Bedankt voor al jullie tips en sites!
Mickey de Merel maakt het goed
![]()
Hij (of zij natuurlijk
![]()
) is wel wat rustiger geworden. Eet minder in 1 keer maar toch nog zo'n 4/5 stukjes (wormpjes of mengsel van ei, gehakt en beschuit) per keer. Daarna gaat ie steeds lekker slapen en is dan weer even zoet.
Ook vind ie het heerlijk om af en toe gewoon alleen wat water te krijgen. Dit maakt hij me duidelijk door wild te piepen maar z'n bek niet open te doen als ik met eten aan kom. Ik geef hem water uit een blauw spaflesdopje en dat herkent ie prima
![]()
Zodra ie dat ziet dan doet ie z'n bek wel wijd open en geef ik hem 2 keer een heel klein beetje water.
Gister heeft ie grote avonturen beleeft in de tuin en flink op onderzoek uit geweest. Vandaag had ie daar niet zoveel zin en en wou alleen in mijn broekspijp zitten en af en toe om het hoekje koekeloeren.
Binnenkort weer meer over de merel
![]()
en ik zal eens kijken of ik een foto online kan krijgen. Wat ik vooral mooi vind zijn de pennen waar de staart gaat komen
![]()
Daar zitten alleen nog pennen met kleine stukjes van een veer er uit. Ziet er schattig uit zo'n beestje zonder staart
![]()
ow en by the way. Dierenambulance was sowieso geen oplossing want die hebben ze op Texel niet
![]()
Iemand nog een idee voor een leuk ding om in het hok te zetten? Het is een vrij grote kooi er zitten allerlei planten in nu. Een stukje mosgrond. Stukje gewoon zand. Stukje gewoon kaal met krant en ik heb zelf een nest gebouwt met hooi waar hij heerlijk kan slapen. Verder zitten er nog wat dikkere stokken in die dik genoeg zijn voor zijn poten en waar hij dus fanatiek op aan het klimmen is. Beetje training kan geen kwaad.
Ik ga nu snel naar buiten het hok mooi droog zetten, aangezien ik hem nog steeds op de plek heb staan waar ik hem gevonden heb en het nu toch echt dreigt te gaan regenen. Ook op Texel schijnt niet altijd de zon blijkbaar hoewel vandaag heerlijk was en ik gewoon verbrand ben