abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28279324
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:59 schreef the_legend_killer het volgende:
Het mooie van Bilbao is dat ze alleen Basken willen hebben.
Vandaar mijn vraag: Is Llorente een Spanjaard? Dat is wat de commentator van Spanje - Argentina beweerde.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_28279330
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:54 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Baskisch een ras? Mafkees.
quote:
Ikurriņa (ook ikurrin; de uitgang -a is het bepaald lidwoord) is de Baskische naam van de vlag van de Spaanse autonome regio Baskenland. De vlag werd in 1894 ontworpen door de broers Luis en Sabino Arana, de oprichters van de Baskische Nationalistische Partij (EAJ/PNV), en was in eerste instantie bedoeld als vlag van de provincie Biskaje. In 1933 werd de vlag officieel aanvaard door de Baskische regering. De vlag wordt sindsdien ook vaak beschouwd als de vlag van geheel Baskenland. Tijdens het bewind van Francisco Franco was het vertoon van de ikurriņa streng verboden in de Zuid-Baskische provincies, maar in Frans-Baskenland mocht de vlag gewoon vertoond worden. Een Baskische gevechtseenheid vocht in de Tweede Wereldoorlog mee met de Vrije Franse strijdkrachten, en hun ikurriņa werd gedecoreerd na de gevechten bij de Pointe de Grave, aan de monding van de Gironde.

De rode achtergrond symboliseert het Baskische ras. Hier overheen ligt een groen Andreaskruis, dat de eik van Guernica symboliseert, en daarmee de oude rechten die de Basken van oudsher genoten (de fueros). Hier overheen ligt een wit kruis, het symbool van de Christelijke godsdienst. De rode kleur en de horizontale, verticale en diagonale lijnen vertonen een overeenkomst met het wapen van Navarra, de zogenaamde "ketens van Navarra", hoewel soms wordt aangenomen dat de gebroeders Arana zich hebben laten inspireren door de vlag van het Verenigd Koninkrijk, de Union Flag.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ikurri%F1a
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_28279350
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_28279358
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:58 schreef cultheld het volgende:

[..]

Bilbao is racistisch. Waar zeg ik dat er sprake is van een Baskisch ras? Ga met je bril spelen of zo.
Hoe kun je nou van racisme spreken als er geen sprake is van rassen?

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28279383
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:00 schreef cultheld het volgende:

[..]

Vandaar mijn vraag: Is Llorente een Spanjaard? Dat is wat de commentator van Spanje - Argentina beweerde.
Geen idee.
Maar Basken komen wel gewoon uit voor de Spaanse nationale ploeg.
pi_28279406
Maffe lui daar ook, laat maar zitten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28279431
-Edit, naar mijn inziens te link

[ Bericht 48% gewijzigd door gebande-user op 27-06-2005 18:05:47 (wil geen ban) ]
pi_28279486
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoe kun je nou van racisme spreken als er geen sprake is van rassen?

Het gaat er om dat zij bij Bilbao sowieso racistisch zijn. Gekleurde mensen worden uitgefloten in dat stadion en de voorzitter schijnt ook een grote racist te zijn. Daarom had ik het over het racistische Bilbao. Ik heb dan toch liever het Baskische Sociedad: Die zijn iets verdraagzamer dan Bilbao: De club van de ETA-aanhangers en racisten.
  maandag 27 juni 2005 @ 18:20:45 #34
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_28279795
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:04 schreef gebande-user het volgende:
Mietje.
A.M.A.B
pi_28279922
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:04 schreef gebande-user het volgende:
Wat was dat ?
pi_28280082
Wij hebben Kruiswijk en we hadden Elshot en van Gessel was ook wel een beetje een Groninger. Oh ja, Martin Drent natuurlijk, niet te vergeten. Paultje Matthijs is een Groninger, Roorda komt ook uit de buurt geloof ik. Al met al valt het bij Groningen nog wel mee.
pi_28280140
Bij Fortuna komt best veel uit de jeugd.
pi_28280147
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:33 schreef savelkoul het volgende:
Wij hebben Kruiswijk en we hadden Elshot en van Gessel was ook wel een beetje een Groninger. Oh ja, Martin Drent natuurlijk, niet te vergeten. Paultje Matthijs is een Groninger, Roorda komt ook uit de buurt geloof ik. Al met al valt het bij Groningen nog wel mee.
Fledderus? Veldmate misschien in de toekomst.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 27 juni 2005 @ 18:36:34 #39
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_28280176
off:Bilbao heeft alleen maar Basken. Maar Basken zijn ook Fransen in het zuidwesterlijke puntje van Frankrijk. Baskenland is voor Spanje net zoiets als Friesland in Nederland. Maar er bestaat niet zoiets als de Baskische nationaliteit omdat het gewoon geen onafhankelijke staat is.

btw Sociedad de andere baskische club speelt standaard met 3 basken

on: NEC laat de laatste tijd wat meer jeugdspelers doorstromen al dan niet met succes. Maar wel veel Nederlanders
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_28280264
Fledderus is een Drentie, maar ok.
pi_28280391
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:36 schreef numero_uno het volgende:
off:Bilbao heeft alleen maar Basken. Maar Basken zijn ook Fransen in het zuidwesterlijke puntje van Frankrijk. Baskenland is voor Spanje net zoiets als Friesland in Nederland. Maar er bestaat niet zoiets als de Baskische nationaliteit omdat het gewoon geen onafhankelijke staat is.

btw Sociedad de andere baskische club speelt standaard met 3 basken

on: NEC laat de laatste tijd wat meer jeugdspelers doorstromen al dan niet met succes. Maar wel veel Nederlanders
Maar zo'n commentator zei dat Llorente geen Bask is. Dat geloof ik trouwens niet, want hij ziet er uit als een Bask en sprak op de trainingen ook met zo'n accent.
pi_28281075
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Weet jij of Llorente wel of geen Bask is? Iemand op tv zei dat Llorente een Spanjaard is, maar dat kan ik bijna niet geloven, want het racistische Bilbao heeft toch een "Bask only" beleid?
Alle Llorentes die ik ken waren Basken, dus ik denk deze ook gewoon hoor. En idd, anders staat ie niet bij Bilbao.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28281289
ADO heeft nog aardig wat mensen uit eigen jeugd dacht ik zo.
[14.gif]
pi_28281407
Alleen Boudy Hoogendoorn niet meer, Chen.
www.thuisuiteten.nl
pi_28282893
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:20 schreef methodmich het volgende:
Zelfs bij de amateurs kan je al amper meer met alleen eigen spelers voetballen, wil je hoog meedoen.
Het kan wel, met een paar spelers die wat extra toevoegen.
That's all folks!
pi_28283103
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:12 schreef methodmich het volgende:

[..]

Alle Llorentes die ik ken waren Basken, dus ik denk deze ook gewoon hoor. En idd, anders staat ie niet bij Bilbao.
Een grote fout dan van die commentator (ik geloof Snoeks).
pi_28283176
Hmm, geboren in Rincon de Soto en dat is La Rioja.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 27 juni 2005 @ 20:31:44 #48
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_28283219
Llorente komt uit Pamplona, net als Indurain dus, .
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_28283501
Apart dan dat hij wel mag voetballen bij Bilbao.
pi_28286778
Bilbao maakt wel meer uitzonderingen, als ze echt goed kunnen voetballen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')