quote:Pennywise was one of the key bands of the punk-revival of the '90s. Using Californian hardcore as a foundation, the group incorporated funk-metal and skate-punk into their sound, developing a sound that functioned as edgy, post-punk frat rock -- it was speedy and occasionally stupidly catchy, with heavy, propulsive rhythms and positive, optimisitic lyrics that stood in pointed contrast to their grunge-addled peers. Through constant touring and recording, as well as appearences on surfing and snowboarding concerts and videos, Pennywise ... (Continue)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dying is ook cool
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
ik kan er nog aan toevoegen:quote:
Ik stond op het balkon, net achter je.. Die gozer ( met sick of it all shirt ) had het vrij slecht.. hij kreeg ook nog op zijn kop van de geluidstechnicus dat ie lag te slapen ( omdat ie zoveel mensen het podium op liet ). Er lag ook een plasje bloed vlakbij die setlist.. ongelukje gebeurd ?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:48 schreef crossover het volgende:
[..]
ik kan er nog aan toevoegen:
Bonus track van Unknown Road die was echt bruut!!
My Own Country
ook nog een nummer van The Fuse, volgensmij Fox TV
Twist of Fate (?)
ik heb de hele tijd een beetje aan de zijkant gestaan, op een gegeven moment kreeg ik daar genoeg van en ben ik de pit in gesprongen, en heb ik mijn weg naar boren gebeukt, om zo vooraan te komen. ik stond een meter van de bassist, kon zo de tracklist lezen en kon die dooie 'uitsmijter' op zn smoel rammen als ik wou.
toen bro hymn kwam drongen er dus allemaal mensen naar voren het podium op, die uitsmijter kon niks beginnenen dus ging ik dr ook nog maar achteraan.
wie had trouwens gezien dattie een bekertje in zn gezicht gesmeten kreeg?![]()
De cover was Minor Threat, van de band Minor Threat.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:42 schreef FooFighters het volgende:
Pennywise was echt kick ass gister... wow ! wat een band,wat een energie!
Veel goede nummers.. weet ze niet allemaal meer maar o.a. Fuck authority, Something to change, Slowdown, Pennywise, The World, Alien, Homesick, Might be a dream, Down under, Society, medley van een nummer van minor thread, Territorial pissing van Nirvana en blitzkrieg Bop van the Ramones.
En natuurlijk Bro Hymn tribute.. tijdens dit nummer stormde de halve melkweg richting en op het podium.. Jim ging zelfs nog crowdsurfen op het podium..
Echt een super gezicht om te zien...
Voor die gene die geweest zijn![]()
![]()
![]()
Voor diegene die niet geweest zijn.. je hebt echt wat gemist !
Wie weet de gehele setlist ?
Slow Down was de bonustrack van Unknown Road dude.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:48 schreef crossover het volgende:
[..]
ik kan er nog aan toevoegen:
Bonus track van Unknown Road die was echt bruut!!
My Own Country
ook nog een nummer van The Fuse, volgensmij Fox TV
Twist of Fate (?)
ik heb de hele tijd een beetje aan de zijkant gestaan, op een gegeven moment kreeg ik daar genoeg van en ben ik de pit in gesprongen, en heb ik mijn weg naar boren gebeukt, om zo vooraan te komen. ik stond een meter van de bassist, kon zo de tracklist lezen en kon die dooie 'uitsmijter' op zn smoel rammen als ik wou.
toen bro hymn kwam drongen er dus allemaal mensen naar voren het podium op, die uitsmijter kon niks beginnenen dus ging ik dr ook nog maar achteraan.
wie had trouwens gezien dattie een bekertje in zn gezicht gesmeten kreeg?![]()
Beetje laat maar dit was 'm dus volgens mijquote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:42 schreef FooFighters het volgende:
Wie weet de gehele setlist ?
Het zal ook niet express zijn geweest, meer toeval...quote:Op zondag 3 juli 2005 19:52 schreef Ixnay het volgende:
Het is niet de eerste band die het nummer gebruikt dus ik denk niet dat iemand het wat uitmaakt.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:43 schreef GREED het volgende:
Ik heb 1 nummer van Pennywise, iet svan To all the friends with lost this was for yo geloof ik.
Ze schijnen in rechtstreeks contact met de duivel te staan.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:21 schreef Ixnay het volgende:
Nee, maar ze treden wel eind augustus weer op in de Melkweg voor de afwisseling.
Zoiets hoorde ik ergens... Maar weet het ook niet zeker.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:23 schreef crossover het volgende:
Ik zal er zijn. Hoe weet je dat? Want het staat niet op de site..
Volgesmij zijn wij de enige overgebleven hier hé?
http://www.melkweg.nl/artikelpagina.jsp?language=nederlands&batchno=5&offset=48&artikelid=24855&disciplineid=muziek&agendaitemid=24856quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:24 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Zoiets hoorde ik ergens... Maar weet het ook niet zeker.
Ik ben benieuwd of het zo is. Zal eens na vragen
Goeie combi ook met bouncingSoulsquote:
ook wel weer leuk om te zien is al lang geleden/quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:48 schreef Ixnay het volgende:
Boysetsfire zit er volgens mij ook bij.
Ik gok dat ze ook zoiets gaan doen eerlijk gezegd. Sowieso, vorige keer speelden ze een paar nummers van Land of the Free?, nog minder van die plaat daarna en welgeteld ééntje van The Fuse. Het valt allemaal wel mee Kletz!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:48 schreef Kletz het volgende:
geef mij een setlist van S/T, Unknown Road en About Time en ik wil nog wel komen.
Hoe kut is BS.
Het zal nooit meer worden zoals het vroeger wasquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:20 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ik gok dat ze ook zoiets gaan doen eerlijk gezegd. Sowieso, vorige keer speelden ze een paar nummers van Land of the Free?, nog minder van die plaat daarna en welgeteld ééntje van The Fuse. Het valt allemaal wel mee Kletz!
Bouncing Souls zijn leuk joh! (ook niet meer dan dat though)...
kom je daar nu pas achterquote:Op woensdag 31 januari 2007 11:38 schreef =HellFire= het volgende:
Hopelijk niet teveel geluidfilters erover heen in Jim z'n stem, ik kan FTA en TF amper beluisteren zonder daar me aan te ergeren. Sowieso ging het vanaf FTA al downhill...![]()
About timequote:Op woensdag 31 januari 2007 12:27 schreef Kletz het volgende:
[..]
kom je daar nu pas achter![]()
haha.
ik zit nog steeds te twijfelen welke het lekkerst is van ze. About Time - S/T - Unknown Road. Moet eerlijk zeggen dat die live plaat ook lekker luisterd!
duidelijk iemand van de jongere generatiequote:Op woensdag 31 januari 2007 12:35 schreef crossover het volgende:
Ik ga voor Full Circle
Of toch Straight Ahaid...?
zitten zulke mooie nummers op > perfect people is er inderdaad 1 van. Maar je hebt Killing Time, Waste of time, same old story. Om maar een paar te noemenquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:21 schreef VirgilReality het volgende:
[..]
About timevooral het nummer Perfect People
![]()
Nah, al eerder, maar toen maakte het met niet zoveel uit. Maar zelfs toen ging ik al voor de eerste drie platen. En ja, de live plaat is zeker een goeie.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:27 schreef Kletz het volgende:
[..]
kom je daar nu pas achter![]()
haha.
ik zit nog steeds te twijfelen welke het lekkerst is van ze. About Time - S/T - Unknown Road. Moet eerlijk zeggen dat die live plaat ook lekker luisterd!
quote:Lindberg released the following statement:
After 20 years, nine albums and thousands of shows around the world, my time in Pennywise has come to an end. Being the singer for this band has been an amazing experience, and along the way we made some of the best fans anyone could ask for. There are few things that made me more proud than seeing people at our shows singing our songs, and it’s your support and encouragement that’s kept me going this long. would sincerely like to thank everyone who helped us along the way and wish everyone in the Pennywise family the best of luck and continued success. Yours truly, Jim.”
en:quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:40 schreef tong80 het volgende:
Kan idd niet het was genant om te zien dat Queen optrad met een andere zanger.
De ene geslaagde opvolger was bij AC/DC
Drie keer misluktquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:51 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
en:
iron maiden
black sabbath
dark angel
quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:09 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
nietes![]()
![]()
(en ik ga zometeen pennywise maar eens luisteren, ken de band alleen maar van naam)
En K3quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:51 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
en:
iron maiden
black sabbath
dark angel
Echt wel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:09 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
nietes![]()
![]()
(en ik ga zometeen pennywise maar eens luisteren, ken de band alleen maar van naam)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
Was erbij. Het optreden duurde niet lang omdat door al het publiek het podium dreigde in te storten.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:23 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Bestaat Pennywise nog?? Kon de muziek waarderen ten tijde van Unknown Road en About Time, maar het is alleen maar meer van hetzelfde.
Herinner me nog een leuk optreden op Lowlands in 1997 (?) waarbij het hele podium volstond met publiek.
Dat zou ik veeeel erger vinden. Bad Religion is een godenband, met constant goed werk, maar Pennywise is nu al zoveel jaren hetzelfde (ondanks een goeie nieuwe plaat)... en ook live viel 't de laatste keer ietwat tegen. RIP PW, het is ook wel mooi geweest.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:14 schreef Gummibeer79 het volgende:
Net als Bad Religion zonder Greg,,,,,
Kan ook niet ....
All time favorite: Against the Grainquote:Op donderdag 3 september 2009 17:12 schreef tong80 het volgende:
PW is inderdaad schatplichtig aan het briljante Bad Religion
quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:20 schreef Gummibeer79 het volgende:
[..]
All time favorite: Against the Grain![]()
Pennywise werkt dus aan een nieuwe cd, en Ignite ook. Ik ben heel benieuwd hoe hij dit gaat combineren, want Ignite is ook constant aan het touren.quote:South Bay punk pioneers PENNYWISE have announced that Zoli Teglas of Orange County's IGNITE is the band's new and permanent lead singer.
Teglas, a longtime friend and tourmate, recently played a handful of So Cal shows with PENNYWISE, including the 2009 Smokeout Festival and a sold-out Holiday Benefit concert for Amnesty International at Long Beach Arena.
Teglas will join PENNYWISE on its upcoming European tour which kicks off this April. That trek will be preceded by a few warm-up West Coast dates that start on March 17 in San Diego, CA.
PENNYWISE is currently at work on a new record, its first featuring the new lineup.
Haha, voor 't echie dus wel. Afgelopen jaar Pennywise én Ignite gezien. De eerste vond ik verdacht minder vergeleken Zoli's échte band. Kon ook aan de locatie liggen (was in de 013), maar bijster geinspireerd was het allemaal niet. Hopen dat de nieuwe plaat wat wordt.quote:Op zondag 27 september 2009 21:55 schreef =HellFire= het volgende:
WTF!!!!!!!!!!! Meen je.![]()
![]()
Tijdelijk ja, maar not for real.
idd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:09 schreef Ixnay het volgende:
Zoli bleek Jim zelf gevraagd te hebben om terug te gaan.
quote:During a January, 2012 performance in Germany, Teglas injured his back, sending the singer to the hospital for emergency surgery. Unfortunately, Teglas’ healing would last longer than expected, forcing the band to cancel all touring activity through the end of 2012. According to Dragge and Lindberg, Teglas wanted out of the band for awhile. Apparently he’d even been calling Lindberg and begging him to come back to the band.
“He’s actually happy. He’s happy to get the hell out of here,” laughed Dragge. “Jim told me he was calling and saying, ‘Hurry up and come back man.’”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |