abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2005 @ 18:46:04 #26
69464 Lisariya
After I became myself
pi_30174292
Ik heb een probleempje. Had laatst een shoot, maar behaalde niet de gewenste resulaten.
Doordat ik werkte met 1 softbox, was er weinig licht (bewust.) Zo weinig dat de sluitertijd was gezakt naar 2 seconden! Resultaat: de foto's zijn gewoon NIET scherp! (met statief dus he). Kan ook denk ik niet he? Ondanks dat het model stil bleef zitten.
Wat moet ik nu doen/ anders instellen??? De iso-waarde had ik op 100 (ivm scherpte dacht ik, zo weinig mogelijk korrel). Denk ik ook helemaal verkeerd. Graag dus tips voor low-key versus scherpe foto's!
pi_30213364
ik heb een klein probleempje .
Ik heb geen inspiratie niet meer.
Ik weet geen onderwerpen meer om te fotograferen.
Ik heb en minolta z10 kan dus redelijk wat instellen vb:macro tot 1 cm
HELP ME
pi_30221634
quote:
Op donderdag 1 september 2005 18:46 schreef Lisariya het volgende:
Ik heb een probleempje. Had laatst een shoot, maar behaalde niet de gewenste resulaten.
Doordat ik werkte met 1 softbox, was er weinig licht (bewust.) Zo weinig dat de sluitertijd was gezakt naar 2 seconden! Resultaat: de foto's zijn gewoon NIET scherp! (met statief dus he). Kan ook denk ik niet he? Ondanks dat het model stil bleef zitten.
Wat moet ik nu doen/ anders instellen??? De iso-waarde had ik op 100 (ivm scherpte dacht ik, zo weinig mogelijk korrel). Denk ik ook helemaal verkeerd. Graag dus tips voor low-key versus scherpe foto's!
Lowkey moet je maken op een niet automatische manier. Je lichtmeting doe je best op het belichte deel van het onderwerp. Als je dat doet heb je nog een redelijke sluitertijd en maak je de rest min of meer onderbelicht.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')