abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32608869
Jah en Ah heeft de grootste Eco-assoirtiment van elke soort supermarkten .
AH heeft de hele ECO boer in hun assoirtiment
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32608875
quote:
Bij Lidl 25 % vruchtensap de rest is conserveermiddel. Bij AH 100 % sap.
Overdrijven is een vak. Alsof alles bij de Appie heilig is. We zulllen het maar helemaal niet over de Euroshopper kwaliteit hebben..
Aldi staat anders bekend om zijn goede kwaliteitsselectie en veel produkten komen uit dezelfde fabriek (vaak zelfs hetzelfde recept) als A-merken.
Slim inkopen en een efficiente formule (inkoop, distributie, gebouwen, marketing en uiteraard slecht betaalde medewerkers) is hun geheim
The best firms advertise the least...
  zondag 27 november 2005 @ 00:37:46 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32608889
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:36 schreef Meki het volgende:
Jah en Ah heeft de grootste Eco-assoirtiment van elke soort supermarkten .
AH heeft de hele ECO boer in hun assoirtiment
niet helemaal meki. ik koop geen eco bij ah. zover zijn ze nog lang niet met hun giftige voedsel dat ze daarnaast verkopen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32608914
Aldi staat bij mij bekend als een falende slechte discount organisatie

Euroshopper is veel beter dan Pauperende discount merken
  zondag 27 november 2005 @ 00:39:48 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32608925
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:39 schreef Meki het volgende:
Aldi staat bij mij bekend als een falende slechte discount organisatie

Euroshopper is veel beter dan Pauperende discount merken
ook daar ben ik het niet mee eens. kom je wel eens bij aldi of lidl? kijk je weleens consumenten programma's?
pi_32609000
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ook daar ben ik het niet mee eens. kom je wel eens bij aldi of lidl? kijk je weleens consumenten programma's?
nee ik kijk naar de feiten en naar de cijfers

Me vriend werkte bij Lidl hij werd helemaal uitgebuit in de winkel hij was de enige in de winkel hij kreeg de overuren niet overbetaald hij mocht geen pauzes nemen

dat iemand een stapje kan inzetten bij Aldi en Lidl
  zondag 27 november 2005 @ 00:46:42 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32609048
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:43 schreef Meki het volgende:

[..]

nee ik kijk naar de feiten en naar de cijfers

Me vriend werkte bij Lidl hij werd helemaal uitgebuit in de winkel hij was de enige in de winkel hij kreeg de overuren niet overbetaald hij mocht geen pauzes nemen

dat iemand een stapje kan inzetten bij Aldi en Lidl
voor de rode wijn die ze nu hebben bij de lidl kom ik graag naar binnen en interesseert het me geen ruk of het personeel zo dom is zich als honden te laten behandelen.
  zondag 27 november 2005 @ 01:07:18 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32609465
Vandaag werd de banketstaaf van de Lidl nog als beste getest bij Kassa.
Meki loopt vooral te brullen omdat ie weet dat ie ongelijk heeft. Aldi en Lidl gaat het niet voor niets zo voor de wind, dat doen ze door goede producten voor een lage prijs te leveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 27 november 2005 @ 14:34:02 #84
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32617699
Ja paupers blijf maar roepen hoed goed de lidl is. Weet je wat jij zou moeten doen???

Ga naar GOOGLE en typ "gif in groente van Lidl" en huiver. Zoals de smaakpolitie zou zeggen "Daar word je niet vrolijk van"
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  zondag 27 november 2005 @ 14:41:28 #85
45206 Pietverdriet
pi_32617936
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:34 schreef TranceAction het volgende:
Ja paupers blijf maar roepen hoed goed de lidl is. Weet je wat jij zou moeten doen???

Ga naar GOOGLE en typ "gif in groente van Lidl" en huiver. Zoals de smaakpolitie zou zeggen "Daar word je niet vrolijk van"
Kan je toch zien hoe de media functioneren.
Tuurlijk zal je bij de Lidl eens landbouwgif in de producten aantreffen, net als op de markt en bij AH.
Wat nog leuker is, de helft van de ecologish biologische slagers van de groene weg keten belazerd de kluit.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_overzicht
Het rundergehakt aldaar wordt versneden met varkens en paardenvlees,
van de geteste slagers waren er 8 groene weg, 4 daarvan had het vlees vermengd met varkensvlees, en 1 met paardenvlees.

Je kan zeggen van die duitse ketens wat je wilt, maar de aldi en de lidl hebben, zeker in Duitsland waar ze vandaan komen de naam ongelofelijk streng te zijn naar hun leveranciers.
Veel strenger dan de wet voorschrijft. Ja er zijn incidenten dat er landbouwgif werd aangetroffen, maar dat is niet alleen zo bij deze supers, dat is overal zo.
pi_32617951
Druiven Aldi en Lidl ernstig besmet met landbouwgif.
Milieu- en consumentenorganisaties dreigen met rechtszaak

Utrecht, 25 maart 2003
Gezamenlijk persbericht van Stichting Natuur en Milieu,
vereniging van consumenten Goede Waar & Co,
Milieudefensie en de Zuid-Hollandse Milieufederatie.

Supermarktketens Aldi en Lidl verkopen druiven die ernstig besmet zijn met giftige bestrijdingsmiddelen. Dit blijkt uit onderzoek van TNO in opdracht van Stichting Natuur en Milieu, vereniging van consumenten Goede Waar & Co, Milieudefensie en de Zuid-Hollandse Milieufederatie. Nooit eerder werden er in Nederland zulke grote overschrijdingen van de normen van de Warenwet geconstateerd: 75 procent van de druivenmonsters van de prijsbrekers voldeden in het najaar van 2002 niet aan de Nederlandse wet. De milieu- en consumentenorganisaties hebben een concept-dagvaarding aan Aldi en Lidl gestuurd en eisen daarin dat Aldi en Lidl per direct stoppen met het verkopen van besmette druiven, op straffe van een dwangsom van 20.000 euro per gemeten overschrijding.
  zondag 27 november 2005 @ 14:44:01 #87
45206 Pietverdriet
pi_32618004
en in 2004 en 2005 verkocht de aldi naar aanleiding van dit incident biologische druiven.
  zondag 27 november 2005 @ 14:44:03 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618006
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:

Wat nog leuker is, de helft van de ecologish biologische slagers van de groene weg keten belazerd de kluit.
van de geteste slagers waren er 8 groene weg, 4 daarvan had het vlees vermengd met varkensvlees, en 1 met paardenvlees.
ik schrok me ook dood van die kassauitzending. heb meteen opheldering gevraagd bij mijn ecoslager. trouwens de helft van de onderzochte groeneslagers bevatte niet alleen rund in het rundergehakt. het blijft een steekproef. en na ot en sien weet jij natuurlijk ook dat varkensvlees momenteel duurder is dan rund...
  zondag 27 november 2005 @ 14:44:35 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618025
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
en in 2004 en 2005 verkocht de aldi naar aanleiding van dit incident biologische druiven.
wat dacht je van de eco aardappels en zurekool, zijn heerlijk bij de lidl.
  zondag 27 november 2005 @ 14:45:45 #90
45206 Pietverdriet
pi_32618061
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik schrok me ook dood van die kassauitzending. heb meteen opheldering gevraagd bij mijn ecoslager. trouwens de helft van de onderzochte groeneslagers bevatte niet alleen rund in het rundergehakt. het blijft een steekproef. en na ot en sien weet jij natuurlijk ook dat varkensvlees momenteel duurder is dan rund...
Heb er maar een topic over geopend
Groene weg slagers belazeren de kluit
  zondag 27 november 2005 @ 14:46:26 #91
45206 Pietverdriet
pi_32618076
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat dacht je van de eco aardappels en zurekool, zijn heerlijk bij de lidl.
Bij de aldi hier heeft men ook steeds meer biologische producten.
  zondag 27 november 2005 @ 14:47:01 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618098
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij de aldi hier heeft men ook steeds meer biologische producten.
ja dat zei je ooit. in duitsland toch?
pi_32618107
quote:

[..]

Tuurlijk zal je bij de Lidl eens landbouwgif in de producten aantreffen, net als op de markt en bij AH.

Je kan zeggen van die duitse ketens wat je wilt, maar de aldi en de lidl hebben, zeker in Duitsland waar ze vandaan komen de naam ongelofelijk streng te zijn naar hun leveranciers.
Veel strenger dan de wet voorschrijft. Ja er zijn incidenten dat er landbouwgif werd aangetroffen, maar dat is niet alleen zo bij deze supers, dat is overal zo.
dat is maar een product zo

AH staat alsnog goed op nummer 2

Kijk even de uitslagen van Super de boer en etc,
pi_32618149
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Hekkensluiters zijn Aldi en Lidl (de laatste heeft nu wel één biologisch product).
  zondag 27 november 2005 @ 14:52:20 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618246
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Hekkensluiters zijn Aldi en Lidl (de laatste heeft nu wel één biologisch product).
ze hebben er meerdere, zuurkool, aardappelen, sommige wijnen. blijkbaar is ecologisch ook rendabel te produceren. eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat aha daar de voortrekker van is geweest.
  zondag 27 november 2005 @ 14:55:52 #96
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32618350
quote:

[..]

Wat ben jij een Megapauper zeg. Wat bedoel je hoe media reageren. Er staat toch dat ze herhaaldelijk de normen ruimschoots overtreden en wat nog veel erger is ZE WEIGEREN TOT OP HET LAATST (als de rechter dreigt) de spullen uit de schappen te halen. Hoezo minachting voor je klant. En waqt zeg je "Net als bij de AH"?? Vergeet het maar hoor bij alle testen is er bij AH geen 1 keer een overschrijding aangetroffen. Dat komt omdat AH altijd met dezelfde leveranciers zaken doet terwijl de Lidl koopt waar het het goedkoopst is. Kijk als jij bij de Lidl wil kopen moet je zelf weten, ook al vind ik je een pauper, maar ga geen dingen verzinnen als dat ze bij Ah ook wel eens de normen voor bestrijdingsmiddelen overschrijden
pi_32618370
De bronnen spreken voor zich

Aldi verkoopt geen biologisch en verkoopt alles met gif
  zondag 27 november 2005 @ 14:58:07 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618410
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:55 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Wat ben jij een Megapauper zeg. Wat bedoel je hoe media reageren. Er staat toch dat ze herhaaldelijk de normen ruimschoots overtreden en wat nog veel erger is ZE WEIGEREN TOT OP HET LAATST (als de rechter dreigt) de spullen uit de schappen te halen. Hoezo minachting voor je klant. En waqt zeg je "Net als bij de AH"?? Vergeet het maar hoor bij alle testen is er bij AH geen 1 keer een overschrijding aangetroffen. Dat komt omdat AH altijd met dezelfde leveranciers zaken doet terwijl de Lidl koopt waar het het goedkoopst is. Kijk als jij bij de Lidl wil kopen moet je zelf weten, ook al vind ik je een pauper, maar ga geen dingen verzinnen als dat ze bij Ah ook wel eens de normen voor bestrijdingsmiddelen overschrijden
ik geloof dat je nogal wat zaken vergeten bent waarbij producten van ah moesten worden teruggehaald. wat dacht je van de anti-vries tijd? of het potje pindakaas. heb jij een bron waarbij aldi of lidl na het constateren van een 'mislukt' product gewacht werd tot de rechter had geoordeeld?
  zondag 27 november 2005 @ 15:01:40 #99
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32618496
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik geloof dat je nogal wat zaken vergeten bent waarbij producten van ah moesten worden teruggehaald. wat dacht je van de anti-vries tijd? of het potje pindakaas. heb jij een bron waarbij aldi of lidl na het constateren van een 'mislukt' product gewacht werd tot de rechter had geoordeeld?
Ja ga naar google, typ in "gif in groente van Lidl"en kies meteen de eerste hit. Maar ik heb al contr-c voor je gedaan:

Stichting Natuur en Milieu, Consumentenvereniging Goede Waar & Co en Milieudefensie spannen een kort geding aan tegen prijsvechter Lidl. Zij eisen dat de supermarktketen stopt met de verkoop van citrusfruit met teveel resten bestrijdingsmiddelen.

Uit onderzoek door de milieu- en consumentenorganisaties zou blijken dat in citrusfruit en andere versproducten van Lidl de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen herhaaldelijk fors worden overschreden. Lidl weigert echter maatregelen te nemen.

De milieu- en consumentenorganisaties lieten in november mandarijnen, sinaasappels en citroenen onderzoeken op de aanwezigheid van landbouwbestrijdingsmiddelen. Dat gebeurde in een onafhankelijk en erkend laboratorium. In vier van de acht onderzochte Lidl-winkels werden overschrijdingen van de Warenwet aangetroffen en alle onderzochte monsters bevatten een cocktail van meerdere bestrijdingsmiddelen. In januari werd het citrusfruit van Lidl weer onderzocht, nu in vijf winkels, en in twee daarvan werden overschrijdingen van de Warenwet geconstateerd. In eerder onderzoek van druiven en nectarines scoorde Lidl ook slecht.

De meetresultaten van het onderzoek zijn te downloaden via de link onderaan deze pagina.

De geconstateerde feiten zijn verontrustend.

Overschrijdingen van de wettelijke normen en blootstelling aan meerdere bestrijdingsmiddelen tegelijk, kunnen risico's vormen voor de gezondheid. Vooral ongeboren en kleine kinderen zijn vatbaar. Bovendien is de wel zeer ruime toepassing van landbouwgif, zoals blijkt uit de overschrijding van de normen, schadelijk voor het milieu.

De organisaties hebben de uitkomsten van hun onderzoek in december aan Lidl voorgelegd, met de vraag hoe men wil garanderen dat overschrijdingen in de toekomst niet meer zullen plaatsvinden. Lidl heeft daar geen antwoord op gegeven. Daarom willen de organisaties nu via een kort geding afdwingen dat Lidl stopt met de verkoop van het citrusfruit dat niet voldoet aan de Warenwet. Zij eisen een dwangsom van 20.000 euro per overtreding. Bovendien eisen zij dat Lidl het komende halfjaar haar citrusfruit regelmatig laat onderzoeken op de aanwezigheid van bestrijdingsmiddelen.

Links:
http://www.weetwatjeeet.nl

Wat betreft de anti-vries en pindakaas heb ik nooit iets over gehoord. Misschien kun je mijn geheugen opfrissen. Maar ook al is het zo bij Ah haalt men ONMIDDELLIJK de spullen uit de schappen als zoiets wordt geconstateerd.
  zondag 27 november 2005 @ 15:03:26 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618534
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:56 schreef Meki het volgende:
De bronnen spreken voor zich

Aldi verkoopt geen biologisch en verkoopt alles met gif
een bron uit 2003?