abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28373443
Is hier iemand die uberhaupt die livestreams kan ontvangen?

Tjek http://www.rockwerchter.be/rw2005/site_nl.htm

Ik niet verdomme
  zaterdag 2 juli 2005 @ 11:03:06 #152
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_28408531
mms://rw.streampower.be/rw_marquee
mms://rw.streampower.be/rw_main

Zo zou de stream moeten lukken. (Copy paste in je browser doen, ik krijg ze niet klikbaar )

Twee weken een hittegolf, en de dag dat Werchter begint gaan de hemelsluizen open.

Jusqu'ici tout va bien
pi_28409052
Wat dan betreft vind ik het dan weer niet zo jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar voor de rest..

En ze hebben een kut-systeem wat kaarten betreft, je mag je kaarten niet verkopen (nou had ik daar toch geen tijd meer voor) behalve aan de "omwisselkassa" , daar lever je je kaartje in en als iemand het dan koopt krijg je je geld. Mijn vriend heeft mijn kaartje daar naartoe gebracht, maar heel Werchter staat vol met zwarthandelaren die onder de prijs hun kaarten nog proberen kwijt te raken. Je zou dus wel gek zijn als je een kaartje koopt bij die bemiddelingskassa. En als er nou nog tegen die ratten zou worden opgetreden, maar nee... driewerf
  zaterdag 2 juli 2005 @ 11:59:45 #154
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_28409447
Dom systeem inderdaad, ik heb gisterenmiddag op straat een combi gekocht voor 50 euro. Leuk voor mij, maar niet voor diegene die geen zin hebben om te staan leuren en hun extra ticket niet verkocht krijgen.
Jusqu'ici tout va bien
pi_28417310
degene die vandaag terug zijn gekomen, hoe was Pennywise?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zondag 3 juli 2005 @ 22:04:32 #156
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_28457259
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 11:03 schreef Quannum het volgende:
mms://rw.streampower.be/rw_marquee
mms://rw.streampower.be/rw_main

Zo zou de stream moeten lukken. (Copy paste in je browser doen, ik krijg ze niet klikbaar )

Twee weken een hittegolf, en de dag dat Werchter begint gaan de hemelsluizen open.

[[url=http://img166.imageshack.us/img166/3654/werchternatteingang0ud.th.jpg]afbeelding][/URL]
die hoerige stream doet het niet, wou zo toch wel even REM zien
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_28461079
Bij doet de 'webtv' het nu wel hoor. Ik denk dat ik Arno nu zie...
  zondag 3 juli 2005 @ 23:41:10 #158
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28461235
Het was goed. Dresden Dolls
Helaas al vandaag moeten vertrekken na de foo fighters omdat ik morgen moet werken.
Later een uitgebreid verslag.
pi_28462675
Nou, m'n vriend is dus terug en ik vind het dus echt schandalig hoe dat met die kaartjes geregeld was. Je mocht dus niet op straat verkopen, maar moest via de bemiddelingskassa gaan. (hij had zelf ook geen zin om er op straat mee te gaan leuren) Hij had donderdag om half twee mijn combiticket ingeleverd, dat was de zeventigste al. Heel Werchter stond ondertussen wel vol met zwarthandelaren die nog van hun kaarten af moesten, en ondanks alle poeha die Schueremans en zelfs de Belgische justitie vooraf hadden gemaakt over zwarthandel werd er dus niet tegen opgetreden !

Donderdagavond waren er dus 6 combitickets aan die bemiddelingskassa verkocht geraakt. Vrijdagavond waren ze bij nr 25. Mijn vriend vroeg of ze dachten dat ze mijn kaartje nog zouden verkopen, daar wilden ze niets over zeggen maar hij kon het kaartje natuurlijk altijd nog terugnemen, oftewel hij moest zelf maar proberen het op de zwarte markt te slijten. En dat wordt dan gezegd door iemand die de organisatie vertegenwoordigt ! Bovendien hadden ze al zijn gegevens al, zelfs het nummer van zijn paspoort, dus om dan nog te gaan zwarthandelen leek hem niet verstandig. Uiteindelijk is het kaartje vanmiddag als dagticket verkocht. Heb ik toch nog 60 euro terug.

Ik kon op het laatste moment niet meer, dan ben je normaal gesproken ook je geld kwijt, maar ik vind dat Rock Werchter niet meer moet doen alsof ze zoveel tegen zwarthandel doen, of de suggestie wekken dat ze je helpen met hun bemiddelingskassa. Hypocriete lui.
  maandag 4 juli 2005 @ 09:24:27 #160
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_28466693
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:24 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
*knip*
Boo f-ing hoo...
pi_28467488
Ze heeft wel gelijk. Ze hadden op moeten treden tegen de zwarthandelaren rondom het veld.

De volgende keer dus ook zwart proberen te verkopen. Maak je ook nog wat winst erop...
  maandag 4 juli 2005 @ 11:05:51 #162
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28468846
Ben weer terug, verslag volgt, mogelijk met fotootjes.... Was weer toppie! Tom McRae was de topper voor mij!
pi_28469942
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:24 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
*zaag, zaag, zaag*
Blijf dan thuis of zorg dat je je ticket niet HOEFT te verkopen.
pi_28470000
Ben benieuwd naar de verhalen
pi_28470302
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:45 schreef Frederic het volgende:

[..]

Blijf dan thuis of zorg dat je je ticket niet HOEFT te verkopen.
Ik was ook thuisgebleven (lezen!) omdat mijn kat zo ziek geworden was dat zelfs de dierenarts zei dat ik hem beter niet bij oppas kon laten. Ik ben vanaf 1997 ieder jaar geweest dus ik blijf heus niet voor mijn lol thuis, dit is m'n vakantie. En hoe moet ik er in die omstandigheden dan voor zorgen dat ik m'n ticket niet hoef te verkopen ?

De Rock Werchter organisatie heeft steeds persberichten zitten uitgeven dat zij samen met de Belgische justitie de zwarthandel zouden aanpakken, daar was niets van te merken, daardoor ben ik m'n geld kwijt (want in 4 dagen zijn er heus wel meer dan 70 kaartjes van eigenaar gewisseld, alleen niet legaal) en vertel mij dan maar eens waarom ik daar niet over zou mogen klagen ? Ben benieuwd of jij met je grote mond daar een fatsoenlijk antwoord op hebt.
pi_28470358
ja hoe was het?
  maandag 4 juli 2005 @ 12:00:36 #167
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28470423
ah, je weet dat toch zo dat dat niet tegen te houden valt, de zwarthandel. Ze proberen gewoon de mogelijke zwarthandelaars wat schrik aan te jagen.
Dat is net als dat ze zeiden dat gasflesjes op de camping niet meer mogen en zo.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:02:58 #168
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28470542
zal ook wel eens wat verslagjes typen.
Programma was matig, maar de optredens waren goed. Heb me echt zalig geamuseerd. Buiten tijdens de chemical brothers waar ik in de wolkbreuk zat zonder jas aan.
pi_28471043
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik was ook thuisgebleven (lezen!) omdat mijn kat zo ziek geworden was dat zelfs de dierenarts zei dat ik hem beter niet bij oppas kon laten. Ik ben vanaf 1997 ieder jaar geweest dus ik blijf heus niet voor mijn lol thuis, dit is m'n vakantie. En hoe moet ik er in die omstandigheden dan voor zorgen dat ik m'n ticket niet hoef te verkopen ?

De Rock Werchter organisatie heeft steeds persberichten zitten uitgeven dat zij samen met de Belgische justitie de zwarthandel zouden aanpakken, daar was niets van te merken, daardoor ben ik m'n geld kwijt (want in 4 dagen zijn er heus wel meer dan 70 kaartjes van eigenaar gewisseld, alleen niet legaal) en vertel mij dan maar eens waarom ik daar niet over zou mogen klagen ? Ben benieuwd of jij met je grote mond daar een fatsoenlijk antwoord op hebt.
Tja, wie is hier dan de schuldige? Je kat!

Stel: je boekt een vlucht bij Ryanair. Een uur voor vertrek val je van de trap en kan je niet mee. Je krijgt je geld niet terug. Spijtig, maar shit happens.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:24:31 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_28471378
Woensdagnacht om 01:30 kwamen wij aan bij Rock Werchter. Zoals beloofd waren de campings dicht en de toegangswegen afgezet, we zijn het dorp Werchter (of Rotselaar... geen idee) binnen gegaan en daar was het gezellig druk. De kroegen zaten vol, de parking voor de supermarkt stond vol kampeerders etc etc. Uiteindelijk maar even bellen waar bekenden zitten, de kroegen laten we even links liggen. Men blijkt te bivakkeren op een tankstation, het is daar rustig en de buren vinden ons niet leuk. We gaan dus maar weg, richting dorp. Op het moment dat we langs de afzetting rijden gaat de politie daar weg (Shoarma halen ofzo...) Voor ons de uitgelezen mogelijkheid om erlangs te sneaken. Kwartier laten stonden ze er weer. Dat hebben voor ons al meer mensen gedaan en er staat een grote rij auto's voor de volgende afzetting. Daar hebben we geen trek in, gelukkig biedt TomTom uitkomst en brengt ons een andere route door de polder. Onvoorstelbaar wat een smalle weggetjes en wat een doolhof. Na een 10 minuutjes bochtjes draaien over een straat die zeer toepasselijk Wilde Heide heet staan we plots als derde auto in een zijstraat van de haachtstesteenweg... De kilometers lange rij voorbij en op steenworp afstand van parkeerplaats A2.

Hier nemen we genoegen mee. We zwieperen de eerste BBQ aan onder het oog van de Security en de politie. Later blijkt ook nog dat we het onder de bewakingscamera deden. Na 10 minuten (!) komt men vertellen dat je niet mag BBQ-en. Beetje zonde van de 20 wegwerp bbq's die we bij hebben. Wel mooi dat men 10 minuten koffie staat te drinken en hem dan komt doven. De vraag van meneer agent of wij misschien iets bij hebben wat niet brandde was hilarisch.

We lopen naar camping A1 en zien daar veel mensen op straat zitten. Men slaapt veel, zeurt veel en de sfeer is niet half zo leuk als in het dorp. Als je niet tegen weinig slaap kan, kom dan pas als de camping open is!

Om vijf voor vijf rijden we als een van de eerste auto's de parking op. Om vijf over vijf zijn we bij de eersten die Camping A3 opgaan. We hebben een mooie plaats aan de doorgaande weg die later bekend zal staan als onze vijver. We drinken een biertje, bouwen wat tentjes en zwieperen de uitgemaakte BBQ om 6:30 dan toch maar aan. Direct hebben we bezoek van JIM-tv. Een belgische televisieprogramma???? wat verslag doet van Werchter. De presentator hoeft geen broodje worst en vraagt ons wat we vinden van de nieuwe regels. Camping dicht tot 05:00, geen stroomvoorzieningen (onze GSM's en pacemakers staan uit) en geen BBQ. Wij vinden de regels prima, maar als je het niet erg vindt gaan we nu BBQ-en en daarna nog een tukkie doen.

Dan het festival. Het is fantastisch zoals altijd, maar de acts vallen me voornamelijk tegen. Godzijdank staan we bij Gabriel Rios als het onweer losbarst, lekker in de tent. Het optreden kon niet voldoen aan mijn torenhoge verwachtingen, maar is zeker naar het einde toe hartstikke leuk. De show van Snoop Dogg is er ook een om gezien te hebben, maar stelt uiteraard niets voor. New Order krijgt een krappe voldoende. Het einde van Kraftwerk heb ik nog kunnen zien, dat was supergaaf. Helaas stond ik het grootste deel bij Snoop. Terug bij de tent is de 'straat' langs onze 'tuin' een 'vijver' geworden. Mooie uitzichten bij blubberschuwe mensen als wij zitten te BBQ-en.

Vrijdag vond ik niet veel soeps. Armand van Helden krijgt een voldoende. Bijzonder is het allemaal natuurlijk niet. Greenday vond ik erg slap en Jimmy Eat World heeft nul uitstraling. Elvis Costello kon ik helemaal zien omdat Greenday al snel verveelde. Costello was het lichtpunt van de vrijdag met I Want You uiteraard als hoogtepunt.

Zaterdag waren de hoogtepunten den Admiraal, Rammstein en het hoogtepunt van het festival was zonder enige twijfel Interpol. Fantastisch! Vrienden die Nine Inch Nails wilden kijken roepen hetzelfde over Nine Inch Nails. Jammer als de twee topacts tegenover elkaar staan. Bloc Party was wel aardig. Ik heb me in de overige acts niet zo verdiept waardoor er geen echte tegenvallers waren. Hooguit wat matige bands die je wegwerkt met een biertje en een krantje.

Zondag is altijd de dag van XL. Dit jaar was het schema Flogging Molly --> Kane --> Arsenal --> Sarah (en Gert) Bettens --> Soulwax --> Zita Swoon --> Foo Fighters

Foo Fighters waren de beste echt headliners dit jaar. Briljante show, echte rock... Wat een vent is Dave Grohl toch. Super! Alle bands die ik zag waren goed vandaag. Soulwax bekijk ik altijd wat kritischer, want anders is het helemaal makkelijk voor de gasten en dat was hierdoor dus ook de minste act. Paar foutjes, weinig interactie... maar wat een lekkere plaat en wat brengen ze hem live goed. Sarah Bettens live is een soort k's Choice voor de helft van de prijs, je krijgt dan natuurlijk ook maar de helft van de band, maar dat is niet meer dan logisch. Sarah kan het allemaal best aardig alleen.... en tegen het einde is de verassing compleet. Gert Bettens is er ook, dus k's Choice is compleet. Kane heb ik altijd uitgekotst maar sindskort heb ik ze krediet gegeven. De vier muzikanten doen het allemaal goed. Weinig herkenning, maar later blijken het vooral nieuwe nummers te zijn. Jammer is dat het Ego van Mark Woesthoff rustig als vijfde man geteld mag worden. Dat ego loopt letterlijk en figuurlijk naast zijn schoenen maar het is Kane vergeven. Ik drink er mijn laatste biertje van die dag op (want ik moet 's nachts gaan rijden).

Om 00:45 ben ik weer thuis.
Voldaan en sinds 9:30 weer wakker en aanspreekbaar.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 4 juli 2005 @ 12:26:43 #171
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_28471454
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 11:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat dan betreft vind ik het dan weer niet zo jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar voor de rest..

En ze hebben een kut-systeem wat kaarten betreft, je mag je kaarten niet verkopen (nou had ik daar toch geen tijd meer voor) behalve aan de "omwisselkassa" , daar lever je je kaartje in en als iemand het dan koopt krijg je je geld. Mijn vriend heeft mijn kaartje daar naartoe gebracht, maar heel Werchter staat vol met zwarthandelaren die onder de prijs hun kaarten nog proberen kwijt te raken. Je zou dus wel gek zijn als je een kaartje koopt bij die bemiddelingskassa. En als er nou nog tegen die ratten zou worden opgetreden, maar nee... driewerf
De omgekeerde wereld, nu gaan we ineens janken dat zwarthandelaren onder de prijs verkopen (waarschijnlijk de enige manier om ze kwijt te raken)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 4 juli 2005 @ 13:07:00 #172
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28473172
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:24 schreef XL het volgende:
Mooi verslag... de mijne volgt nog later vandaag misschien...
pi_28475073
Ik ben alleen gister geweest, maar idd wat waren de Foo Fighters gaaf!! Het weer was wel net iets té warm en bijna flauwvallen is me ook gelukt Verder vond ik Sarah Bettens echt heel leuk en ook leuk dat de Eagles of Death Metal hetzelfde nummer na haar speelden!! Ik heb me echt goed vermaakt, alleen ik vond het echt super ranzig!! Overal afval, nergens prullenbakken en ik voelde me echt helemaal vies en ik ben nog maar 1 dag gegaan.... Andere festivals zijn echt nooit zo vies...
  maandag 4 juli 2005 @ 13:56:55 #174
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28475221
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:53 schreef Inu het volgende:
Ik ben alleen gister geweest, maar idd wat waren de Foo Fighters gaaf!! Het weer was wel net iets té warm en bijna flauwvallen is me ook gelukt Verder vond ik Sarah Bettens echt heel leuk en ook leuk dat de Eagles of Death Metal hetzelfde nummer na haar speelden!! Ik heb me echt goed vermaakt, alleen ik vond het echt super ranzig!! Overal afval, nergens prullenbakken en ik voelde me echt helemaal vies en ik ben nog maar 1 dag gegaan.... Andere festivals zijn echt nooit zo vies...
Was het je eerste outdoor festival? Ik zou er maar nooit gaan kamperen als ik jou was....tjonge jonge....
  maandag 4 juli 2005 @ 13:57:14 #175
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28475233
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:53 schreef Inu het volgende:
Ik denk dat de regen van donderdag en de bijhorende modder er veel mee te maken had. Die modder maakt het quasi onmogelijk om alles 's nachts op te kuisen.
  maandag 4 juli 2005 @ 14:12:30 #176
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_28475801
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:57 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik denk dat de regen van donderdag en de bijhorende modder er veel mee te maken had. Die modder maakt het quasi onmogelijk om alles 's nachts op te kuisen.
Juist.
Het was dit jaar erg smerig, de laatste dag stonk men behoorlijk en was het klef, zweterig weer. Lijkt me een verschrikking voor zondag-dagjesmensen. Voor de weekendgasten wordt de definitie van 'smerig' naarmate het weekend vordert steeds milder. Al met al vind ik dat de hygiene op Werchter de afgelopen jaren sprongen in de goede richting heeft gemaakt. Bij gunstige weersomstandigheden was het waarschijnljk ideaal geweest.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 4 juli 2005 @ 14:14:47 #177
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28475876
Ik heb trouwens hulde voor de maatregels op de camping (geen campers), de sfeer was veel gezelliger en rustiger op de campings nu, en er was veel meer plaats. Waar A1 normaal meteen propvol zit hadden we nu meer dan plaats zat.
  maandag 4 juli 2005 @ 14:16:20 #178
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28475928
Ach op een festival word je nu eenmaal vies. En dat geldt ook voor het terrein. Als je daar niet tegen kan, moet je gewoon niet gaan denk ik....
Het weer was mede debet aan de zooi, maar een buitje hoort erbij vind ik
Mijn inziens kom je voor de muziek en de sfeer, redelijke faciliteiten zijn meegenomen, niks meer of minder...

heb trouwens nog niet eerder zo goed geslapen als dit jaar, dat was wel fijn
pi_28476959
Ja ik ben ook weer bij de levenden, het beste optreden vond ik toch wel kraftwerk, op de voet gevolgd door de FF.

Bij rammstein was ik een beetje te ver van de wereld en kon ik de teveel knipperende lichten niet aan, maar stond ik met mijn bekenden toch wel heel voorraan daarom heb ik dat concert voornamelijk gehoord, en naar achter gekeken

En niet te vergeten even de heel schappelijke bierprijzen vermelden 1.66

Nog meer mensen die hier ook willen klagen over modderschoenen, en stinkend tereinn, en niet te verkopen al gekochte kaartjes, ga alsjeblieft door dan heb ik tenminste nog wat te lachen.

zo nu eerst eens even mijn tent gaan uithangen
pi_28477158
het weer viel me 100% mee
dag 1 een beetje regen, maar dat was niet om over naar huis te schrijven
dag 1 vond ik qua optredens niet gek veel aan, kheb new order, wel relax, ozark henry idem gezien. Daarna snoopdog, toch leuk om eens gezien te hebben en toen kraftwerk
en toen ben ik maar mooi voor de bui een biertje bij te tent gaan drinken

dag 2 dan:
begonnen bij simple plan om in elk geval garbage van voren te kunnen zien.
vervolgens daar leuk wezen ouwehoeren met diverse mensjes en besloten toch maar tot en met greenday voor aan te blijven staan
garbage vond ik echt supervet
velvet revolver, altijd leuk om slash weer te zien!
en toen greenday
we stonden met een spandoek te zwaaien (van 2 engelse gasten waar we hele tijd mee hadden geouwehoerd) en ja hoor hij mocht het podium op en kreeg de gitaar
dat was wel stoer
daarna snel naar elvis costello en het was weer super, vooral idd i want you

dag 3 begonnen met therapy?. superstrakke set en het valt me mee dat ik nog stem heb
vervolgens pennywise en ik kwam de dezelfde gast als gister al weer van vorfen tegen. was erg gezellig weer
pennywise was wel aardig, maar niet zo super als ik verwacht had.
vervolgens toch maar weer wachten op rammstein van voren. (drinken en eten was mee)
tot audioslave vond ik er weinig aan, maar toen begon het gelukkig weer leuk te worden
vooral de rage against the machine nummers waren vet
nine inch nails kende ik niet echt goed (schaam) maar dat was echt wel vet en rammstein zette een toffe show neer.
toen die boot het publiek ging en die gast er uitflikkerde jumpte de security er meteen tegen aan, via mee
ook de terugweg kreeg ik wat kistjes in mijn gezicht, maar dat mocht de pret niet drukken
vervolgens nog biertjes gedronken en blowtje gerookt en half 6 was een mooie bedtijd

de laatste dag gestart met flogging molly om vervolgens toch maar de tent te gaan opruimen en inpakken, er kwam noodweer aan, 's nachts en daar had ik geen zin in, en er was toch niet echt iets boeiends
vervolgens weer rond sarah bettens richting terein
dat was wel weer vet vond ik
lekker meezingen
vervolgens richting hoofdpodium gegaan en daar vooral chillend van achter alles gezien. foo fighters was wel weer echt gaaf
tijdens REM werd de lucht wel heel dreigend en toen zijn we richting auto gelopen om rond 3 uur 's nachts, na wat gezoek in belgie om eindelijk in mechelen aan te komen, thuis aan te komen

was mooi festival met als voordeel/nadeel dat je eigenlijk altijd veel slaapt, omdat er 's nachts gewoon weinig te beleven is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')