abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2005 @ 11:32:29 #1
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28267104
Ik ben gezakt voor mijn vwo-examen en wil toch dolgraag naar de universiteit. Nu hoorde ik van een kennis van mijn vader, dat er sinds een paar weken een nieuwe regeling is. Dat er een toelatingstoets word afgenomen voor mensen die zijn gezakt voor hun vwo-examen. Dit wordt echter pas door enkele universiteiten toegepast, welke dat zijn wist hij niet. Ik vraag me dus af of er iemand is die weet of het waar is wat hij vertelde en op welke universiteiten dat is. Ik ben trouwens ook pas 18 jaar dus ik kom sowieso niet in aanmerking voor een colloquium doctum. Ik hoop dat iemand mij beter kan informeren hierover.
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
  maandag 27 juni 2005 @ 11:59:41 #2
76783 rezjeh
"maņana maņana"
pi_28267884
je zakt voor vwo maar je denkt wel de studie aan te kunnen? waar ben je op gezakt dan, en wat voor een studie wil je gaan volgen
  maandag 27 juni 2005 @ 12:05:07 #3
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28268015
wiskunde een paar tiende en economie. Erg dom van wiskunde, want heb het hele jaar niks gedaan en aan het eind van het jaar 2 cursussen gevolgd en nu snap ik alles. Echter heb ik te beroerde cijfers gehaald om het op te halen met mijn centraal examen. Ik wil graag bedrijfskunde gaan doen. Ik weet dat mensen zullen zeggen dat ik het niet verdien/aan kan om naar de uni te gaan, maar ik ben erg gemotiveerd omdat ik er nu pas ben achtergekomen wat voor gevolgen het luieren heeft gehad. De uni wordt gwn echt keihard werken, en dat wil ik dan ook.
  maandag 27 juni 2005 @ 12:14:09 #4
76783 rezjeh
"maņana maņana"
pi_28268431
http://www.google.nl/search?hl=nl&biw=995&q=universiteit+toelatingsexamen+bedrijfskunde&btnG=Zoeken&meta=

... Maar bellen werkt nog altijd het best, contact met een levend wezen.
Mijn blonde honing
  maandag 27 juni 2005 @ 12:20:29 #6
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_28268506
Je kunt toch ook gewoon het jaar overdoen?
Dan heb je in ieder geval je VWO diploma gehaald. En als je alles al redelijk goed beheerst kun je ook nog eens slagen met mooie cijfers. Lijkt me toch ook wel voldoening te geven.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 27 juni 2005 @ 12:24:24 #7
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_28268628
Doe een economische propedeuse bij een hbo instelling, dan sluit je a) beter aan en heb je b) een die vwo erfenis niet
  maandag 27 juni 2005 @ 12:25:21 #8
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28268664
beide bedankt voor jullie bijdrage, echter zijn die toelatingsexamens voor mensen die ouder moeten zijn dan 21 jaar. Ik vraag me dus meer af of er een nieuwe regeling is, die het mogelijk maakt dat leerlingen die gezakt zijn voor hun vwo toch naar de uni kunnen dmv een toelatingsexamen.
pi_28268713
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:24 schreef stigchel het volgende:
Doe een economische propedeuse bij een hbo instelling, dan sluit je a) beter aan en heb je b) een die vwo erfenis niet
Daar kom je ook niet binnen zonder diploma.

De beste optie is denk ik gewoon het jaar overdoen. Misschien kun je vast wat boeken kopen. DIt jaar haal je waarschijnlijk zonder al te veel moeite, en de tijd die je overhebt kun je gebruiken om je wat voor te bereiden op je nieuwe studie. Dan kom je er meteen achter of het je ligt.

Of doe een cursus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 27 juni 2005 @ 12:36:24 #10
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_28269018
Volgens mij kun je ook staatsexamen doen oid, ofwel losse certificaten halen voor de vakken die je niet hebt. Daarmee zul je waarschijnlijk ook wel de uni binnenkomen.
pi_28271040
Idd, staatsexamen kan. Van die andere mogelijkheid waar de TS het over heeft, heb ik nix gehoord en kan ik ook nix over vinden.
A person is a person through other persons
pi_28271119
Euh, je wil bedrijfskunde doen, en je hebt onvoldoendes voor wiskunde en economie? Forget it.
  maandag 27 juni 2005 @ 13:35:19 #13
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28271130
Dat is inderdaad ook een optie. Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen, maar ik kan ook naar het roc. Dan volg ik alleen de vakken waarvoor ik ben gezakt, echter dan ben ik er toch weer een jaar bezig. Ik probeer te weten te komen of er een optie is om voor volgend schooljaar al aangenomen te worden op de uni.
pi_28271467
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:35 schreef Toeps het volgende:
Euh, je wil bedrijfskunde doen, en je hebt onvoldoendes voor wiskunde en economie? Forget it.
Verklaar je nader. Voor bedrijfskunde hoef je echt geen kei in wiskunde te zijn hoor. Sowieso zijn middelbareschool vakken maar betrekkelijk. Als je slechte cijfers hebt voor een bepaald vak op de middelbare school, betekent dit niet dat dat op de uni ook automatisch zo is.
pi_28271637
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:42 schreef SiO2 het volgende:

[..]

Verklaar je nader. Voor bedrijfskunde hoef je echt geen kei in wiskunde te zijn hoor. Sowieso zijn middelbareschool vakken maar betrekkelijk. Als je slechte cijfers hebt voor een bepaald vak op de middelbare school, betekent dit niet dat dat op de uni ook automatisch zo is.
Nee, maar wat je op de middelbare school krijgt is wel redelijk basis. Als je dat al niet haalt, dan zal de uni nog moeilijk worden.
pi_28271723
De uni is over het algemeen wel ietsje moeilijker dan het VWO hoor. Als je er nu al zo makkelijk doorheen denkt te fietsen staat je nog wat te wachten straks...

Als je verstandig bent haal je in ieder geval je VWO papiertje.
pi_28271764
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:47 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, maar wat je op de middelbare school krijgt is wel redelijk basis. Als je dat al niet haalt, dan zal de uni nog moeilijk worden.
Ok, maar dan zou je kunnen zeggen dat je zonder je VWO te hebben gehaald geen enkele WO-opleiding aan kunt. En het is natuurlijk maar de vraag wat de oorzaak is van het niet halen van je VWO. Luiheid of gebrek aan intelligentie? In het tweede geval, als je met hard werken je VWO niet kunt halen, zou ik niet naar de universiteit gaan. Als je gewoon te lui bent, moet je daar wat aan proberen te doen en verder niet teveel zorgen maken. O ja, je hebt natuurlijk wel gewoon je VWO-papiertje nodig.
  maandag 27 juni 2005 @ 14:05:07 #18
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28272235
Wat houdt dat staatsexamen precies in?
pi_28277967
Ik zou je VWO diploma wel even halen, als je straks de studie niets vindt is het helemaal bagger.
pi_28279807
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:47 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat kan, maar hoet niet, ik ken iemand die had een 4 of 5 voor economie op het VWO, maar is nu wel inmiddels drs. in de economie, de studie ging heb op de universiteit veel makkelijker af, hij vond het leuker, de docenten gaven beter les en daardoor was hij ook veel meer gemotiveerd.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 27 juni 2005 @ 18:55:26 #21
1239 Singa
Fear me!
pi_28280690
quote:
Bedrijfkunde kun je prima zonder VWO-economie doen. Ik ken zat mensen die (T)BK deden/doen zonder.
pi_28291409
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:55 schreef Singa het volgende:

[..]

Bedrijfkunde kun je prima zonder VWO-economie doen. Ik ken zat mensen die (T)BK deden/doen zonder.
Idd, economie is maar 1 van de pijlers waar bedrijfskunde op gebaseerd is, aan de theorieën van economie heb ik in ieder geval weinig gehad tot nu toe (doe ook bedrijfskunde).

Ik denk echter niet dat je met een simpele toelatingstest zomaar op de universiteit komt. Het eerste jaar op zich is zelfs voor mensen die wel hun VWO-diploma gehaald hebben best streng opgezet en dit jaar geldt als selecteringsjaar (de mensen die niet goed genoeg zijn zullen afvallen). Er zijn nu heel wat mensen die door het niet halen van 1 vak uit jaar 1 na twee jaar moeten stoppen met Bedrijfskunde, dus daar zijn ze ook heel streng in. Overigens zeg ik niet dat TS niet door dat jaar heen zou kunnen komen, ik zeg alleen dat ik zulke toelatingstests niet in de policy van een universiteit vind passen...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 01:37:51 #23
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_28291640
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:05 schreef hippo-clippo het volgende:
wiskunde een paar tiende en economie. Erg dom van wiskunde, want heb het hele jaar niks gedaan en aan het eind van het jaar 2 cursussen gevolgd en nu snap ik alles. Echter heb ik te beroerde cijfers gehaald om het op te halen met mijn centraal examen. Ik wil graag bedrijfskunde gaan doen. Ik weet dat mensen zullen zeggen dat ik het niet verdien/aan kan om naar de uni te gaan, maar ik ben erg gemotiveerd omdat ik er nu pas ben achtergekomen wat voor gevolgen het luieren heeft gehad. De uni wordt gwn echt keihard werken, en dat wil ik dan ook.
Hoezo zou je het niet verdienen? Je bent gezakt op een paar tiende... stel niks voor. Feit is helaas dat ze ergens de grens moeten trekken en daarom ben je de lul. Ik gun het je van harte en als jij weet dat de motivatie er zit, dan zou ik er voor gaan als ik jouw was !

Kijk het feit dat je VWO niet hebt gehaald wilt niks zeggen hoor dat je UNI ook niet zou halen. Sterker nog voor sommige functies c.q. opleidingen vragen ze hooggeschoolde mensen, niet omdat het diploma zou moeten bewijze dat je die funcite daadwerkelijk uit zou kunnen voeren, maar gewoon omdat ze willen zien dat je gemotiveerd bent op de een of ander manier. Dus slaat sowieso eigenlijk allemaal nergens op. Want mensen die wat voor opleiding hebben gedaan is nog geen garantie voor de daadwerkelijke baan die je op het oog hebt.

Succes ermee!
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_28292015
- VWO is gewoon een harde toelatingseis. Je bent nog geen 21, dus je kan ook geen toelatingstest doen. Dan gaat het over en je zal gewoon het jaar moeten overdoen. Dat is vrij logisch: als ze mensen toe zouden laten zonder diploma, waarom zouden leerlingen in Nederland nog al die jaren naar school gaan?

- Verder wil men een basisniveau hebben in studievaardigheden en abstract denken. Natuurlijk kan je een universitaire studie voltooien zonder het vak economie, maar het gaat om een bepaald denkniveau dat je moet hebben voordat ze je op een universiteit willen toelaten.

- Ik heb veel mensen zien struikelen die achteraf altijd riepen dat ze maar 1 tiende punt missen. Ja hallo, wel 1 tiende punt vanaf de onderste van de onderste onvoldoende grens nadat er soepel is gerekend en naar boven is afgerond. Als je begrijpt wat ik bedoel. Roepen dat "1 tiende" niks voorstelt is waanzin. De grens is het allerlaagste dat je nog mag halen. Je voldoet al nauwelijks aan kenniseisen als je op die grens zit. Laatstaan als je eronder zit.

Natuurlijk zijn er mensen die zonder kennis een universitaire studie halen. En natuurlijk zijn er mensen die met de HAVO een unvivesitaire studie halen. Of mensen die op het HBO moeilijkere dingen doen dan op de universiteit. Maar er zijn ook zoveel onderzoeken die aantonen dat om de universiteit aan te kunnen er basiskennis nodig is. Die leer je op het voortgezetonderwijs en aangezien iedereen wel kan zeggen dat hij alles snapt is er enigszins een objectieve meting nodig. Dat is het eindexamen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:19:02 #25
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28321142
quote:
Kabinet verlaagt minimumleeftijd voor toelatingsexamen hoger onderwijs
Wie een colloquium doctum (toelatingsexamen) bij hogeschool of universiteit wil doen, hoeft wat voortaan geen 21 jaar oud te zijn maar 18. Na alle ophef over de selectie van topstudenten wordt dit nieuwste kabinetsplan niet overal begrepen.

Nederland wil nog altijd tot de meest innovatieve kenniseconomieën ter wereld behoren. Daarvoor is een hoogopgeleide beroepsbevolking nodig. En dus is het kabinet bereid tot "onorthodoxe maatregelen". Het wil enerzijds topopleidingen mogelijk maken die de beste studenten selecteren (selectie aan de poort) en die meer collegegeld mogen heffen. Maar het wil tegelijkertijd ook zo veel mogelijk mensen hoog opleiden. Als het parlement akkoord gaat krijgen jonge drop-outs voortaan de kans via een toelatingsexamen - ook wel colloquium doctum genoemd - aan het hoger onderwijs te beginnen. Ook 18-jarige mbo'ers die niet met het benodigde niveau-vierdiploma van school zijn gekomen, kunnen op deze manier een poging wagen om rechtstreeks toegang tot het hoger onderwijs te krijgen.

Om grote aantallen studenten gaat het niet. Vorig jaar begonnen bijna 3600 mensen aan een opleiding in het hoger onderwijs die daarvoor niet de juiste papieren hadden. Ruim 3000 aspirant-studenten van 21 jaar en ouder slaagden voor een toelatingsexamen tot het hbo, bijna 600 anderen forceerden de toegang tot de universiteit. Het aantal colloquium doctum-studenten daalt bovendien, zo blijkt uit cijfers van de IB-Groep. Hoe dat precies komt, is bij de organisatie niet bekend. "Misschien wordt het veroorzaakt door verhalen dat studeren toch weer duurder wordt, of omdat er minder scholieren uitvallen die naar het hoger onderwijs willen - maar dat is gissen", aldus voorlichter Daniël Blok.

De leeftijdsverlaging maakt misschien een eind aan deze dalende trend. Bij de TU Delft is het colloquium doctum in elk geval geen groot issue. Volgens woordvoerder Karen Collet is het kabinetsvoornemen er dan ook nog niet echt geland. "Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat we hier jaarlijks maar tien tot twintig aanvragen voor zo'n test krijgen, waarna een stuk of vijf studenten daadwerkelijk worden toegelaten."

Secretaris Fred de Vroom van de Nederlandse Vereniging van Schooldecanen (NVS) kende het plan al wel en is voorzichtig positief. "Voor een klein aantal scholieren die veel aanleg hebben voor een bepaald vakgebied, maar ongeschikt zijn voor de verplichte nummers van havo of vwo, kan het toelatingsexamen een goede oplossing zijn. Die lopen nu soms de kans mis om op tijd aan een studie in het hoger onderwijs te beginnen." Achttienjarigen die een reële kans maken te worden toegelaten tot hogeschool of universiteit, zouden in elk geval een aanbevelingsbrief van hun oude school moeten meekrijgen. Voor de groep jongeren die 'gewoon' buiten de boot valt, heeft de leeftijdsverlaging weinig zin, denkt De Vroom. "Die missen dan toch de bagage die nodig is om aan het hoger onderwijs te beginnen. Want daar zijn de havo- en vwo-trajecten helemaal voor op maat gesneden."

Bij de Nijmeegse Radboud Universiteit zijn ze het met dat laatste van harte eens. Daar snappen ze niet waar de regering op aanstuurt. Woordvoerder Willem Hooglugt spreekt van ondoorgrondelijk beleid. "Er gebeurt van alles in het kader van de flexibilisering. Eerst moeten we mensen met een vwo-diploma aan extra selectie onderwerpen, vervolgens wordt er getornd aan dat vwo-diploma door het centraal examen een ondergeschikte rol te geven ten aanzien van de schoolexamens. En dan moeten we nu ineens mensen van 18 jaar oud via het colloquium doctum toegang geven tot onze opleidingen."

En dat terwijl het vwo-diploma volgens de voormalige KUN nu net een prima selectiemiddel is. Hooglugt: "Het is ook te staven met cijfers. In het studiejaar 2002/3 haalden de beginnende studenten met een vwo-diploma gemiddeld 47 van de 60 punten ects. De 48 studenten die werden toegelaten na een colloquium doctum haalden er 27 uit 60."

Hooglugt denkt dat vwo-drop-outs die zich alsnog willen opmaken voor een universitaire opleiding, hun opleiding beter kunnen volmaken via avondcursussen. "Met certificaten komen ze dan alsnog in aanmerking voor een vwo-diploma. Dat lijkt ons een prima route."

De Vroom (NVS) wijst in dit verband op een proef die een aantal scholen in samenwerking met het omringende hbo uitvoeren. "Een scholier die zakt voor zijn havo-opleiding, krijgt de mogelijkheid om via volwasseneneducatie alsnog zijn diploma te halen. Daarnaast kan hij alvast beginnen aan een hbo-opleiding. Voorwaarde is dan wel, dat hij in een jaar tijd zijn havo afmaakt. De studiepunten die hij dat jaar al voor zijn hbo-opleiding heeft gehaald, blijven staan en worden meegenomen naar het volgende jaar."

Maar die proef staat nog in de kinderschoenen. De NVS is er zelfs nog niet mee naar het ministerie van OCW gestapt. "We zijn net bezig. En met een beperkt aantal hogescholen. Vorig jaar hebben Saxion Hogescholen en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen meegedaan, dit jaar komt de Hogeschool Rotterdam daarbij", aldus de secretaris. Die wijst er bovendien op dat het om niet zo heel veel mensen gaat, want de constructie is een dure grap. "Een scholier is op zijn minst tweeduizend euro kwijt aan deze methode. En voor studiefinanciering komt hij niet in aanmerking."
bron:http://www.observant.unim(...)jrg25/obs1/art44.htm

Dit heb ik gevonden over de verlaging van het minimumleeftijd voor het toelatingsexamen. Maar ik kan niks vinden over welke universiteiten deze regeling al hebben ingevoerd. Weet iemand misschien nog meer hierover?
pi_28321267
Bel of mail anders de betreffende instelling een keer.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:23:49 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28321307
Dat hele VWO diploma stelt eigenlijk niet zo veel voor, als je te dom/lui om dat te halen ben je wat mij betreft niet geschikt om te studeren.

Maar on-topic:
haal gewoon ff een certificaat, dan heb je tenminste je VWO--diploma.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:31:34 #28
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28321590
dat is dan ook mijn laatste optie, maar ik wil gewoon proberen om meteen toegelaten te worden tot de uni. En anders probeer ik het via een hbo-opleiding om mijn propedeuse te halen, om zo in te stromen naar het wo. Echter dan ben je ook een jaar verder net als het roc, alleen denk ik dat ik meer nuttige dingen leer op het hbo dan een roc-opleiding.

Wat ik me verder ook afvraag is of het parlement de regeling al heeft goedgekeurd, want uit de tekst maak ik op dat dat nog niet het geval is.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:11:09 #29
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_28333062
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:19 schreef hippo-clippo het volgende:

Dit heb ik gevonden over de verlaging van het minimumleeftijd voor het toelatingsexamen. Maar ik kan niks vinden over welke universiteiten deze regeling al hebben ingevoerd. Weet iemand misschien nog meer hierover?
Als dit alleen een kabinetsplan is, is het op geen enkele universiteit mogelijk. Is het al wet geworden, dan is het op alle universiteiten mogelijk, denk ik.

De beste optie lijkt me om even met een of meerdere universiteiten te bellen/mailen, die weten er nou eenmaal het meeste van af.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:15:13 #30
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_28333208
Ik heb even via Google wat websites van universiteiten bekeken, en ze geven allemaal aan dat een colloquium doctum pas met 21 jaar mogelijk is.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:30:28 #31
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28333734
bedankt voor je hulp! Dan ga ik me toch maar opgeven voor het vavo. Maar ik ga zelf nog wat hoge scholen mailen of zij het wel toepassen.

Maar dat ik het bericht plaats, is omdat het een bericht is uit 2004 en dat een kennis van mijn vader het had over dat de regeling pas enkele weken van toepassing is op sommige uni's en hoge scholen. Dus mocht er toch nog iemand zijn die mij verder kan informeren, heel graag.
pi_28411759
quote:
euhmm ik had voor mijn examen wiskunde A1,2 vorig jaar ook een onvoldoende gescored. Stond gemiddeld nog wel een 6,0 (oid), maar dat weerhield mij er niet van om Informatica en Economie te gaan doen aan de EUR. Aangezien deze studie veel wiskunde bevat en ook erg zware wiskunde (voor iemand die A1,2 heeft gedaan), ben ik gewoon vanaf het begin keihard aan mijn wiskunde vakken gaan werken. Eerste trimester haalde ik een 6,6 voor wiskunde1 (wat bestaat uit alle stof van de middelbare school en enkele nieuwe onderwerpen, dit alles werd binnen 3 maanden er doorheen gejast). Vervolgens kreeg ik in het tweede trimester Wiskunde 2 (dat bestaat uit enkele wiskunde B onderwerpen zoals integreren etc), hiervoor haalde ik zelfs een 9,6.

De wiskunde bij I&E is zeker weten moeilijker dan die van bedrijfskunde, wij krijgen het zelfs meestal nog iets zwaarder van de reguliere economie studenten en dat zie je ook aan de uitslagen. Zeker 60% van de uitslagen is onvoldoende.

Kortom het schoolexamen zegt vrij weinig, en als je de motivatie hebt moet dat zeker lukken.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 14:46:04 #33
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28413103
Erg veel respect voor jou!

Ik heb me inmiddels opgegeven voor de Fontys hogescholen, en hopelijk word ik uitgenodigd voor de 1e test en hopelijk de daar op volgende assesment. De Fontys hogescholen zijn dus enige volgens mij die wel toegewezen zijn door de overheid om te experimenteren.
pi_28446078
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:19 schreef hippo-clippo het volgende:

[..]

bron:http://www.observant.unim(...)jrg25/obs1/art44.htm

Dit klinkt wel interessant. Weet iemand een universiteit of hbo instelling die dit hanteert (binnen de randstad)?
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
  zondag 3 juli 2005 @ 15:56:49 #35
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28446831
Er zijn twee hbo instellingen die toegewezen zijn door de overheid om er mee te experimenteren. Dat zijn de Fontys hogescholen en hogeschool Windesheim (sociale studies en techniek). Er zijn volgens mij een paar vestigingen van Fontys in de randstad, maar dat is afhankelijk welke opleiding je wilt doen.

Ik heb me inmiddels opgegeven voor commerciële economie in Eindhoven, en nu is het afwachten of ik word uitgenodigd.
pi_28447860
waar bestaan die tests uit eigenlijk? Is het een vorm van iq test of?
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
  zondag 3 juli 2005 @ 16:44:52 #37
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28448103
http://www.fontys.nl/faci(...)estructurenode=85492

Hier is de website, waar alle informatie op staat. Er zijn maar 50 plaatsen beschikbaar dit jaar, dus wees er snel bij. Waarschijnlijk ben ik al te laat, maja niet geschoten is altijd mis

Weet iemand btw of je je overgangsrapport van 5vwo naar 6vwo om kan zetten naar een havo diploma? Want zoiets vertelde een vriendin van mij, en dat zou alles meteen oplossen.
pi_28473684
Op de Universiteit Twente kun je wel studeren als je op een vak bent gezakt (= een onvoldoende te veel). Als je wordt toegelaten kun je volgend jaar op het vavo je ontbrekende certificaten halen, en tegelijk aan je universitaire studie beginnen. Ik heb dat het afgelopen jaar gedaan bij de opleiding bedrijfskunde. Het grootste nadeel is dat het dus alleen in Enschede kan, en je geen stufi en geen ov krijgt. Via de mail kan ik meer informatie en telefoonnummers geven. Wat Fontys doet is dus helemaal niet nieuw, het bestaat al jaren.

Een overgang van 5 naar 6 vwo is overigens NIET om te zetten naar een havo diploma, helaas...

[ Bericht 4% gewijzigd door jorish op 04-07-2005 13:25:58 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 15:39:01 #39
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28478946
Maar hoezo heb je dan geen recht op stufi? Want je studeert dan toch al aan de UT, als je wordt toegelaten. Dan volg je al een studie, alleen doe je er echter een vavo-opleiding bij omdat je niet alle vakken heb gehaald.

Maar meer informatie ontvang ik graag van je

you've got mail
pi_28480755
Omdat je niet aan de toelatingseisen voldoet, word je op de UT niet als normale student ingeschreven. Daarom kun je geen stufi aanvragen. Ik zag net dat er ook een website over is: http://www.utwente.nl/elan/opleidingen/vavoho/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')