abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28184471
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:57 schreef DaCode het volgende:
Ook 's avonds voor het slapengaan een bokaal met daarin een bodempje stroop-met-lijm gemengd bij hun nest zetten doet wonderen. Wij hebben er ooit 's een paar honderd gevangen zo in een nacht. (!!!)
Nutteloos, verloren werksters worden door de koningin zo weer vervangen. Wil je ervan af, moet het doel het doden van de koningin zijn. De rest van het volk kan niet zonder haar en legt vervolgens vanzelf binnen een week het loodje.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:12:53 #27
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28184527
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:06 schreef Vhiper het volgende:
Je moet de koningin dood krijgen, de rest gaat dan vanzelf. Die koningin zit echter diep in het nest. Met je zwembad zal je het volk waarschijnlijk aardig uitdunnen, maar die koningin overleefd dat wel en dan heb je binnen een week weer dezelfde problemen, alleen dan met een verwoeste tuin.
Ben ik even blij dat mieren geen democratie hebben! Alhoewel, ik zou graag even stampen op de nawijnen en de dewinters van de mieren-democratie!
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:06 schreef Vhiper het volgende:
Een of ander poederspulletje, Gebruik ik zelf tussen de tegels op m'n dakterras en buiten bij de potentiele ingangen naar mijn huis. In combinatie met wat lokdoosjes van HG verleden jaar binnen een week van een plaag af en sindsdien ook niets meer binnengekomen.
Goed man, die zit hier op 10 minuten fietsen vandaan. Ga ik zo eens ff kijken...
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
pi_28184718
Vang ze.

Verkoop ze per 10 stuks.

Vang de koningin en verkoop deze voor meer geld.

voor de mensen die hebben
Holler
pi_28184745
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:12 schreef man_in_love het volgende:

[..]

Ben ik even blij dat mieren geen democratie hebben! Alhoewel, ik zou graag even stampen op de nawijnen en de dewinters van de mieren-democratie!
Hehehe Tsja, familie van de bijen, wespen, etc he? Die houden van dictatoriale vrouwelijke monarchen.
quote:
Goed man, die zit hier op 10 minuten fietsen vandaan. Ga ik zo eens ff kijken...
Succes!
pi_28184746
Wij hebben een mierenkolonie in de spouwmuur van de keuken. Die ligt op het zuiden. In het vroege voorjaar warmt die als eerste op en worden de mieren actief. Maar ja.....dan is er nog geen voedsel genoeg voor een forse kolonie.

Dus.............je raadt het al, ze nemen de keuken over.

De eerste paar jaar heb ik van alles geprobeerd om de mieren uit de keuken te houden, maar echt lukken deed dat niet. Drie jaar geleden ben ik op een andere strategie over gegaan. Ik zet speciaal voor de mieren schoteltjes suikerwater neer. Binnen een paar uur marcheert er een lint van zo'n 2 centimeter breed over mijn aanrecht tussen schoteltje en hol. Nergens anders is meer een mier te vinden. Alle andere voedsel wordt met rust gelaten......zolang er suikerwater in het schoteltje zit.

Na een paar dagen/weken (afhankelijk van het weer) verdwijnen de mieren uit de keuken, blijkbaar is er dan buiten voedsel genoeg.

Ik stel me voor dat op koude mierennachten jonge miertjes vertelt worden over de goedheid van de goden. Zelf ben ik dus de grote mierengodin.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:24:01 #31
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_28184791
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Holletje zoeken en vullen met afwasmiddel!
dat helpt weinig, dan zoeken ze een andere weg. Je kunt beter gif strooien waar ze binnenkomen, dan nemen ze het mee terug naar hun nest. Dat afwasmiddel is slechts een zeer kort werkende oplossing
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:27:10 #32
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28184868
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:22 schreef Bouddalain het volgende:
De eerste paar jaar heb ik van alles geprobeerd om de mieren uit de keuken te houden, maar echt lukken deed dat niet. Drie jaar geleden ben ik op een andere strategie over gegaan. Ik zet speciaal voor de mieren schoteltjes suikerwater neer. Binnen een paar uur marcheert er een lint van zo'n 2 centimeter breed over mijn aanrecht tussen schoteltje en hol. Nergens anders is meer een mier te vinden. Alle andere voedsel wordt met rust gelaten......zolang er suikerwater in het schoteltje zit.
Leuk idee, maar als het even kan liever niet! Voorlopig doet de kruimeldief zijn werk... En straks eerst maar eens de tuinaarde ophogen en aanstampen, misschien dat dat helpt. En dan gif als laatste oplossing!
pi_28184895
Rot beesten zijn het. Ze hebben gewoon geen nut.
pi_28184965
tvp

Ik ben benieuwd welke methode werkt... we hebben hier ook vaak zat last gehad van mieren.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_28185816
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Rot beesten zijn het. Ze hebben gewoon geen nut.
Onzin. Mieren zijn erg nuttige beestjes. Het zijn perfecte opruimers van organisch afval, ze verdedigen planten veelal tegen schadelijke insecten, etc etc.

Ik heb ze dus graag in m'n tuin. Ze moeten alleen leren ook alleen in m'n tuin te blijven. Ik ga potverdikkeme toch ook niet in hun huis zitten?
pi_28186927
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:45 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
Maar goed dat ik die tip als eerste geef, en hij niet al geweest was........
Beter 2 keer dan helemaal niet...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:07:31 #37
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28203212
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:31 schreef Miesjel het volgende:
tvp

Ik ben benieuwd welke methode werkt... we hebben hier ook vaak zat last gehad van mieren.
Tot nu toe is opzuigen met de kruimeldief het meest effectief. Nadat ik een ochtendje lang alle verkenners heb verzogen zijn er vanmiddag nog 2 binnengekomen, de rest van de dag nergens meer iets van gemerkt...

Jammer dat ik geen ddt heb hoeven gebruiken!

[ Bericht 3% gewijzigd door man_in_love op 24-06-2005 20:08:22 (smiley error) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')