pberends | woensdag 29 juni 2005 @ 12:21 |
quote:Bron: Fok Wat grappig, alle gemeentelijke OV's staken, maar het geprivatiseerde vervoersbedrijf HTM in Den Haag werkt nog gewoon door. Dus eigenlijk roepen de gemeentelijke OV's om een privatisering, want ze staken en klagen maar wat af. Ze willen eigenlijk af van het CAO, de lage werkdruk en hoge lonen. Want een geprivatiseerd bedrijf als HTM zal heus niet meer betalen dan het ambtenarensalaris, want tja ze moeten winst maken. En van CAO's en een lage werkdruk wilt een geprivatiseerd bedrijf al helemaal niets te maken te hebben. Staken zullen ze niet snel durven bij HTM, want dan worden ze ontslagen. Prima stakingen, die voor privatisering van de OV! | |
Harry_Sack | woensdag 29 juni 2005 @ 12:29 |
Nee hoor, ik heb in de jaren 90 gestemd TEGEN de privatisering van het Amsterdams Vervoersbedrijf. We hebben gewonnen. Nu wil Peijs dat ondanks de uitgesproken mening van de Amsterdammer gewoon maar negeren en het toch doordrijven. Het staat los van het cao. | |
freako | woensdag 29 juni 2005 @ 12:31 |
quote:HTM is verzelfstandigd. Net zoals de NS. De gemeente Den Haag is voor 100% eigenaar van de HTM, alleen vallen ze daar niet meer onder gemeenteambtenaren-CAO. Ik vermoed dat HTM nu onder dezelfde CAO als de meeste andere busbedrijven als Connexxion en Arriva valt, maar dat weet ik niet zeker. Ik denk dat bijna alle geprivatiseerde bedrijven wel een CAO hebben. | |
ethiraseth | woensdag 29 juni 2005 @ 19:27 |
Alsjeblieft niet zeg. Er is nog niks goeds gekomen van privatiseren. Niet doen dus. ![]() | |
Harry_Sack | donderdag 30 juni 2005 @ 13:15 |
quote:Ja dat gaat lachen worden in 2006, dezelfde klootzak van de noordzuidlijn (van der Horst, vvd) die nu eindelijk last dreigt te krijgen van de commissie Sorgdrager -omdat men toch wel een beetje in de gaten lijkt te krijgen dat het slopen van de halve stad tegen een onbekende hoeveelheid geld misschien toch niet zo'n goed idee is, had al eerder besloten dat de metro een eigen betaalsysteem zou moeten krijgen, oftewel : je strippenkaart is niet meer in de metro geldig. Lullig als je moet overstappen.. Ik ben benieuwd hoe hij dat recht kan lullen. ![]() | |
MrX1982 | donderdag 30 juni 2005 @ 13:39 |
Privatiseren lijkt me een goed idee. Des te eerder zijn al die verliesgevende gemeentelijke vervoersbedrijven failliet ![]() Helaas zal dat niet gebeuren want het OV is immers de protégé van veel politici. Het OV ligt al jaren in coma. Helaas wordt het lijden verlengd door telkens maar weer met geld over de brug te komen. | |
Vhiper | donderdag 30 juni 2005 @ 14:21 |
quote:Je trekt iets te snel conclusies. Wacht maar totdat er weer onderhandeld moet worden over de CAO bij de HTM (Ze hebben dus wel een CAO). | |
freako | donderdag 30 juni 2005 @ 17:42 |
En een echt privaat bedrijf als Arriva, wat hier in het Noorden het busvervoer uitvoert, staat ook niet echt bekend om werkwillige chauffeurs. Bij elke scheet ligt de boel weer plat. |