abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28215276
Ik ben benieuwd naar wat jullie meest favoriete films nou eigenlijk zijn. En natuurlijk waarom dat zo is. Veel te vaak zie ik mensen die elke dag een andere favoriet hebben, alsof ze het eigenlijk niet weten. Vaak zijn het de films die dan in de bios draaien, terwijl de oudere films vaak nog het origineelst zijn (oke, ergens moet de creativiteit wel ophouden).

Dus plaats hier je top 3 met korte motivatie!
pi_28215284
Misschien kan je zelf beginnen, anders staat het een beetje raar. Zo lijk je net een leraar die ons opdrachten geeft.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 08:17:19 #3
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_28215287
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 08:16 schreef Conflict het volgende:
Misschien kan je zelf beginnen, anders staat het een beetje raar. Zo lijk je net een leraar die ons opdrachten geeft.
ik ken TS niet zo
  † In Memoriam † zaterdag 25 juni 2005 @ 08:18:17 #4
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_28215292
1: american beauty: geweldige sfeer, goed verhaal, super geacteerd vooral door kevin spacey. de hele film draagt een soort intellectuele sfeer.
2: the blues brothers: leuke muziek! de hele film is een groot spectacel terwijl de broers constant nuchter blijven . een film die nooit verveeld hoe vaak je hem ook kijkt, komt ook door de muziek.
3: the truman show: het idee achter de film is al meesterlijk. hoe jim carrey erachter komt dat er iets niet klopt is gewoon geniaal.
:')
  † In Memoriam † zaterdag 25 juni 2005 @ 08:31:16 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_28215349
en nu mag de TS
:')
pi_28215393
1. The Beastmaster (1982)
Dit verhaal gaat over een jongen die opgroeit tot martial arts expert. Hij kan tevens praten met dieren. Op een dag wordt zijn vader vermoord door een priester. De jongen zoekt wraak.

Oke, op het eerste gezicht een cliche verhaal, maar dat is het niet. The Beastmaster is een film die voor die tijd in mijn ogen erg vernieuwend was. Het is niet in een bepaald genre te plaatsen, maar het neigt naar de horror/actie kant. Er zitten stukjes in die ik als klein kind niet snel was vergeten.

Dit is de eerste film die ik mij kan herinneren, het was voor mij toen een enge film omdat ik nog niet goed onderscheid kon maken tussen feit en fictie.

2. The Lord of the Rings Trilogie
Dit verhaal heeft geen uitleg meer nodig lijkt mij.

LOTR staat voor mij op nummer 2 omdat het niet zozeer een film was waar je simpelweg naar keek. Het was meer een reis die je maakte tijdens de 3 delen, het voelde alsof je er zelf bij was. Dat vind ik heel bijzonder voor een film, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

3. Bopha (1993)
Dit is een verhaal over een jongen die opgroeit in Afrika in de tijd van de apartheid. Hij wilt zo graag zichzelf zijn maar dat kan niet in het land/tijd waarin ze leven. Bopha is een film die je niet snel in de schappen van de videotheek ziet, maar als je de kans krijgt. huren!
pi_28215397
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 08:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
en nu mag de TS
Ik ben op mijn werk was nog ff bezig met tikken
pi_28215948
Lord of the Rings
Weinig uitleg nodig lijkt me Als er een film is die tot in de kleinste details is uitgewerkt dan is het deze wel.

Ronin
Erg vet verhaal en ook hele vette scenes.

Stigmata
Persoonlijke favoriet denk ik, maar ik kan niet uitleggen waarom
-
pi_28215959
1. The Wall - Puur door de muziek en de mooie manier van het verhaal vertellen.

2. The Blair Witch Project - als enorm fan van horror staat deze boven al haar soortgenoten, omdat er eigenlijk niets gebeurt.

3. Leaving Las Vegas - na de film hield ik zo'n onvolledig gevoel over. Waarom vallen die twee voor elkaar, wetende wat er gaat gebeuren.
Time's fun when you're having flies!
pi_28215974
Ik kan er eigenlijk maar 1 bedenken die ik leuk blijf vinden en op elk moment van de dag kan kijken.

En dat is Full Metal Jacket.

En waarom? Goeie vraag.
Cliché dingen als : Goed verhaal, goede acteurs, etc.

Hoi TS, ik ken jou wel
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:12:47 #11
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_28215998

Tremors
Op de een of andere manier heeft deze film voor mij de perfecte balans tussen spanning, humor en actie gevonden.
Het is eeen doodeenvoudige monsterfilm met een simpel plot, zonder bijzonder diepe personages. Maar de balans is perfect. De dialogen zijn scherp en humorvol.
Intellectueel is het bepaald niet, maar dat hoeft ook niet altijd.
Topper.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_28216022
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:12 schreef deGVR het volgende:
[afbeelding]
Tremors
Op de een of andere manier heeft deze film voor mij de perfecte balans tussen spanning, humor en actie gevonden.
Het is eeen doodeenvoudige monsterfilm met een simpel plot, zonder bijzonder diepe personages. Maar de balans is perfect. De dialogen zijn scherp en humorvol.
Intellectueel is het bepaald niet, maar dat hoeft ook niet altijd.
Topper.
Ik ging als basisschool jochie vaak de videotheek in om te kijken bij de horrorfilms en daar stond deze ook bij, leek me ook reuze eng en wanneer ik stond te plassen dacht ik ook altijd aan die film en dat zo'n monster mij zou horen en dan naar beneden zou sleuren
-
pi_28216128
Mijn absolute topper is Bladerunners. De sfeer die ze daar weten te creeren is echt ongelofelijk goed. En uiteraard de sublieme rol van Rutgher Houwer die imho hier zijn allerbeste rol uit zijn gehele cariere gespeeld heeft.

En deze mooie babe niet te vergeten
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:31:48 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28216210
  • Midnight Cowboy (1969)
    Het soms wat vervreemende verhaal van een niet al te snuggere man, Joe Buck, die zijn geluk als gigolo wil gaan beproeven in New York, maar daar al snel aan de zelfkant van het leven terechtkomt. Prachtig neergezet door John Voight en met Dustin Hoffman als zijn 'partner in crime & grime' 'Ratzo' Rizzo.

• Casablanca (1942)
    Blijft voor mij de ultieme lovestory.Gelardeerd met prachtige oneliners, romantiek en spanning.
    'Here's looking at you, kid!'

• Ed Wood (1994)
    Biopic van Tim Burton over de slechtste regisseur allertijden: Ed Wood. Geweldig neergezet door Johnny Depp en met een magistrale Martin Landau als de uitgerangeerde, morfine verslaafde Bela Lugosi. Een film waaruit blijkt dat de werkelijkheid vreemder is dan fictie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 25-06-2005 16:29:54 ]
  • Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      Moderator zaterdag 25 juni 2005 @ 11:30:07 #15
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_28217375

Casablanca heeft alles: spanning, humor, drama, romantiek. Door het slimme script en het aanstekelijke spel is dit een film die je keer op keer opnieuw kunt bekijken zonder dat het gaat vervelen.

Hoogtepunt uit de film is voor mij de uitvoering van La Marsellaise, een scene waar ik iedere keer weer kippevel van krijg.

De bekende quotes zijn amper te tellen en ik zal deze post ook afsluiten met zo'n quote:

Rick: If that plane leaves the ground and you're not with him, you'll regret it. Maybe not today. Maybe not tomorrow, but soon and for the rest of your life.
    Ilsa: But what about us?
    Rick: We'll always have Paris. We didn't have, we, we lost it until you came to Casablanca. We got it back last night.

Over de andere 2 zou ik veel langer na moeten denken.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 12:20:43 #16
    110737 Jim.Beam
    Manwhore Lion
    pi_28218557
    Fear and loathing in Las Vegas
    Het acteerwerk van Johnny en Benicio del Toro is gewoon geweldig. De hele film neemt je mee op een in een foute drugstrip. Het verhaal is ook geweldig, ze moeten een of andere race zien, als journalist zijnde. Die dialogen zijn echt geweldig, gaat gewoon nergens over. Vooral het stukje in de woestijn tijdens de race vond ik erg lachen, rechtstreeks uit Apocalypse now

The Big Lebowski:
    Na deze film gezien te hebben vraag je je af waarom je nog iets zou presteren in de maatschappij. Geweldig goede droge film, en de dialogen mogen er ook wezen. Dit is gewoon dé film die nergens op slaat. Het stuk dat John Goodman die Corvette aan gort slaat, of Uli met dat foute accent
      Moderator zaterdag 25 juni 2005 @ 12:28:33 #17
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_28218762
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 12:20 schreef Jim.Beam het volgende:

The Big Lebowski:
    Na deze film gezien te hebben vraag je je af waarom je nog iets zou presteren in de maatschappij. Geweldig goede droge film, en de dialogen mogen er ook wezen. Dit is gewoon dé film die nergens op slaat. Het stuk dat John Goodman die Corvette aan gort slaat, of Uli met dat foute accent
    Ik vind het personage van John Goodman in die film een van de grappigste figuren ooit. Al die opgekropte woede die erin zit...
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 12:49:55 #18
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_28219230
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:31:19 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_28220653
    Ik heb wel een paar favorieten eigenlijk.....

Lord of the Rings.... zoals al eerder gezegd is er geen verdere uitleg nodig.

Pulp Fiction.... Omdattie van Tarantino is

Scarface..... Crime doesn't pay......
    pi_28220880
    Blue Velvet.

Prachtige beelden, heerlijke sfeer en één van de weinige films waarbij ik mijn hart in mijn keel voelde kloppen terwijl het zweet als de Niagara-waterval van mijn voorhoofd stroomde. Dennis Hopper is de man die je nooit in een donker steegje tegen wilt komen, Kyle McLachlan is de jongen die je zelf graag wilt zijn, Isabella Rosselini de vreselijk slecht gecaste zangeres en David Lynch de regisseur die met alles wegkomt.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 15:15:09 #21
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_28223155
    Die moet ik nog steeds een keer gaan zien...
    Curiosity cultured the cat
      zaterdag 25 juni 2005 @ 15:47:23 #22
    23107 dolle_hond
    topicverkoper
    pi_28223868
    toch vreemd dat die mensen die LOTR als favoriete film hebben, vinden dat ze dat niet hoeven uitleggen
      zaterdag 25 juni 2005 @ 15:48:56 #23
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_28223907
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 15:47 schreef dolle_hond het volgende:
    toch vreemd dat die mensen die LOTR als favoriete film hebben, vinden dat ze dat niet hoeven uitleggen
    Dat viel mij ook al op .
    Ik heb de trilogie gezien, was best aardig, maar verre van een favoriet. Ben benieuwd waarom deze users deze trilogie wel als favoriet bombarderen.
    Curiosity cultured the cat
      zaterdag 25 juni 2005 @ 16:02:46 #24
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_28224254
    The Third Man
    Want perfectie.

Taxi Driver
    Want Jodie Foster die suiker op haar boterham doet. .

La Passion de Jeanne d'Arc
    Want snobistisch verantwoord.
    O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
    pi_28224717
    Even denken...

Matrix
    De eerste uiteraard, gewoon voormij nog steeds de ultimie actiefilm, met een super verhaal natuurlijk, baanbrekende special effects

Fight Club
    Omdat het zo anti-alles is, gewoon het gevoel van alles loslaten en kijken waar je terecht komt zonder dat het een hippie achter sfeertje krijgt, en omdat er meesterlijke quotes in zitten (chek sig )

LOTR
    De omgevingen, de sfeer, de personages, een meesterwerk.

The Fifth Element
    Eindelijk een toekomstfilm die realistisch is en niet met 10000 robots of corrupte superagenten,. Het is gewoon een hele mooie film (qua scenery )over goed vs kwaad met een mooi sfeertje, het verhaal mag dan niet al te best zijn, maar het is gewoon puur kijkplezier, en een ernstig grappige rol van Chris Tucker

[ Bericht 8% gewijzigd door Agiath op 25-06-2005 16:27:54 ]
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')