bij de SB800 krijg je er daar een aantal van mee geleverd. en nikon heeft er nog meer. weet niet of die ook voor de 600 te gebruiken zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:40 schreef miekd het volgende:
Een diffuser noem ik inderdaad een accesoire dat een must is. Daarnaast heb ik zitten lezen en zag ik dingen over gelfilters? Sowieso wil ik dan iets hebben om de harde witte kleur van de flitser te verzachten, dus ik dacht dat deze gelfilters daarvoor te gebruiken zijn?
Zijn er verschillen in merken en kwaliteit hierbij?
D-TTL is de flitstechniek van de "oudere" DSLR's zoals de D100. D50/70/D2serie werkt met I-TTL, dat kan alleen met de SB600/800... I-TTL is superieur over D-TTL, Plus dat de SB600/800 ok op de oudere Nikon's (film en Digi) werkt onder de andere modi.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:03 schreef Re het volgende:
[..]
yup D-TTL is speciaal ontwikkeld voor de Nikon DSLRs
ik weet niet hoe onervaren je bent maar zal het in jip en janneke taal proberenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:59 schreef rutgergelink het volgende:
moet ik op nu ontopic blijven bij Flitsers? , ik stel toch even een vraag(je)
Dag mensen,
Ik ben sinds maandag in het bezit van de Nikon D70, wat een geweldig ding is dat zeg!!!!
maar nu mijn vraag:
Ik maak graag sportfoto's () maar nu zijn mijn foto's steeds bewogen/wazig of te donker
.
Ik probeer alle standen, M / S / P / Auto / sportstand . heel af en toe een goede foto, maar dat is heel af en toe.
Andere foto's, zoals portretfoto's; flora; macro, wil nog wel
Nu ben ik ook nog niet zo heel erg ervaren, maar Is er ergens uitleg hoe ik het beste sportfoto's zou kunnen maken?
Of zou iemand me dat willen uitleggen?![]()
![]()
Alvast bedankt
Let ff op de release date, da's één april...quote:>> Nikon Corporation of Japan announces upgraded D70 -- The D70f
>>
>>
>> PRESS RELEASE, 4/1/04
>>
>> In response to complaints about morie poisoning of D70 images, Nikon
>> Corporation of Japan is proud to announce a replacement and upgrade for
>> the D70--the D70f
>>
>>
>>
>> Nikon D70f with X3TM Technology
>>
>> This high-definition digital SLR camera will powered by Foveon X3TM
>> image sensor, which can capture all RGB colors at each and every pixel.
>> The breakthrough Nikon camera with Foveon( technology has the world's
>> best image-sensor that features three layers of photodetectors. The
>> layers are embedded in silicon to take advantage of the fact that red, yadiyadiya.....
Dat probleem heb ik dus ook. Ik weet nog niet welke ik ga kiezen. A.s. zaterdag maar eens met de canon eos 350d spelen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:12 schreef bluebit het volgende:
ik sta op het punt om een keuze te maken tussen een 350D en D70, en eigenlijk heb ik al besloten voor de nikon te gaan, maar nu kan ik aan een D70f(!?) komen. Ik heb google uitgeput maar het nieuwste model lijkt toch s te zijn. Alleen in forums staat het een en ander over een nieuw model wat d70f zou heten. Er is echter niets over specificaties bekend.
f en s lijken in spreektaal ook nog eens op elkaar dus ik zit echt te twijfelen.....weet iemand hier meer over?
In dat persbericht een beetje engrish? Want ik vindt "poisoning images" toch wel raar eigenlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:46 schreef CompuMess het volgende:
hier gevonden:
[..]
Let ff op de release date, da's één april...
Heb je het apparaat al live kunnen bekijken???
Voor zover ik weet (en heb gevonden op de reviewsites) gaat het zeer waarschijnlijk over de D70s, de verbeterde versie van de D70.
Persoonlijk zou ik voor een 'oude' D70 gaan en deze na aankoop gelijk voorzien van firmware versie 2. Op die manier krijg je dezelfde mogelijkheden als de D70s en spaar je mooi een paar honderd euro uit. (Of je moet het iets grotere display achterop de camera het prijsverschil waard vinden...)
Ik had besloten voor de Nikon D70 zonder S te gaan - de D70 kost zo'm 900 euro en je upgrade hem idd zo op naar almost D70S stuff. Er zitten wat kleine verschillen op een betere lichtmeter o.i.d. en een groter beelschermpje, maar dat maakt de piitige meerprijs een beetje ... too much, zeker als je bedenkt dat de upgrade is voornamelijk software based en die update is bij Nikon te krijgen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 12:52 schreef wendywendy het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik dus ook. Ik weet nog niet welke ik ga kiezen. A.s. zaterdag maar eens met de canon eos 350d spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |