FOK!forum / Televisie / Beleid van de commerciële omroep?
Bevo103maandag 27 juni 2005 @ 18:52
Op een vraag aan SBS6 of het toeval was dat een film binnen twee weken twee keer te zien was (niet zijnde herhaling) kreeg ik onderstaand antwoord;

Beste kijker,

In televisieland wordt er uitgegaan van twee seizoenen die belangrijk zijn voor de adverteerders, het voorjaar (vanaf maart) en het najaar (vanaf september). Vanaf deze maanden zijn er traditioneel veel nieuwe programma's te zien waarbij veel in reclameblokken wordt geinvesteerd. In de tussenliggende seizoenen, in de zomer en de winter dus, worden er veel herhalingen uitgezonden omdat dat voor adverteerders de minst aantrekkelijke periode is waarin weinig geinvesteerd wordt. Voor een commerciële omroep als SBS is het dan ook te kostbaar om in deze maanden dure, nieuwe programma's uit te zenden.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groet,

Publieksvoorlichting
Afdeling Communicatie
SBS Broadcasting B.V.
Quintet Office Park
Rietlandpark 333
1019 DW Amsterdam

Het gaat ze dus om de adverteerders. De kijker interesseert ze geen ...........
FritsVanEgtersmaandag 27 juni 2005 @ 18:53
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:52 schreef Bevo103 het volgende:
Het gaat ze dus om de adverteerders. De kijker interesseert ze geen ...........
Jawel hoor, zonder kijkers geen adverteerders.
MrBadGuymaandag 27 juni 2005 @ 19:45
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:52 schreef Bevo103 het volgende:
Het gaat ze dus om de adverteerders. De kijker interesseert ze geen ...........
Welk deel van commercieel begrijp jij niet?
Elucmaandag 27 juni 2005 @ 23:35
Zal ik jou eens wat vertellen. Sinterklaas bestaat niet
Lonewolf2003dinsdag 28 juni 2005 @ 11:49
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:52 schreef Bevo103 het volgende:


Het gaat ze dus om de adverteerders. De kijker interesseert ze geen ...........
Nee dat meen je niet. Ongelovelijk.
heiden6dinsdag 28 juni 2005 @ 14:37
Goed topic.
Djaserdinsdag 28 juni 2005 @ 14:51
SBS6, hun visie, hun levensbeschouwing. Wat doen ze?
heiden6dinsdag 28 juni 2005 @ 14:53
Gooi alsjeblieft een slotje op dit topic, want ik voel de hersenstellen sterven als ik het lees.
Manneke_Pilsdinsdag 28 juni 2005 @ 15:12
Dat is schrikken he!

Psst. de kerstman zn baard is nep
snabbidinsdag 28 juni 2005 @ 19:17
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:35 schreef Eluc het volgende:
Zal ik jou eens wat vertellen. Sinterklaas bestaat niet
zet dat nou in een spoiler!!! je verziekt mn idool
snabbidinsdag 28 juni 2005 @ 19:18
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:53 schreef heiden6 het volgende:
Gooi alsjeblieft een slotje op dit topic, want ik voel de hersenstellen sterven als ik het lees.
Het is te merken ja
heiden6dinsdag 28 juni 2005 @ 19:19
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:18 schreef snabbi het volgende:

[..]

Het is te merken ja
Want?
snabbidinsdag 28 juni 2005 @ 19:31
hersenstellen ipv hersencellen?
het is niet als lullige opmerking bedoeld of om komma's te neuken, alleen viel me ff op en gaf me een glimlachje
heiden6dinsdag 28 juni 2005 @ 21:40
Zo, tering. Herstenstellen.
rubbereendvrijdag 1 juli 2005 @ 02:06
en dr stond helemaal niets in het mailtje over onze kijkers op de camping? Schandalig!
Djaservrijdag 1 juli 2005 @ 16:31
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:40 schreef heiden6 het volgende:
Zo, tering. Herstenstellen.
Te laat het zijn voor jou.
MrBadGuyvrijdag 1 juli 2005 @ 17:08
Weet je wat ik gehoord heb, ze zenden reclames niet uit om de kijkers te informeren wat de beste producten zijn, maar omdat ze er geld voor krijgen. Commerciele smeerlappen