bestaan, misschien overdrijft ze wat met die ¤ 740??

En zaken zoals het betalen van studiegeld komen natuurlijk te vervallen. Hoe oud ben je eigenlijk?

In Nederland betaal je trouwens gewoon je eigen belasting als je gaat werken en kinderalimentatie
gaat gewoon door tot je 21ste jaar (ongeacht of het kind werkt)
Ja ik woon in België

De kosten zijn volgens haar voor, elecktriciteit, water eten enz. Maar daarbij komt dan wel dat ik haast NOOIT thuis ben en ook NOOIT thuis eet omdat ik constant bij me vriend ben. En als ik dan een paar uurtjes thuis ben dan drink ik mss 1 glaasje water of ik eet een stuk brood... Ik verbruik ook bijna geen elecktriciteit. Ik ben alleen overdag een paar uurtjes thuis... en douchen doe ik bij me vriend. Kost geen 740 euro denk ik...

En studiegeld heeft ze niet bij die 740 euro gerekend.

En hier in België moet je ook je eigen belastingen betalen als je gaat werken. Maar me moeder moest minder betalen omdat ze gezinshoofd was en dat is niet meer als ik ga werken.
En alimentatie vervalt hier als je gaat werken.
pi_28378850
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:02 schreef DJKoster het volgende:
Mwoah, als je een eigen huis hebt en al je eigen rekeningen moet betalen plus eten ben je waarschijnlijk wel meer dan 500 euro kwijt, ik zal er niet te moeilijk over doen, als je inderdaad niet te weinig verdiend..
(de rest kun je immers sparen..)
Tuurlijk ben ik dan meer kwijt. Maar als ik nu al 500 euro moet geven hoe kan ik dan in godsnaam nog geld sparen om ooit een eigen huis te kunnen betalen?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:10:05 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28378871
500 Euro per maand is wel erg veel geld, zeker als je amper thuis bent.
Daar kun je een maandelijks huishouden van runnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Copycat op 01-07-2005 09:13:18 ('t is nog vroeg...) ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_28378881
Ja vast, dat die alimentatie vervalt. Maar dat hoef je haar dan toch niet te gaan betalen? Of wou ze dat ook eisen als je uit huis zou gaan? Dan zou ze het immers ook moeten missen.

Sowieso, ik snap sommige ouders niet. Kinderen kosten geld, en het grote voordeel van thuis wonende kinderen is dat ze op die manier kunnen sparen voor als ze op zichzelf gaan wonen. Dan ga je toch niet zo veel mogelijk geld afplukken?
pi_28378922
Tweehonderd euro is meer dan voldoende.
pi_28378931
500 ???

dan zou ik lekekr op kamers gaan en gewoon af en toe de was komen dumpen ...

je eigen kind afzetten ??!! GRRRR
pi_28378943
Zou het zo kunnen zijn, dat ze nu huursubsidie krijgt? Als jij gaat werken, raakt ze dat waarschijnlijk kwijt, omdat het inkomen van alle inwoners wordt meegeteld.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:15:42 #19
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_28378993
Ik weet niet of je vriend een eigen huis en een baan heeft, maar wat je wel zou kunnen doen is je op papier in laten schrijven bij hem, (kan dus alleen als hij een baan heeft, anders wordt hij gekort op zijn uitkering) En gewoon thuis blijven wonen, en een baan zoeken. Je moeder wordt niet gekort omdat je officieel daar niet woont. (voordeur delen heet dat in NL)

500 euro is wel verschrikkelijk veel geld! 150 / 200 lijkt me redelijker!!
Nu hoefde ik zelf nooit geen kostgeld te betalen.
pi_28379015
500 euro is een ridicuul hoog bedrag.
Zij wilde kinderen, zij heeft de kosten daarvan ook maar te slikken. Als ze zelf weinig geld heeft moet ze of zelf maar gaan werken of haar kind (jij in dit geval) vragen op een bijdrage. Niet het kind vragen het merendeel van de kosten op zich te nemen want je maakt mij niet wijs dat ze bijv. meer dan 1000 euro kwijt is per maand aan vaste lasten (en dat voor iemand die moet stempelen, die krijgt niet eens zoveel).

Ik denk dat je moeder helemaal niet wil dat je stopt met school en je zo probeert af te schrikken. Dat vind ik dan weer wel mooi van haar. Maar als ze het meent dan is het net of ze geld wil verdienen aan haar kind.

Enne, als ze niet wil dat je stopt met school dan kan ik het alleen maar met haar eens zijn. Je hebt werkelijk geen idee hoe de maatschappij (met volop werkloosheid) omgaat met mensen zonder diploma's. Je zal altijd slecht betaald worden, je vindt nu alleen werk omdat je nog jong en goedkoop bent. Dat is straks ook over. Dit is natuurlijk geen wet van meden en persen, maar gaat wel vaak op. Maak je school af of zoek een nieuwe school! Je bent echt nog superjong (wat je zelf ook denkt) en beter nu wat ouder voor je kan werken dan straks de rest van je leven met een klotesalaris.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28379044
Hier een mooi stuk. Daar hebben ze het over 75 euro max. Maar daar komt nog een en ander bij.

http://www.rima-nh.nl/sr/kostgeld.htm

Je ouders kunnen helemaal niet zomaar een huurverhoging aan jou doorvoeren hoor. Ook daar zijn regels voor.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:22:10 #22
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_28379112
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:10 schreef Copycat het volgende:
500 Euro per maand is wel erg veel geld, zeker als je amper thuis bent.
Daar kun je een maandelijks huishouden van runnen.
Serieus?!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:23:17 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28379133
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:22 schreef Faat het volgende:

Serieus?!
Ik niet
Maar ik ken wel wat mensen die dat wel kunnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_28379169
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:23 schreef Copycat het volgende:

Ik niet
Maar ik ken wel wat mensen die dat wel kunnen.
Ik kan het wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28379180
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 09:22 schreef Faat het volgende:

[..]

Serieus?!
Een eenpersoons huishouden zou moeten kunnen. Klein huisje met huursubsidie en zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')