abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28218964
http://www.purevolume.com/thehotstewards

Vette Bronski Beat cover!

Met o.a. leden van Face Tomorrow, Campsite, Oil en TSTGU.

Ben wel benieuwd naar hun ep en wat precies de bedoeling van deze samengestelde band is.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 juni 2005 @ 12:43:34 #2
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_48982163
kick!

Ze zijn nu album van de week bij Nieuwe Revu, en ze staan in de album top 10 van 3voor12.

luisterpaal Daar kan je em luisteren.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_48997344
Klinkt wel lekker moet ik zeggen, de review van www.nu.nl door Marco Démoet:
quote:
The Hot Stewards - Cover Up

Eerder deze week hadden we een recensie van het nieuwe album van Patti Smith, die haar favoriete nummers covered. The Hot Stewards doen iets soortgelijks, alleen dan met nummers van Rick Astley en Wham.

De uit Nederland afkomstige Hot Stewards bewerken op knappe wijze maar liefst 11 nummers uit de jaren tachtig en dat op een manier dat ze weer hip en fris klinken.

De vergelijking met een band als Me First And The Gimme Gimmes ligt voor de hand, ook zij maken van nummers die eigenlijk niet kunnen een zeer acceptabele rockversie. Maar waar deze band voor rechttoe rechtaan punk kiezen, is het geluid van The Hot Stewards veel diverser.

Grunts

Zo hoor je in Rick Astley's Never Gonna Give You Up zowel een vrolijk indiegitaartje als een paar zware grunts. En zo heeft ieder nummer een knap arrangement meegekregen.

Stel dat de gecoverde nummers niet door en door bekend zouden zijn, dan zouden de Hot Stewards zowaar op dezelfde hoop zijn gegooid met bands als bijvoorbeeld The Automatic. Vooral de combinatie van meezingers en een schreeuwerige tweede stem doet denken aan deze succesvolle band.

Lol

Je kunt natuurlijk ook denken aan het Nederlandse The Spirit That Guides Us, aangezien The Hot Stewards voor een gedeelte uit leden van deze band bestaat. Ook Campsite en Jetsetready leverden bandleden aan The Hot Stewards. Het is dus duidelijk dat dit project vooral voor de lol is ontstaan en dat is goed te horen ook.

Alleen het laatste nummer, Don Henley's Boys Of Summer, is wat minder, maar de rest werkt zeer aanstekelijk en vrolijk. De luisteraar rest dan ook niets anders dan het volume van de stereo vol open te gooien en uit volle borst mee te zingen.

Op de MySpace van de band zijn een aantal nummers te horen en kun je bij de tourdata kijken wanneer de band in de buurt speelt.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:31:30 #5
11502 nipeng
The last ride is free
pi_52816467
Ik heb de cd vorige week gekocht, en hij is echt goed!
Napoleon, mijn voorbeeld, mijn papa :W
pi_52817099
Ik ook (bij concert in tivoli), en is erg vet inderdaad!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_52817154
Ik heb de cd, echt leuk om een paar keer te luisteren maar gaat enorm snel vervelen en ik draai hem eigenlijk nooit meer.
pi_52817689
Ik heb Cover Up een tijdje geleden heel erg veel geluisterd. Leuk album.
pi_55024366
Ze hebben nu een clip die wordt gedraaid op MTV!
Bassist heeft mij nog gitaarles gegeven
Hot Stewards 19 januari in nieuwe Xinix in Nieuwendijk.
Napoleon, mijn voorbeeld, mijn papa :W
pi_58399833
Ik heb ze gister gezien in Den Haag, was echt leuk! Had nog nooit van ze gehoord.
  maandag 5 mei 2008 @ 20:00:41 #13
149079 Sabinee
Wanderer
pi_58497216
Ben afgelopen vrijdag naar een concert van ze geweest en ja, ik vind ze echt wel leuk
Vriendin van mij woont in huis bij één van de bandleden.
pi_58501445
Afgelopen week 2 keer gezien in het voorprogramma van Bosshoss.

Sorry, maar 't is 't allemaal nét niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')