quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:35 schreef Toeps het volgende:Euh, je wil bedrijfskunde doen, en je hebt onvoldoendes voor wiskunde en
economie? Forget it.
euhmm ik had voor mijn examen wiskunde A1,2 vorig jaar ook een onvoldoende gescored. Stond gemiddeld nog wel een 6,0 (oid), maar dat weerhield mij er niet van om Informatica en Economie te gaan doen aan de EUR. Aangezien deze studie veel wiskunde bevat en ook erg zware wiskunde (voor iemand die A1,2 heeft gedaan), ben ik gewoon vanaf het begin keihard aan mijn wiskunde vakken gaan werken. Eerste trimester haalde ik een 6,6 voor wiskunde1 (wat bestaat uit alle stof van de middelbare school en enkele nieuwe onderwerpen, dit alles werd binnen 3 maanden er doorheen gejast). Vervolgens kreeg ik in het tweede trimester Wiskunde 2 (dat bestaat uit enkele wiskunde B onderwerpen zoals integreren etc), hiervoor haalde ik zelfs een 9,6.
De wiskunde bij I&E is zeker weten moeilijker dan die van bedrijfskunde, wij krijgen het zelfs meestal nog iets zwaarder van de reguliere economie studenten en dat zie je ook aan de uitslagen. Zeker 60% van de uitslagen is onvoldoende.
Kortom het schoolexamen zegt vrij weinig, en als je de motivatie hebt moet dat zeker lukken.