abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2005 @ 15:05:10 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618589
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:01 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Ja ga naar google, typ in "gif in groente van Lidl"en kies meteen de eerste hit. Maar ik heb al contr-c voor je gedaan:

Stichting Natuur en Milieu, Consumentenvereniging Goede Waar & Co en Milieudefensie spannen een kort geding aan tegen prijsvechter Lidl. Zij eisen dat de supermarktketen stopt met de verkoop van citrusfruit met teveel resten bestrijdingsmiddelen.

Uit onderzoek door de milieu- en consumentenorganisaties zou blijken dat in citrusfruit en andere versproducten van Lidl de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen herhaaldelijk fors worden overschreden. Lidl weigert echter maatregelen te nemen.

De milieu- en consumentenorganisaties lieten in november mandarijnen, sinaasappels en citroenen onderzoeken op de aanwezigheid van landbouwbestrijdingsmiddelen. Dat gebeurde in een onafhankelijk en erkend laboratorium. In vier van de acht onderzochte Lidl-winkels werden overschrijdingen van de Warenwet aangetroffen en alle onderzochte monsters bevatten een cocktail van meerdere bestrijdingsmiddelen. In januari werd het citrusfruit van Lidl weer onderzocht, nu in vijf winkels, en in twee daarvan werden overschrijdingen van de Warenwet geconstateerd. In eerder onderzoek van druiven en nectarines scoorde Lidl ook slecht.

De meetresultaten van het onderzoek zijn te downloaden via de link onderaan deze pagina.

De geconstateerde feiten zijn verontrustend.

Overschrijdingen van de wettelijke normen en blootstelling aan meerdere bestrijdingsmiddelen tegelijk, kunnen risico's vormen voor de gezondheid. Vooral ongeboren en kleine kinderen zijn vatbaar. Bovendien is de wel zeer ruime toepassing van landbouwgif, zoals blijkt uit de overschrijding van de normen, schadelijk voor het milieu.

De organisaties hebben de uitkomsten van hun onderzoek in december aan Lidl voorgelegd, met de vraag hoe men wil garanderen dat overschrijdingen in de toekomst niet meer zullen plaatsvinden. Lidl heeft daar geen antwoord op gegeven. Daarom willen de organisaties nu via een kort geding afdwingen dat Lidl stopt met de verkoop van het citrusfruit dat niet voldoet aan de Warenwet. Zij eisen een dwangsom van 20.000 euro per overtreding. Bovendien eisen zij dat Lidl het komende halfjaar haar citrusfruit regelmatig laat onderzoeken op de aanwezigheid van bestrijdingsmiddelen.

Links:
http://www.weetwatjeeet.nl

Wat betreft de anti-vries en pindakaas heb ik nooit iets over gehoord. Misschien kun je mijn geheugen opfrissen. Maar ook al is het zo bij Ah haalt men ONMIDDELLIJK de spullen uit de schappen als zoiets wordt geconstateerd.
ok. ben ik ff blij dat ik mijn groenten en fruit ergens anders haal. hoe zit het met blikjes en potten?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32618688
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok. ben ik ff blij dat ik mijn groenten en fruit ergens anders haal. hoe zit het met blikjes en potten?
Ik vind Lidl en Aldi een slechte voorbeeld en ze weigeren om hun groente weg te halen

Als er een product die niet voldoen aan de eisen van de kwaliteit dan haalt AH gelijk weg
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 27 november 2005 @ 15:10:22 #103
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32618732
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Wat betreft blikjes en potjes heb ik geen informatie maar als je kijkt hoe het staat met de "verse" producten, zou ik het risico maar niet nemen.
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_32618752
quote:
SUPER DE BOER verkoopt nog steeds druiven met te veel landbouwgif. Milieudefensie roept daarom klanten van deze supermarktketen op de vruchten daar voorlopig niet meer te kopen. In september bleek dat druiven die te koop lagen bij Albert Heijn, C1000 en Super De Boer meer gif bevatten dan wettelijk is toegestaan. Ze kregen toen een ‘gele kaart’ van Milieudefensie.
Bij Super De Boer is 80 procent van de onderzochte druiven nog steeds niet in orde. Vandaar de boycotactie die zaterdag 18 december afloopt, aldus de organisatie. Milieudefensie is ook verontrust door de vele verschillende aangetroffen bestrijdingsmiddelen.
Vier van de vijf onderzochte filialen van het winkelbedrijf verkochten druiventrossen met acht of meer soorten landbouwgif.
Laurus, het moederbedrijf van Super de Boer, noemt het onderzoek “misleidend”. De druiven in de supermarkt voldoen naar zijn zeggen aan de wettelijke normen en de richtlijnen van het ministerie van Volksgezondheid. ANP
Metro, 10/12/04
AH heeft zijn zaakjes dus ook niet altijd in orde .
pi_32618866
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:11 schreef schatje het volgende:

[..]

Maar AH haalt ze gelijk uit de schappen Aldi weigert ze uit de schappen te halen
AH is daarvoor verzekerd of ze vangen het op met andere kosten
  zondag 27 november 2005 @ 15:15:11 #106
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32618883
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:11 schreef schatje het volgende:

[..]

Het verschil is echter is dat AH na het constateren van de overtreding de goederen METEEN uit de schappen haalt terwijl de rest wacht tot de dagvaarding in de bus ligt. Toch geen onbelangrijk verschil en het geeft ook aan hoe de supermarkt over de klant denk. Blijkbaar kan het Lidl en consorten geen reet schelen dat hun klanten groenten thuis aan het eten is die zwaar vervuild is.
  zondag 27 november 2005 @ 15:20:48 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32619026
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Aldi weigert ze uit de schappen te halen
Bron?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32619145
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:15 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Het verschil is echter is dat AH na het constateren van de overtreding de goederen METEEN uit de schappen haalt terwijl de rest wacht tot de dagvaarding in de bus ligt. Toch geen onbelangrijk verschil en het geeft ook aan hoe de supermarkt over de klant denk. Blijkbaar kan het Lidl en consorten geen reet schelen dat hun klanten groenten thuis aan het eten is die zwaar vervuild is.
Je beweerde dat bij alle testen er bij AH geen een keer een overschrijding is aangetroffen. Dat is kolder. Er zijn door Milieudefensie in 2004 resten van bestrijdingsmiddelen aangetroffen. Meer dan wettelijk is toegestaan. Constanteren of niet, op dat moment worden klanten ook gewoon belazerd. AH moet er gewoon voor zorgen dat ze hun zaakjes in orde hebben en niet wachten totdat er een mogelijke overtreding wordt geconstateerd. Dat is de omgekeerde wereld. Dan lijkt het motto wat niet weet, wat niet deert te zijn.
  zondag 27 november 2005 @ 15:27:57 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32619196
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef schatje het volgende:

[..]

Je beweerde dat bij alle testen er bij AH geen een keer een overschrijding is aangetroffen. Dat is kolder. Er zijn door Milieudefensie in 2004 resten van bestrijdingsmiddelen aangetroffen. Meer dan wettelijk is toegestaan. Constanteren of niet, op dat moment worden klanten ook gewoon belazerd. AH moet er gewoon voor zorgen dat ze hun zaakjes in orde hebben en niet wachten totdat er een mogelijke overtreding wordt geconstateerd. Dat is de omgekeerde wereld. Dan lijkt het motto wat niet weet, wat niet deert te zijn.
ah moet dat zeker doen omdat ze ongeveer het dubbele vragen voor hun producten, dan verwacht je ook een uiterst adequate ingreep.
  zondag 27 november 2005 @ 15:34:29 #110
45206 Pietverdriet
pi_32619343
Heb bij AH trouwens wel eens Olijfolie die 4 maanden over datum was aangetroffen, hoe oud is olijfolie als het over datum is, die staat dan al meer dan een jaar in de winkel
  zondag 27 november 2005 @ 15:36:00 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32619386
de biefstuk van de ah gooit ook geen hoge ogen, maar veranderen ho maar. geldt ook voor hun haringen... de verse biefstukjes van de lidl daarentegen
  zondag 27 november 2005 @ 15:38:29 #112
45206 Pietverdriet
pi_32619447
Varkensvlees van AH is legendarisch slecht, nog maar te zwijgen van hun vette gehakt
  zondag 27 november 2005 @ 15:42:27 #113
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32619573
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef schatje het volgende:

[..]

AH verbouwt geen groenten en fruit maar moeten deze inkopen, dus er blijft altijd een kans bestaan dat er overschrijdingen zijn. AH heeft haar zaken in orde, daar deze overschrijdingen tot uitzonderingen behoren. Ik vraag me ook af wat de overschrijdingswaarden precies zijn want ik kan me voorstellen dat de overschrijdingen van AH niet de waarden van Lidl in de verste verte benaderen.
  zondag 27 november 2005 @ 15:56:27 #114
45206 Pietverdriet
pi_32619943
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:42 schreef TranceAction het volgende:

[..]

AH verbouwt geen groenten en fruit maar moeten deze inkopen, dus er blijft altijd een kans bestaan dat er overschrijdingen zijn. AH heeft haar zaken in orde, daar deze overschrijdingen tot uitzonderingen behoren. Ik vraag me ook af wat de overschrijdingswaarden precies zijn want ik kan me voorstellen dat de overschrijdingen van AH niet de waarden van Lidl in de verste verte benaderen.
Wat je je voorstelt bij een winkel aan de hand van hun imago...
Je bedoelt zoals een ecologische schreeuwend dure slagerij keten waar de slagers varkensvlees en zelfs paard door het rundergehakt mengen.
pi_32623120
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron?
Uit onderzoek door de milieu- en consumentenorganisaties zou blijken dat in citrusfruit en andere versproducten van Lidl de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen herhaaldelijk fors worden overschreden. Lidl weigert echter maatregelen te nemen.

De milieu- en consumentenorganisaties lieten in november mandarijnen, sinaasappels en citroenen onderzoeken op de aanwezigheid van landbouwbestrijdingsmiddelen. Dat gebeurde in een onafhankelijk en erkend laboratorium. In vier van de acht onderzochte Lidl-winkels werden overschrijdingen van de Warenwet aangetroffen en alle onderzochte monsters bevatten een cocktail van meerdere bestrijdingsmiddelen. In januari werd het citrusfruit van Lidl weer onderzocht, nu in vijf winkels, en in twee daarvan werden overschrijdingen van de Warenwet geconstateerd. In eerder onderzoek van druiven en nectarines scoorde Lidl ook slecht.

Overschrijdingen van de wettelijke normen en blootstelling aan meerdere bestrijdingsmiddelen tegelijk, kunnen risico's vormen voor de gezondheid. Vooral ongeboren en kleine kinderen zijn vatbaar. Bovendien is de wel zeer ruime toepassing van landbouwgif, zoals blijkt uit de overschrijding van de normen, schadelijk voor het milieu.

De organisaties hebben de uitkomsten van hun onderzoek in december aan Lidl voorgelegd, met de vraag hoe men wil garanderen dat overschrijdingen in de toekomst niet meer zullen plaatsvinden. Lidl heeft daar geen antwoord op gegeven. Daarom willen de organisaties nu via een kort geding afdwingen dat Lidl stopt met de verkoop van het citrusfruit dat niet voldoet aan de Warenwet. Zij eisen een dwangsom van 20.000 euro per overtreding. Bovendien eisen zij dat Lidl het komende halfjaar haar citrusfruit regelmatig laat onderzoeken op de aanwezigheid van bestrijdingsmiddelen.
  zondag 27 november 2005 @ 18:01:57 #116
45206 Pietverdriet
pi_32623215
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:56 schreef Meki het volgende:

verhaal over de Lidl
Ik vroeg je naar de bron over je gekwaak over de aldi.
Je haalt de Aldi en de Lidl door elkaar, je weet dus geheel niet waar je over kwaakt.
Je niveau zit onder dat van de telegraaf weer eens, meki, triest trolletje ben je..
pi_32623282
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vroeg je naar de bron over je gekwaak over de aldi.
Je haalt de Aldi en de Lidl door elkaar, je weet dus geheel niet waar je over kwaakt.
Je niveau zit onder dat van de telegraaf weer eens, meki, triest trolletje ben je..
Aldi en Lidl zijn hetzelfde paupers winkels
pi_32623497
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat zal allemaal best. Maar veel producten zijn kwalitatief minstens gelijkwaardig en veel goedkoper.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  zondag 27 november 2005 @ 18:16:12 #119
45206 Pietverdriet
pi_32623536
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Je laat je niveau wel blijken, voor een de boer medewerker ben je niet echt Super
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')