abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50749301
Ik word liever kampioen zonder opgeleide spelers dan 7e met
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50749350
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik word liever kampioen zonder opgeleide spelers dan 7e met
Ik word liever kampioen met een herkenbaar team. Ik heb daarom ook niks met PSV. Een verzameling Zuid-Amerikanen, Chelsea-huurlingen en soms maar 1 Nederlander in de basis.

Ik zou er als fan weinig aan vinden. Maar goed, zolang je maar wint is alles inderdaad prima.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_50749421
Ik zou weinig vinden aan 3 keer per 10 jaar kampioen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50749460
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan wordt het idd wat eentonig.
pi_50749487
Mij maakt het niet uit waar de spelers vandaan komen. Liefde houdt niet op aan de landsgrenzen. Voor mij moeten de spelers een bepaalde kracht hebben, een 'never say die' attitude. Winnaarsmentaliteit, daar houdt ik van en dat is voor mij een voorname reden waarom ik trots kan zijn. Zie PSV in de eerste helft van het half jaar, in menig CL-wedstrijd, en vooral de laatste wedstrijd tegen Vitesse. Heerlijk. En hoe Chelsea zich ontelbare keren heeft teruggekonkt. Man, daar kan ik echt van genieten.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_50749610
quote:
Elk jaar kampioen worden is leuker inderdaad. Maar de voldoening is helemaal groot als we typisch 'Ajax-stijl' kampioen worden. Op EIGEN kracht met echte Ajacieden.
Die mindset moet juist aangemoedigd worden in plaats van die 'Nederlandse' ploegen die bestaan uit een bijengeraapt vreemdelingenlegioen (zoals o.a. PSV, Roda, Heerenveen). Daarentegen heb ik wel veel sympathie voor teams als AZ, Twente en ja.... Feyenoord. Veel Nederlands talent, en daarom ook veel leuker om te zien.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_50751386
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:40 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dan wordt het idd wat eentonig.
Vind ik wel meevallen
pi_50751431
quote:
Waarom? Je bent toch niet voor een club omdat ze zovaak kampioen worden?

Het is leuk, maar er zijn andere dingen waar je van kunt houden of genieten bij het voetballen.

Alsof er gelijk niks meer aan is zodra je club 9 van de 10x, 2de of 3de wordt in de competitie.

Ook dan kan je club spelen volgens de clubcultuur, en mooi verzorgd voetbal laten zien en strijden voor elke meter, daar kun je je dan toch ook mee identificeren neem ik aan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_50751447
Roorda
Zonneveld
Van der Leegte
Kromkamp
Bakkal
Affelay
Aissati
Beerens
Simons - Belg

Culina - 6 jaar in Nederland
Feher - 5 jaar in Nederland
Gomes - 3 jaar in Nederland
Addo - 7 jaar in Nederland
Lazovic - 3 jaar in Nederland
Farfan - 3 jaar in Nederland
Kone - 5 jaar in Nederland
Vayrinen - 5 jaar in Nederland

Echt een vreemdelingenlegioen
pi_50751465
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 02:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarom? Je bent toch niet voor een club omdat ze zovaak kampioen worden?
Nee, maar is wel mooi meegenomen
pi_50754085
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 02:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Roorda
Zonneveld
Van der Leegte
Kromkamp
Bakkal
Affelay
Aissati
Beerens
Simons - Belg

Culina - 6 jaar in Nederland
Feher - 5 jaar in Nederland
Gomes - 3 jaar in Nederland
Addo - 7 jaar in Nederland
Lazovic - 3 jaar in Nederland
Farfan - 3 jaar in Nederland
Kone - 5 jaar in Nederland
Vayrinen - 5 jaar in Nederland

Echt een vreemdelingenlegioen
Inderdaad ja. Dat ze nu wat 'excuus-Nederlanders' gekocht hebben doet er niks aan af dat PSV afgelopen seizoen vaak maar een anderhalve Nederlander in de basis had. Voor de rest vrijwel alleen Zuid-Amerikanen.

Dat is hun goed recht uiteraard, alleen ik vind er geen reet aan. Jullie PSV fans vinden het blijkbaar allemaal fantastisch.... zolang jullie winnnen.
pi_50755124
Twente speeldde afgelopen seizoen meestal met; Boschker, Heubach, El Ahmadi en Zomer als zelfopgeleide spelers. Verder Wielaert en Engelaar als Nederlanders en N'Kufo hoort natuurlijk ook gewoon bij Twente.
Kan ik wel mee leven. Vorig jaar was het in dat opzicht nog mooier, toen speelde we soms wedstrijden met 8 spelers uit eigen opleiding.
Цой жив
pi_50757705
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:29 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Dat ze nu wat 'excuus-Nederlanders' gekocht hebben doet er niks aan af dat PSV afgelopen seizoen vaak maar een anderhalve Nederlander in de basis had. Voor de rest vrijwel alleen Zuid-Amerikanen.

Dat is hun goed recht uiteraard, alleen ik vind er geen reet aan. Jullie PSV fans vinden het blijkbaar allemaal fantastisch.... zolang jullie winnnen.
Niet 'zolang jullie winnen'. Ik ga het niet ineens erg vinden, als het niet loopt. Dat zou hypocriet zijn.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_50757959
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:20 schreef Erasmusch het volgende:
Feyenoord wellicht een NLse basiself volgend jaar.
Nee hoor, de Guzman is geen Nederlander
pi_50757990
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:54 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Nee hoor, de Guzman is geen Nederlander
Heeft gewoon een Nederlands paspoort?
pi_50758119
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:55 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Heeft gewoon een Nederlands paspoort?
Kan wel zijn maar vind je Maxima ook een Nederlandse dan?

Natuurlijk is ie Nederlander, hij praat Rotterdamser dan menig Rotterdammer...
pi_50770977
quote:

[..]

Noem eens 5 haalbare versterkingen op met een Nederlands paspoort?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:29:41 #118
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_50772084
quote:

[..]

Ach het is nu eenmaal zo. Natuurlijk zal het leuk zijn om wat meer Nederlandse jongens te zien in PSV. Maar zolang het versterkingen zijn en beter dan menig Nederlandse speler en financieel verantwoord, waarom niet?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_50782299
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jullie hebben toch de beste jeugdopleiding van Nederland?
  zondag 24 juni 2007 @ 13:59:57 #120
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_50785768
Real Madrid

Jongens uit de eigen jeugd in de selectie: Pavon, Mejia, Bravo, Raul, Guti, Casillas, Torres, Diego Lopez, De la Red.

Voorheen nog anderen die verkocht/verhuurt zijn: Balboa, Soldado, Portillo. Daarvoor nog meer anderen...

En daarnaast zoals vroeger al gebeurde de grootste voetballers bij je club hebben.... Ronaldo, Zidane, Figo, Roberto Carlos, Beckham, Mijatovic, Suker, Seedorf, Redondo, Zamorano....

Ondanks dat deze clubs jaarlijks miljoenen besteed aan grote jongens blijft de kern van de selectie bestaan uit mensen die vanaf jongs af aan bij de club hebben gespeeld. Bij geen andere topclub zie je zoveel "eigen" spelers in de selectie of zelfs in de basis!

Vamos campeonessss!!!!

Edit: Owja, en ondanks alle buitenlanders toch bijna standaard minimaal 5 tot 6 Spanjaarden in het team hebben.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 24 juni 2007 @ 14:21:48 #121
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50786450
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:59 schreef jojomen4 het volgende:
Bij geen andere topclub zie je zoveel "eigen" spelers in de selectie of zelfs in de basis!
Nou, nou. Dat is wel ook erg overdreven. Tegen Mallorco bijvoorbeeld was dat ook alleen maar Cassilas en Raul.

Kijkend bijvoorbeeld naar Man. United. Neville, Scholes, Giggs, Fletcher, O'Shea, Brown, Richardson. Ook meer dan genoeg jongens uit de eigen jeugd.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 24 juni 2007 @ 14:30:59 #122
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_50786727
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:21 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Nou, nou. Dat is wel ook erg overdreven. Tegen Mallorco bijvoorbeeld was dat ook alleen maar Cassilas en Raul.

Kijkend bijvoorbeeld naar Man. United. Neville, Scholes, Giggs, Fletcher, O'Shea, Brown, Richardson. Ook meer dan genoeg jongens uit de eigen jeugd.
Torres staat normaal gesproken in de basis alleen was die geblesseerd. Guti speeld ook genoeg wedstrijden, bij de meeste trainers afgelopen jaren stond die basis maar onder Capello 2de seizoenshelft niet meer.

Je voorbeelden van ManU zijn wel prima ja.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_50793158
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:03 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Jullie hebben toch de beste jeugdopleiding van Nederland?
Een vraag met een wedervraag beantwoorden

Uitgeluld
pi_50793711
Sinds Heracles de jeugdopleiding samen doet met FC Twente en FC Twente het grootste deel van de kosten hiervan betaald gaan zo goed als alle spelers naar Enschede. Dus weinig eigen jeugdspelers bij ons. De enige die volgend jaar overblijft is zo'n beetje Looms.
pi_50793941
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

- De Cler
- Hofland
- Van Bronckhorst
- Landzaat
- Makaay

Zou zomaar kunnen, alleen jammer voor jullie dat ze op Landzaat na allemaal voor Feyenoord kiezen (of al gekozen hebben)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')