abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28226816
Ik ben op zoek naar de naam van een chinees (denk ik) gerecht: Rood vlees in een donkere (bijna zwarte) jus/saus..

Ik kom maar niet op naam
  zaterdag 25 juni 2005 @ 17:36:42 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28226883
Staat het hier misschien tussen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 25 juni 2005 @ 17:37:09 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28226895
Babi pangang?

Oh nee, da's bijna zwart vlees in een rode saus...
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 18:14:26 #4
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28227988
Tsa Tsiew in zwarte bonensaus?
Of met sojasaus?

Of:
quote:
TI PAN CHA SIEUW
Cantonese babi pangang met hoisin saus gegrild op traditionele
Dat stond op de site die Martijn gaf, zou het ook nog kunnen zijn. (die cha sieuw is trouwens hetzelfde als Tsa Tsiew, schrijfwijze verschild nogal weleens)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28229090
Het lijkt er wel veel op ja

Vanavond eens bestellen en kijken of het dat ook echt is ^^
Bedankt
pi_28229174
Bedankt, ik ga het vanavond ook eens proberen.
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
  zaterdag 25 juni 2005 @ 23:39:15 #7
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28237663
En, hoe was het?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:51:08 #8
521 ruby
Hell yeah!
pi_28320110
Babi ketjap?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:17:37 #9
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_28342364
Cha Siew?
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
pi_28342559
Het klinkt als Tja Siew, idd...

Hoewel dat bij onze Chinees niet met donkere saus komt... Dus het zal wel zijn wat BBQ-kippie zegt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:58:09 #11
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28346040
Cha Sieuw. En die zwarte saus kreeg je er dan als extraatje bij. Ik weet het (bijna) zeker
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_33701090
Die zwarte saus is voor zover ik weet gewoon soja saus waarin ze de soja kip hebben bereid ... elke eker weer opnieuw vandaar dat het zo lekker smaakt.

*ja ik ben chinees:P*
pi_33710329
Zou natuurlijk ook iets met Tausi-saus (zwarte bonensaus) kunnen zijn
pi_33713390
dat serveer je niet bij cha sieuw.... dat weet ik zeker... of het is gewoon soja saus of het is zwarte peper saus:P Is het pittig of? omschrijf de smaak is =)
pi_33714782
Chasiew is mager varkensvlees en wordt gestoomd dus om daarna in stukjes te worden gesneden voor de verkoop. Met zwarte bonensaus..getver...volgens mij is het dan iets anders want als je iets niet moet doen is er wel zwarte bonensaus overheen mikken omdat dan de hele smaak van de chasiew verloren gaat. Ik denk dat je iets anders bedoelt.

Chasiew zie je hier op deze tjaumin maaltijd liggen naast het krokante spek
pi_33721583
ja babi kecap en babi pangang... echt chinees
100kb is de limiet voor webicons :)
pi_33749873
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:28 schreef Frida28 het volgende:
ja babi kecap en babi pangang... echt chinees
hahahaha, klinkt eerder indonees dan chinees...

maar ik denk ook dat het tja sieuw is...superlekker, ik heb het vandaag nog op bij Sing Kee in den haag aan de wagenstraat. samen met babi pangang spek en gemengde groenten met seafood.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_33750264
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:41 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

hahahaha, klinkt eerder indonees dan chinees...

maar ik denk ook dat het tja sieuw is...superlekker, ik heb het vandaag nog op bij Sing Kee in den haag aan de wagenstraat. samen met babi pangang spek en gemengde groenten met seafood.
indonees

bij sing kee lopen de muizen rond...
zelf gezien toen ik er heb gegeten
doei
100kb is de limiet voor webicons :)
pi_33750850
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:51 schreef Frida28 het volgende:

[..]

indonees

bij sing kee lopen de muizen rond...
zelf gezien toen ik er heb gegeten
doei
als die muisjes maarn iet mijn eten opeten....als ik naar een chinees ga, dan verwacht ik niet een steriele eetgelegenheid, maar juist een beetje smoezelige/ranzige eettent, helemaal bij een chinees.

Er moeten ook veel chinezen zitten en het eten moet hoge omloopsnelheid hebben, dan heb je goed eten, plus dat vlees hangt toch aan een haak voor het raam, dus een knappe muis die zo hoog springt....

maar goed....
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_33752783
Kijk! iemand die tenminste zich niet in de luren laat leggen door die pan-Europese chinezen met hun 'Hollandse chinese pot. Inderdaad waar je ook ter wereld gaat: Een echte goeie traditionele chinees heeft zijn waar uitgestald netzo als dat in mainland China het geval is. Ga maar eens voor de gein naar Soho in Londen. Waar feest voor elke Azie liefhebber waar je van gekheid niet weet waar je moet beginnen met eten.
pi_33762781
soho is vet, moet ik nog steeds es nar toe
hier in nl moeten we het doen met zeedijk, adam, maar ja dat is beter dan die normale hollandsche chinese meuk.

ontopic, ik denk idd dat het char sieuw is

check lijst:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Chinese_gerechten
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:32:56 #22
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_33772329
Cha sieuw is rood vlees en babi panggang bruin.
Je kan het trouwens ook heel makkelijk zelf maken.
Je haalt bij de toko een zakje cha sieuw marinade en daar marineer je varkanslappen mee.
Ik ben op het moment babi panggang aan het marineren, bij de toko hebben ze daar flesjes marinade en saus voor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')