Bij Athletic spelen Basken en goede Spanjaarden, dat is al jaren zo.quote:Op maandag 27 juni 2005 20:50 schreef cultheld het volgende:
Apart dan dat hij wel mag voetballen bij Bilbao.
Is dat zo? Ik dacht altijd dat er louter Basken welkom waren.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:40 schreef MaxPower het volgende:
Bilbao maakt wel meer uitzonderingen, als ze echt goed kunnen voetballen.
En Pamplona is Baskenland volgens mij, dus hij is gewoon een Bask.quote:Op maandag 27 juni 2005 20:31 schreef bolivian het volgende:
Llorente komt uit Pamplona, net als Indurain dus,.
Proberen ze uiteraard wel zoveel mogelijk, maar ik weet zeker dat er uitzonderingen zijn. Kan helaas even niet met namen komen omdat het me niet zoveel boeit.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht altijd dat er louter Basken welkom waren.
quote:Op maandag 27 juni 2005 22:40 schreef MaxPower het volgende:
Bilbao maakt wel meer uitzonderingen, als ze echt goed kunnen voetballen.
quote:The Athletics are one of the great names of Spanish football. They have been consistently successful over their history, although since the 1980s, championships have eluded them, finding it hard to compete against the great spending power of Real Madrid and Barça. This was compounded by a policy of only signing Basque players which exists to this day; this severely limits the talent pool from which the team can draw. This self-imposed restriction exists as an expression of Basque pride and a belief that they can win with just the "local boys". After 1912, only one non-Spanish player has ever been signed by the club—Bixente Lizarazu, a French Basque who played for the club late in the 1990s. At one time, País Vasco was a breeding ground of great Spanish players, and this worked in their favour. A bumper sticker summarised it as Con cantera y afición, no hace falta importación. ("With homegrown teams and supporters, there is no need for 'imports'".) In the competitive world of modern football, it is not such an advantage.
The Basqueness of players has been interpreted differently from time to time. Miguel Jones, a Negro born in Equatorial Guinea but raised at the Bilbao cantera, couldn't play for Athletic in the 1950s, while other players born abroad with Basque ancestors have in some cases been admitted. This contrasts with the practice of Athletic's Basque rival Real Sociedad, which once had a similar Basque-only policy but abandoned it in 1989.
http://en.wikipedia.org/wiki/Athletic_Bilbao
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:45 schreef Mindlight het volgende:
Ik sta ook achter de club, hoewel de club steeds minder excelsior wordt....
Nee, jouw club wordt er alleen maar beter op.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:45 schreef Mindlight het volgende:
Ik sta ook achter de club, hoewel de club steeds minder excelsior wordt....
Inderdaad. Maar zoiets is dan ook wel het toppuntquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:35 schreef BramK het volgende:
En ondanks dat we gezakt zijn, nog veel liever zakken dan zoals Beveren met 11 ivorianen spelen. Welke binding heb je dan nog met je club ?
Euskaltel-Euskadi idd.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:02 schreef BillyBeflap het volgende:
Bij het wielrennen heb je trouwens ook zo'n team waarin alleen met Basken wordt gereden (en enkele zuid-amerikanen).
Hoeveel supporters denk je kunnen zich identificeren met Duitsers? Twente heeft helaas weinig eigen spelers.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:33 schreef tukkeronline het volgende:
Bij Twente zijn (en waren er afgelopen seizoen) er ook wel een aantal Tukkers of spelers uit de directe omgeving (Duitsers)
Allemaal écht uit Tilburg gehaald.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:34 schreef Roellio het volgende:
Ik kom uit Alkmaar en klap dapper voor AZ. Volgens mij van de Nederlandse top 5 één van de meest "echte" clubs.
En trouwens, Nevland en Berre klinkt ook best Gronings samen, toch?quote:Op maandag 27 juni 2005 16:34 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik ben al lang blij dat Groningen vooral Nederlandse spelers heeft, het aantal Groningers daalt wel tov vorig jaar maar dat is grotendeels de keuze van die spelers, die willen wat nieuws, de sukkels.
Is een Bosniër. Telt niet echt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Medunjanin niet helemaal denk ik, hij kwam als vluchteling binnen. Maar je kunt hem er wel bijrekenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |