abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28321267
Bel of mail anders de betreffende instelling een keer.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:23:49 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28321307
Dat hele VWO diploma stelt eigenlijk niet zo veel voor, als je te dom/lui om dat te halen ben je wat mij betreft niet geschikt om te studeren.

Maar on-topic:
haal gewoon ff een certificaat, dan heb je tenminste je VWO--diploma.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:31:34 #28
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28321590
dat is dan ook mijn laatste optie, maar ik wil gewoon proberen om meteen toegelaten te worden tot de uni. En anders probeer ik het via een hbo-opleiding om mijn propedeuse te halen, om zo in te stromen naar het wo. Echter dan ben je ook een jaar verder net als het roc, alleen denk ik dat ik meer nuttige dingen leer op het hbo dan een roc-opleiding.

Wat ik me verder ook afvraag is of het parlement de regeling al heeft goedgekeurd, want uit de tekst maak ik op dat dat nog niet het geval is.
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:11:09 #29
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_28333062
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:19 schreef hippo-clippo het volgende:

Dit heb ik gevonden over de verlaging van het minimumleeftijd voor het toelatingsexamen. Maar ik kan niks vinden over welke universiteiten deze regeling al hebben ingevoerd. Weet iemand misschien nog meer hierover?
Als dit alleen een kabinetsplan is, is het op geen enkele universiteit mogelijk. Is het al wet geworden, dan is het op alle universiteiten mogelijk, denk ik.

De beste optie lijkt me om even met een of meerdere universiteiten te bellen/mailen, die weten er nou eenmaal het meeste van af.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:15:13 #30
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_28333208
Ik heb even via Google wat websites van universiteiten bekeken, en ze geven allemaal aan dat een colloquium doctum pas met 21 jaar mogelijk is.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:30:28 #31
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28333734
bedankt voor je hulp! Dan ga ik me toch maar opgeven voor het vavo. Maar ik ga zelf nog wat hoge scholen mailen of zij het wel toepassen.

Maar dat ik het bericht plaats, is omdat het een bericht is uit 2004 en dat een kennis van mijn vader het had over dat de regeling pas enkele weken van toepassing is op sommige uni's en hoge scholen. Dus mocht er toch nog iemand zijn die mij verder kan informeren, heel graag.
pi_28411759
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:35 schreef Toeps het volgende:
Euh, je wil bedrijfskunde doen, en je hebt onvoldoendes voor wiskunde en economie? Forget it.
euhmm ik had voor mijn examen wiskunde A1,2 vorig jaar ook een onvoldoende gescored. Stond gemiddeld nog wel een 6,0 (oid), maar dat weerhield mij er niet van om Informatica en Economie te gaan doen aan de EUR. Aangezien deze studie veel wiskunde bevat en ook erg zware wiskunde (voor iemand die A1,2 heeft gedaan), ben ik gewoon vanaf het begin keihard aan mijn wiskunde vakken gaan werken. Eerste trimester haalde ik een 6,6 voor wiskunde1 (wat bestaat uit alle stof van de middelbare school en enkele nieuwe onderwerpen, dit alles werd binnen 3 maanden er doorheen gejast). Vervolgens kreeg ik in het tweede trimester Wiskunde 2 (dat bestaat uit enkele wiskunde B onderwerpen zoals integreren etc), hiervoor haalde ik zelfs een 9,6.

De wiskunde bij I&E is zeker weten moeilijker dan die van bedrijfskunde, wij krijgen het zelfs meestal nog iets zwaarder van de reguliere economie studenten en dat zie je ook aan de uitslagen. Zeker 60% van de uitslagen is onvoldoende.

Kortom het schoolexamen zegt vrij weinig, en als je de motivatie hebt moet dat zeker lukken.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 14:46:04 #33
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28413103
Erg veel respect voor jou!

Ik heb me inmiddels opgegeven voor de Fontys hogescholen, en hopelijk word ik uitgenodigd voor de 1e test en hopelijk de daar op volgende assesment. De Fontys hogescholen zijn dus enige volgens mij die wel toegewezen zijn door de overheid om te experimenteren.
pi_28446078
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:19 schreef hippo-clippo het volgende:

[..]

bron:http://www.observant.unim(...)jrg25/obs1/art44.htm

Dit heb ik gevonden over de verlaging van het minimumleeftijd voor het toelatingsexamen. Maar ik kan niks vinden over welke universiteiten deze regeling al hebben ingevoerd. Weet iemand misschien nog meer hierover?
Dit klinkt wel interessant. Weet iemand een universiteit of hbo instelling die dit hanteert (binnen de randstad)?
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
  zondag 3 juli 2005 @ 15:56:49 #35
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28446831
Er zijn twee hbo instellingen die toegewezen zijn door de overheid om er mee te experimenteren. Dat zijn de Fontys hogescholen en hogeschool Windesheim (sociale studies en techniek). Er zijn volgens mij een paar vestigingen van Fontys in de randstad, maar dat is afhankelijk welke opleiding je wilt doen.

Ik heb me inmiddels opgegeven voor commerciėle economie in Eindhoven, en nu is het afwachten of ik word uitgenodigd.
pi_28447860
waar bestaan die tests uit eigenlijk? Is het een vorm van iq test of?
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
  zondag 3 juli 2005 @ 16:44:52 #37
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28448103
http://www.fontys.nl/faci(...)estructurenode=85492

Hier is de website, waar alle informatie op staat. Er zijn maar 50 plaatsen beschikbaar dit jaar, dus wees er snel bij. Waarschijnlijk ben ik al te laat, maja niet geschoten is altijd mis

Weet iemand btw of je je overgangsrapport van 5vwo naar 6vwo om kan zetten naar een havo diploma? Want zoiets vertelde een vriendin van mij, en dat zou alles meteen oplossen.
pi_28473684
Op de Universiteit Twente kun je wel studeren als je op een vak bent gezakt (= een onvoldoende te veel). Als je wordt toegelaten kun je volgend jaar op het vavo je ontbrekende certificaten halen, en tegelijk aan je universitaire studie beginnen. Ik heb dat het afgelopen jaar gedaan bij de opleiding bedrijfskunde. Het grootste nadeel is dat het dus alleen in Enschede kan, en je geen stufi en geen ov krijgt. Via de mail kan ik meer informatie en telefoonnummers geven. Wat Fontys doet is dus helemaal niet nieuw, het bestaat al jaren.

Een overgang van 5 naar 6 vwo is overigens NIET om te zetten naar een havo diploma, helaas...

[ Bericht 4% gewijzigd door jorish op 04-07-2005 13:25:58 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 15:39:01 #39
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28478946
Maar hoezo heb je dan geen recht op stufi? Want je studeert dan toch al aan de UT, als je wordt toegelaten. Dan volg je al een studie, alleen doe je er echter een vavo-opleiding bij omdat je niet alle vakken heb gehaald.

Maar meer informatie ontvang ik graag van je

you've got mail
pi_28480755
Omdat je niet aan de toelatingseisen voldoet, word je op de UT niet als normale student ingeschreven. Daarom kun je geen stufi aanvragen. Ik zag net dat er ook een website over is: http://www.utwente.nl/elan/opleidingen/vavoho/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')