Geqxon | zaterdag 25 juni 2005 @ 20:56 |
Klein vraagje ![]() Kan je de motor van een Daf 33 vervangen door een DOHC motor van Honda? | |
Virus.NL | zaterdag 25 juni 2005 @ 20:57 |
Alles kan ![]() | |
Geqxon | zaterdag 25 juni 2005 @ 20:58 |
Das een snel antwoord ![]() Maar kijk, bij een Kever kun je er een Porsche blok inhangen ivm. het feit dat toendertijd Porsche en VW bijna identiek waren ![]() Heeft Daf ook een soort van supersnel tweelingsbroertje? | |
mistermaniac | zaterdag 25 juni 2005 @ 21:54 |
Dan heb ik zoiets van: Waarom? de 33 is een mooi autotje. | |
D-FENS | zaterdag 25 juni 2005 @ 21:59 |
Je zou eens naar een blok uit een Volvo 340 kunnen kijken. Te krijgen als 1.4, 1.7 en 2.0. | |
Geqxon | zaterdag 25 juni 2005 @ 23:14 |
Ik weet niet of je de T5 bedoelt, maar die krengen zijn enorm duur ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 25 juni 2005 @ 23:48 |
Ik heb al gehoord van een Lada met een V8 5 liter blok erin dus een B16A2 moet echt wel in een daf passen. Het is alleen een mega-hobby project. Maar.... Honda-blokken zijn compact. Moet lukken imo. Neem anders even contact op met Total Car Concept in Bleiswijk. www.totalcarconcept.com. Deze mensen doen regelmatig aan Honda-engineswaps en zijn expert op het gebied van Honda's. | |
heijx | zaterdag 25 juni 2005 @ 23:50 |
Er ligt toch een 2 cylinder boxer in een Daffodil? Misschien is een Subaru motor iets. ![]() En dan niet meteen 218 pk op die jarretellen zetten. ![]() | |
Uiteraard | zondag 26 juni 2005 @ 00:00 |
quote:340 is er niet in T5 Heiden ![]() | |
Remon | zondag 26 juni 2005 @ 04:09 |
past zelfs in een mini dus waarom niet in een daf | |
Classic-PC | zondag 26 juni 2005 @ 08:54 |
Een vriend van me en ik hebben zelfs een keer het gestoorde idee gehad om een Volvo Amazon uit te rusten met een Chevy 350. ![]() | |
Googolplexian | zondag 26 juni 2005 @ 09:09 |
Volvo Amazon is niet echt te vergelijken met een Daf. Amazone weegt iets van 1800 kilo ofzo? ![]() 350 Chevy past daar wel in en is al vele malen gedaan. Rijdt een paarse met chopped roof in Den Haag en omstreken. | |
Kluupkluup | zondag 26 juni 2005 @ 11:22 |
Kan 't chassis wel zoiets aan vraag ik me dan af.. Lijkt me iig erg link. | |
Knarf | zondag 26 juni 2005 @ 12:17 |
quote:Chassis misschien nog wel, maar de jarratellen zeker niet. | |
Googolplexian | zondag 26 juni 2005 @ 14:52 |
gewoon doorlassen van de naden. Hier en daar een veerpootbrug en klaar. Doorlassen naden > normaal worden auto's met puntlassen in elkander gefabriceerd. Met het doorlassen ga je alle naden na en las je ze volledig. Dit komt de rigiditeit van de auto (zeker bij oude auto's) zeer ten goede. Bij race-auto's is het bijna standaard procedure. Het is een dure grap als je het niet zelf kunt maar het is ZEKER de moeite waard als je wat langer plezier wilt hebben van je dure hobby-project. | |
Googolplexian | zondag 26 juni 2005 @ 14:56 |
hier trouwens een paar werkplaatshandboeken van honda's kan je alvast de electrische schema's, de afmetingen, etc, etc. bekijken. http://www.honda.co.uk/owner/workshopmanuals2.html | |
heijx | zondag 26 juni 2005 @ 15:24 |
Overigens is DOHC geen Honda term. Het betekent gewoon Dubbele bovenliggende nokkenas. | |
Googolplexian | zondag 26 juni 2005 @ 16:02 |
quote:dus? | |
-chefke- | zondag 26 juni 2005 @ 16:05 |
quote:dat een DOHC niet persee een honda blok is. mijn 100 nx en mijn ouders hun primera hebben beide een DOHC blok zijn wel lekkere blokken ![]() | |
heijx | zondag 26 juni 2005 @ 16:20 |
quote:TS bedoelde met "DOHC" in de titel een Honda blok in de OP. Vandaar. ![]() | |
LSD | zondag 26 juni 2005 @ 22:27 |
natuurlijk kan dat. met het juiste budget, kennis en de gelegenheid ertoe (monteurs, goed uitgeruste werkplaats) moet zo'n beetje alles mogelijk zijn. zoals hierboven iemand al zei hebben ze ook een V8 in een lada gepropt. maarja, niet iedereen heeft de middelen, kennis en het geld ervoor he. | |
daNpy | zondag 26 juni 2005 @ 22:32 |
Een Honda blok is gemaakt voor FWD (behalve de S2000 dan). Een DAF is RWD ![]() Het kan wel, maar de 33 is erg klein. En er ligt juist een leuke boxer in ![]() | |
God_de_Vader | maandag 27 juni 2005 @ 00:10 |
vergeet het maar wat ze hier ook zeggen het is niet halbaar... dan moet je echt alles gaan aanpassen, achterwielaandrijving, versnellingsbak vervangen en inkorten, steunpunten maken, koppeling vervangen, ... etc etc ... Daarbij komt dat de Honda motor een stuk zwaarder is in gewicht en dat gaat je dafje er niet mooier op maken ... | |
Googolplexian | maandag 27 juni 2005 @ 00:58 |
quote:is het nou wel of niet haalbaar? | |
TR08 | maandag 27 juni 2005 @ 09:45 |
Als je alles aanpast is het haalbaar ![]() Het ligt dus aan TS of het lukt ![]() | |
tupolev141 | maandag 27 juni 2005 @ 10:06 |
Is het doenbaar? Ja Is het haalbaar? Waarschijnlijk niet ![]() | |
God_de_Vader | maandag 27 juni 2005 @ 11:10 |
gaat je meer kosten dan het je ooit opleverd ... zeker gezien het feit dat die wagen helemaal niet berekend is op die motor ... het gaat echt niet veilig zijn ... |