Dat gaat snel met jullie hierquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akkoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal Speelt, snel of langzaam bent etc.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
Als reactie op:quote:Je kunt van z'n muziek zeggen wat je wil, maar Lenny heeft wel smaak in gitaren...
En een leuk platencontract om al die gibsons te veroorloven
quote:quote:Op maandag 27 juni 2005 00:07 schreef Svyatagor het volgende:
Zo, zag daarnet Lenny Kravitz op Rockin Park spelen, die ook voor ongeveer elk nummer een nieuwe Gibson uit het rek pakt
Ik heb echt alles voorbij zien komen, Flying V, LP Standard, Custom in drie varianten, en nog een hele zwik waar ik het type niet van ken. En ze glommen allemaal
Ja dat dacht ik ook al, maar toch blijft het een feit dat zijn platencontract goed genoeg is om die Gibsons te veroorlovenquote:Op maandag 27 juni 2005 09:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
Tevens, even over Lenny Kravitz: Hij heeft een endorsement bij gibson, dus waarschijnlijk zal hij niet (veel) voor zijn gitaren hoeven te betalen! Toch makkelijk, een beetje beroemd zijn!
Coolquote:Op maandag 27 juni 2005 10:07 schreef Jorikjet het volgende:
en heb van een vriend deze week een echte rickenbacker thuis!
Telecasters met een witte rand zijn ook mooi!quote:Big_Boss_Mann: Jeh, witte rand man!
Hehe, een beetje provoceren op z'n tijd is ook best leukquote:Op maandag 27 juni 2005 10:51 schreef Hammet het volgende:
dude! het is geen rand, het is een BINDING!!!!!!!!!!!111111```````~~~~~~~~
Ik heb bindingsangstquote:Op maandag 27 juni 2005 12:18 schreef Hammet het volgende:
lol ik niet
ik heb een binding, want echte mannen hebben een binding
Bedankt! De quitled maple top is echt mooi afgewerkt inderdaadquote:Op maandag 27 juni 2005 09:39 schreef Hammet het volgende:
Je mooie foto's doen het niet. Ja kan op ImageShack namelijk alleen naar de thumbnails linken, niet naar de grote foto's.
Maar goed, ff url copy+paste in browser en ik kan ze wel zien. Mooie gitaar hoor, mooie top.
whehehequote:
Ik heb het geloof ik maar één keer geprobeerd, maar je kunt Fruityloops tegenwoordig als VST plugin draaien onder Cubase. Erg makkelijk!quote:Op maandag 27 juni 2005 12:42 schreef Hammet het volgende:
Om trouwens nog antwoord te geven op een vraag van BUG80: ik wil in principe cubase gebruiken voor gitaren, maar ook toch misschien wel voor wat drumtracks uit Fruity Loops. Ik weet dat Cubase compatible is met Fruity Loops, maar weet iemand daar wat meer van? Wat kan ik er mee e.d.?
Is dat in Nederland te krijgen?quote:Op maandag 27 juni 2005 12:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik heb het geloof ik maar één keer geprobeerd, maar je kunt Fruityloops tegenwoordig als VST plugin draaien onder Cubase. Erg makkelijk!
Een goede start voor het maken van muziek op de computer is trouwens het tijdschrift Computer Music. Zit ook altijd een CD/DVD bij met software, plugins, enz.
Sommige boek- en tijdschriftenwinkels in Nederland verkopen het. Hier is de prijs vrij hoog helaas, rond de 14 euro.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Is dat in Nederland te krijgen?Of bestel je het via internet?
Wat mij betreft zijn Fender Squiers (te krijgen als o.a. Stratocaster en Telecaster modellen) prima startersgitaren. Goede prijs/kwaliteit verhouding en lekker all-round. Je kunt ze ook krijgen compleet met (kleine) versterker.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:02 schreef cappp het volgende:
hallo, ik speel al een tijdje acoustisch en ik wil graag de overstap maken aar electrisch. Wat is nou een leuk, redelijk goedkoop beginnersgitaartje? Ik ben zelf ook opzoek maar misschien hebben jullie tips![]()
Paul Reed Smith McCarty Hollowbody, prima ding :p. Als ie je niet bevalt mag je 'm aan mij gevenquote:Op maandag 27 juni 2005 13:02 schreef cappp het volgende:
hallo, ik speel al een tijdje acoustisch en ik wil graag de overstap maken aar electrisch. Wat is nou een leuk, redelijk goedkoop beginnersgitaartje? Ik ben zelf ook opzoek maar misschien hebben jullie tips![]()
Zoek ik ook.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:02 schreef cappp het volgende:
179 euro bij Feedback, valt wel mee dus.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:19 schreef got.rice het volgende:
[..]
Zoek ik ook.
wat is het gemiddelde prijs van zo'n starters set?
(tvp)
quote:Op maandag 27 juni 2005 13:17 schreef Hammet het volgende:
Paul Reed Smith McCarty Hollowbody, prima ding :p. Als ie je niet bevalt mag je 'm aan mij geven.
Ok bedankt ik zal hier eens in de boekhandel kijken.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik heb het geloof ik maar één keer geprobeerd, maar je kunt Fruityloops tegenwoordig als VST plugin draaien onder Cubase. Erg makkelijk!
Een goede start voor het maken van muziek op de computer is trouwens het tijdschrift Computer Music. Zit ook altijd een CD/DVD bij met software, plugins, enz.
Dat staat toch allemaal wel in de handleiding die je erbij hebt gekregen toen je het kocht?quote:Op maandag 27 juni 2005 13:49 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ok bedankt ik zal hier eens in de boekhandel kijken.
Maar hoe kan je FL dan als plugin draaien?
En ik zag hier bij het menu devices ook VST Instruments staan, waar ik dus o.a. drums en een synth kon kiezen. Erg leuk hoor, maar kan je dat dan ook opnemen/sequencen? Het lijkt me wel maar hoe?
Ik voel me echt dom![]()
die had iemand uit de doos gejatquote:Op maandag 27 juni 2005 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat staat toch allemaal wel in de handleiding die je erbij hebt gekregen toen je het kocht?![]()
![]()
Er staan wel altijd leuke dingen op de bijbehorende dvd, zeker als je nog niet voorzien bent van sequencer.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:03 schreef BUG80 het volgende:
Sommige boek- en tijdschriftenwinkels in Nederland verkopen het. Hier is de prijs vrij hoog helaas, rond de 14 euro.
Even diep in m'n geheugen graven.. volgens mij moet je FL even opnieuw installeren, dan kan je aangeven waar hij de VST component moet installeren. Meestal moet je die in "C:\Program Files\Steinberg\VstPlugins" ofzo zetten.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:49 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ok bedankt ik zal hier eens in de boekhandel kijken.
Maar hoe kan je FL dan als plugin draaien?
En ik zag hier bij het menu devices ook VST Instruments staan, waar ik dus o.a. drums en een synth kon kiezen. Erg leuk hoor, maar kan je dat dan ook opnemen/sequencen? Het lijkt me wel maar hoe?
Ik voel me echt dom![]()
Staat hij tussen de VST instruments? Dan is alles goed geïnstalleerd. Ehm, wat je verder moet doen weet ik niet meer, het is te lang geleden. Misschien heb je iets aan mijn uitleg bij je volgende vraag.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:23 schreef Hammet het volgende:
fruity loops staat al bij het devices menu, maar ik weet niet wat ik er dan mee moet. Toch nog opnieuw installeren?
Even in het kort:quote:En heb je ook enig idee hoe je die synthesyzer in cubase kan gebruiken?
Je zou is moeten kijken in een (grote) muziekwinkel, zoals feedback ofzo.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:02 schreef cappp het volgende:
Dimebag van Pantera en het latere Damageplan.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:20 schreef Hammet het volgende:
[..]
edit: he ibanez wie is die stoere ruige man in je avatar?
Waarom? In een Squier pakket zit ook een Affinity hoor. Zo'n versterkertje is ook best aardig, zeker om mee te beginnen.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:51 schreef no1uknow het volgende:
Neem vooral NIET zo'n starterspakket, dat is kut.
Ok bedanktquote:Op maandag 27 juni 2005 14:40 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Staat hij tussen de VST instruments? Dan is alles goed geïnstalleerd. Ehm, wat je verder moet doen weet ik niet meer, het is te lang geleden. Misschien heb je iets aan mijn uitleg bij je volgende vraag.
[..]
Even in het kort:
1) Je moet de synth toevoegen aan je "panel" met VST instrumenten (die had je al gevonden volgens mij).
2) Vervolgens maak je een nieuwe MIDI track aan.
3) De input van deze track kan je laten verwijzen naar je MIDI keyboard (als je die hebt)
4) De output verwijs je naar de VST synth
5) Spelen maar! (Het kan zijn dat je het luidspreker-icoontje bij je MIDI track aan moet klikken voordat je iets hoort)
Mocht je geen keyboard hebben, dan kan je de pianoroll en/of notenbalk gebruiken om noten in te tekenen, dit ken je waarschijnlijk al van FL.
Voor meer info --> het Steinberg forum of tijdschriften als Computer Music
Ik zit nu even niet achter m'n eigen PC, maar ik verwacht dat je het kunt vinden via het "Edit" dan wel "Midi" menu. Je moet wel eerst een leeg stukje in de track tekenen met behulp van het potlood (te vinden onder de rechter muisknop).quote:Op maandag 27 juni 2005 15:13 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ok bedankt. Ik heb geen keyboard, dus zal ik het met de pianoroll moet doen (maar waar kan ik die vinden?)
Jezus, is dat al zo lang geleden, dacht dat het pas een maand of 3 geleden was.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:04 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dimebag van Pantera en het latere Damageplan.
R.I.P sinds 8 dec 2004: oorzaak: vermoord on stage.![]()
Hm dat is interessant.. is hij echt kwalitatief vergelijkbaar met een Tubescreamer?quote:Op maandag 27 juni 2005 15:33 schreef Jorikjet het volgende:
joepie, me boss super overdrive is binnen! hij klinkt echt goed, lijkt veel op een tubescreamer, en scheelt de helft met de prijs (35 euro 2ehands)
pedaaltje ziet er trouwens uit alsof die nog nooit is gebruikt, geen enkel krasje![]()
het lijkt er wel erg veel op, en voor het verschil in euro's is het best zoquote:Op maandag 27 juni 2005 15:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Hm dat is interessant.. is hij echt kwalitatief vergelijkbaar met een Tubescreamer?
Idd ja...quote:Op maandag 27 juni 2005 15:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Jezus, is dat al zo lang geleden, dacht dat het pas een maand of 3 geleden was.
*herinnert zich nog goed
Gitaren, oké, maar van versterkers maakt het imo echt geen hol uit hoe ze eruit zien, als het maar klinkt.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:02 schreef Jorikjet het volgende:
ben ik trouwens de enige die al die line6 dingen mega lelijk er uit vind zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |