Afhankelijk van wie je het vraagt is Metallica zelfs alleen maar jaren 80quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:41 schreef super-muffin het volgende:
Metallica is ook nog een stukje jaren 80.
ook goede shit
Je bedoelt dat ze na Kill 'Em All niets écht leuks meer hebben gemaakt?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Afhankelijk van wie je het vraagt is Metallica zelfs alleen maar jaren 80.
Toen we eenmaal konden horen hoe ze écht klonken, ja. Kill 'em all muntte nou niet echt uit in opnamekwaliteit.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:26 schreef Frollo het volgende:
Je bedoelt dat ze na Kill 'Em All niets écht leuks meer hebben gemaakt?
Och, dat hoorde ik toch niet op mijn gekopieerde cassettequote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Toen we eenmaal konden horen hoe ze écht klonken, ja. Kill 'em all muntte nou niet echt uit in opnamekwaliteit.
Dat het ook door de mainstream werd gewaardeerd maakt het dus nog geen mindere muziek. Overigens was er nogal wat symfo-rock in de 70s die helemaal niet zo goed lag bij de mainstream (Rush, Genesis en nog een hele lading langvergeten bands). Ook de punk werd door de massa niet echt lekker opgepakt.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:56 schreef Oakey het volgende:
[..]
Ahum.... Volgens mij heeft de jaren '80 meer undergroundmuziek voortgebracht dan de jaren '70. Na de punk eind jaren '70 werd het muzikale aanbod een stuk gevarieerder. In de '70s was er zeker hele goede muziek, maar bijna altijd werd dit ook door de mainstream gewaardeerd: David Bowie, Fleetwood Mac, Pink Floyd, Blondie, Queen, Led Zeppelin etc.
quote:In de jaren '80 zijn groepen ontstaan als Joy Division, Cabaret Voltaire, The Cure, Front 242, Echo and the Bunnyman, The Smiths, Pixies, The Sisters of Mercy/The Mission, Jesus and Mary Chain, Foetus, Meat Beat Manifesto, New Order, Nine Inch Nails, Coil, etc.En vergeet niet dat house/techno ook in de jaren '80 undergroundscene is ontstaan!
Hier staat heel veel muziek bij die ik in die jaren ook luisterde én waardeerde. Vanuit nostalgische overwegingen zet ik sommige van die dingen nog wel eens op. Vanuit muzikale overwegingen nauwelijks, met de Pixies als positieve uitzondering. FNM luister ik ook nog regelmatig, maar dan toch vooral hun werk uit de negentiger jaren. Hierboven niet genoemde positieve uitzonderingen zijn Living Colour, Red Hot Chili Peppers, GNR en Mano Negra, maar al met al was het niet al te gek veel.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:14 schreef kamagurka het volgende:
[..]
My bloody valentine, sonic youth, sebadoh, the pixies, dinosaur jr, swervedriver, curve, einsturzende neubauten, foetus, faith no more, primus, suicidal tendencies, urban dance squad, etc....
En dan heb ik het alleen nog maar over de popsceneDe gothic scene heeft met fields of nephilim, sisters of mercy, killing joke, siouxie en dead can dance ook het "licht" betreden..
De hiphop scene kende vele namen die nu nog klassiek zijn en onverbeterd in het genre... (epmd, nwa, ice t, schooly D, beastie boys, erik b, etc)
Daarover verschil ik ab-so-luut met je van mening. True, de genres ontstonden grotendeels in de jaren '80, maar de metal was vooral hard, muzikaal imho bepaald nog niet volwassen, met Queensryche als positieve uitzondering. Pas onder invloed van de grunge zijn de metal-jongens van frettenracers ook echt muzikanten geworden. Maar wederom: een kwestie van smaak, zie ook de discussie rond Metallica in dit topic.quote:Dan heb ik het nog niet over de metalscene gehad die zijn absolute ontknoping had in de 80s met het ontstaan van alle huidige genres en de wisseling van de wacht van britsh heavy metal met posemetal naar trash/speedmetal uiteindelijk
quote:Daar steken de 70s echt heel erg schraal bij af hoor, dat had nog geen fractie van dat aantal namen in de underground, laat staan zoveel genres
Hun live-geluid was in die tijd net zo beroerd btw.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Toen we eenmaal konden horen hoe ze écht klonken, ja. Kill 'em all muntte nou niet echt uit in opnamekwaliteit.
modern talking, rick ashley, milli vanilliquote:Op maandag 27 juni 2005 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben geboren in de jaren 70 en vind muziek uit de jaren 60 (de muziek van mijn ouders) echt heel erg ouderwets. Jullie zijn geboren in de jaren 90. Wat vinden jullie nu van muziek uit de jaren 80 ('mijn' muziek). Is dat ook héél erg ouderwets?
Jahhh!!! Symphorock, met van die behaarde bozo's in glittermantels die oeverloos op zo'n los gesoldeerd toetsenbordje jammerklanken staan te maken. Space man!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:36 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat het ook door de mainstream werd gewaardeerd maakt het dus nog geen mindere muziek. Overigens was er nogal wat symfo-rock in de 70s die helemaal niet zo goed lag bij de mainstream (Rush, Genesis en nog een hele lading langvergeten bands). Ook de punk werd door de massa niet echt lekker opgepakt.
Laten we dan maar even voorbij gaan aan het feit dat er nog hele volksstammen naar simple minds, the cure, joy division, depeche mode, dead can dance en veel andere genoemde bands luisteren.quote:Hier staat heel veel muziek bij die ik in die jaren ook luisterde én waardeerde. Vanuit nostalgische overwegingen zet ik sommige van die dingen nog wel eens op. Vanuit muzikale overwegingen nauwelijks, met de Pixies als positieve uitzondering. FNM luister ik ook nog regelmatig, maar dan toch vooral hun werk uit de negentiger jaren. Hierboven niet genoemde positieve uitzonderingen zijn Living Colour, Red Hot Chili Peppers, GNR en Mano Negra, maar al met al was het niet al te gek veel.
Dat zeg ik. Ik vind hierover bijvoorbeeld precies het tegenovergestelde van wat jij vindtquote:Dat er veel bands en stromingen waren is waar, maar de kwaliteit is, vergeleken met de 70s en de 90s een stuk minder. Hoewel smaak daar zeker een rol in speelt natuurlijk
Meeste metallica fans gaan toch het hardst op hun platen uit de 80s hoor, zoals ride the lightning en master of puppets.quote:Daarover verschil ik ab-so-luut met je van mening. True, de genres ontstonden grotendeels in de jaren '80, maar de metal was vooral hard, muzikaal imho bepaald nog niet volwassen, met Queensryche als positieve uitzondering. Pas onder invloed van de grunge zijn de metal-jongens van frettenracers ook echt muzikanten geworden. Maar wederom: een kwestie van smaak, zie ook de discussie rond Metallica in dit topic.
Punk was dan ook zo'n beetje het enige fatsoenlijke aan de (late) jaren 70, verder werd er voornamelijk kutmuziek gemaaktquote:Het aantal genres lijkt me net zo min maatgevend voor kwaliteit als het aantal namen in de underground. Kwalitatief hadden de seventies hele goede hardrock en symfo-rock (grotendeels ook underground, maar kennelijk zo underground dat ze aan jouw waarneming waren onttrokken), en qua beleving (deels ook kwalitatief sterk) de punk/punkrock. Wie heeft er 36 genres nodig, er was toch punk?
![]()
Mijn ouders hebben mij goed opgevoed, ik ken bijna alle bandnamenquote:Op maandag 27 juni 2005 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeker nog nooit gehoord van "zootje bandnamen"
Alhoewel het algemeen als beste beschouwde album van Suicidal Tendencies dan weer wel uit de jaren '90 komt (netquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:51 schreef kamagurka het volgende:
Verder ben ik het hier ook niet met je eens, op metalgebied bestonden veel verschillende bands in die tijd en die hebben allerlei dingen gedaan varierend in extremiteit. Ozzy heeft zijn beste werk gemaakt in de 80s (persoonlijk beter dan de muziek die hij met sabbath maakte vind ik), dat was nou niet echt hard. Bands als voivod of suicidal tendencies deden ook wel wat anders dan hersenloos gebeuk... maar misschien heb je daar nog nooit van gehoord.
Neequote:Op maandag 27 juni 2005 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeker nog nooit gehoord van Blondie, Billy Joel, Air Supply, Styx, Commodores, Eagles, Jermaine Jackson, Foreigner, Survivor, Vangelis, Chicago, Toto, Men at work, Fleetwood mack, Irene Cara, Eurythmics, Culture club, Duran Duran, David Bowie, Lionel Richie, Yes, Cyndi Lauper, Nena, Wham!, A-Ha, Simple Minds, Whitney Houston, Simply Red, Billy Ocean, Heart, Pet Shop Boys, Bananarama, Janet Jackson, Robert Palmer, Bangles, Whitesnake, Kim Wilde, Rick Astley, Terence Trent D'Arby, INXS, Johnny Hates JAzz, Def Leppard, Milli Vanilli, Roxette, Paula Abdul, Cher, Sinead O'Connor, en The new kids on the block
Maar gelukkig hou je wel van Henk Wijngaardquote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:56 schreef Pingwingei het volgende:
[..]
Nee(Heb die die ik wel ken eruit gehaald.)
Ja, dat zijn nummers met een verhaal (Net als Gerard de Vries). Normaal gaat bij mij ook om de tekst, dat is ook jaren 80, 90 en zelfs 2000quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar gelukkig hou je wel van Henk Wijngaard
Jij hebt serieus nog nooit van David Bowie gehoord?!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:56 schreef Pingwingei het volgende:
[..]
Nee(Heb die die ik wel ken eruit gehaald.)
uuh... nee?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:30 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Jij hebt serieus nog nooit van David Bowie gehoord?!![]()
Ik luister alleen maar naar de muziek van mijn ouders eigenlijk.. die pauper muziek nu..quote:Op maandag 27 juni 2005 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben geboren in de jaren 70 en vind muziek uit de jaren 60 (de muziek van mijn ouders) echt heel erg ouderwets. Jullie zijn geboren in de jaren 90. Wat vinden jullie nu van muziek uit de jaren 80 ('mijn' muziek). Is dat ook héél erg ouderwets?
Nou dat moet je zelf maar uitzoeken, ik vind het alleen erg vreemd als je nog nooit van de beste man gehoord hebt, is net zoiets als zeggen dat je nog nooit van Madonna of The Beatles hebt gehoord.quote:
Mijn muzieksmaak is onderhand vanaf m'n 11e ongeveer hetzelfde. Daarvoor luisterde ik nooit echt muziek enzo. Zo af en toe krijg ik de laatste maanden te horen: "Luister dat en dat nummer uit de top40, echt tof!" Dan download je dat en dan is het echt zware bagger, blijkt dat dat de "muziek van nu" is... Geef mij m'n muziek op de pc en cd-tjes maarquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:37 schreef jojarno het volgende:
ben 15, k vind veel muziek eind jaren 80 en begin 90 heel lekker, maar de meeste echte jaren 80 muziek vind ik niet echt goed...
k luister nu vooral coldplay, audioslave, u2, red hot chily peppers en muse
denk eigenlijk dat t net aan je smaak ligt, en zowiezo blijft muziek toch altijd vernieuwen
ja hier het zelfde, ik hoor maar zelden een leuk nummer uit de top40quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:46 schreef Pingwingei het volgende:
[..]
Mijn muzieksmaak is onderhand vanaf m'n 11e ongeveer hetzelfde. Daarvoor luisterde ik nooit echt muziek enzo. Zo af en toe krijg ik de laatste maanden te horen: "Luister dat en dat nummer uit de top40, echt tof!" Dan download je dat en dan is het echt zware bagger, blijkt dat dat de "muziek van nu" is... Geef mij m'n muziek op de pc en cd-tjes maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |