abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28287348
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:50 schreef cultheld het volgende:
Apart dan dat hij wel mag voetballen bij Bilbao.
Bij Athletic spelen Basken en goede Spanjaarden, dat is al jaren zo.

Edit: nu twijfel ik toch wel, wie weet hoe het zit?

[ Bericht 8% gewijzigd door -Vaduz- op 27-06-2005 23:12:41 ]
That's all folks!
pi_28287563
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:40 schreef MaxPower het volgende:
Bilbao maakt wel meer uitzonderingen, als ze echt goed kunnen voetballen.
Is dat zo? Ik dacht altijd dat er louter Basken welkom waren.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 27 juni 2005 @ 23:02:57 #53
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_28287656
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:31 schreef bolivian het volgende:
Llorente komt uit Pamplona, net als Indurain dus, .
En Pamplona is Baskenland volgens mij, dus hij is gewoon een Bask.

Bij het wielrennen heb je trouwens ook zo'n team waarin alleen met Basken wordt gereden (en enkele zuid-amerikanen).
pi_28289679
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:00 schreef cultheld het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik dacht altijd dat er louter Basken welkom waren.
Proberen ze uiteraard wel zoveel mogelijk, maar ik weet zeker dat er uitzonderingen zijn. Kan helaas even niet met namen komen omdat het me niet zoveel boeit.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:45:29 #55
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_28290868
Ik sta ook achter de club, hoewel de club steeds minder excelsior wordt....
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_28291074
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:40 schreef MaxPower het volgende:
Bilbao maakt wel meer uitzonderingen, als ze echt goed kunnen voetballen.
quote:
The Athletics are one of the great names of Spanish football. They have been consistently successful over their history, although since the 1980s, championships have eluded them, finding it hard to compete against the great spending power of Real Madrid and Barça. This was compounded by a policy of only signing Basque players which exists to this day; this severely limits the talent pool from which the team can draw. This self-imposed restriction exists as an expression of Basque pride and a belief that they can win with just the "local boys". After 1912, only one non-Spanish player has ever been signed by the club—Bixente Lizarazu, a French Basque who played for the club late in the 1990s. At one time, País Vasco was a breeding ground of great Spanish players, and this worked in their favour. A bumper sticker summarised it as Con cantera y afición, no hace falta importación. ("With homegrown teams and supporters, there is no need for 'imports'".) In the competitive world of modern football, it is not such an advantage.

The Basqueness of players has been interpreted differently from time to time. Miguel Jones, a Negro born in Equatorial Guinea but raised at the Bilbao cantera, couldn't play for Athletic in the 1950s, while other players born abroad with Basque ancestors have in some cases been admitted. This contrasts with the practice of Athletic's Basque rival Real Sociedad, which once had a similar Basque-only policy but abandoned it in 1989.
http://en.wikipedia.org/wiki/Athletic_Bilbao
  dinsdag 28 juni 2005 @ 04:45:02 #57
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_28292329
Tot voor kort kon je nog zeggen bij Vitesse dat er voor een profclub redelijk veel spelers uit de eigen regio spelen:

v. Beukering Velp (ligt tegen Arnhem aan)
Schaars Gendt (15 km)
Janssen Arnhem
Hofs Arnhem
Knol Zevenaar (15-20 km)

Allemaal plekken waar veel Vitessefans wonen. Daar kunnen mensen zich mee identificeren.

Alleen Janssen en Knol zitten nog bij de selectie. Gelukkig zijn er ook nog wat jongens uit de eigen opleiding zoals Jansen, Dingsdag, Rojer, Benson, Davids, De Meersman, Amoah.

Zoiets vind ik wel belangrijk voor de binding met de club. Ook clubmensen als Sturing en Bos (die ook al vertrekt) geven een stukje identiteit mee. Daarom vind ik het zo jammer dat er zoveel vertrekken.
De club bestaat voor mij o.a. uit dit soort personen naast het stadion, de kleuren, de stad, het logo, en nog wel meer dingen.
pi_28299439
ADO Den Haag bestaat nog uit redelijk veel Hagenezen en omgeving

Bodde Den Haag
Saeijs Den Haag
den Ouden Delft (10-15 km)
Elia Den Haag
Verhoek Den Haag
Polak Scheveningen
v.d Gun Den Haag
[14.gif]
pi_28312707
Bij Twente zijn (en waren er afgelopen seizoen) er ook wel een aantal Tukkers of spelers uit de directe omgeving (Duitsers)

Ruud Bruns - Ootmarsum
Simon Cziommer - Nordhorn (Duitsland, aan de grens met Denekamp)
Nelson Goncalves da Costa - Ochtrup (ook net over de grens)
Jeroen Heubach - Enschede
Peter Niemeyer - Horstel-Riesenbeck (net over de grens bij Rheine)
Remko Pasveer - Enschede
Ramon Zomer - Daarleveen
pi_28317081
mijn club in Belgie, Oostende, speelde dit seizoen toch vaak met 4 a 5 spelers uit eigen jeugd ih elftal. Toch vrij sterk vind ik. En ondanks dat we gezakt zijn, nog veel liever zakken dan zoals Beveren met 11 ivorianen spelen. Welke binding heb je dan nog met je club ?
Zelfs AC Milan, waarvoor ik ook fan ben heeft in z'n kern heel wat spelers uit eigen jeugd of Italianen. Maldini, Costacurta, Abbiati, Borrielo zijn spelers afkomstig uit eigen jeugd en verder zijn er nog veel Italianen met Pirlo, Gattuso, Inzaghi, Pancaro, Ambrosini, ...
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_28322143
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:45 schreef Mindlight het volgende:
.
pi_28322320
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:45 schreef Mindlight het volgende:
Nee, jouw club wordt er alleen maar beter op.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:53:22 #63
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_28322425
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:35 schreef BramK het volgende:
En ondanks dat we gezakt zijn, nog veel liever zakken dan zoals Beveren met 11 ivorianen spelen. Welke binding heb je dan nog met je club ?
Inderdaad. Maar zoiets is dan ook wel het toppunt
pi_28322640
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:02 schreef BillyBeflap het volgende:

Bij het wielrennen heb je trouwens ook zo'n team waarin alleen met Basken wordt gereden (en enkele zuid-amerikanen).
Euskaltel-Euskadi idd.

Bij Ajax breken de laatste jaren gelukkig weer meer talenten uit eigen jeugd door, al blijft het natuurlijk een utopie om hier een compleet eerste elftal mee te vullen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_28323685
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:33 schreef tukkeronline het volgende:
Bij Twente zijn (en waren er afgelopen seizoen) er ook wel een aantal Tukkers of spelers uit de directe omgeving (Duitsers)
Hoeveel supporters denk je kunnen zich identificeren met Duitsers? Twente heeft helaas weinig eigen spelers.
pi_28323723
Ik kom uit Alkmaar en klap dapper voor AZ. Volgens mij van de Nederlandse top 5 één van de meest "echte" clubs.
  woensdag 29 juni 2005 @ 01:23:21 #67
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_28324934
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:34 schreef Roellio het volgende:
Ik kom uit Alkmaar en klap dapper voor AZ. Volgens mij van de Nederlandse top 5 één van de meest "echte" clubs.
Allemaal écht uit Tilburg gehaald.
  woensdag 29 juni 2005 @ 01:27:06 #68
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_28325010
Hoewel er natuurlijk wel een paar oer AZers zitten. Opdam, Buskermolen, en ook van Galen en Perez.

Hebben Vlaar en Medunjanin de hele AZ opleiding doorlopen?
pi_28325117
Medunjanin niet helemaal denk ik, hij kwam als vluchteling binnen. Maar je kunt hem er wel bijrekenen.
That's all folks!
  woensdag 29 juni 2005 @ 01:55:39 #70
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_28325525
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:34 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik ben al lang blij dat Groningen vooral Nederlandse spelers heeft, het aantal Groningers daalt wel tov vorig jaar maar dat is grotendeels de keuze van die spelers, die willen wat nieuws, de sukkels.
En trouwens, Nevland en Berre klinkt ook best Gronings samen, toch?
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_28327078
PSV is echt zolang Zoetebier, Bogelund(weg gelukkig), Sibon en Van der Schaaf niet spelen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28340680
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 01:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Medunjanin niet helemaal denk ik, hij kwam als vluchteling binnen. Maar je kunt hem er wel bijrekenen.
Is een Bosniër. Telt niet echt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28340828
Op hoeveeljarige leeftijd kwam hij bij AZ?
That's all folks!
pi_28340863
Geen idee, maar "eigen" jongens vind ik toch meer mensen uit de streek.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28343901
Dan zijn Perez en Van Galen geen echte AZ'ers. Perez is een Zweed en Van Galen komt uit Haarlem, dus had net zo goed een Ajacied kunnen zijn.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')