Vandaar mijn vraag: Is Llorente een Spanjaard? Dat is wat de commentator van Spanje - Argentina beweerde.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:59 schreef the_legend_killer het volgende:
Het mooie van Bilbao is dat ze alleen Basken willen hebben.
quote:Op maandag 27 juni 2005 17:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Baskisch een ras? Mafkees.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ikurri%F1aquote:Ikurriņa (ook ikurrin; de uitgang -a is het bepaald lidwoord) is de Baskische naam van de vlag van de Spaanse autonome regio Baskenland. De vlag werd in 1894 ontworpen door de broers Luis en Sabino Arana, de oprichters van de Baskische Nationalistische Partij (EAJ/PNV), en was in eerste instantie bedoeld als vlag van de provincie Biskaje. In 1933 werd de vlag officieel aanvaard door de Baskische regering. De vlag wordt sindsdien ook vaak beschouwd als de vlag van geheel Baskenland. Tijdens het bewind van Francisco Franco was het vertoon van de ikurriņa streng verboden in de Zuid-Baskische provincies, maar in Frans-Baskenland mocht de vlag gewoon vertoond worden. Een Baskische gevechtseenheid vocht in de Tweede Wereldoorlog mee met de Vrije Franse strijdkrachten, en hun ikurriņa werd gedecoreerd na de gevechten bij de Pointe de Grave, aan de monding van de Gironde.
De rode achtergrond symboliseert het Baskische ras. Hier overheen ligt een groen Andreaskruis, dat de eik van Guernica symboliseert, en daarmee de oude rechten die de Basken van oudsher genoten (de fueros). Hier overheen ligt een wit kruis, het symbool van de Christelijke godsdienst. De rode kleur en de horizontale, verticale en diagonale lijnen vertonen een overeenkomst met het wapen van Navarra, de zogenaamde "ketens van Navarra", hoewel soms wordt aangenomen dat de gebroeders Arana zich hebben laten inspireren door de vlag van het Verenigd Koninkrijk, de Union Flag.
Hoe kun je nou van racisme spreken als er geen sprake is van rassen?quote:Op maandag 27 juni 2005 17:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Bilbao is racistisch. Waar zeg ik dat er sprake is van een Baskisch ras? Ga met je bril spelen of zo.
Geen idee.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag: Is Llorente een Spanjaard? Dat is wat de commentator van Spanje - Argentina beweerde.
Het gaat er om dat zij bij Bilbao sowieso racistisch zijn. Gekleurde mensen worden uitgefloten in dat stadion en de voorzitter schijnt ook een grote racist te zijn. Daarom had ik het over het racistische Bilbao. Ik heb dan toch liever het Baskische Sociedad: Die zijn iets verdraagzamer dan Bilbao: De club van de ETA-aanhangers en racisten.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe kun je nou van racisme spreken als er geen sprake is van rassen?
![]()
Mietje.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:04 schreef gebande-user het volgende:
-Edit, naar mijn inziens te link
Wat was dat ?quote:Op maandag 27 juni 2005 18:04 schreef gebande-user het volgende:
-Edit, naar mijn inziens te link
Fledderus? Veldmate misschien in de toekomst.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:33 schreef savelkoul het volgende:
Wij hebben Kruiswijk en we hadden Elshot en van Gessel was ook wel een beetje een Groninger. Oh ja, Martin Drent natuurlijk, niet te vergeten. Paultje Matthijs is een Groninger, Roorda komt ook uit de buurt geloof ik. Al met al valt het bij Groningen nog wel mee.
Maar zo'n commentator zei dat Llorente geen Bask is. Dat geloof ik trouwens niet, want hij ziet er uit als een Bask en sprak op de trainingen ook met zo'n accent.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:36 schreef numero_uno het volgende:
off:Bilbao heeft alleen maar Basken. Maar Basken zijn ook Fransen in het zuidwesterlijke puntje van Frankrijk. Baskenland is voor Spanje net zoiets als Friesland in Nederland. Maar er bestaat niet zoiets als de Baskische nationaliteit omdat het gewoon geen onafhankelijke staat is.
btw Sociedad de andere baskische club speelt standaard met 3 basken
on: NEC laat de laatste tijd wat meer jeugdspelers doorstromen al dan niet met succes. Maar wel veel Nederlanders
Alle Llorentes die ik ken waren Basken, dus ik denk deze ook gewoon hoor. En idd, anders staat ie niet bij Bilbao.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Weet jij of Llorente wel of geen Bask is? Iemand op tv zei dat Llorente een Spanjaard is, maar dat kan ik bijna niet geloven, want het racistische Bilbao heeft toch een "Bask only" beleid?
Het kan wel, met een paar spelers die wat extra toevoegen.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:20 schreef methodmich het volgende:
Zelfs bij de amateurs kan je al amper meer met alleen eigen spelers voetballen, wil je hoog meedoen.
Een grote fout dan van die commentator (ik geloof Snoeks).quote:Op maandag 27 juni 2005 19:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Alle Llorentes die ik ken waren Basken, dus ik denk deze ook gewoon hoor. En idd, anders staat ie niet bij Bilbao.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |